Cześć,
mam problem z Outbackiem 2003 r. Przy skręcaniu, na łukach z przodu auta dobiega buczenie, huczenie i stukanie w zależności od tego jak mocno skręcam. Hałas jest cichy przy małych prędkościach. Przy większych bicie czuć aż na podłodze. Przy jeździe na wprost hałas jest najmniejszy ale czasem go słychać. Byłem na diagnozie takiej jak do przeglądu okresowego (telepanie i wykręcanie kół maszyną), ale diagnostycy nie byli w stanie stwierdzić niczego w ten sposób.
Osobiście obstawiam przeguby lub łożyska, ale może to coś poważniejszego?
Proszę o poradę i namiar na rzetelny warsztat we Wrocławiu.
Dzięki.
Outback - łupanie, buczenie, stukanie na łukach
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Re: Outback - łupanie, buczenie, stukanie na łukach
Na zimnym silniku/skrzyni. Spróbuj manewrów parkingowych, pełny skręt i delikatne toczenie.
Później to samo na gorącym silniku/skrzyni, jeśli na gorącao będzie terkotać strzelać itd. to może być wiskoza w skrzyni.
Od tego może zacznij.
Postaraj się sprecyzować kiedy to sie dzieje, kiedy się nasila itd.
Potem będzie łatwiej postawić diagnozę.
Później to samo na gorącym silniku/skrzyni, jeśli na gorącao będzie terkotać strzelać itd. to może być wiskoza w skrzyni.
Od tego może zacznij.
Postaraj się sprecyzować kiedy to sie dzieje, kiedy się nasila itd.
Potem będzie łatwiej postawić diagnozę.
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae
Re: Outback - łupanie, buczenie, stukanie na łukach
Zostaje jeszcze dyfer albo wiskoza . Napisz czy to manual czy automat i czy z przodu czy z tyłu .
Re: Outback - łupanie, buczenie, stukanie na łukach
To jest automat, łupanie nasila się najbardziej kiedy auto jest rozpędzone powyżej 50 hm\h. Na zimnym przy powolnych manewrach praktycznie nic nie słychać.
Re: Outback - łupanie, buczenie, stukanie na łukach
Na ciepło, kierownica do oporu, na toczeniu w lewo - cisza, w prawo lekkie szumy, przy dodaniu gazu i szybszych kółkach to samo. Przy prędkości powyżej 40 lekko skręcona kierownica (w normalnym łuku) łupanie, szorowanie, dźwięk nie jest jednostajny, coś w stylu "błuu, błuu, błuu...". Zauważyłem, że przy jeździe na wprost słychać ciche tarcie. Wymieniane były również tarcze i klocki na przodzie, ale raczej było to zrobione dobrze i nie powinno się odzywać przy skręcaniu.
Re: Outback - łupanie, buczenie, stukanie na łukach
Jesteś pewien skrzynki biegów ? Zobacz jak wygląda olej na bagnecie . Może mieć problem ze skrzynią, dyfrem albo jednak hamulcami . Czy to się stało po wymianie tarcz czy tez później ? Przegubów nie można wykluczyć , łożyska nie można wykluczyć ale i wina amortyzatora jest możliwa .
Re: Outback - łupanie, buczenie, stukanie na łukach
Jesteś pewien skrzynki biegów ? Zobacz jak wygląda olej na bagnecie . Może mieć problem ze skrzynią, dyfrem albo jednak hamulcami . Czy to się stało po wymianie tarcz czy tez później ? Przegubów nie można wykluczyć , łożyska nie można wykluczyć ale i wina amortyzatora jest możliwa .
Re: Outback - wiskoza regenerowana
Witam
Posiadam subaru outback 2008 . Stało pojawiły się głuche stukania podczas max skrętu w lewo lub w prawo podczas wolnej jazdu-parkongowej.
Wygląda na wiskozę. Dostałem namiary na firmę ODK z Brzegu Dolnego regenerują wiskozę, dają 12 miesięcy gwarancji koszt 600zł .
Proszę Was o opinię czy regenerować starą ? czy kupić nową Jeżeli regenerować to może jeszcze inna firma do polecenia.\
Pozdrawiam
Rafios
Posiadam subaru outback 2008 . Stało pojawiły się głuche stukania podczas max skrętu w lewo lub w prawo podczas wolnej jazdu-parkongowej.
Wygląda na wiskozę. Dostałem namiary na firmę ODK z Brzegu Dolnego regenerują wiskozę, dają 12 miesięcy gwarancji koszt 600zł .
Proszę Was o opinię czy regenerować starą ? czy kupić nową Jeżeli regenerować to może jeszcze inna firma do polecenia.\
Pozdrawiam
Rafios
Re: Outback - łupanie, buczenie, stukanie na łukach
Cześć,
trochę zaniedbałem aktywność na forum,
okazało się, że to było to ŁOŻYSKO w przednim kole!!!
3 warsztaty nie były w stanie tego zdiagnozować, musiałem się wybulić w ASO.
trochę zaniedbałem aktywność na forum,
okazało się, że to było to ŁOŻYSKO w przednim kole!!!
3 warsztaty nie były w stanie tego zdiagnozować, musiałem się wybulić w ASO.