Tłoki Mahle vs HBR

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
zaklinaczwrc
0 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Tłoki Mahle vs HBR

Post 16 wrz 2016, o 13:18

Witam,
remontuję aktualnie EJ207 JDM (GC8).
Blok muszę lekko rozwiercić, więc czeka mnie wymiana tłoków i tu mam dylemat: zakuwać czy nie?
Chciałbym wybrać pomiędzy Mahle i HBR, ale tyle się już naczytałem, że mam mętlik w głowie.
Samochód do jazdy na co dzień, sporadyczne wypady na tor i pytanie - ma sens wkładanie Mahle?
Stop 4032 ponoć aż tak się nie rozszerza, jednak pasowanie i tak jest sporo luźniejsze niż seryjnie.
Zależy mi na żywotności, małym braniu oleju itp.
Pozdrawiam



AMI
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dublin
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Tłoki Mahle vs HBR

Post 16 wrz 2016, o 15:31

Jak ma byc na codzien, to zakladam, ze nie bedziesz tam szedl w 400KM - HBR
Jacek "AMI" Rudowski

misiek00781
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Małopolskie, Gorlice
Auto: Subaru Impreza GT
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Tłoki Mahle vs HBR

Post 16 wrz 2016, o 17:12

Jesli nie moc.. a zywotnosc, maly pobor oleju, ciszej pracujacy silnik itp jest dla Ciebie wazne to hbr.
Pamietaj ze w tych silnikach zeby wykorzystac potencjal mahle trzeba zmienic korby, panewki itp. Bo niestety mimo ze mahle to bardzo wytrzymaly tlok to i tak powyzej 400Nm korba to loteria. Wiec moim zdaniem jesli zamierzasz isc w mahle to dolicz do rachunku zestaw korb ej25 sti newage albo jakas kucizne.
Mysle ze dla potomnych nalezy jeszcze nadmienic ze mahle ma 3 serie tlokow w zaleznosci od zastosowan. Do "cywilnych" jest seria I.
Pozdrawiam
Pozdrowienia dla wszystkich miłośników marki SUBARU ;-)

zaklinaczwrc
0 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Tłoki Mahle vs HBR

Post 16 wrz 2016, o 18:18

Jeśli wybiorę Mahle, to korby też będą kute. Celuję w moc max 320. Jeżdżę sporo na krótkich dystansach, ale zdarzają się i wyjazdy na Nordschleife.
Pozdrawiam

misiek00781
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Małopolskie, Gorlice
Auto: Subaru Impreza GT
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Tłoki Mahle vs HBR

Post 16 wrz 2016, o 22:38

Wiesz ciężko coś Ci konkretnie doradzić nie znając dokładnego przeznaczenia auta. Twojego stylu jazdy. Docelowych modyfikacji osprzętu np turbo.. oczekiwań.. czy choćby budżetu itp.
Jeśli postarasz się przybliżyć nam te w/w to myślę że forumowicze ogarniający temat coś podpowiedzą ;-)
A jeśli chcesz możesz uderzyć na pw to postaram się coś pomóc, pozdrawiam ;-)

Myślę że powinieneś wziąć jeszcze dwa czynniki pod uwagę :
Pierwszy to że jeśli chciałbyś mahle i kute korby to uważam blędem jest nie dołożyć 1,5k i nie zrobić strokera.
Drugie o czym niestety muszę wspomnieć... Napęd 5mt nawet poszanowany wiele nie zniesie co trzeba wziąc pod uwagę.
Pozdrowienia dla wszystkich miłośników marki SUBARU ;-)

siewcu
5 gwiazdek
Lokalizacja: Wroclaw
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Post 17 wrz 2016, o 21:31

jeśli chodzi o nordschleife, to popracuj przy okazji nad układem chłodzenia oleju i wody... a tłoki, no cóż, kute ma krótszą żywotność, a mocy nie zakładasz raczej wysokiej... ja bym został jednak przy hbr, chyba że przyszłościowo chcesz iść wyżej, to kuj.
Biuro pomocy poszkodowanym w wypadkach drogowych RES - http://www.odszkodowania-res.pl

zaklinaczwrc
0 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Tłoki Mahle vs HBR

Post 18 wrz 2016, o 16:55

Dzięki chłopaki za odpowiedzi,
strokera nie chcę robić, bo chcę zostać jak najbardziej przy oryginale.
Mocy też nie zakładam o wiele większej w przyszłości - może jakieś strojenie pod wydech.
siewcu - co masz na myśli w przypadku chłodzenia?
Standardowo mam chłodnicę oleju, ale pewnie można założyć coś lepszego?
Co można z wodą zrobić?
Wiecie może, jakie standardowe pasowanie tłoka zakłada subaru - 0,01?
Pozdro

misiek00781
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Małopolskie, Gorlice
Auto: Subaru Impreza GT
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Tłoki Mahle vs HBR

