zaslepienie zaworow secondary air valve / egru w 2.0R
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
-
PajakWlochaty
- 0 gwiazdek
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
zaslepienie zaworow secondary air valve / egru w 2.0R
Witam,
czy ktos probowal tego typu operacji w wolnossaku 2.0 DOHC 160KM (EJ20F)? W moim oba zawory secondary air valve wygladaja na przycinajace sie gdyz gumowe uszczelnienia (kto wymyslil zeby w takim miejscu gdzie moze byc goraco dawac gume??) sa kompletnie sparciale. Bledow zadnych ECU nie wyrzuca. Kupowac nowych zaworow za 800-900 zlociszy sztuka zbytnio mi sie nie chce.
W WRXach czytalem ze zawory sie zaslepia i blokuje bledy, ale ECU do wolnossakow nie umozliwia tego. Ale czy ECU w ogole monitoruje przeplyw powietrza czy tylko uruchamia pompe i sprawdza wychylenie grzybka lewego zaworu (ten ma wiecej pinow we wtyczce).
Co w temacie zaworu EGR ? Swoj wyjalem, nie byl zbyt brudny ale nie mam pewnosci czy lekko sie nie przycina (musialbym miec w rekach drugi nowy dla porownania).
Kombinuje poniewaz mam lekkie przydlawienia przy przyspieszaniu (NIE jest to typowe mulenie 2.0DOHC, logowalem parametry RomRaiderem - zaplon nie jest opozniany) i mysle czy nie ma to jakiegos zwiazku z ww.
czy ktos probowal tego typu operacji w wolnossaku 2.0 DOHC 160KM (EJ20F)? W moim oba zawory secondary air valve wygladaja na przycinajace sie gdyz gumowe uszczelnienia (kto wymyslil zeby w takim miejscu gdzie moze byc goraco dawac gume??) sa kompletnie sparciale. Bledow zadnych ECU nie wyrzuca. Kupowac nowych zaworow za 800-900 zlociszy sztuka zbytnio mi sie nie chce.
W WRXach czytalem ze zawory sie zaslepia i blokuje bledy, ale ECU do wolnossakow nie umozliwia tego. Ale czy ECU w ogole monitoruje przeplyw powietrza czy tylko uruchamia pompe i sprawdza wychylenie grzybka lewego zaworu (ten ma wiecej pinow we wtyczce).
Co w temacie zaworu EGR ? Swoj wyjalem, nie byl zbyt brudny ale nie mam pewnosci czy lekko sie nie przycina (musialbym miec w rekach drugi nowy dla porownania).
Kombinuje poniewaz mam lekkie przydlawienia przy przyspieszaniu (NIE jest to typowe mulenie 2.0DOHC, logowalem parametry RomRaiderem - zaplon nie jest opozniany) i mysle czy nie ma to jakiegos zwiazku z ww.
-
PajakWlochaty
- 0 gwiazdek
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
-
PajakWlochaty
- 0 gwiazdek
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: zaslepienie zaworow secondary air valve / egru w 2.0R
Ten uklad dziala przeciez tylko przy odpalaniu auta, więc to nie moze buc powodem dlawienia
Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka
-
PajakWlochaty
- 0 gwiazdek
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: zaslepienie zaworow secondary air valve / egru w 2.0R
w chwili gdy jest sprawny tak, jednak gdy zawory nie dzialaja do konca tak jak powinny to juz niekoniecznie. W moim przypadku jednak zaslepienie nic nie zmienilo, auto jezdzi tak samo. Wyskoczyl mi raz blad "niedostateczny wznios zaworu lewego" czy jakos tak, skasowalem wczoraj, na razie nie wrocil. Mozliwe jednak ze trzeba bedzie jednak zawory "odslepic". Potestuje jeszcze i dam znac.akir pisze:Ten uklad dziala przeciez tylko przy odpalaniu auta, więc to nie moze buc powodem dlawienia
czy zawsze zalacza sie ww. pompa przy zimnym odpaleniu niezaleznie od temperatury na zewnatrz? Bo blad wyskoczyl dopiero po ktoryms dniu jezdzenia, za to od razu momentalnie po odpaleniu, bylo rano i niezbyt cieplo moze 15st. Wczoraj dodatkowo mialem dziwny przypadek ze auto po poludniu nie chcialo w ogole odpalic. Krecenie i kompletne nic. Zalapalo po tym jak podpialem RomRaidera w celu odczytania bledow - bylo czysto. Ale wykasowana byla adaptacja wtrysku i zaplonu. wtf??!!
