Brak tylnego napędu

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ky
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Boat City
Auto: die Pflaume
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Brak tylnego napędu

Post 20 mar 2010, o 21:57

damaz pisze: selenoidu
Nie za dużo selenu? ;))

r.


Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.

Godlik
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: GT'99; OBK'09 2.5 A/T
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Brak tylnego napędu

Post 20 mar 2010, o 22:02

damaz pisze: goralwoj napisał(a):
seneloidu

selenoidu

A może solenoidu?
:-p

damaz
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: z Damaziowa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Brak tylnego napędu

Post 21 mar 2010, o 18:33

:oops:

ewemarkam
2 gwiazdki
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Brak tylnego napędu

Post 21 kwie 2018, o 20:02

Odgrzeję trochę kotleta.
Kupiłem ostatnio Forestera z 98 roku. Automat, zdrowy 2.0 N/A. Wszystko działa w nim oprócz, tylnego napędu.
Mianowicie dziś zrobiłem test, podniosłem go z jednej strony. Oba koła po prawej stronie były w powietrzu, wrzuciłem 1 na lewarku, powoli puściłem hamulec no i.... kręciło się tylko przednie koło. Wał nawet nie drgnął. Z tego co wiem powinno się też kręcić tylne. Centralka od skrzyni jest na 3 wtyczki symbol 31711 AD670. Znalazłem jakiegoś manuala, facet naprawa uszkodzony tranzystor od elektrozaworu "C". Owa usterka powoduje też brak napędu. Jednak u mnie wszystkie tranzystory są ok, przynajmniej na takie wyglądają. W tym manualu jest też kawałek serwisówki w niej wzmianka o napięciach na centralce. Gdy wepnę bezpiecznik FWD powinno się coś zaświecić na desce, ale nic się nie zapala więcej. Natomiast na wtyczce i pinie do tego zaworu powinno pojawić się 11 do 14V. Nic takiego nie ma miejsca. Gdy wrzucę 1 na lewarku, zmierzę napięcie mam ok 3V gdy wcisnę pedał gazu maleje powoli do 0. Na pozostałych "biegach" jest ok 5V. Czyli centralka powinna być ok. Rezystancja zaworu mierzona na wtyczce to ok 20 Ohm, niby ciut za dużo ale nie jest do dużo za dużo. Niedługo Forester ląduje u mechanika na pakiet startowy, łącznie z wymianą amortyzatorów z tyłu oraz regenerację maglownicy. Co jeszcze mogę sprawdzić? Jak samochód będzie na podnośniku dobiorę się do skrzyni i zobaczymy na to sprzęgło, w razie czego zestaw tarczek to koszt ok 200 pln.

Najlepsze jest to że gdy sprawdzałem jakiś czas temu samochód na błocie (jedną stroną samochodu) to szedł na 4 łapy, przynajmniej miałem takie wrażenie, nadkola były z tyłu bardzo obrzucone błotem. w lusterku widziałem jak rzuca błotem do tyłu. Ale przebutowałem go do mniej więcej 4 tys obrotów, A teraz na podnośnikach to może 2 tys. Wskazywało by to na wytarte tarczki.

ata
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Auto: Subaru
Polubił: 0
Polubione posty: 5 razy

Re: Brak tylnego napędu

Post 25 kwie 2018, o 22:48

damaz pisze: w świecie serwisów "pana Zdzisia spod chmurki".
A istnieją inne?
Bo moja opinia jest taka, że wszelkie czynności serwisowe wymagające czegoś więcej niż młotek / przecinak / klucz udarowy są poza zasięgiem tzw . "serwisów". A już szczególnie jeśli trzeba użyć mózgu albo przeczytać instrukcję serwisową. Zaraz, co ja piszę! Nie istnieje coś takiego jak "instrukcja serwisowa". Nie i już!

