Forum Subaru

Przejdź do zawartości

Ważne wątki

Klepanie silnika Forester 2.0 D

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania

Post 7 sie 2017, o 19:49

W trakcie jazdy silnik zaczął klepać. Na Youtubie znalazłam filmik z identyczna praca silnika.
Auto na lawecie pojechalo do mechanika. Dianoza mechanika - padł ci silnik. to jak wrozenie z fusow.

Na moje ucho to klepanie jest jak glosny klekot diesela(zawory?). Poradzcie, co to moze być? Czy jest az tak zle jak mowi mechanik?
To moje pierwsze subaru :-(

Tylko prosze bez zbędnych dolujacych komentazy typu "kupilas diesla to co się dziwisz one zyja do 200tys km" (mój ma 171 tys)

https://www.youtube.com/watch?v=qep9o4Ks9ro
Alicja
0 gwiazdek
 
  

Post 8 sie 2017, o 08:42

Kupiła subaru w dieslu to co się dziwisz. Sorry nie mogłam się powstrzymać. :-p Ale taka prawda. Subaru nie umie robić diesli. Czego oczekujesz - zaklinania rzeczywistości? Te silniki padają i tyle.
otome
2 gwiazdki
 
Auto: wanna '97
Skąd: Warszawa
  

Post 8 sie 2017, o 08:58

No niestety mechanik ma racje. Czeka Cie kilka tysiecy zł w plecy. Jezeli Subaru ma byc ekonomiczne to juz lepiej zagazowac niz diesla ...
Ciara
4 gwiazdki
 
Auto: Impreza GL 2.0
  

Post 8 sie 2017, o 09:03

Alicja napisał(a):W trakcie jazdy silnik zaczął klepać. Na Youtubie znalazłam filmik z identyczna praca silnika.
Auto na lawecie pojechalo do mechanika. Dianoza mechanika - padł ci silnik. to jak wrozenie z fusow.

Na moje ucho to klepanie jest jak glosny klekot diesela(zawory?). Poradzcie, co to moze być? Czy jest az tak zle jak mowi mechanik?
To moje pierwsze subaru :-(

Tylko prosze bez zbędnych dolujacych komentazy typu "kupilas diesla to co się dziwisz one zyja do 200tys km" (mój ma 171 tys)

https://www.youtube.com/watch?v=qep9o4Ks9ro


Tutaj, na forum, też Ci nikt nie powie co się stało ... Powodów "klepania" może być wiele. Może to być oznaką, że "silnik ci padł" i czeka Cię duży wydatek, a może wcale "nie padł", tylko trzeba coś naprawić. Nie lubię dieseli i nic o nich nie wiem, ale oprócz tego, co piszą na forach o SBD, spotkałem naprawdę wielu użytkowników bardzo zadowolonych z tych silników.

Przede wszystkim jedź do mechanika, który zna się na Subaru i nie bój się ASO! Silnik muszą "pomacać" ludzie, którzy dobrze zdiagnozują usterkę.
Powodzenia :-)
piotruś
4 gwiazdki
 
Auto: Forester 2,5XT
Skąd: wielkopolska
  

Post 8 sie 2017, o 09:45

Zrób jak mówi piotruś, z jakiego miasta jesteś?
Fido__
Specjalne pozdrowienia dla Ciebie Gość
Dziwisz się, że Cię pozdrawiam? Nie pisz na public, priv, pokombinuj, wyloguj się i spróbuj jeszcze raz bez zalogowania
Fido__
6 gwiazdek
 
Auto: C200
Skąd: Ze wsi
  

Post 8 sie 2017, o 13:28

Dziekuje, już wiem w która strone mam isc i co poczynić.
Dzis diagnoze mechanik postawil na "ucho" - probowal odpalić i stwierdził - silnik umarl. Niestety nie zapamietalam nazw elementow silnika, które uznal za zepsute. Przekazalam paleczke mezowi.
Alicja
0 gwiazdek
 
  

Post 8 sie 2017, o 14:17

otome napisał(a):Subaru nie umie robić diesli. Czego oczekujesz - zaklinania rzeczywistości? Te silniki padają i tyle.

Umie, ale niechce.
Są dwa wyjścia:
1.Remont 15k+ pln
2.Sprzedaż 10k- pln
Duniek
2 gwiazdki
 
Auto: tak brzydkie, że aż ładne
  

Post 9 sie 2017, o 00:12

Myślę, że badanie na ucho jakiegokolwiek silnika raczej odpada. Jeżeli chodzi o Subaru i BexeraDiesla to jest wiele rzeczy które stukać może.... zacznę od pompy vacum :-)
Silniki wcale nie takie nieudane, raczej sposób obsługi i eksploatacji.
Mamy u siebie w obsłudze kilkanaście z roczników 2008-2009 które mają ponad 400 k i silnik nie był remontowany, natomiast dwumas kilkukrotnie i wtryski co najmniej raz.
Centrum-Subaru
rafeekk
1 gwiazdka
 
Auto: SuruBuru
Skąd: Kraków Michałowice
  

Post 9 sie 2017, o 19:28

Bo jesteśmy przyzwyczajeni, że tdi to lać paliwo i but, a sbd potrzebuje odpowiedniego traktowania.
Duniek
2 gwiazdki
 
Auto: tak brzydkie, że aż ładne
  

Post 12 sie 2017, o 21:25

Z tymi 400kkm to jestem zaskoczony, ale w sumie nikt nie powiedział, że 100% padnie przed 200.
Szukam dobrego silnika EJ251 lub tani do remontu. Jeżdżę na 2,0.
Panter
1 gwiazdka
 
Auto: Outback 2,5 +ICOM, '02 manual
Skąd: Jarosław, Podkarpacie
  

Post 13 sie 2017, o 11:00

Duniek napisał(a):... tdi to lać paliwo i but, a sbd potrzebuje odpowiedniego traktowania.


Ja leję paliwo i but i dobijam do 300tys :mrgreen:
Nie dotykałem turbiny, wtrysków, egr, dpf, olej w silniku co 15tys, w napędach i cvt co 60tys. Raz wymieniałem rury przed turbiną bo popękały.
Po prostu nie przejmować się i jeździć.
Czujnik
0 gwiazdek
 
Auto: subaru obk diesel do jazdy - bmw do upalania
Skąd: Lubin
  

Post 15 sie 2017, o 01:22

No niestety mój tak klepał, jak pękł wał korbowy (rok 2008, pierwsza dostawa do PL). Masz wyciek oleju?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Cdriver
0 gwiazdek
 
Auto: Subaru Impreza WRX 2.5
  


Powrót do Dział techniczny ...czyli dla kochających inaczej

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości