Outback my08 2,5 regulacja luzów i rozrząd
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
- ziomek4000
- 1 gwiazdka
- Lokalizacja: Szczecin
- Auto: Outback III 2,5 SOHC + LPG 2008r
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Outback my08 2,5 regulacja luzów i rozrząd
W weekend kupiłem Outbacka z 2008 roku z silnikiem 2,5 benzyna z gazem. Chciałbym sprawdzić luz zaworowy i dokonać ewentualnej regulacji bo nie wiadomo kiedy to było robione. Czy w tym silniku luz regulowany jest śrubkami (jeśli dobrze ogarnąłem serwisówkę to tak powinno być) czy trzeba wymieniać płytki? Czy do regulacji trzeba wyciągać silnik? Posiadam podstawową wiedzę i narzędzia i chciałbym przeprowadzić regulację samodzielnie.
Drugie pytanie dotyczy wymiany rozrządu. Czy do wymiany potrzeba jakichś specjalistycznych narzędzi czy można to zrobić we własnym garażu mając do dyspozycji podstawowe narzędzia? Z pod pokrywy rozrządu od strony kierowcy jest minimalny wyciek co może oznaczać konieczność wymiany uszczelniacza wałka. Posiada ktoś wiedzę jakie wymiary posiada ten uszczelniacz żebym kupił go jeszcze zanim zabiorę się za robotę lub oddam do warsztatu.
Drugie pytanie dotyczy wymiany rozrządu. Czy do wymiany potrzeba jakichś specjalistycznych narzędzi czy można to zrobić we własnym garażu mając do dyspozycji podstawowe narzędzia? Z pod pokrywy rozrządu od strony kierowcy jest minimalny wyciek co może oznaczać konieczność wymiany uszczelniacza wałka. Posiada ktoś wiedzę jakie wymiary posiada ten uszczelniacz żebym kupił go jeszcze zanim zabiorę się za robotę lub oddam do warsztatu.
-
ewemarkam
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 38 razy
Outback my08 2,5 regulacja luzów i rozrząd
Szczerze to uszczelniacz kup w ASO. Jest parę złoty droższy niż zamiennik. Za uszczelniacz wału zapłaciłem 14 pln a zamiennik corteco 12pln.
Z zaworami jest tak, że jeśli masz jeden wałek w głowicy to masz śrubki, jeśli dwa wałki to szklanki.
Z rozrządem możesz mieć tylko problem odkręcić koło pasowe na wale.
Z zaworami jest tak, że jeśli masz jeden wałek w głowicy to masz śrubki, jeśli dwa wałki to szklanki.
Z rozrządem możesz mieć tylko problem odkręcić koło pasowe na wale.
- ziomek4000
- 1 gwiazdka
- Lokalizacja: Szczecin
- Auto: Outback III 2,5 SOHC + LPG 2008r
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
- dzixd
- Moderator działu
- Lokalizacja: Dziki Zachód
- Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
- Polubił: 9 razy
- Polubione posty: 307 razy
Outback my08 2,5 regulacja luzów i rozrząd
Z tego co kojarzę w tym modelu jest jeszcze ej253 SOHC, ale to zobaczysz patrząc na silnik od przodu. Wtedy jest regulacja na śrubki i od spodu dojdziesz bez problemu.ziomek4000 pisze: ↑16 paź 2019, o 08:30Czy w tym silniku luz regulowany jest śrubkami (jeśli dobrze ogarnąłem serwisówkę to tak powinno być) czy trzeba wymieniać płytki? Czy do regulacji trzeba wyciągać silnik? Posiadam podstawową wiedzę i narzędzia i chciałbym przeprowadzić regulację samodzielnie.
wymiana rozrządu:
Wymiana uszczelek pod pokrywami zaworów( dostęp do zaworów masz):
Jeździć nie umiem, ale się staram
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
- ziomek4000
- 1 gwiazdka
- Lokalizacja: Szczecin
- Auto: Outback III 2,5 SOHC + LPG 2008r
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Outback my08 2,5 regulacja luzów i rozrząd
Nie wygląda to źle. Dam radę zrobić. Chociaż widzę że będzie potrzebny przyrząd do zablokowania rolki. Posiada ktoś może rysunek z wymiarami?
I w moim przypadku muszę dodatkowo zdemontować rolki na wałkach rozrządu żeby wymienić uszczelniacze.
I w moim przypadku muszę dodatkowo zdemontować rolki na wałkach rozrządu żeby wymienić uszczelniacze.
- dzixd
- Moderator działu
- Lokalizacja: Dziki Zachód
- Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
- Polubił: 9 razy
- Polubione posty: 307 razy
Outback my08 2,5 regulacja luzów i rozrząd
widziałem chyba na allegro blokadę rozrządu ale nie pamiętam do jakiego modelu. o rysunek ciężko będzie...ziomek4000 pisze: ↑16 paź 2019, o 13:07Nie wygląda to źle. Dam radę zrobić. Chociaż widzę że będzie potrzebny przyrząd do zablokowania rolki. Posiada ktoś może rysunek z wymiarami?
I w moim przypadku muszę dodatkowo zdemontować rolki na wałkach rozrządu żeby wymienić uszczelniacze.
Jeździć nie umiem, ale się staram
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
- ziomek4000
- 1 gwiazdka
- Lokalizacja: Szczecin
- Auto: Outback III 2,5 SOHC + LPG 2008r
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Outback my08 2,5 regulacja luzów i rozrząd
Na allegro tylko to. Porównując film i aukcję to nie będzie pasowało. Jakby mi się udało dorwać jakieś stare koło to bym na jego podstawie dorobił klucz.