Przeginam, oczywiście. Ale znalezienie warsztatu którego jedyną metodą działania nie jest wydojenie klienta z kasy przy minimalnym (najlepiej zerowym) nakładzie pracy jest bardzo trudne. Na szczęście są fora i ludzie piszą różne rzeczy, czasem bardzo przydatne.

inquiz
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Wwa Wola
Auto: Legaś IV junkers
Polubił: 6 razy
Polubione posty: 8 razy

Re: Brak tylnego napędu

Post 25 kwie 2018, o 23:11

Nie do końca, ale szukając serwisu tylko sugerując się najniższą ceną jest znacznie większa szansa na trafienie na druciarza. Jednak czasy się zmieniły i za wiedzę, czas pracowników i inne koszty, chociażby oprogramowania, trzeba zapłacić w cenie usługi.
Those who would give up essential liberty to purchase a little temporary safety deserve neither liberty nor safety.
Živela Jugoslavija!

ata
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Auto: Subaru
Polubił: 0
Polubione posty: 5 razy

Re: Brak tylnego napędu

Post 26 kwie 2018, o 00:17

inquiz pisze: szukając serwisu tylko sugerując się najniższą ceną jest znacznie większa szansa na trafienie na druciarza.
Szukając serwisu sugerując się wysoką ceną (np ASO? znane z jednych z najwyższych stawek za roboczogodzinę?) też można trafić na druciarzy, i to wcale nie "sporadycznie".
inquiz pisze: czasy się zmieniły
Jeszcze nie, ale widać drobne zmiany na lepsze.
Ja wiem ile kosztuje choćby skaner diagnostyczny (profesjonalny), i wiem że człowiekowi który umie go obsługiwać (a nie "szczytać kody") trzeba zapłacić porządną pensję. Problem w tym że dla serwisu najkorzystniejszą finansowo metodą naprawy jest wymiana części jak leci, bo za części i błędy płaci klient. To wcale nie jest nasza specjalność, tak jest na całym świecie.

ewemarkam
2 gwiazdki
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Brak tylnego napędu

Post 26 kwie 2018, o 21:19

Dlatego chce przy pomocy forum i wiedzy ludzi tutaj obecnych, zdiagnozować i naprawić napęd. Mam zaprzyjaźnionego mechanika, udostępni mi kanał, trochę pomoże. Ale ja nie mam dwóch lewych rąk. Brakuje tylko schematów elektycznych, rysunki złożeniowe skrzyni mam. W internetach znalazłem nawet manual jak zregenerować skrzynię 4eat.

Na obecną chwilę, zlokalizowałem korek inspekcyjny i gwint w nim. Przy najbliższej okazji sprawdzę manometrem ciśnienie na tłok w koszyku sprzęgła. Czy się zmienia czy też nie. Ale dziś też zachciało mi się sprawdzić też stan czujnika prędkości przy skrzyni, widziałem na jedynym z hamerykańskich for internetowych, facet miał ukręcony koszyk sprzęgła. Na czujniku były wtedy opiłki metalu. Na szczęście u mnie on jest czysty, tylko że teraz po sprawdzeniu błędów wymruguje mi właśnie błąd od tego czujnika, wcześniej żadnych błędów nie było. Jak wszystko pójdzie Ok to na potrzeby forum mogę stworzyć mały tutorial.

ata
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Auto: Subaru
Polubił: 0
Polubione posty: 5 razy

