OUTBACK III, 2.5 - kilka problemów
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
OUTBACK III, 2.5 - kilka problemów
Witam
Kilka dni temu stałem się posiadaczem Outbacka z 2004r z silnikiem 2.5 SOHC z LPG i automatem. Jako że dziś auto zaczęło sprawiać problemy, a sprzedawca dał mi miesiąc gwarancji, chciałbym zasięgnąć Waszej rady co i w jaki sposób ew. zgłaszać. Do rzeczy:
1. Auto stało ze 2 noce pod wiatą, ale na deszczu. Dziś odpaliło normalnie, pokazało się ostrzeżenie o niskim poziomie paliwa i po ok. 10 minutach jazdy po mieście silnik zgasł po dojeździe do świateł. Przekręcanie kluczyka skutkowało jedynie zapaleniem się kontrolek na desce, rozrusznik nie kręcił. Po kilkudziesięciu sekundach i n-tej próbie rozrusznik zaskoczył i samochód odpalił. Po kilku minutach sytuacja powtórzyła się. Po uruchomieniu auta pojechałem na stację, dolałem benzyny i już do końca trasy auto nie zgasło - czy niski poziom paliwa (komputer na początku tak czy owak pokazywał 60km zasięgu) może być przyczyną takich kwiatków? Nie wydaje mi się, ale że wcześniej użytkowałem starą Astrę , więc może nie znam się na nowocześniejszych konstrukcjach.
2. Auto posiada instalację gazową (niestety nie zlokalizowałem centralki, na reduktorze dostrzegłem jedynie logo "autogas") - w kabinie jest przełącznik pokazujący stopień zatankowania (za pomocą 5 diod), przycisk z napisem "LPG" i dwie diody sygnalizacyjne. Po uruchomieniu silnika jedna z diod sygnalizacyjnych mruga na zółto-zielono (zakładam że to znak że auto chodzi na benzynie). Ile czasu potrzeba i od czego może zależeć "przeskoczenie" na gaz? Rano po odpaleniu auto "mrugało" dalej po pół godziny jeżdżenia po mieście. Później z kolei po postoju pod sklepem przełączyło się na "zielone" w kilkanaście sekund po odpaleniu silnika. Czy to w jakiś sposób normalne?
3. Czy normalne jest spalanie (to pokazywane przez komputer) na poziomie 16l w mieście? Dość zatłoczonym, ale nie stojąc non stop w korku - i jadąc tak delikatnie, jak się da.
Z góry dzięki z pomoc i zainteresowanie
Pozdrawiam
Kilka dni temu stałem się posiadaczem Outbacka z 2004r z silnikiem 2.5 SOHC z LPG i automatem. Jako że dziś auto zaczęło sprawiać problemy, a sprzedawca dał mi miesiąc gwarancji, chciałbym zasięgnąć Waszej rady co i w jaki sposób ew. zgłaszać. Do rzeczy:
1. Auto stało ze 2 noce pod wiatą, ale na deszczu. Dziś odpaliło normalnie, pokazało się ostrzeżenie o niskim poziomie paliwa i po ok. 10 minutach jazdy po mieście silnik zgasł po dojeździe do świateł. Przekręcanie kluczyka skutkowało jedynie zapaleniem się kontrolek na desce, rozrusznik nie kręcił. Po kilkudziesięciu sekundach i n-tej próbie rozrusznik zaskoczył i samochód odpalił. Po kilku minutach sytuacja powtórzyła się. Po uruchomieniu auta pojechałem na stację, dolałem benzyny i już do końca trasy auto nie zgasło - czy niski poziom paliwa (komputer na początku tak czy owak pokazywał 60km zasięgu) może być przyczyną takich kwiatków? Nie wydaje mi się, ale że wcześniej użytkowałem starą Astrę , więc może nie znam się na nowocześniejszych konstrukcjach.
2. Auto posiada instalację gazową (niestety nie zlokalizowałem centralki, na reduktorze dostrzegłem jedynie logo "autogas") - w kabinie jest przełącznik pokazujący stopień zatankowania (za pomocą 5 diod), przycisk z napisem "LPG" i dwie diody sygnalizacyjne. Po uruchomieniu silnika jedna z diod sygnalizacyjnych mruga na zółto-zielono (zakładam że to znak że auto chodzi na benzynie). Ile czasu potrzeba i od czego może zależeć "przeskoczenie" na gaz? Rano po odpaleniu auto "mrugało" dalej po pół godziny jeżdżenia po mieście. Później z kolei po postoju pod sklepem przełączyło się na "zielone" w kilkanaście sekund po odpaleniu silnika. Czy to w jakiś sposób normalne?
3. Czy normalne jest spalanie (to pokazywane przez komputer) na poziomie 16l w mieście? Dość zatłoczonym, ale nie stojąc non stop w korku - i jadąc tak delikatnie, jak się da.
Z góry dzięki z pomoc i zainteresowanie
Pozdrawiam
Re: OUTBACK III, 2.5 - kilka problemów
Ad.1- Masz automat zawsze odpalasz na N lub P bo inaczej jest blokada. Co do poziomu paliwa i powodu zgaśnięcia to się nie wypowiem.
Ad.2 -Auto zawsze odpala na benzynie, przełączenie na LPG następuje automatycznie po osiągnięciu odpowiedniej temperatury płynu chłodzącego, temperaturę ustawia gazownik w sterowniku np ja mam 35st C. Ma to na celu podgrzanie parownika gdzie następuje zmiana stanu skupienia z ciekłego do lotnego.
Ad.2 -Auto zawsze odpala na benzynie, przełączenie na LPG następuje automatycznie po osiągnięciu odpowiedniej temperatury płynu chłodzącego, temperaturę ustawia gazownik w sterowniku np ja mam 35st C. Ma to na celu podgrzanie parownika gdzie następuje zmiana stanu skupienia z ciekłego do lotnego.
Re: OUTBACK III, 2.5 - kilka problemów
wiem, miałem tak w oplu ;)
Natomiast tutaj problem leżał w tym że po pół godziny na mieście i dawno już osiągniętej odp temperaturze instalacja dalej się nie przełączała.
Jak wsiadłem teraz (auto stało kilka godzin) to przełączył się na gaz zanim zdążyłem wyjechać z parkingu.
Dodatkowo - pojechałem za miasto sprawdzić spalanie w trasie (wyszło 7,5-9) i na powrocie zapaliła się kontrolka check engine. Coraz lepiej...
Natomiast tutaj problem leżał w tym że po pół godziny na mieście i dawno już osiągniętej odp temperaturze instalacja dalej się nie przełączała.
Jak wsiadłem teraz (auto stało kilka godzin) to przełączył się na gaz zanim zdążyłem wyjechać z parkingu.
Dodatkowo - pojechałem za miasto sprawdzić spalanie w trasie (wyszło 7,5-9) i na powrocie zapaliła się kontrolka check engine. Coraz lepiej...
- fox-81
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Subaru Forester SG 2.0 EJ20 2003r
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: OUTBACK III, 2.5 - kilka problemów
Na dzień dobry podjechałbym do dobrego mechanika i sprawdził sam silnik bez LPG. Check enginy itd., kolejno sprawdzić instalację LPG w dobrym serwisie. Szczerze powiedziawszy te silniki raczej należą do szybko nabierających temperaturę więc skoro jeździsz po mieście i LPG nie startuje to coś jest nie tak. Standardem jest nastaw ~35stC tak jak wspomniał poprzednik. Za chwile LPG startuje po odpaleniu to trochę podejrzane. Nota bene komputera i jego wskazań to ja bym mu nie wierzył. W poprzednim aucie pokazywało 80km jazdy a auto gasło po chwili. Sprawdź ile masz rezerwy po zapaleniu się kontrolki paliwa i problem z głowy.
Re: OUTBACK III, 2.5 - kilka problemów
A moze to zwykla instalacja na mieszalniku i przelacza sie po przygazowaniu do iluś tam obr/min?
Check pewnie zapala sie bo zle ustawiona jest mieszanka
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Check pewnie zapala sie bo zle ustawiona jest mieszanka
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Re: OUTBACK III, 2.5 - kilka problemów
Próbowałem przegazówek, nie przełączało. Instalacje starszego typu mam w miarę ogarnięte, w starym aucie sam zakładałem i regulowałem centralkę.
Tutaj problem jakby wynikał z wilgoci, po nocy na deszczu nie przełączał, później jak już był "przedmuchany" i nie padało to przełączanie odbywało się momentalnie.
Dziś też padało, zobaczymy czy problem się powtórzy. Jadą go odwieźć na warsztat w sprawie checka i innych problemów
Tutaj problem jakby wynikał z wilgoci, po nocy na deszczu nie przełączał, później jak już był "przedmuchany" i nie padało to przełączanie odbywało się momentalnie.
Dziś też padało, zobaczymy czy problem się powtórzy. Jadą go odwieźć na warsztat w sprawie checka i innych problemów
Re: OUTBACK III, 2.5 - kilka problemów
Zrob zdjecie spod maski a checka wyblyskaj laczac wtyczki pod deska
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Re: OUTBACK III, 2.5 - kilka problemów
Pewnie to od lpg albo czesto jest to knock sensor
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Re: OUTBACK III, 2.5 - kilka problemów
kamilos pisze: checka wyblyskaj laczac wtyczki pod deska
w OBK'05 są wtyczki ?
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.
Re: OUTBACK III, 2.5 - kilka problemów
Sorki :) tu jest inna procedura
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
The Procedure
Starting condition: key off, headlight switch off.
Steps 1 through 7 must be performed within 10 seconds.
1. Turn key to ON position. This is the normal running position, the click just before starting, when all the lights on the dash come on, but before you twist to START. Don't start the engine!
2. Within 3 seconds, turn the headlight switch ON.
3. Press the Trip/Odometer button 4 times.
4. Turn the headlight switch OFF.
5. Press the Trip/Odometer button 4 times.
6. Turn headlight swtich ON.
7. Press Trip/Odometer button 4 times. At this point, the DTC display will begin.
8. Turn headlight switch OFF. Not necessary for the procedure, but your display may be dimmed and hard to read in bright sunlight. Besides, why drain the battery?
The DTCs for each module will display in order: ECM, TCM, ABSCM/VDCCM. Press the Trip/Odometer button to cycle between modules. The FSM states that the display will cycle between modules automatically every three seconds if the button is not pushed, but that did not happen in my car - I had to push the button to cycle the display.
For each module, there are three display states:
- Receiving DTC from module (blinking "P" or "C")
- DTC detected & displayed ("P" or "C" followed by 4 digits)
- No DTC found ("P" or "C" followed by "----")
If there is a CAN (Controller Area Network) bus communication error, you will see only "----" in the display. Basically, that means that the network in your car is broken. That will need to be repaired before anything else can be done.
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
The Procedure
Starting condition: key off, headlight switch off.
Steps 1 through 7 must be performed within 10 seconds.
1. Turn key to ON position. This is the normal running position, the click just before starting, when all the lights on the dash come on, but before you twist to START. Don't start the engine!
2. Within 3 seconds, turn the headlight switch ON.
3. Press the Trip/Odometer button 4 times.
4. Turn the headlight switch OFF.
5. Press the Trip/Odometer button 4 times.
6. Turn headlight swtich ON.
7. Press Trip/Odometer button 4 times. At this point, the DTC display will begin.
8. Turn headlight switch OFF. Not necessary for the procedure, but your display may be dimmed and hard to read in bright sunlight. Besides, why drain the battery?
The DTCs for each module will display in order: ECM, TCM, ABSCM/VDCCM. Press the Trip/Odometer button to cycle between modules. The FSM states that the display will cycle between modules automatically every three seconds if the button is not pushed, but that did not happen in my car - I had to push the button to cycle the display.
