Ciśnienie paliwa - przerywanie pow. 4 tyś.

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
brahu
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Ciśnienie paliwa - przerywanie pow. 4 tyś.

Post 24 lut 2014, o 17:10

Budynia pisze: Jak nie ma spalania (wypadł zapłon) to mieszanka idzie w wydech więc wg mnie to bogata
Budynia, to nie jest do końca tak. Mieszanka, jak sama nazwa wskazuję, to jakaś tam ilość paliwa plus jakaś tam ilość powietrza. Za dużo paliwa, to za bogato i odwrotnie, czyli za dużo powietrza, to za ubogo. O ile w tym pierwszym przypadku będziesz wydawał trochę więcej kasy na benzynkę, to w tym drugim już może nie być wesoło - spalanie stukowe itd..

Tak jak sam pisałeś, jest bardzo możliwe, iż na Twój problem składa się kilka niedomagań sprzętowych. Może przeładowuje turbo, może coś jest z instalacją elek. Posprawdzaj co możesz, wzmacniacz zapłonu, cewki, świece, pompa, czujnik położenia wału i wałka rozrządu, przepływka i MAP, i co tam jeszcze Ci się uda. Jeżeli nie przyniesie to rezultatów, to chyba będziesz musiał wybrać się do mechanika ale takiego od subaru.
Druga sprawa to silnik który posiadasz wymaga już pewnych "inwestycji' jeżeli nie były do tej pory robione na bieżąco. Przykładowo cewki w tym silniku starczają na jakieś 60-80tysi spokojnej jazdy więc jak Twoja fura ma powiedzmy pow. 100tys km, to ja bym ich nie wymieniał pojedynczo, nie mówiąc, że zakup używek to też kiepski pomysł, a nowe kosztują ok 350zł/szt.

Moje cewki były wszystkie spękane i na wolnych nie było problemu z "wkręcaniem'' się na obroty. Miarodajnie można to sprawdzić tylko pod obciążeniem.



dzidas19
0 gwiazdek
Auto: Impreza WRX 2.0T
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Ciśnienie paliwa - przerywanie pow. 4 tyś.

Post 24 lut 2014, o 18:47

U mnie paczuszka doszła szybciej sonda nr 1 zmieniona i w sumie większej różnicy nie ma :/ w sumie dwie sondy zmienione, po odłączeniu Sensor MAPa też nie widać różnc. Na tyle jestem zły że zamówiłem cewki i już jadą do mnie jeżeli to nie będzie w końcu to to odstawiam znowu auto na kilka tyg żeby znowu wene jakąś nabyć ;)

Budynia
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Lokalizacja: Katowice
Auto: GF8 EJ20G
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Ciśnienie paliwa - przerywanie pow. 4 tyś.

Post 24 lut 2014, o 20:09

Jak to powiadał mój ojciec: najwięcej problemów jest z młodymi kobietami i starymi samochodami.
Ja wiedziałem, że z nasto letnim subu nie będzie nudno, więc nie narzekam i się nie załamuję... bo mało jest samochodów co daje tyle frajdy ;-)

Co do stanu mojego motoru to miałem zrobiony generalny remont z wyważaniem i wymianą wszystkich uszczelek, panewek, pierścieni jakiś rok temu. Ale prawda, że cewki nie były ruszane za mojej kadencji (~4 lata) więc nie wiem jaki jest ich przebieg.

Jednak udało się dzisiaj przejrzeć cewki i oczywiście ostatnia sprawdzana okazała się walnięta:
Obrazek

Wiec wracamy do gry! :thumb:
WRX v2 JDM 1995 | EJ20GDW4NE | TY752VB3FA@TY752VB3AA | GF8C58D

brahu
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Ciśnienie paliwa - przerywanie pow. 4 tyś.