Re: Brak tylnego napędu

Post 26 kwie 2018, o 22:30

ewemarkam pisze: Gdy wepnę bezpiecznik FWD powinno się coś zaświecić na desce, ale nic się nie zapala więcej.
Problem widzę. Kontrolka na desce jest podłączona pod TCM (sterownik skrzyni) a TCM drutem pod ten bezpieczniko-przełącznik. Spalona żarówka? Raczej nie, szczególnie że:
ewemarkam pisze: na wtyczce i pinie do tego zaworu powinno pojawić się 11 do 14V. Nic takiego nie ma miejsca.
Te "11 do 14" oznacza po prostu napięcie akumulatora (minus spadki na instalacji). Z jakiegoś powodu kontroler skrzyni (TCM) nie steruje AWD/FWD, albo nie dostaje informacji z przełącznika (bezpiecznika). Do sprawdzenia, bo jeśli kablologia jest sprawna to można zacząć podejrzewać uszkodzenie sterownika. Problem jest, bo brakuje schematu podłączeń TCM (i połowy elektryki do tego modelu). Ja bym zaczął od sprawdzenia żarówki FWD (bo od czegoś trzeba zacząć), ale potem trzeba by zobaczyć czy TCM ma wszystkie wymagane masy i zasilania, czy sygnał z przełącznika FWD/AWD dostaje, czy dobrze reaguje na położenie selektora biegów itd.
ewemarkam pisze: Rezystancja zaworu mierzona na wtyczce to ok 20 Ohm, niby ciut za dużo ale nie jest do dużo za dużo.
A to nie powinno być maksymalnie 14 Ohm mierzone na wtyczce? bo jeśli tak, to 20 jest poza normą i to też może być problem.

ewemarkam
2 gwiazdki
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Brak tylnego napędu

Post 27 kwie 2018, o 12:22

Tutaj http://www.ultimatesubaru.org/forum/top ... ad-duty-c/ autor ma rozpisaną cześć wtyczek. Wedlug tej rozpiski robiłem pomiary. Nie pamiętam już jak mierzyłem oporność cewki zaworu, czy wtyczka była wpięta w centralkę czy wypięta. Ale mierzone było do masy. 20 Ohm zakładam że może być gdyż instalacja w samochodzie jest już leciwa, i mogą się pojawić drobne oporności na połączeniach. Dziś jak się wyrobie podjade do sklepu elektronicznego kupie rezystor 15Ohm 10W i zrobie ten patent ze spięciem na stałe napędu. Zakładam że skoro wtyczki są rozpisane tutaj i wygląda to tak samo u mnie to mogę się tym schematem sugerować. Szukałem chyba wszędzie ale tego schematu co jest w linku nie mogę znaleźć.

Update
Nie wiem jak to mierzyłem ostatnio. Ale w zasadzie nic się nie pokrywa z tą rozpiska z linku. Parę pozycji wybieraka "biegów". Nawet piny od zasilania są gdzie indziej. Wtyczka od zaworów ma ewidentnie grubsze przewody, w tym linku widać że jest ciut wieksza, ale u mnie jest taka sama. Kontrolka FWD ma sprawna żarówkę, podmienilem z check engine i świecił na tej z FWD. Więc żarówka jest sprawna. Jednak po włożeniu bezpiecznika się nie zapala. Ta skrzynia ma chyba bliżej do legacy czy imprezy z przed 98 niż do późniejszych. Może do nich szukać schematów. Skrzynia fajnie przerzuca biegi, reaguje prawidłowo na wszystkie ustawienia lewarka.

Update:
Chyba znalazłem schemat. Przynajmniej na Pinie FWD przy sterowniku miałem napięcie ok 7V tak w/g instrukcji niżej: http://www.main.experiencetherave.com/s ... ter_98.zip
Na spokojnie wydrukuje sobie parę stron i będę mierzyć, dam znać.

ata
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Auto: Subaru
Polubił: 0
Polubione posty: 5 razy

Re: Brak tylnego napędu

Post 27 kwie 2018, o 17:55

ewemarkam pisze: 20 Ohm zakładam że może być gdyż instalacja w samochodzie jest już leciwa, i mogą się pojawić drobne oporności na połączeniach.
No nie bardzo, bo w nowej/sprawnej skrzyni to będzie 10-12 Ohm, zaś 14-15 jest wartością graniczną dla prawidłowego działania tego elektrozaworu.
ewemarkam pisze: Kontrolka FWD ma sprawna żarówkę, podmienilem z check engine i świecił na tej z FWD. Więc żarówka jest sprawna. Jednak po włożeniu bezpiecznika się nie zapala.
Lipton że tak powiem. Bezpiecznik zwiera masę (silnika) na jeden z pinów TCM. W odpowiedzi TCM ma zewrzeć na masę wyjście do licznika (wysterowując w ten sposób żarówkę która plusa dostaje z zegarów - po zapłonie) oraz podać napięcie zasilania na elektrozawór (co spowoduje odcięcie napędu na tył). W starszych wersjach bezpiecznik zwierał na masę jednocześnie pin TCM i żarówkę, ale około roku 1996 zastosowali poprawione rozwiązanie.

