Witam, i dziękuje za przyjęcie.
Stałem się ostatnio posiadaczem Forestera I.
Przejrzałem pierwsze trzy strony forum i nie znalazłem, więc pozwolę sobie założyć nowy temat
Czy ktoś mógłby podzielić się tajemną wiedzą na temat obsługi reduktora w tym samochodzie? Jest skrzynia biegów, obok jeszcze jedna wajcha. Specjalnie doświadczenia z AWD nie mam. Miałem kontakt z Grand Vitarą. Tam w instrukcji było napisane łopatologicznie jak to włączyć, żeby czegoś nie zmielić... w instrukcji jaką znalazłem do Forestera są jakieś tipy na temat jazdy w terenie, ale jakoś nie ma napisane tak po bożemu: czy włączać w czasie jazdy czy na postoju. Czy po wyłączeniu trzeba przejechać kawałek na wstecznym, czy po prostu jedziemy dalej...
Czy mógłby ktoś tak jak dziecku, punkt po punkcie jak tego używać?
Z góry dziękuję za pomoc i zrozumienie
Prośba o pomoc dla nooba. Forester I
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
-
Adal Eugensson
- 0 gwiazdek
- Auto: Subaru Forester I
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
-
Adal Eugensson
- 0 gwiazdek
- Auto: Subaru Forester I
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Prośba o pomoc dla nooba. Forester I
Witaj. Subaru z manualną skrzynią biegów ma stały napęd obu osi poprzez Centralny mechanizm różnicowy z blokadą wiskotyczną . Tak więc napędu 4x4 nie załączasz ani wyłączasz ,masz cały czas napędzane obie osie. Natomiast reduktor skraca przełożenia o mniej wiecej jedną trzecią. Włączasz ,wyłączasz w czasie jazdy lub na postoju ,jest to obojętne w przypadku subaru pod warunkiem ,że zawsze z wciśniętym sprzęgłem dokładnie tak jak przy zmianie biegu. Nie trzeba cofać po rozłączeniu ani nic z tych rzeczy, ty jest wszystko zsynchronizowane. Jedyne o czym trzeba pamiętać to aby nie włączać reduktora kiedy jedziemy na danym biegu z wysoką prędkością obrotową silnika np 4czy 5 tyś obr. ponieważ spowoduje to wejście silnika na jeszcze wyższe obroty, a to już zdrowe nie jest. Czy wszystko jasne 

-
recki
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Kraków / Wieliczka
- Auto: Legaś 05 2.0 SOHC MT lpg
- Polubił: 0
- Polubione posty: 4 razy
Re: Prośba o pomoc dla nooba. Forester I
Przełożenie +- x 1.,3 włączane ze sprzęgłem. Nothing else, nothing more, just fun!
Wpadłeś kolego, masz nowe hobby- Subaru!
Wpadłeś kolego, masz nowe hobby- Subaru!