Forum Subaru

Przejdź do zawartości

SKRZYNIA BIEGÓW CVT

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania

Post 8 mar 2017, o 21:07

Witam wszystkich forumowiczów.
Jestem w posiadaniu subaru legacy outback z 2010r, poj. 2,5l bez turbo z instalacją gazową BRC,skrzynia CVT,123kW i mam problem.
Po zakupie w aucie wszystko działało bez zarzutów.Nie wymieniałem oleju w skrzyni, ani w mechanizmach różnicowych. Po przejechaniu ok 1,5 tys. km podczas jazdy zaświeciły się kontrolki. Po uruchomieniu silnika stale świeci się CHECK ENGINE i zaraz zaczyna migać AT OIL TEMP+ CRUISE i na żółto świeci się również antypoślizg. Po wizytach w kilku warsztatach aso i nie aso, wszędzie odczytano te same błędy tj. P0700 i P2764.Kasowano je kilkakrotnie i cały czas się świecą z powrotem.

Wraz z kontrolkami pojawiły się dodatkowo takie objawy:
-nie działają manetki do zmiany biegów przy kierownicy
-dźwignia zmiany biegów czasami lekko jakby się przycinała
-przy ruszaniu i wolnym wciskaniu gazu czasami szarpie
-czasami po wciśnięciu gazu słychać wycie silnika i wolno się rozpędza
-czasami obroty szybko rosną i w pewnym momencie jakby się coś przełączało i obroty szybko spadają.

Problem w tym, że w jednym warsztacie powiedziano mi, że sprawę może załatwić sama wymiana oleju w skrzyni, w drugim jakaś cewka, w trzecim że może to wina jakiegoś czujnika np.temp.oleju, a w ASO powiedzieli że oni tylko wymienią cały solenoid lub nową skrzynię. SAMKO powiedzieli, że uszkodzenie mechaniczne.Od kolejnego usłyszałem, że po sprawdzeniu wszystkich styków,przewodów oraz parametrów czujnika temp. oleju oraz poziom i jakość oleju w skrzyni,nie stwierdził nieprawidłowości i radzi mi poszukać dobrego elektronika.

Nie wiem co mam robić i gdzie się udać celem naprawy.

Proszę o pomoc i wskazówki od czego zacząć, żeby nie pakować się w zbędne koszty.

W razie polecania warsztatów (TYLKO BEZ ASO) proszę o ograniczenie do woj.mazowieckiego,chyba że w województwach bezpośrednio graniczących.Mieszkam w Ząbkach powiat wołomiński.

Pozdrawiam
Karol S.
0 gwiazdek
 
Auto: SUBARU LEGACY OUTBACK 123kW 2,5L LPG,CVT
  

Post 8 mar 2017, o 21:11

Z Ząbek tutaj masz blisko, dobry warsztat http://subcartyski.pl/
Those who would give up essential liberty to purchase a little temporary safety deserve neither liberty nor safety.
Živela Jugoslavija!
inquiz
6 gwiazdek
 
Auto: Legaś IV junkers
Skąd: Wwa Wola
  

Post 8 mar 2017, o 21:16

byłem ale to nie to,dzięki ;-)
Karol S.
0 gwiazdek
 
Auto: SUBARU LEGACY OUTBACK 123kW 2,5L LPG,CVT
  

Post 19 maja 2017, o 07:44

Witam. Wstawiłem auto do warsztatu. Rozebrali valve body,diagnoza: uszkodzony jakiś elektrozawór ciśnieniowy, którego podobno nie da się wymienić tylko trzeba całą kasetę. Pozostałe elektrozawory i wiązki są w porządku, w oleju ze środka skrzyni nie widać syfów, że raczej łańcuch i tarczki też są ok. Radzą mi wymianę kasety, uzupełnić olej i problem powinien zniknąć.
ps. a jeśli po wymianie kasety dalej będą wyskakiwać te błędy to co rozbierać ją do końca?
Gdzie mogę znaleźć taką używaną kasetę i skrzynię i w jaki sposób będę miał pewność że to są do mojego auta akurat-po jakichś oznaczeniach,kodach czy jak?
Karol S.
0 gwiazdek
 
Auto: SUBARU LEGACY OUTBACK 123kW 2,5L LPG,CVT
  

Post 19 maja 2017, o 08:21

Jeżdżę automatami od dłuższego czasu i podpowiem Ci jedną podstawową kwestię:

SERWIS SKRZYNI AUTOMATYCZNEJ TYLKO W WARSZTACIE KTÓRY ZAJMUJE SIĘ SERWISEM SKRZYŃ AUTOMATYCZNYCH. Tyle w temacie.
Większość warsztatów samochodowych ma blade pojęcie o PRND.

Nie chciałbym Cię dołować, nie wiem też dokładnie jak z tym jest w Subaru ale w Audi, którymi głównie jeździłem skrzynie bezstopniowe wytrzymują maks. 200 tys. km. Później nie ma bata - remont.

(...) w oleju ze środka skrzyni nie widać syfów, że raczej łańcuch i tarczki też są ok.
(...) Radzą mi wymianę kasety, uzupełnić olej i problem powinien zniknąć.

"Raczej" świetna diagnoza i porada. ;)

Skrzynię najprawdopodobniej masz w trybie awaryjnym/serwisowym. To się włącza żeby jej nie zajechać. To jest tylko po to, żeby dojechać do najbliższego serwisu (max 100km), jak będziesz tak jeździł to Cię wkrótce czeka bardzo niemiła niespodzianka.

Wsadź to auto na lawetę i grzej do warsztatu który się zajmuje automatami.
Alkohol pity z umiarem nie szkodzi nawet w dużych ilościach!

˙ʞoʇdɐן ʎɯ ɯoɹɟ ʇuǝS
AdamMarshall
AdamMarshall
2 gwiazdki
 
Auto: Forester, Canoe
  

Post 19 maja 2017, o 11:38

AdamMarshall napisał(a):jak z tym jest w Subaru ale w Audi, którymi głównie jeździłem skrzynie bezstopniowe wytrzymują maks. 200 tys. km...


mam na budziku prawie 280 tys km i zero problemow z cvt ale wymieniam olej co 60 tys
jak dbasz tak masz

grzej do warsztatu który się zajmuje automatami...


dokladnie

tapatalked
Czujnik
0 gwiazdek
 
Auto: subaru obk diesel do jazdy - bmw do upalania
Skąd: Lubin/Wrocław
  

Post 19 maja 2017, o 11:51

Czujnik napisał(a):mam na budziku prawie 280 tys km i zero problemow z cvt ale wymieniam olej co 60 tys
jak dbasz tak masz

Myślę, że w Subaru są jakieś inne konstrukcje tego CVT albo z poważnych materiałów są wykonane, bo w Audi (ogólnie w grupie VW) do wozideł Quattro skrzyń bezstopniowych nigdy nie wsadzali, bo im wychodziło, że od samego patrzenia klękały.
Alkohol pity z umiarem nie szkodzi nawet w dużych ilościach!

˙ʞoʇdɐן ʎɯ ɯoɹɟ ʇuǝS
AdamMarshall
AdamMarshall
2 gwiazdki
 
Auto: Forester, Canoe
  

Post 19 maja 2017, o 18:20

dzięki za sugestie i odpowiedzi,narazie :wall:
Karol S.
0 gwiazdek
 
Auto: SUBARU LEGACY OUTBACK 123kW 2,5L LPG,CVT
  


Powrót do Dział techniczny ...czyli dla kochających inaczej

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: perek i 9 gości