ewemarkam
2 gwiazdki
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Brak tylnego napędu

Post 27 kwie 2018, o 21:32

Napięcie z tego co kojarze to niezmieniało się gdy wpiąłem bezpiecznik. Upewnie się jak znajdę chwilę czasu żeby znów to pomierzyć. W instrukcji do której podałem link jest "dział" diagnostyka, jest tam w zasadzie wszystko co można sprawdzić pokazane co i jak. I szczerze powiedziawszy to tak jak piszesz. Jak miałem wyjęty licznik sprawdziłem przejścia pomiędzy wtyczką do niego a samą żarówką. Spotkałem się już z czymś takim że właśnie na takich "foliowych" ścieżkach licznika nie było przejścia od wtyczki do żarówki. Ale tutaj jest, więc obwód licznika można wykluczyć. Jeśli dobrze mierzyłem to na obecną chwilę chyba jest uwalona cewka zaworu C. Oporność między pinem na wtyczce a masą to ok 3 Ohm (nie wiem jak to mierzyłem wcześniej) Upewnię się co i jak gdy znajdę chwilę. Jeśli uda mi się to naprawić z waszą pomocą to nie omieszkam powiedzieć co i jak dla potomnych. W przyszłym tygodniu samochód ląduje u mechanika na tzw pakiet startowy, będzie wymieniany m.in olej w skrzyni. Zaglądniemy do dupki co się tam dzieje, stan tarczek oraz czy przypadkiem koszyk nie jest ukręcony. Sprawdzę też rezystancję cewki zaworu na pewno.

ata
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Auto: Subaru
Polubił: 0
Polubione posty: 5 razy

Re: Brak tylnego napędu

Post 27 kwie 2018, o 22:58

ewemarkam pisze: Oporność między pinem na wtyczce a masą to ok 3 Ohm (nie wiem jak to mierzyłem wcześniej)
Jeśli tym razem dobrze zmierzyłeś, to chyba można zamawiać cewkę (nie widziałem żeby sprawna miała mniej niż 8,5 - "lekko uszkodzone" mają 3-5 Ohm).

Żarówkę można zaświecić podając masę na złączkę TCM, ale dopóki nie upewnisz się że schemat jest 100% zgodny nie ryzykuj.

Ja to wszystko pisze z głowy, ale jak będzie trzeba to dwa domy dalej stoi Outback ze skrzynią 4EAT (1996? 7? 8?? nie pamiętam) więc ewentualnie coś tam mogę sprawdzić.

ewemarkam
2 gwiazdki
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Brak tylnego napędu

Post 28 kwie 2018, o 05:05

Zmierzę jeszcze cewkę na wtyczce przyłączeniowej skrzyni. Wtedy będę miał pewność. Tak pobierznie szukalem tego zaworu w internetowych to tak ciężko go znaleźć. Ale skoro niby jest 3 ohm, to dlaczego TCM nie wywala błędu od tego czujnika. Ostatnio, odkąd odkręciłem czujnik prędkości jest błąd 32, aby go oglądnąć. Dziś je skasuje wyjmę bezpiecznik "no. 4"

Wysłane z mojego m2 przy użyciu Tapatalka

ewemarkam
2 gwiazdki
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Brak tylnego napędu

Post 30 kwie 2018, o 16:24

Obwód FWD naprawiłem, brakowało połączenia masowego w gnieździe bezpiecznika. Przewód był ale jakby urwany, nie było na nim żadnego potencjału. Ani masy ani choćby części plusa zasilania. Podłączyłem to do masy, tak jak na schemacie elektrycznym być powinno. Teraz po wpięciu bezpiecznika zapala się kontrola FWD. Pomiary zrobione w/g instrukcji. Wynika z tego że wszystko jest ok. Napięcie na zaworze C zmienia się prawidłowo, na włączonej zworce FWD jest ok 8-9V. Na wypiętej zmienia się gdy wciskam gaz. Spada prawie że do 0. Cewka zaworu ma rezystancję ok 13 Ohm. Zmierzone na wtyczce do TCM oraz na wtyczce przy skrzyni. Wszystkie masy są ok. Zasilania także. Myślę że od strony elektrycznej i sterowania jest wszystko ok.

