Opony
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Opony
Szanowni forumowicze, szybkie pytanie.
Mianowicie... Mam do wymiany oponę. Czytałem, że na wszystkie opony powinny być dokładnie tego samego modelu oraz ich stan zużycia powinien być podobny. Czy w związku z tym mogę wymienić jedną oponę?? Opony kupiłem nowe w kwietniu tego roku i mam na nich przejechane ok 4000 km głównie po mieście.
Pacjent Forek SG 2.0 AT 156km 2007r
Mianowicie... Mam do wymiany oponę. Czytałem, że na wszystkie opony powinny być dokładnie tego samego modelu oraz ich stan zużycia powinien być podobny. Czy w związku z tym mogę wymienić jedną oponę?? Opony kupiłem nowe w kwietniu tego roku i mam na nich przejechane ok 4000 km głównie po mieście.
Pacjent Forek SG 2.0 AT 156km 2007r
Re: Opony
Zmieniłem ale nie wiem czy oby na pewno jest dobrze. Różnica w bieżniku jest 1 mm. Proszę Was o opinię czy taka różnica nie spowoduje problemów... Wulkanizator mówił, że subaru bardzo restrykcyjnie podchodzi do stopnia zużycia bieżnika ale wg niego 1mm nie powinien powodować problemów.
Myślę, że mogłem zrobić to ciut lepiej. Z racji, że przebita została prawa przednia opona to mogłem nową założyć na tył a z tyłu na przód, różnice byłyby mniejsze...
Proszę o opinie czy taka różnica jest dopuszczalna
Pozdrawiam
Myślę, że mogłem zrobić to ciut lepiej. Z racji, że przebita została prawa przednia opona to mogłem nową założyć na tył a z tyłu na przód, różnice byłyby mniejsze...
Proszę o opinie czy taka różnica jest dopuszczalna
Pozdrawiam
-
Marian1295
- 1 gwiazdka
- Auto: Subaru Legacy 2.5 AT MY99
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Opony
Nie powninno się nic dziać, sam zrobiłem 10tys na jednej nowszej oponie podobnie jak u ciebie nic się dzieje z napędem i ze skrzynią.
- Witek
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: A500 @ Piotruś II
- Polubił: 20 razy
- Polubione posty: 15 razy
Re: Opony
pioo pisze: Z racji, że przebita została prawa przednia opona to mogłem nową założyć na tył a z tyłu na przód, różnice byłyby mniejsze...
Lepiej nową mieć z przodu, bo ważniejsza jest lepsza przyczepność na przednich kołach. Można z drugiej strony tył założyć na przód (samemu to można zrobić, żaden problem, tylko trzeba później dobrze ciśnienie dopasować), aby teoretycznie obie przednie opony były mniej zużyte.
Tak bardzo teoretycznie, jeśli chodzi o niszczenie się czegokolwiek, to chyba lepiej, aby różne opony były tam gdzie są otwarte dyfry, czyli raczej z przodu, np. w Imprezach przednią miało tylko STi, więc bardzo wątpię, aby najsłabszy forester miał. Nie wiem czy nawet tylną będzie miał, a przez AT to i chyba środkowej nie ma?
Różnicę, rzędu 1 milimetra to się sama robi przez sezon między przodem, a tyłem jeśli ktoś ostro jeździ. Gorzej jeśli prawa i lewa strona nie jest taka sama, bo auto może się dziwnie zachowywać.
- Witek
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: A500 @ Piotruś II
- Polubił: 20 razy
- Polubione posty: 15 razy
Re: Opony
leon pisze: Witek, mylisz argument z opinią.
Bez sensu jest rozprawiać o semantyce w przypadku ironii, zwłaszcza ironii odnoszącej się do czegoś czego nie ma.

