Przewody zapłonowe i czemu oryginały

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
luki_man
4 gwiazdki
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 2 razy

Przewody zapłonowe i czemu oryginały

Post 18 paź 2016, o 00:04

Troszke na temat przewodów już doczytałem, ale nurtuje mnie jedna sprawa. Moj forek ma od dawna problem z bardzo lekkim poszarpywaniem podczas przyspieszania. Mechanik twierdzi ze to wina przewodów. Z tym ze ja mam prawie mówki Bosch-a. Mówi że tylko oryginały eliminują ten problem. Czy to prawda? Te które mam teraz sa jakby trochę za długie.



fudżisubo;)
2 gwiazdki
Lokalizacja: WR
Auto: Forester S turbo MY-01
Polubił: 2 razy
Polubione posty: 0

Re: Przewody zapłonowe i czemu oryginały

Post 18 paź 2016, o 00:06

A czy w twoim forku występują cewki zapłonowe?

luki_man
4 gwiazdki
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 2 razy

Re: Przewody zapłonowe i czemu oryginały

Post 18 paź 2016, o 12:50

Nie. Mam jedną cewkę i od niej cztery przewody do świec. A może da się przerobić na wersję z czterema cewkami?

Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka

Rafal456
0 gwiazdek
Auto: subaru forester 2,0 98'
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przewody zapłonowe i czemu oryginały

Post 19 paź 2016, o 07:32

U mnie są zamontowane NGK i po około roku zaczęły przebijać koło samej cewki przy gumkach. Powymieniałem same gumki z poprzednich przewodów których przezornie nie wyrzuciłem i pół roku spokój. Mój szwagier mechanik tak mi wytłumaczył że do japończyków lepiej się nadaje NGK. Trochę mu miałem za złe że mi tak doradził ale jak czytam co napisałeś to może miał trochę racji.
W drugim forku mam założone polskie JANMOR ale jeszcze za mało na nich przejechałem żeby coś ocenić.
Jeszcze jest ważne czy masz gaz, bo jak tak to przerwę na świecach musisz zmniejszyć do 0,6 mm bo mieszanka gazowa ma większą rezystancję i wychodzi z prawa Ohma że wtedy napięcie będzie wyższe i przewody prędzej w d.. dostaną. Jak ja będę miał w przyszłości problemy z przewodami wn to powkładam je w peszle takie z otuliną w środku, to będzie tańsze wyjście nisz 4 cewki.

skwaro
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Auto: Forester 2.5XT
Polubił: 4 razy
Polubione posty: 52 razy

Re: Przewody zapłonowe i czemu oryginały

Post 19 paź 2016, o 08:35

Jak masz irydowe albo platynowe świece to po zmniejszeniu przerwy możesz je wyrzucić na śmietnik. A do LPG się kupuje świece stopień zimniejsze (7 nie 6), a nie rzeźbi w g...
A przewody wystarczy pomierzyć żeby sprawdzić czy są ok zamiast zgadywać.

maup
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Tarnów
Auto: Osiołek II - Subaru Outback MY05 2,5 A/T
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Post 19 paź 2016, o 15:14

@skwaro, możesz to trochę szerzej poopisywać? zwłaszcza pomiary kabli mnie zafascynowały
=== czym lepsze auto terenowe ===========
=== tym dalej trzeba iść po ciągnik ========

skwaro
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Auto: Forester 2.5XT
Polubił: 4 razy
Polubione posty: 52 razy

Re: Przewody zapłonowe i czemu oryginały

Post 19 paź 2016, o 15:24

To żadne rocket science, mierzysz rezystancję przewodów, sprawdzasz w manualu czy jest w normie. Jak nie to wymieniasz na nowe i tyle.

A co do świec to elektrody są pokryte specjalną powłoką, dlatego nie wolno ich mierzyć szczelinomierzem bo ją uszkodzisz. Każdy producent świec o tym mówi. To nie czasy malucha że ustawiałeś przerwę.

luki_man
4 gwiazdki
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 2 razy

Re: Przewody zapłonowe i czemu oryginały

Post 19 paź 2016, o 21:34

Ooo.. I już się nauczyłem żeby nie mierzyć szczelinomierzem świec. Zawsze tak mierzyłem :-) Warto było uruchomić ten wątek :-) Dzięki.
Ja mam przewody Bosch i po zmroku lekko je zrosiłem spryskiwaczem i waliły takie iskry ze szok. A przewody mają przebieg 10tys km. Testowałem to na LPG. Ale zapomniałem zmniejszyć przerwę na świecach. Nie używam żadnych świec do LPG. Mam zwykle NGK dobrane do tego silnika. Poukładałem przewody tak aby niczego metalowego nie dotykały i auto zaczęło płynniej przyspieszać.

Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka

luki_man
4 gwiazdki
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 2 razy

Re: Przewody zapłonowe i czemu oryginały

Post 31 paź 2016, o 20:06

Mam jeszcze taką kwestię do poruszenia w temacie tych nieszczęsnych przewodów bo serwisówka podaje takie pomiary przewodów:
Obrazek

Natomiast pomiary moich przewodów wyszły następująco:
1 - 8,6 kΩ, a powinno być 5,6Ω do 10,6Ω
2 - 9,6 kΩ ,a powinno być 7,3Ω do 13,7Ω
3 - 9,9 kΩ, a powinno być 5,9Ω do 11,1Ω
4 - 9,7 kΩ, a powinno być 7,3Ω do 13,7Ω

I tu moje pytanie dlaczego moje przewody mają rezystancję w kΩ a te w serwisówce w Ω ?

komor
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Forester SG 2.0X MY03
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Przewody zapłonowe i czemu oryginały

Post 31 paź 2016, o 20:53

luki_man pisze: I tu moje pytanie dlaczego moje przewody mają rezystancję w kΩ a te w serwisówce w Ω ?
W serwisówce liczby są bezwymiarowe. Więc pewnie przyjęli milcząco, że w kΩ.

komor
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Forester SG 2.0X MY03
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Przewody zapłonowe i czemu oryginały

Post 31 paź 2016, o 21:17

A, jeszcze się podepnę ze swoim problemem. Otóż zaczęło mi pierdzieć radio. Wcześniej tego nie robiło, a ja nic nie ruszałem, nie instalowałem, nie podłączałem, a od jakiegoś czasu słyszę charakterystyczne pierdzenie, odzwierciedlające obroty silnika. Czy to może być objaw jakiegoś przebicia na kablach WN?

Rafal456
0 gwiazdek
Auto: subaru forester 2,0 98'
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przewody zapłonowe i czemu oryginały

Post 4 lis 2016, o 00:26

Po prostu znalazłeś nieścisłość w serwisówce albo coś pominąłeś. Fakt że na rysunku jest "omega" oznacza tyko tyle że to jest miernik rezystancji.Może gdzieś wcześniej jest napisane w jakich jednostkach są takie pomiary?
Zresztą nic ci to nie da w tym przypadku bo u ciebie są przebicia czyli problem z izolacją a nie ciągłością połączenia.

Rafal456
0 gwiazdek
Auto: subaru forester 2,0 98'
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przewody zapłonowe i czemu oryginały

Post 4 lis 2016, o 00:36

Znalazłem jeszcze taki ciekawy artykuł: http://www.gg.com.pl/index.php?cms=21
Można by spróbować.

ODPOWIEDZ