Zacznę wszystko od początku UPG czy też nie?

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
Pradio
0 gwiazdek
Auto: Impreza GT 99'
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Zacznę wszystko od początku UPG czy też nie?

Post 28 maja 2017, o 10:56

witam . Jak w temacie opiszę wszystko od początku gdyż uważam swój przypadek za nietuzinkowy.
Kupiłem Subarkę(Impreza GT 2.0 turbo-ej205 jakieś 2 tyg temu . Początkowo nie jeździła(zmielony przegub) ale silnik odpalał i niby było wszystko w porządku . Sprzedający twierdził że kiedyś zawiesił mu się termostat i go wyciągnął gdyż nie miał nowego a mieszka dobry kawałek od najbliższego sklepu.
Po zrobieniu przegubu - wkońcu jazda próbna . Jeździ napędy chodzą wszystko jest okej. temperatura utrzymuje się cały czas na środku skali auto jedzie, ma pełną moc , żadnego dymka z rury kompletnie nic, żadnych bąbelków w płynie. Przyszła sobota zabrałem się za drobne naprawy .
Zacząlem wymieniać termostat , wszystko wymienione zalane płynem gdzie się tylko dało . Opiszę dokładnie zalanie płynem i odpowietrzanie(w moim wykonaniu gdyż nie wiem czy zrobiłem to dobrze)
wlałem płyn do metalowego zbiorniczka do pełna
następnie zapełniłem chłodnicę, przez waż do chłodnicy wlałem w silnik . w plastikowy zbiornik również. Pompuje płyn dolnym wężem chłodnicy.
Pozostawiłem otwarte korki od metalowego i plastikowego zbiorniczka.
Odpalam auto pracuje cały czas . po chwili wskazówka temperatury jest na środku skali- wentylatory stoją i wyrzuca płyn przez metalowy zbiorniczek. Dodam że podczas nagrzewania auta płyn cały czas wzrasta do góry więc utrzymuje obroty około 1500-2000rpm Następuje moment gdy nie da się nic zrobić zwiększenie obrotów nic nie daje by nie wyrzuciło płynu . Podczas wyrzucania płynu wygląda on jak gazowany w zbiorniczku. Mam nadzieję, że opisałem wszystko co jest możliwe by stwierdzić przyczynę .


P.S sprawdzałem wcześniej (gdy auto było bez termostatu - żądnych bąbelków powietrza masła w płynie bądź oleju ) Chłodnica ciepła od dołu i góry więc termostat na moje oko jest ok. Pozdrawiam i sorki za spam postami .

Dodam jeszcze że silnik po remoncie w 2014r przejechane jakieś max 5kkm wrzucony wałek od wrxa i jakieś delikatne mody .



NADZIOS
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: B-stok
Auto: Impreza wrx. Legacy 2.5 my99
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Zacznę wszystko od początku UPG czy też nie?

Post 28 maja 2017, o 12:31

Mody nie maja nic do tego . Jesli kolego nie jesteś pewien zrób test co2 . Bo tak na odległość ciężko co kolejek powiedziec . Ale z tego co opisujesz wygląda to na upg . Aa jaki termostat wsadziłeś ( jaka tem. Pracy ).

Pradio
0 gwiazdek
Auto: Impreza GT 99'
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Zacznę wszystko od początku UPG czy też nie?

Post 28 maja 2017, o 15:50

termostat verneta otwiera sie przy 78' . Mogłby się ktoś więcej wypowiedzieć mam wrażenie jakbyśmy we dwójkę na tym forum byli.

NADZIOS
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: B-stok
Auto: Impreza wrx. Legacy 2.5 my99
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Zacznę wszystko od początku UPG czy też nie?

Post 28 maja 2017, o 18:27

Reszta poprostu jeździ do mechaników i i wie gdzie wlew paliwa ;)

NADZIOS
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: B-stok
Auto: Impreza wrx. Legacy 2.5 my99
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Zacznę wszystko od początku UPG czy też nie?

Post 28 maja 2017, o 18:30

Rozłącz układ chodzenia po przelewaj woda zobacz czy nigdzie nie na jakiegoś zatoru może gdzieś się osadził kamień i układ nie może się odpowietrzyć . Więcej ci nie pomogę .

recki
2 gwiazdki
Lokalizacja: Kraków / Wieliczka
Auto: Legaś 05 2.0 SOHC MT lpg
Polubił: 0
Polubione posty: 4 razy

Re: Zacznę wszystko od początku UPG czy też nie?