Przednie koła odpowiadają za hamowanie i skręcanie, dlatego lepiej mięć na nich lepsze opony niż na tylnych. Tak mi dawny instruktor SJSu tłumaczył, a ja się z nim zgadzam.
-
lukass
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Wawa
- Auto: Proto WRC'17 i 4 razy 4x4 - czyli w sumie 5 razy 4x4
- Polubił: 8 razy
- Polubione posty: 146 razy
Re: Opony
Bzdura w wiekszosci przypadków. Miałem okazję brać udział w testach Bridgestona gdy próbowali to udowodnić- udłąo sie dopiero przy skrajności - przód nówka tył może ze 2mm. Zdecydowanie lepiej jest załozyć nowe na prżód (zakałdając ze z tyłu mamy max 2-3mm nizsze). Jak przody zrobią sie 1-1,5 nizsz eod tyłów to znowu zamienić. Innym sposobem to w FWD prżód byśmy wymieniali co 30-40 tyś a tył co 100tyś kmleon pisze:Gdybym miał więcej czasu i ochoty, bym to Tobie rozrysował, ale wrzucę tylko taki filmik

A i jeszcze jeden argument. Rajdówką z dobrym trzymajacym przodem i gorszym tyłem jestem w stanie zrobić niezły czas. W odwrotnej konfiguracji nikt na to nei am szans jak auto nie skręca i nie hamuje.
Jedyne dwa argumenty producentów które sa trafne (bo biora pod uwagę ze przecietny kierowca nie poradzi sobie z żadnym poslizgiem) to to że w razie "w" lepiej walić przodem (strefa zgniotu) niż bokiem oraz ze ESP tez lepiej sobie radzi z tłumieniem podsterownosci niz nadsterowności szczególnie w aucie RWD.
był WRX powered by Jako & PB98 i STi MY'05 EU DCCD
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 37 razy
- Polubione posty: 76 razy
Re: Opony
Ktoś z nudów walną taką teorie i teraz "mądre " głowy to powielają.
Zawsze nowe, grubsze opony na przód, koniec i kropka.
Zawsze nowe, grubsze opony na przód, koniec i kropka.
Re: Opony
To nie tylko zagraniczny wymysł. U nas też widziałem takie testy robione przez szanowanych (sic!) dziennikarzy, gdzie tylna oś na płycie poślizgowej była podcinana. Ciekawe co by było jakby dla równowagi w teście podcięli również przód w tych samych warunkach.
Jak lukass słusznie zauważył przy FWD tył byłby nowy a przód co 2 sezony do wymiany. Może producenci zakładają, że połowa wymieni tylko zdartą oś, a reszta komplet pomimo niezużytego tyłu i się kręci interesik? No, może poza Michelin
http://moto.onet.pl/porady-ekspertow/mi ... ych/e556qw
Jak lukass słusznie zauważył przy FWD tył byłby nowy a przód co 2 sezony do wymiany. Może producenci zakładają, że połowa wymieni tylko zdartą oś, a reszta komplet pomimo niezużytego tyłu i się kręci interesik? No, może poza Michelin

http://moto.onet.pl/porady-ekspertow/mi ... ych/e556qw
Re: Opony
Ja jestem zwolennikiem teorii, że jednak lepsze gumy na przód. Ale problem dotyczył tego czy nie zwali się mechanizm różnicowy, dyfer z powodu jednej opony o bieżniku o 1mm mniejszym w stosunku do drugiej opony na osi?
-
lukass
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Wawa
- Auto: Proto WRC'17 i 4 razy 4x4 - czyli w sumie 5 razy 4x4
- Polubił: 8 razy
- Polubione posty: 146 razy
Re: Opony
Nie - wieksze róznice powstaja choćby z tego że masz nierówno obciazone auto (jeździ np tylko kierowca i nie jest anorektykiem
). Poza tym
drogi nie sa równe, mają zakrety itd. A co jak ktoś mieszka w górach i praktycznie ciagle auto jedzie w skręcie? Popsuje mu się napęd od tego. Nie przesadzajmy.

drogi nie sa równe, mają zakrety itd. A co jak ktoś mieszka w górach i praktycznie ciagle auto jedzie w skręcie? Popsuje mu się napęd od tego. Nie przesadzajmy.
był WRX powered by Jako & PB98 i STi MY'05 EU DCCD
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Opony
Mylisz się bardzo.leon pisze:Witek pisze: Lepiej nową mieć z przodu, bo ważniejsza jest lepsza przyczepność na przednich kołach.
Nie.