Dziś jeszcze pojechałem na taką małą górkę, podjechałem tak aby koła po przekątnej były w powietrzu. Nie wiem jak to po polsku ale na youtube można to znaleźć jako diagonal test. Przednie prawe było prawie w powietrzu, coś tam wygrzebało bo resztki przyczepnośći były, natomiast lewe tylne coś się tam kręciło, jak dodawałem gazu. Test wykonany z lewarkiem w pozycji 1. Wnioskuję że wytarte są tarczki sprzęgła. We środę jeszcze podjadę na kanał zmierzę ciśnienie oleju jakie idzie na tłoczek przy wyjściu napędu na tył.

ata
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Auto: Subaru
Polubił: 0
Polubione posty: 5 razy

Re: Brak tylnego napędu

Post 30 kwie 2018, o 19:09

ewemarkam pisze: Wnioskuję że wytarte są tarczki sprzęgła.
Na to wygląda.

Ciśnienie mierzone może być niższe od normy, tym się nie przejmuj, przy zużytych tarczkach będzie zawsze odchyłka w ciśnieniu, uszczelnienie tłoka może być w podobnym stanie jak tarczki.

ewemarkam
2 gwiazdki
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Brak tylnego napędu

Post 1 maja 2018, o 13:04

Uszczelnienie, widziałem na rysunkach. To zwykły o- ring tylko o przekroju kwadratu. Tarczki i przekładki znalazlem, uwaga.... Na Ukrainie :) ale w ciągu 3 dni są w domu.

Wysłane z mojego m2 przy użyciu Tapatalka

ata
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Auto: Subaru
Polubił: 0
Polubione posty: 5 razy

Re: Brak tylnego napędu

Post 1 maja 2018, o 14:46

ewemarkam pisze: zwykły o- ring tylko o przekroju kwadratu.
Z gumy olejoodpornej o podwyższonej odporności mechanicznej. Można założyć zamiennik (byle wymiar się zgadzał), z tym że szukaj raczej w asortymentach do hydrauliki siłowej bo "zwykła chińska podróba" przeważnie nie wytrzymuje nawet miesiąca.
ewemarkam pisze: Na Ukrainie
Pożyjemy zobaczymy - oby były OK, zawsze bliżej niż z Kanady albo Australii.

ewemarkam
2 gwiazdki
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Brak tylnego napędu

Post 1 maja 2018, o 16:15

O ring no nie inny niż do hydrauliki siłowej. Szczęście że mam w Bielsku sklep z takimi uszczelnieniami.
A te tarczki to nic innego nie znalazłem. Będę dzwonił jeszcze do firm które regenerują przekładnie (są 3 w Bielsku), może od nich się coś uda załatwić.

Wysłane z mojego m2 przy użyciu Tapatalka

ewemarkam
2 gwiazdki
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Brak tylnego napędu

Post 6 maja 2018, o 14:10

Ciśnienia nie udało mi się zmierzyć, miałem za długi adapter. Coś muszę wykombinować, jakiś holenderek z odpowiednim gwintem dorwać.

ewemarkam
2 gwiazdki
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Brak tylnego napędu

Post 10 maja 2018, o 08:35

Kolejne moje obserwacje, w zasadzie wczoraj trochę popadało, tym samym było ślisko. Wygląda to tak że napęd raz się dołączy a raz nie. Bo raz koła zamieliły na światłach a raz wyrwał do przodu. Dalej to będą tarczki czy bardziej zawór?

