Kupuję Outbacka III i nie chcę wtopić (za bardzo)

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
wladekkow
0 gwiazdek
Auto: BMW e39
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Kupuję Outbacka III i nie chcę wtopić (za bardzo)

Post 7 paź 2018, o 21:43

Cześć, w najbliższym czasie będę kupował Outbacka III 2,5 benzyna/lpg 165KM manual z reduktorem. Pojęcie o motoryzacji ogólnej mam ale wolę dopytać o szczegóły na co patrzeć na oględzinach.

- gdzie szukać korozji? Nadkola tył na pewno, coś jeszcze?
- da się na słuch sprawdzić czy zawory były regulowane/wymagają regulacji? Rozumiem że są w tym silniku regulowane na śubki? Silnik to EJ252?
- zawieszenie tył - jest samopoziomowane? Jeśli tak to jak patrzeć na jego sprawność? Auto ma zapewne stać idealnie w poziomie
- co jeszcze? ;)

Pozdrawiam - mam nadzieję że wbiłem do właściwego działu ;)



ewemarkam
2 gwiazdki
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
Polubił: 0
Polubione posty: 4 razy

Kupuję Outbacka III i nie chcę wtopić (za bardzo)

Post 8 paź 2018, o 12:11

- Zerknij jeszcze na krawędź drzwi dolna, stan kołyski zawieszenia z tyłu.
- Luzy zaworowe sprawdzisz tylko zdejmując pokrywy i wykonując pomiar szczelinomierzem. Mierząc kompresje, sprawdzisz czy któryś nie jest już podparty. EJ252 ma chyba jeden wałek w głowicy, powinien mieć luzy na śrubkach.
W Foresterze sprawdziłem i wyregulowałem chyba 3 zawory w trochę ponad godzinę.
- Zerknij na wycieki oleju. Silnik (okolice wałków rozrządu, pokrywy zaworów, wał korbowy), skrzynia, dyfer, maglownica. W zasadzie to co w każdym samochodzie.
W 2.5 może strzelić uszczelka pod głowicą. Ciężko to sprawdzić ale poszukaj na forum jak to zweryfikować.

wladekkow
0 gwiazdek
Auto: BMW e39
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Kupuję Outbacka III i nie chcę wtopić (za bardzo)

Post 8 paź 2018, o 13:47

Dzięki za odp. Zasadniczo to ogóły typu korozja, wycieki, stuki w zawieszeniu to ogarnę. Jak wspomniałeś ewemarkam, jak w każdym aucie.

Silnik jak już ustaliłem to jednak ej253 SOHC i zawory na śrubki.

Godzinę temu kolega kupił w nowym sączu dokładnie takiego outbacka jak ja szukam - szukaliśmy we dwóch identycznego auta, teraz zostałem tylko ja ;)

sasek94
1 gwiazdka
Auto: impreza
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Kupuję Outbacka III i nie chcę wtopić (za bardzo)

Post 8 paź 2018, o 15:20

EJ253 żłopie olej i to chyba każde, kiedy użytkuje się powyżej 3k rpm.

wladekkow
0 gwiazdek
Auto: BMW e39
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Kupuję Outbacka III i nie chcę wtopić (za bardzo)

Post 8 paź 2018, o 17:52

To wiem. Liczę się z tym.

A jak amortyzatory z tyłu w tym aucie? Są zwyczajne czy jakiś turbo patenty z poziomowaniem?

jimiasty
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Korków
Auto: OBK 2.5 '04 MT i OBK 2.5 '08 AT
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Kupuję Outbacka III i nie chcę wtopić (za bardzo)

Post 8 paź 2018, o 20:01

wladekkow pisze:
8 paź 2018, o 17:52
A jak amortyzatory z tyłu w tym aucie? Są zwyczajne czy jakiś turbo patenty z poziomowaniem?
Są samopoziomujące, ale bardzo wytrzymałe. W tym z 2004 - 280kkm, mam jeszcze ori i działają wysmienicie. W tym drugim, świeżo kupionym, z 2008 270kkm, coś czuję, że będę musiał je zmienić, bo skacze trochę na nierównościach - to wersja bifuel, czyli od nowości były obciążone butlą w bagażniku. Ori 1800PLN/sztukę, a zamienniki Peddersa chyba 1700PLN za komplet ze sprężynami.
Tak jak pisali poprzednicy, żłopie olej! - trzeba pilnować stanu. U mnie nawet do 0.5l/1000, choć ostatnio coś się popsuło i bierze 0.2l/1000km. Nie upilnujesz, np w długiej trasie po autostradzie i silnik do remontu.