Edit
O proszę, już lukass Ci to napisał.
Re: Opony
jarmaj pisze:
Edit
O proszę, już lukass Ci to napisał.
Czyli mało użyteczne na co dzień w zwykłym dupowozie. Ale ...lukass pisze: A i jeszcze jeden argument. Rajdówką ...
Czyli lepiej czy nie ?Jedyne dwa argumenty producentów które sa trafne (bo biora pod uwagę ze przecietny kierowca nie poradzi sobie z żadnym poslizgiem) to to że w razie "w" lepiej walić przodem (strefa zgniotu) niż bokiem oraz ze ESP tez lepiej sobie radzi z tłumieniem podsterownosci niz nadsterowności szczególnie w aucie RWD.
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.
-
lukass
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Wawa
- Auto: Proto WRC'17 i 4 razy 4x4 - czyli w sumie 5 razy 4x4
- Polubił: 8 razy
- Polubione posty: 146 razy
Re: Opony
Nie lepiej.leon pisze: Czyli lepiej czy nie ?
Przy róznicy około 2-3mm - bo to uważam że w normalnie i poprawnie eksploatowanym aucie sie zdarza, lepiej dać nową na przód, bo sie szybciej zużyje i zaraz sie to wyrówna, a przyczepność tyłu nie bedzie na tyle słaba żeby powodowała nadsterownośc auta. Natomiast zakałdanie 2 prawie łysych opon i 2 nowych gdzie rózniaca będzie 5-7mm to w ogole jest debilne i w kazdym przypadku będzie powodowało zagrożenie na drodze. Wtedy moze faktycznie lepiej niech to auto i nie skręca i wali przodem

był WRX powered by Jako & PB98 i STi MY'05 EU DCCD
-
recki
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Kraków / Wieliczka
- Auto: Legaś 05 2.0 SOHC MT lpg
- Polubił: 0
- Polubione posty: 4 razy
Re: Opony
A czemu nikt nie bierze pod uwagę że hamowana jest mocniej przednia ośka? Z reguły 60/40%. Ja bym się skupił może na tym argumencie i dał lepsze kółko na przód.
Jeżdżę cywilnie, nie emerycko, i ze zjawiskiem pod czy nad sterowności praktycznie się nie spotykam (chyba że chce się pobawić i sam je wywołuje).
A awaryjne hamowanie zdarzyło mi się nie raz, czasem z możliwością ucieczki np do wyboru: dzwiekochlony albo tir z naprzeciwka. Zawsze wybierałem awaryjne hamowanie, jak do tej pory to były dobre wybory.
Wysłane z mojego Mi-4c przy użyciu Tapatalka
Jeżdżę cywilnie, nie emerycko, i ze zjawiskiem pod czy nad sterowności praktycznie się nie spotykam (chyba że chce się pobawić i sam je wywołuje).
A awaryjne hamowanie zdarzyło mi się nie raz, czasem z możliwością ucieczki np do wyboru: dzwiekochlony albo tir z naprzeciwka. Zawsze wybierałem awaryjne hamowanie, jak do tej pory to były dobre wybory.
Wysłane z mojego Mi-4c przy użyciu Tapatalka
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 14 razy
- Polubione posty: 19 razy
Re: Opony
Witek, miło, że wpadłeś. Kopę latWitek pisze:leon pisze: Witek, mylisz argument z opinią.
Bez sensu jest rozprawiać o semantyce w przypadku ironii, zwłaszcza ironii odnoszącej się do czegoś czego nie ma.![]()
Przednie koła odpowiadają za hamowanie i skręcanie, dlatego lepiej mięć na nich lepsze opony niż na tylnych. Tak mi dawny instruktor SJSu tłumaczył, a ja się z nim zgadzam.