ata
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Auto: Subaru
Polubił: 0
Polubione posty: 5 razy

Re: Brak tylnego napędu

Post 16 maja 2018, o 14:27

ewemarkam pisze: raz koła zamieliły na światłach a raz wyrwał do przodu. Dalej to będą tarczki czy bardziej zawór?
Powiem tak: w przypadku auta ze skrzynią automatyczną którego historii serwisowej nie znam zakładam że do wymiany jest każda tarczka i płytka a do tego "coś jeszcze" (takie ciacho z niespodzianką), a w środku (wszędzie) jest tona syfu spowodowanego zużyciem tarczek i brakiem wymiany ATF przez lata. Raz trafiłem wyjątek od tej reguły, z tym że okazało się że przedpoprzedni właściciel (ja kupiłem od handlarza) zdążył skrzynię mniej więcej zregenerować, po czym uczucia do tego złomu mu oziębły i pozbył się padła w stanie "nie odpala nie jeździ".

ewemarkam
2 gwiazdki
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Brak tylnego napędu

Post 17 maja 2018, o 11:30

Dlatego mam w planie wymienić statycznie olej dwa razy na przełomie 1000km.

Wysłane z mojego m2 przy użyciu Tapatalka

ewemarkam
2 gwiazdki
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Brak tylnego napędu

Post 26 maja 2018, o 14:04

Kolejny update. Zdjalem dziś dukpe skrzyni. Rozebrałem sprzeglo, wszystkie tarczki i przekładki są ok widoczne naprawdę minimalne zużycie. Tłok chodzi, pracuje ładne pod ciśnieniem z kompresora. Jedyne co to zawór. Jak podłączam napięcie to nie "cyka". Gdy go zdemontowaliśmy i zatkalem palcem otwór po nim. Podałem ciśnienie z kompresora to tlok ładnie blokował tarczki. Po zamontowaniu zaworu, podałem ciśnienie powietrza, podawałem też napięcie na zawór i tłok ani drgnął. Napięcie na zawór jakie podawałem to ok 9v. Zawór wymyje w myjące ultradźwiękowej. Jak nie pomoże to zamówie nowy.
Teraz pytanie jak ten zawór zachowuje się gdy dostaje napięcie? Jeśli dobrze rozumiem to gdy włożymy bezpiecznik FWD, na zaworze pojawia się napięcie wiec otwiera się. Rozluźnia sprzęgło Czyli zablokował mi się w pozycji otwartej.

Przy okazji oczywiście wymieniam olej w skrzyni, zdjąłem miskę, chłodniczkę. Łacznie 7 litrów. Olej widać że już swoje przepracował. W całej skrzyni jest łącznie 8 litrów? Pewnie reszta jest w konwerterze momentu.

Wysłane z mojego m2 przy użyciu Tapatalka

ata
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Auto: Subaru
Polubił: 0
Polubione posty: 5 razy

Brak tylnego napędu

Post 26 maja 2018, o 16:28

ewemarkam pisze:
26 maja 2018, o 14:04
W całej skrzyni jest łącznie 8 litrów? Pewnie reszta jest w konwerterze momentu.
W takiej skrzyni jest do wymiany (normalnie) 4,5-6,5 qts, a caly układ (z konwerterem i chłodnicą oleju) zawiera 9-10 qts -> w przybliżeniu można przyjąć że w litrach wychodzi tyle samo (jak chcesz to przelicz sobie 1 qts = 0.946353 litra).
ewemarkam pisze:
26 maja 2018, o 14:04
Napięcie na zawór jakie podawałem to ok 9v.
Powinien zadziałać.
ewemarkam pisze:
26 maja 2018, o 14:04
Zawór wymyje w myjące ultradźwiękowej. Jak nie pomoże to zamówie nowy.
Z moich doświadczeń: pomoże na krótko. Być może używając bardziej agresywnych środków myjących da się ten zaworek lepiej wypłukać, ale z kolei powstaje obawa jak zareagują na te środki tworzywa sztuczne.

ODPOWIEDZ