Post 24 lut 2014, o 20:41

Budynia, no to jesteś w domu :evilgrin: :thumb:
Budynia pisze: Jednak udało się dzisiaj przejrzeć cewki i oczywiście ostatnia sprawdzana okazała się walnięta:
ja jak kiedyś sprawdzałem swoje, to trzy pierwsze były dobre więc ostatniej nie chciało już mi się odkręcać ale jak już ją odkręciłem, to rozsypała mi się w rękach heh
Budynia pisze: Co do stanu mojego motoru to miałem zrobiony generalny remont
nooo to teraz jak już ogarniesz temat cewek, to dopiero będzie ogień;-)

A co do wymiany cewek, to polecam temat, bo naprawdę warto:
http://forums.nasioc.com/forums/showthr ... ?t=1192028

brahu
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Ciśnienie paliwa - przerywanie pow. 4 tyś.

Post 24 lut 2014, o 20:43

dzidas19, a czy Ty przypadkiem nie masz cewek nowego typy, czyli FK186? bo jeśli tak, to temat Cię nie dotyczy i musisz szukać dalej :wall:

dzidas19
0 gwiazdek
Auto: Impreza WRX 2.0T
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Ciśnienie paliwa - przerywanie pow. 4 tyś.

Post 25 lut 2014, o 10:36

FK0186 to moje oznaczenie. A czemu nie dotyczy?? I tak zamówiłem już bo muszę je w końcu wykluczyć :/

darecki1981
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dziki zachód polski
Auto: EVO 6 500 KM
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Ciśnienie paliwa - przerywanie pow. 4 tyś.

Post 28 lut 2014, o 10:33

Jeszcze pytanie, czy pomieszanie przewodów podciśnieniowych może spowodować problem szybszej odcinki zapłonu? szukam wszystkich scenariuszy

dzidas19
0 gwiazdek
Auto: Impreza WRX 2.0T
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Ciśnienie paliwa - przerywanie pow. 4 tyś.

Post 28 lut 2014, o 15:56

U mnie czasami jest lepiej a czasami znowu gorzej :/ cewki zmienione poprawy brak. Czuć paliwo w środku...

darecki1981
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dziki zachód polski
Auto: EVO 6 500 KM
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Ciśnienie paliwa - przerywanie pow. 4 tyś.

Post 28 lut 2014, o 17:42

dzidas19 pisze:U mnie czasami jest lepiej a czasami znowu gorzej :/ cewki zmienione poprawy brak. Czuć paliwo w środku...
sprawdż filtr węglowy, to nie cewki obawiam się czegoś gorszego, u mnie skończyło się wymianą serduszka ;-)

dzidas19
0 gwiazdek
Auto: Impreza WRX 2.0T
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Ciśnienie paliwa - przerywanie pow. 4 tyś.

Post 28 lut 2014, o 17:54

A jak sprawdzić czy silnik jest do wymiany? jestem na skraju nerwicy przez ten motor :/ Kasa by i może się znalazła ale nie wiadomo co robić :p

darecki1981
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dziki zachód polski
Auto: EVO 6 500 KM
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Ciśnienie paliwa - przerywanie pow. 4 tyś.

Post 28 lut 2014, o 18:07

Sprawdż kompresje na cylindrach ! zacznij od tego powinno być około 9-11 bar na ciepłym! no i nie może być dewiacji między garkami!!!!
Paliwo czujesz czyli nie ma kompresji na jakimś cylindrze! jaki masz model auta?

dzidas19
0 gwiazdek
Auto: Impreza WRX 2.0T
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Ciśnienie paliwa - przerywanie pow. 4 tyś.

Post 1 mar 2014, o 13:31

Wrx 2004 ej205. Czym to najłatwiej sprawdzić??

Budynia
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Lokalizacja: Katowice
Auto: GF8 EJ20G
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Ciśnienie paliwa - przerywanie pow. 4 tyś.

Post 1 mar 2014, o 14:26

To ja mogę zakończyć mój temat :thumb:

Po wymianie cewki silnik powrócił do pełnej sprawności! I teraz znów pompuje ~1,2bara bez przerywania!