For each module, there are three display states:
- Receiving DTC from module (blinking "P" or "C")
- DTC detected & displayed ("P" or "C" followed by 4 digits)
- No DTC found ("P" or "C" followed by "----")
If there is a CAN (Controller Area Network) bus communication error, you will see only "----" in the display. Basically, that means that the network in your car is broken. That will need to be repaired before anything else can be done.
Re: OUTBACK III, 2.5 - kilka problemów
Dzięki za instrukcję, będę korzystał w przyszłości :)
Auto stoi u mechanika w ramach gwarancji - zobaczymy co przyniesie jutro ;)
Auto stoi u mechanika w ramach gwarancji - zobaczymy co przyniesie jutro ;)
Re: OUTBACK III, 2.5 - kilka problemów
Witam ponownie
Dalszy ciąg historyi ;)
Wizyta u mechanika zakończyła się czyszczeniem przepustnicy, błąd niby miał się nie pojawiać, a jak się pojawi, to może trzeba będzie wymienić - niestety nie dopytałem jaki konkretnie był to błąd. Wybrałem się za to w trasę Łódź - Tarnów coby sprawdzając przy okazji spalanie - wg kompa 8.6, rzeczywiste 10 gazu. Więc chyba ok.
Przy okazji - na początku wycieczki jeszcze na zimnym silniku na ułamek sekundy zapaliła się kontrolka AT OIL TEMP - ani wczesniej ani później się nie palila, jest się czym przejmować?
Pod koniec trasy dotankowalem gazu na stacji "jakiejś tam" i niestety po paru km znów wyskoczył check. Niestety procedura podana przez kamilosa nie działa w moim aucie, znalazłem w necie inną z łączeniem jakiegoś kabla diagnostycznego w skrzynce bezpieczników, ale nie znalazłem takowego, a nie mam aktualnie jak się bawić w zdejmowanie całej osłony. Podjechalem go mechanika z interfejsem i się okazało że to P0420 - katalizator. Z tego co znalazłem na forum winny może być i podlejszy gaz, i kalibracja instalacji LPG, ale jako że auto ma najechane ponad 270tys uprzejmie zapytuję - czy podłączenie do analizatora spalin na stacji pozwoli stwierdzić czy winny jest sam katalizator?
Da się go ew. wymienić poza ASO? Z tego co wyczytałem koszt wymiany w ASO jest horrendalny :/
Dalszy ciąg historyi ;)
Wizyta u mechanika zakończyła się czyszczeniem przepustnicy, błąd niby miał się nie pojawiać, a jak się pojawi, to może trzeba będzie wymienić - niestety nie dopytałem jaki konkretnie był to błąd. Wybrałem się za to w trasę Łódź - Tarnów coby sprawdzając przy okazji spalanie - wg kompa 8.6, rzeczywiste 10 gazu. Więc chyba ok.
Przy okazji - na początku wycieczki jeszcze na zimnym silniku na ułamek sekundy zapaliła się kontrolka AT OIL TEMP - ani wczesniej ani później się nie palila, jest się czym przejmować?
Pod koniec trasy dotankowalem gazu na stacji "jakiejś tam" i niestety po paru km znów wyskoczył check. Niestety procedura podana przez kamilosa nie działa w moim aucie, znalazłem w necie inną z łączeniem jakiegoś kabla diagnostycznego w skrzynce bezpieczników, ale nie znalazłem takowego, a nie mam aktualnie jak się bawić w zdejmowanie całej osłony. Podjechalem go mechanika z interfejsem i się okazało że to P0420 - katalizator. Z tego co znalazłem na forum winny może być i podlejszy gaz, i kalibracja instalacji LPG, ale jako że auto ma najechane ponad 270tys uprzejmie zapytuję - czy podłączenie do analizatora spalin na stacji pozwoli stwierdzić czy winny jest sam katalizator?
Da się go ew. wymienić poza ASO? Z tego co wyczytałem koszt wymiany w ASO jest horrendalny :/