Post 28 maja 2017, o 19:34

A nie będzie tak że upg puszcza dopiero jak motor złapie temp? Jak nie miałeś termostatu to nie miał okazji się dogrzać

Wysłane z mojego Mi-4c przy użyciu Tapatalka

Pradio
0 gwiazdek
Auto: Impreza GT 99'
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Zacznę wszystko od początku UPG czy też nie?

Post 28 maja 2017, o 19:45

nie wiem wlasnie lecz wydaje mi sie ze jakby puszczala to caly czas

Pradio
0 gwiazdek
Auto: Impreza GT 99'
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Zacznę wszystko od początku UPG czy też nie?

Post 28 maja 2017, o 19:45

bez termostatu temp stala caly czas w odpowiednim miejscu

NADZIOS
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: B-stok
Auto: Impreza wrx. Legacy 2.5 my99
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Zacznę wszystko od początku UPG czy też nie?

Post 28 maja 2017, o 22:04

Jedyny test wyjąć termostat i w pi..e asz wentylatory zaczną wariować jeśli wtedy z wyrównawczego nie wywali płynu upg można wykluczyć.

Pradio
0 gwiazdek
Auto: Impreza GT 99'
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Zacznę wszystko od początku UPG czy też nie?

Post 28 maja 2017, o 22:08

jak nie bylo termostatu dostal w piz... nie raz nic kompletnie sie nie dzialo . wentylatory chodzily i nic nie lalo . wydaje mi sie ze poprostu nie ogarniam odpowietrzenia tego auta . z pozoru błacha rzecz a widzę ze u mnie sprawia to problem ;D

NADZIOS
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: B-stok
Auto: Impreza wrx. Legacy 2.5 my99
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Zacznę wszystko od początku UPG czy też nie?

Post 29 maja 2017, o 07:01

Ja swego mogę tylko dobrze odpowietrzyć przy upalaniu . Sprawdź drożność układu

otome
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Zacznę wszystko od początku UPG czy też nie?

Post 1 cze 2017, o 18:20

NADZIOS pisze:Reszta poprostu jeździ do mechaników i i wie gdzie wlew paliwa ;)
Aleś pojechał. :) Po prostu ciężko się diagnozuje auta na odległość. O czym sam zresztą wiesz. Autor sam grzebał przy aucie i nie wiadomo czy dobrze zrobił, do czego też sam bez bicia się przyznaje. A ja czytam jego post i nie widzę problemu, z tego co zrozumiałam nawet nie jeździł tym autem od wymiany termostatu, nie napisał, żeby auto się przegrzewało czy cos. I ja chyba nie odpowietrzałam nigdy z otwartymi korkami. Zazwyczaj robiłam to tak, że zalewałam powoli płynem, ewentualnie na bieżąco odpowietrzałam, ściskając za węże, wszystko zakręcałam, jechałam na jazdę próbną aż auto się nagrzało do normalnej temperatury, po takiej jeździe ewentualnie dolewałam płyn, zostawiałam na noc, układ sam się odpowietrza, trzeba tylko kontrolować poziom płynu.
W instrukcji Subaru też jest napisane, że korki muszą być zakręcone. Na jutubach, fakt, widziałam jak ludzie odpowietrzają ze zdjętym korkiem i lejkiem, ale nie wiem, czy to właściwa metoda. Moja rada to żeby autor sobie pobrał serwisówkę i zrobił to dokładnie z instrukcją.

NADZIOS
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: B-stok
Auto: Impreza wrx. Legacy 2.5 my99
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Zacznę wszystko od początku UPG czy też nie?