Post 18 wrz 2016, o 18:23

Chlodnice oleju mozna zmienic na wydajniejsza jesli obecna jest nie wystarczajaca co pokaza na pewno zegary np temp oleju (ktore warto miec.. )
Jesli chodzi o wode to przede wszystkim trzeba zadbac o 100% sprawnosci ukladu i mozliwie jak najlepszy plyn. Jesli to nie wystarczy to wyczynowa chlodnica wody. Niektorzy tez zakladaja ciut zimniejsze termostaty.
Pasowania z tego co pamietam roznily sie nieco pomiedzy roznymi wypustami tych silnikow.
Pozdrowienia dla wszystkich miłośników marki SUBARU ;-)

siewcu
5 gwiazdek
Lokalizacja: Wroclaw
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Post 19 wrz 2016, o 18:50

chłodnica wody właśnie plus mocne wiatraki, wydajna chłodnica oleju(może być z termostatem) - kilkanaście km ogniem jak na nordschleife to mega obciążenie dla silnika, dlatego warto zainwestować w chłodzenie wody i oleju - silnik Ci za to podziękuje. no i oczywiście monitoring na bieżąco... a dlaczego nie chcesz strokera? pojemność nie zaszkodzi przecież, a grzebiąc w silniku i tak odchodzisz od oryginału ;) a każda setka pojemności więcej daje fajne efekty...
Biuro pomocy poszkodowanym w wypadkach drogowych RES - http://www.odszkodowania-res.pl

misiek00781
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Małopolskie, Gorlice
Auto: Subaru Impreza GT
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Tłoki Mahle vs HBR

Post 19 wrz 2016, o 19:07

Mysle ze w strokerze nie tylko te 150-180cc daje efekt ale przede wszystkim chodzi o inne wykorbienie walu ktore jak wiadomo daje fajne krzywe przyrostu Nm z dolnego zakresu obrotow. Jednak nalezy pamietac ze stoker mniej lubi krecenie (dla zywotnosci ) ze wzgledu na wieksza predkosc tloka wzgledem gladzi cylindra. Jednak osobiscie w subaru uwielbiam dol... wiec dlatego tez wspomnialem o strokerze ;-)
Pozdrowienia dla wszystkich miłośników marki SUBARU ;-)

zaklinaczwrc
0 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Tłoki Mahle vs HBR

Post 19 wrz 2016, o 21:07

Jak już jesteśmy w temacie strokera, to co potrzebne oprócz wału, korb i tłoków?
Pozdrawiam

misiek00781
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Małopolskie, Gorlice
Auto: Subaru Impreza GT
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Tłoki Mahle vs HBR

Post 19 wrz 2016, o 21:41

Stroker to wal ej25, korby ej20/25 i tloki strokerowe. Nic poza tym z czesci mechanicznych. ;-)
Pozdrowienia dla wszystkich miłośników marki SUBARU ;-)

zaklinaczwrc
0 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Tłoki Mahle vs HBR

Post 19 wrz 2016, o 21:44

A reszta? Pompa paliwa, wtryski itp?
Ile mocy z tego da się wyciągnąć, aby to było w miarę żywotne?
Pozdrawiam

quantum
0 gwiazdek
Auto: impreza
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Tłoki Mahle vs HBR

Post 19 wrz 2016, o 23:12

zaklinaczwrc pisze:A reszta? Pompa paliwa, wtryski itp?
Ile mocy z tego da się wyciągnąć, aby to było w miarę żywotne?
Pozdrawiam
to już według zapotrzebowania na moc

misiek00781
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Małopolskie, Gorlice
Auto: Subaru Impreza GT
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Tłoki Mahle vs HBR

Post 20 wrz 2016, o 08:40

Jak wspomina poprzednik.. zalezy od osprzetu. Jesli wzmocnisz blok, zalozysz kute korby i kute tloki strokerowe to nawet uzywajac w korbach i tlokach najnizszych "drogowych" serii dol przeniesie i 400hp ;-)
Pozdrowienia dla wszystkich miłośników marki SUBARU ;-)

zaklinaczwrc
0 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Tłoki Mahle vs HBR

Post 27 wrz 2016, o 13:39

Dzięki wszystkim za odpowiedzi.
Ostatecznie stanęło na pakiecie mahle 4032 + seryjne korby 2,5.
Problem czy Mahle czy HBR jakby roziwązał się sam, bo czas oczekiwania na HBR był zbyt długi, jeśli w ogóle bym się doczekał...
Reszta to wiadomo: nowy wał azotowany, panewki Kinga, pompa oleju spec C.
Zobaczymy co mi z tego wszystkiego wyjdzie :-)
Pozdrawiam
MK

siewcu
5 gwiazdek
Lokalizacja: Wroclaw
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Post 27 wrz 2016, o 22:41

trzeba było od razu kute korby założyć...
Biuro pomocy poszkodowanym w wypadkach drogowych RES - http://www.odszkodowania-res.pl

zaklinaczwrc
0 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Tłoki Mahle vs HBR

Post 28 wrz 2016, o 07:09

Trzeba było...kasy trochę brakło, a i tania kucizna ponoć porównywalna z seryjnymi korbami, które są ponoć niezłej jakości i przy mocy, w któą celuję, raczej problemów nie powinny sprawiać.
Pozdro
MK

arkadius 73
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Auto: sti prodrive
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Tłoki Mahle vs HBR

Post 28 wrz 2016, o 19:25

Nikt nie wspomina o głowicach

zaklinaczwrc
0 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Tłoki Mahle vs HBR

Post 28 wrz 2016, o 22:22

Głowice poszły oczywiście do regeneracji i już w zasadzie wróciły.
Pozdrawiam
MK

ODPOWIEDZ