Co w kwestii zaworu EGR? Tzn jakie macie doswiadczenie w tej kwestii w EJ20?
Re: zaslepienie zaworow secondary air valve / egru w 2.0R
To pytasz o egr czy o zawory od pompy?PajakWlochaty pisze:w chwili gdy jest sprawny tak, jednak gdy zawory nie dzialaja do konca tak jak powinny to juz niekoniecznie. W moim przypadku jednak zaslepienie nic nie zmienilo, auto jezdzi tak samo. Wyskoczyl mi raz blad "niedostateczny wznios zaworu lewego" czy jakos tak, skasowalem wczoraj, na razie nie wrocil. Mozliwe jednak ze trzeba bedzie jednak zawory "odslepic". Potestuje jeszcze i dam znac.akir pisze:Ten uklad dziala przeciez tylko przy odpalaniu auta, więc to nie moze buc powodem dlawienia
czy zawsze zalacza sie ww. pompa przy zimnym odpaleniu niezaleznie od temperatury na zewnatrz? Bo blad wyskoczyl dopiero po ktoryms dniu jezdzenia, za to od razu momentalnie po odpaleniu, bylo rano i niezbyt cieplo moze 15st. Wczoraj dodatkowo mialem dziwny przypadek ze auto po poludniu nie chcialo w ogole odpalic. Krecenie i kompletne nic. Zalapalo po tym jak podpialem RomRaidera w celu odczytania bledow - bylo czysto. Ale wykasowana byla adaptacja wtrysku i zaplonu. wtf??!!
Co w kwestii zaworu EGR? Tzn jakie macie doswiadczenie w tej kwestii w EJ20?
Zawór egr jest na środku za alternatorem, mozesz sprawdzić czy nie przepuszcza na zewnatrz na odpalonym silniku psokac go zobacztsz czy obroty będą wariowac
Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka
-
PajakWlochaty
- 0 gwiazdek
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: zaslepienie zaworow secondary air valve / egru w 2.0R
pytam o 2 rzeczy: zaslepienie zaworow secondary air oraz dzialanie EGR - czy czeste jest ze powoduje problemy etc.
Wiem gdzie sa poszczegolne komponenty zarowno secondary air jak i EGR, wszystko juz wyciagalem i czyscilem
Wiem gdzie sa poszczegolne komponenty zarowno secondary air jak i EGR, wszystko juz wyciagalem i czyscilem
- SubaruGARAGE
- 1 gwiazdka
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: WRX 04MY
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: zaslepienie zaworow secondary air valve / egru w 2.0R
Skoro wszystko wieszPajakWlochaty pisze: Wiem gdzie sa poszczegolne komponenty zarowno secondary air jak i EGR, wszystko juz wyciagalem i czyscilem

-
PajakWlochaty
- 0 gwiazdek
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: zaslepienie zaworow secondary air valve / egru w 2.0R
nigdzie nie napisalem ze wiem wszystko, jedynie to ze wiem gdzie sa elementy. Brak mi natomiast doswiadczenia ze np. "w silniku xxx zwykle po przebiegu yyy uwagi wymaga czesc zzz".SubaruGARAGE pisze:Skoro wszystko wieszPajakWlochaty pisze: Wiem gdzie sa poszczegolne komponenty zarowno secondary air jak i EGR, wszystko juz wyciagalem i czyscilem
W tej chwili interesuje mnie glownie EGR, czy zdarza sie przycinanie i skad/za ile wziasc nowy do ew. podmianki
Re: zaslepienie zaworow secondary air valve / egru w 2.0R
W aso 775zl, czesto bywa ze nowy nieszczelny... ja wymienialem dwa razy
Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka
-
PajakWlochaty
- 0 gwiazdek
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: zaslepienie zaworow secondary air valve / egru w 2.0R
a jak zweryfikowac jego prawidlowa / nieprawidlowa prace? Inaczej mowiac czym objawia sie wadliwy zawor?akir pisze:W aso 775zl, czesto bywa ze nowy nieszczelny... ja wymienialem dwa razy