Podsumuję:
Problemem było przerywanie na pełnym obciążeniu silnika, czyli w czasie jazdy "pełen but". Jak mocno szarpnęło to wskazówka obrotomierza spadała do zera i leżała tam 2-3 sekundy, po czym samochód normalnie jechał do czasu znów 100%-owego obciążenia silnika. Przy stopniowym dodawaniu gazu można było wkręcić na 7tyś i rozpędzić do 200km/h. Na postoju bez znaczenia jak operując gazem wkręcał się do odcięcia. Wolne obroty raczej bez zmian (miałem je zawsze stabilne).

Czyli wniosek: pod pełnym obciążeniem silnika cewka generuje dużo większy impuls elektryczny niż na postoju czy podczas spokojnej jazdy nawet jak rozpędzimy się do znacznych prędkości.
WRX v2 JDM 1995 | EJ20GDW4NE | TY752VB3FA@TY752VB3AA | GF8C58D

dzidas19
0 gwiazdek
Auto: Impreza WRX 2.0T
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Ciśnienie paliwa - przerywanie pow. 4 tyś.

Post 1 mar 2014, o 16:32

Gratuluje ;) U mnie skończy się chyba na wymianie motoru. W poniedziałek mam zamiar sprawdzić sprężanie jeszcze.

brahu
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Ciśnienie paliwa - przerywanie pow. 4 tyś.

Post 1 mar 2014, o 17:50

dzidas19, spokojnie, bez paniki, posprawdzaj kompresje na zimnym jak i na ciepłym, sprawdź sobie może też ciśnienie paliwa, ew przejrzyj całą instalacje paliwową, bo coś wspominałeś, że czuć oparami, być może gdzieś ucieka i silnik ma za ubogo

dzidas19
0 gwiazdek
Auto: Impreza WRX 2.0T
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Ciśnienie paliwa - przerywanie pow. 4 tyś.

Post 1 mar 2014, o 21:52

Tzn ciśnienie powinno być ok bo jest nowa pompa wstawiona i filtr paliwa też od razu zmieniłem. Muszę sprawdzić kompresje a później gdyby się okazało że motor do wymiany to będę musiał znaleźć kumatego znawce subaru który złoży coś pod ok 250 km bo więcej nie potrzebuje.

darecki1981
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dziki zachód polski
Auto: EVO 6 500 KM
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Ciśnienie paliwa - przerywanie pow. 4 tyś.

Post 2 mar 2014, o 07:34

pod ok 250 km bo więcej nie potrzebuje
ja taki włożyłem
http://allegro.pl/listing/listing.php?s ... gory-50849

dzidas19
0 gwiazdek
Auto: Impreza WRX 2.0T
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Ciśnienie paliwa - przerywanie pow. 4 tyś.

Post 2 mar 2014, o 12:00

Można motor od starszego włożyć?? Jak tak to o jakich oznaczeniach?? Co z instalacją??

dzidas19
0 gwiazdek
Auto: Impreza WRX 2.0T
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Ciśnienie paliwa - przerywanie pow. 4 tyś.

Post 5 mar 2014, o 19:13

Jest jedna dobra wiadomość sprężanie na otwartej przepustnicy i przy temp cieczy ok 40 st jest na poziomie na każdym po ok 10,5 bara. Zaciekawiło mnie to że mam różowe wtryski w subaru a to chyba od STI są czy może być tak że ktoś przede mną je wrzucił i trzeba teraz mapę zrobić nową żeby to działało?? Proszę o szybką odpowiedź ;)

Shadow90
0 gwiazdek
Auto: Subaru Outback 2.5XT
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Ciśnienie paliwa - przerywanie pow. 4 tyś.