Post 1 cze 2017, o 19:01

otome pisze:
NADZIOS pisze:Reszta poprostu jeździ do mechaników i i wie gdzie wlew paliwa ;)
Aleś pojechał. :) Po prostu ciężko się diagnozuje auta na odległość. O czym sam zresztą wiesz. Autor sam grzebał przy aucie i nie wiadomo czy dobrze zrobił, do czego też sam bez bicia się przyznaje. A ja czytam jego post i nie widzę problemu, z tego co zrozumiałam nawet nie jeździł tym autem od wymiany termostatu, nie napisał, żeby auto się przegrzewało czy cos. I ja chyba nie odpowietrzałam nigdy z otwartymi korkami. Zazwyczaj robiłam to tak, że zalewałam powoli płynem, ewentualnie na bieżąco odpowietrzałam, ściskając za węże, wszystko zakręcałam, jechałam na jazdę próbną aż auto się nagrzało do normalnej temperatury, po takiej jeździe ewentualnie dolewałam płyn, zostawiałam na noc, układ sam się odpowietrza, trzeba tylko kontrolować poziom płynu.
W instrukcji Subaru też jest napisane, że korki muszą być zakręcone. Na jutubach, fakt, widziałam jak ludzie odpowietrzają ze zdjętym korkiem i lejkiem, ale nie wiem, czy to właściwa metoda. Moja rada to żeby autor sobie pobrał serw sówkę i zrobił to dokładnie z instrukcją.
Nie będę się wymądrzał ale raczej w każdym aucie się tak odpowietrza ;). Ale jesli ktos lubi zaglądać do wyrównawczego przy 90c to zawsze będzie wulkan :P

otome
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Zacznę wszystko od początku UPG czy też nie?

Post 1 cze 2017, o 21:16

NADZIOS pisze:
otome pisze:
NADZIOS pisze:Reszta poprostu jeździ do mechaników i i wie gdzie wlew paliwa ;)
Aleś pojechał. :) Po prostu ciężko się diagnozuje auta na odległość. O czym sam zresztą wiesz. Autor sam grzebał przy aucie i nie wiadomo czy dobrze zrobił, do czego też sam bez bicia się przyznaje. A ja czytam jego post i nie widzę problemu, z tego co zrozumiałam nawet nie jeździł tym autem od wymiany termostatu, nie napisał, żeby auto się przegrzewało czy cos. I ja chyba nie odpowietrzałam nigdy z otwartymi korkami. Zazwyczaj robiłam to tak, że zalewałam powoli płynem, ewentualnie na bieżąco odpowietrzałam, ściskając za węże, wszystko zakręcałam, jechałam na jazdę próbną aż auto się nagrzało do normalnej temperatury, po takiej jeździe ewentualnie dolewałam płyn, zostawiałam na noc, układ sam się odpowietrza, trzeba tylko kontrolować poziom płynu.
W instrukcji Subaru też jest napisane, że korki muszą być zakręcone. Na jutubach, fakt, widziałam jak ludzie odpowietrzają ze zdjętym korkiem i lejkiem, ale nie wiem, czy to właściwa metoda. Moja rada to żeby autor sobie pobrał serw sówkę i zrobił to dokładnie z instrukcją.
Nie będę się wymądrzał ale raczej w każdym aucie się tak odpowietrza ;). Ale jesli ktos lubi zaglądać do wyrównawczego przy 90c to zawsze będzie wulkan :P
Możesz się powymądrzać, ja też nie wiem wszystkiego, aczkolwiek jak odpowietrzałam w maździe i subaru to instrukcje kazały zakręcać korki i nikt nic nie wspominał o żadnych lejkach, ale teraz popatrzyłam dokładniej na jutubach i widzę, że są nawet jakieś fajne specjalne lejki do odpowietrzania, o których istnieniu nie wiedziałam. Ale nie wiem czy to jest faktycznie potrzebne, bo robiłam tak jak robiłam i wszystko śmiga. Więc autor niech się albo wyposaży w taki lejek (bo przecież to normalne, że jak odpala silnik z odkręconym korkiem to płyn wylewa), albo niech zrobi z zakręconym.

NADZIOS
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: B-stok
Auto: Impreza wrx. Legacy 2.5 my99
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Zacznę wszystko od początku UPG czy też nie?