wladekkow
0 gwiazdek
Auto: BMW e39
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Kupuję Outbacka III i nie chcę wtopić (za bardzo)

Post 11 paź 2018, o 11:50

mam takiego jednego na oku - gość przez tel mówi że nie działa tempomat po tym jak zdjął kierownicę do obszycia. założył z powrotem i tempomat martwy. Jakieś przemyślenia?

sasek94
1 gwiazdka
Auto: impreza
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Kupuję Outbacka III i nie chcę wtopić (za bardzo)

Post 11 paź 2018, o 14:52

Jak świeci check engine to tempomat nie działa. Jak nie świeci albo nie podpiął kostki albo tapicer uszkodził przyciski/przewód.

wladekkow
0 gwiazdek
Auto: BMW e39
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Kupuję Outbacka III i nie chcę wtopić (za bardzo)

Post 12 paź 2018, o 14:58

czy brak napisów "SUBARU" i "OUTBACK" na tylnej klapie bezwzględnie oznacza lakierowanie? Nie widziałem innego przykładu żeby ich nie było a ten właśnie nie ma ;)

mam miernik grubości lakieru ale alu nie ogarnie a z tego co wiem klapa i maska jest alu prawda?

sasek94
1 gwiazdka
Auto: impreza
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Kupuję Outbacka III i nie chcę wtopić (za bardzo)

Post 12 paź 2018, o 15:04

Jeżeli wersja Eu to Alu. US chyba stal.

wladekkow
0 gwiazdek
Auto: BMW e39
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Kupuję Outbacka III i nie chcę wtopić (za bardzo)

Post 16 paź 2018, o 10:12

Czy wszystkie outbacki miały samopoziomowany tył? Ten którego oglądałem (i nie kupiłem) stał elegancko w poziomie ale samopoziomowany nie był. Tzn jak wsiadły to bagażnika dwie osoby to usiadł nieco i nie wstał (silnik pracował).

Właściciel oczywiście mówił że to plus bo amorki tanie ;)

jimiasty
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Korków
Auto: OBK 2.5 '04 MT i OBK 2.5 '08 AT
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Kupuję Outbacka III i nie chcę wtopić (za bardzo)

Post 16 paź 2018, o 11:10

wladekkow pisze:
16 paź 2018, o 10:12
Czy wszystkie outbacki miały samopoziomowany tył?
Chyba wszystkie, nie wiem jak z US. Pewnie miał już zmieniane na zwykłe. A ile ma przebiegu?

wladekkow
0 gwiazdek
Auto: BMW e39
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Kupuję Outbacka III i nie chcę wtopić (za bardzo)

Post 16 paź 2018, o 14:17

Ten miał 264000. EU, nie walony i przebieg wyglądał sensownie.

jimiasty
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Korków
Auto: OBK 2.5 '04 MT i OBK 2.5 '08 AT
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Kupuję Outbacka III i nie chcę wtopić (za bardzo)

Post 17 paź 2018, o 11:06

Taki HINT ode mnie. Auto mechanicznie praktycznie zawsze da się w sensownych pieniądzach ogarnąć. Bitej, krzywej, zardzewiałej budy już praktycznie nie uratujesz.

wladekkow
0 gwiazdek
Auto: BMW e39
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Kupuję Outbacka III i nie chcę wtopić (za bardzo)

Post 17 paź 2018, o 14:16

świetnie o tym wiem ;)

sorevell
0 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Kupuję Outbacka III i nie chcę wtopić (za bardzo)

Post 17 paź 2018, o 20:18

Z napisami na klapie jest różnie. Ja mam tylko OUTBACK.
A co do SLS, to musiałbyś przejechać się kawałek z tymi dwiema osobami w bagażniku, bo w wersji opisanej przez Ciebie był to tzw. test OKD. SLS powinien mieć zbiorniczek, może być ukryty za amortyzatorem, tzn. od strony bagażnika.

wladekkow
0 gwiazdek
Auto: BMW e39
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Kupuję Outbacka III i nie chcę wtopić (za bardzo)

Post wczoraj, o 22:02

W przedlifcie jest silnik 2,5 165KM. SOHC i zawory na śrubki. W polifcie jest 2,5 173KM. Też SOHC i rozrząd na śrubki?

ODPOWIEDZ