Post 11 mar 2016, o 12:28

Panowie pomocy !
Mam w swoim subaraku Outback 2.5XT identyczny problem. Zaczeło sie od szarpania na kazdym biegu i braku mozliwosci wkrecenia go do 4-4,5tys obrotow. Zmienione mozna powiedziec bylo juz wszystko. Na poczatku zwalono wine na świec. Zostaly wymienione i nic. Cewki sprawdzone wporzadku. Okazalo sie ze przyczyna lezy gdzies głebiej otóz silik został rozebrany okazało sie ze pękły dwa tłoki. Poprzedni właściciel doprowadził go pod względem mechanicznym do ruiny... Moj zaufany mechanik poradził by lepiej zrobic remont silnika niz szukac uzywki bo roznie to moze byc wiec zrobilismy remont odrazu wszystkiego co mozliwe rozrzad, przewody, turbina, intercooler bo puszczal, szlify, zawory itp. Jest teraz na kutych tłokach. Włozyłem niego juz gruby hajs a problem nie zniknał. Silnik chodzi jak w zegareczku czy zimny czy nagrzany. Na postoju wkręca sie na obroty do odcięcia jednak podczas jazdy jest znowu to samo kreci max do 4-4,5tys obrotow i czuc ze chce ale jakos nie moze.. Sprawdzone bylo juz wszystko dla pewnosci, wydech, cewki, kable, pompa paliwowa, sprawdzany na roznych programach. Pod względem mechanicznym jest sprawny w 100%. Czy jest mozliwe ze jakis poprzedni mechanik poprzedniego własciciela by ukryc jakąś wade mogł pozmieniac cos w komputerze ?? Moze ktos miał podobny problem??

Lukas_si
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Impreza 2.0 n/a
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Ciśnienie paliwa - przerywanie pow. 4 tyś.

Post 12 mar 2016, o 21:51

Czy po jeździe są w sterowniku błędy wypadania zapłonu ? Na którym cyl. były spękane tłoki ?

brahu
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Ciśnienie paliwa - przerywanie pow. 4 tyś.

Post 12 mar 2016, o 22:15

Shadow90, a przepływka, sonda, solenoid sprawdzone? restryktor siedzi na swoim miejscu, a jeśli tak, to czy jest odpowiedniej średnicy? Wartości doładowania turbo sprawdzałeś?

Flat_Out
0 gwiazdek
Auto: Impreza GT '97
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Ciśnienie paliwa - przerywanie pow. 4 tyś.

Post 21 sie 2016, o 22:34

Temat widzę, że już ucichł, ale mam podobny problem. Moja turbobabcia właśnie ma takie objawy, że gdy wciskam gaz gwałtownie w opór nawet czasem nie przyśpieszy delikatnie tylko tak jakby odetnie paliwo, przy równomiernym jakoś powoli idzie z delikatnymi przy szarpnięciami. Jednak ciekawostka jest taka, że dzieje sie tak tylko w przypadku gdy silnik zasilany jest benzyną. Moja GT ma instalacje gazową, którą założył poprzedni właściciel jakiś rok przed sprzedażą jej mnie i na zasilaniu LPG samochód wgl się nie buntuje, jeździ normalnie, zero zastrzeżeń. Co do modyfikacji w układzie zasilania ma ona pompe paliwa o większych możliwościach tłoczenia, dodatkowo ma założone większe wtryski, których zadaniem jest dbanie o to, żeby nie spaliły sie tłoki w przypadku przeładowania turbiny i turbina tez ładuje wcześniej ponieważ podpięty jest chipbox (modyfikacje poprzedniego właściciela). Sprawdzałem ciśnienie paliwa, na jałowym jest w normie, nie sprawdzałem przy obciążeniach, turbina ładuje do tak mniej wiecej 0,8-0,9 bar. Możecie mi wytłumaczyć dlaczego na LPG idzie, a na 98 odmawia posłuszeństwa? Czy jest to wina cewki? Nie wydaje mi się, bo na gazie chodzi, co do sondy lambda, może i to jej wina, bo ze spalinam moze byc troche inaczej przy LPG. Czujniki wałka itp itd raczej też w normie, myślę, żeby zwiększy ciśnienie paliwa na 3.0 bar ze wzgledu na wtryski. Co wy na to? Prosze pomóżcie. Gaz jest tylko to przejazdu z punktu A do B, a na benzynie nie idzie sie pobawić :(

ODPOWIEDZ