Post 1 cze 2017, o 22:13

Układ jest zabezpieczony korkiem ciśnieniowym jesli ciśnienie wzrośnie to powietrze z nadmiarem plynu powinno uciec przez plastikowy zbiornik wyrównawczy . Jesli w aucie jest objawy upg to właśnie przez ten zbiornik ma uciekać plyn korka w stalowym zbiorniku nie dotykamy jedynie przy napełnianiu płynu uzupełniając układ powinien sam pobrać z plastikowego dlatego trzeba trzymać w nim poziom . Tak przynajmniej robie ja w swoich subarakach a mam w rodzinie kilka . dodam ze impreze turbo żeby odpowietrzyć musze zawsze dobrze przypałować bo w przeciwnym razie układ jest zapowietrzony świrują wentylatory . W wolno ssakach nie mam takiego problemu .

luki_man
4 gwiazdki
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 2 razy

Re: Zacznę wszystko od początku UPG czy też nie?

Post 2 cze 2017, o 19:06

Napisałeś że jak masz wskazówkę w połowie to wentylatory stoją. Może to jest przyczyna? Sprawdź podłączenie wentylatora ewentualnie jakiś bezpiecznik.

SAAB2.3AERO
0 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 99" GT Wanna :)
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Zacznę wszystko od początku UPG czy też nie?

Post 4 cze 2017, o 08:42

w niektórych autach możesz mieć otwarty korek od chłodnicy i nic się nie stanie, jest to spowodowane innym rozwiązaniem układu lub na przykład innym umieszczeniem zbiorniczka wyrównawczego. w większości japońskich aut z którymi się spotkałem jest układ ciśnieniowy i jest to nie możliwe. w motocyklach też.

Do autora tematu: zalej układ płynem przez metalowy zbiorniczek, możesz pomagać sobie pompując przewodami chłodnicy. jeśli dolejesz do pełna, zamknij metalowy zbiorniczek, nalej do poziomu w plastikowy. następnie odpal auto i ustaw ogrzewanie na ciepłe, na szybe najlepiej żebyś wyczuł ręką temp. powietrza z nawiewu. niech karoca sobie popracuję chwilkę na wolnych, później możesz trochę pobawić się obrotami. sprawdzaj tem. powietrza z nawiewu. powinno leciec naprawdę ciepłe powietrze, nie letnie a ciepłe.
I czekasz aż wentylatory zacznął pracować. w międzyczasie zaglądaj to plastikowego wyrównawczego czy coś się dzieję tam.

Co do UPG to u mnie nie było żadnych widocznych objawów. Silnik chodził jak zegarek, odpalał pięknie, nie dymił, oleju nie brał nadmiernie ale po mocniejszej chłoście w zbiorniczku pojawiły się malutkie bombelki. Wskazówka na zegarku od temperatury nigdy nie przekroczyła u mnie połowy. Zrobiłem test na CO2 i teraz silnik w kawałkach i czekam na części żeby go złożyć :evilgrin:

U Ciebie zastanawiające jeszcze jest ten brak termostatu, to mogło się przysłużyć do szkody. W układach ze sporą ilością płynu chłodniczego i z dużą ilością kanałów wodnych ma też on swoje zadanie. nie tylko puszczać płyn na duży obieg lub nie ale też trzymanie odpowiedniego ciśnienia w układzie co pomaga w jego obiegu.

Pradio
0 gwiazdek
Auto: Impreza GT 99'
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Zacznę wszystko od początku UPG czy też nie?

Post 5 cze 2017, o 20:54

Witam . trochę to trwało lecz grzebię przy wozie tylko w wolnej chwili na weekendach :) . Teraz już wiem, że układ w japońcu jest pod ciśnieniem . Po napisaniu postu zerknąłem dokładniej i zobaczyłem jak jest wyskalowany korek od metalowego zbiorniczka i tym sposobem doszedłem do tego że musi być wszystko pozamykane. Odpowietrzyłem wszystko hula w najlepszym porządku test na co2 zrobiony wyszedł negatywny wiec dla mnie 1 dla upg 0 :-p
Co do odpowietrzania w niemieckich bolidach wszystko robi się na otwartych korkach więc i dlatego tu też tak próbowałem . Dziękuje wszystkim za podpowiedzi :D. Teraz nurtuje mnie problem tylnych amortyzatorów gdyż są do wymiany . Ktoś podpowie co założyć ? chciałbym trochę usztywnić bolid. KYB AGX + sprężyna Sparco co wy na to ? mam mieszane uczucia do KYB bo ponoć ostatnio robią szmelc.

ODPOWIEDZ