- dzixd
- Moderator działu
- Lokalizacja: Dziki Zachód
- Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
- Polubił: 9 razy
- Polubione posty: 307 razy
Outback my08 2,5 regulacja luzów i rozrząd
mam takie koło ale od poprzedniej generacji obk i z tego co wiem to chyba inne koło pasowe jest, bo silnik ej251 czyli poprzednik twojego. Możesz spróbować suwmiarką zmierzyć np. ale nie wiem czy da radę tak głęboko włożyć.ziomek4000 pisze: ↑16 paź 2019, o 17:08Na allegro tylko to. Porównując film i aukcję to nie będzie pasowało. Jakby mi się udało dorwać jakieś stare koło to bym na jego podstawie dorobił klucz.
Jeździć nie umiem, ale się staram
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
- ziomek4000
- 1 gwiazdka
- Lokalizacja: Szczecin
- Auto: Outback III 2,5 SOHC + LPG 2008r
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Outback my08 2,5 regulacja luzów i rozrząd
Jak patrzyłem ile tam jest miejsca to wydaje mi się że suwmiarką nie da rady tam dojść. Może jakby zdemontować wiatraki z chłodnicy to będzie na tyle miejsca żeby wsadzić suwmiarkę.
- ziomek4000
- 1 gwiazdka
- Lokalizacja: Szczecin
- Auto: Outback III 2,5 SOHC + LPG 2008r
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Outback my08 2,5 regulacja luzów i rozrząd
Dzisiaj sprawdzałem silnik. Mam 2 paski osprzętu, czyli silnik ej25 (takie oznaczenie jest na silniku i naprowadził mnie na to jeden z postów na forum). Teraz pytanie jak będzie w tym przypadku z wymianą rozrządu? Tak samo jak w silniku ej253?
Teraz nie wiem czy się cieszyć czy płakać że jest taki silnik. Trzeba będzie pamiętać żeby co jakiś czas sprawdzić napięcie paska i przede wszystkim nauczyć się jakie ma być żeby nic nie zepsuć.
Teraz nie wiem czy się cieszyć czy płakać że jest taki silnik. Trzeba będzie pamiętać żeby co jakiś czas sprawdzić napięcie paska i przede wszystkim nauczyć się jakie ma być żeby nic nie zepsuć.
- dzixd
- Moderator działu
- Lokalizacja: Dziki Zachód
- Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
- Polubił: 9 razy
- Polubione posty: 307 razy
Outback my08 2,5 regulacja luzów i rozrząd
Na tabliczce znamionowej masz dokładne oznaczenie silnika.ziomek4000 pisze:Dzisiaj sprawdzałem silnik. Mam 2 paski osprzętu, czyli silnik ej25 (takie oznaczenie jest na silniku i naprowadził mnie na to jeden z postów na forum). Teraz pytanie jak będzie w tym przypadku z wymianą rozrządu? Tak samo jak w silniku ej253?
Teraz nie wiem czy się cieszyć czy płakać że jest taki silnik. Trzeba będzie pamiętać żeby co jakiś czas sprawdzić napięcie paska i przede wszystkim nauczyć się jakie ma być żeby nic nie zepsuć.
Na bloku masz wybite tylko oznaczenie z jakiej rodziny silników jest silnik np. ej16, ej22 ej20 ej25 itp.
A dokładny numer silnika znajdziesz na tabliczce znamionowej
Wysłane z mojego mądrego telefonu
Jeździć nie umiem, ale się staram
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
- ziomek4000
- 1 gwiazdka
- Lokalizacja: Szczecin
- Auto: Outback III 2,5 SOHC + LPG 2008r
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Outback my08 2,5 regulacja luzów i rozrząd
Myślisz że od góry też da radę to zrobić? W garażu nie mam kanału a pogoda niestety nie sprzyja pracy pod chmurką gdzie mam dostęp do kanału. Dodatkowo nie wiem czy wyrobię się ze wszystkim w 1 dzień więc wolałbym nie zostawiać rozgrzebanego samochodu bez zabezpieczenia.
-
ewemarkam
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 38 razy
Outback my08 2,5 regulacja luzów i rozrząd
Same zawory to maks 2 godziny. A z rozrządem to mi dopiero 3 komplet po VIN pasował. Nie wiem czemu ale raz nie pasował napinacz, drugi raz pasek był za długi i dopiero 3 komplet był ok. Napinacz był inny. Nie sprawdzałem czy pasuje, wziąłem inny rozrząd z takim samym napinaczem. Rozrząd zamawiał mi znajomy.
- ziomek4000
- 1 gwiazdka
- Lokalizacja: Szczecin
- Auto: Outback III 2,5 SOHC + LPG 2008r
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Outback my08 2,5 regulacja luzów i rozrząd
Nie strasz. Jak sprawdzałem w katalogu intercars po vinie to widziałem że pokazuje zestawy zarówno do silników sohc jak i dohc więc sobie odpuściłem zakupy u nich mimo że mam duże rabaty. Na razie jestem w kontakcie ze sklepem z allegro który sprzedaje części tylko do japończyków.ewemarkam pisze: ↑21 paź 2019, o 21:01Same zawory to maks 2 godziny. A z rozrządem to mi dopiero 3 komplet po VIN pasował. Nie wiem czemu ale raz nie pasował napinacz, drugi raz pasek był za długi i dopiero 3 komplet był ok. Napinacz był inny. Nie sprawdzałem czy pasuje, wziąłem inny rozrząd z takim samym napinaczem. Rozrząd zamawiał mi znajomy.
-
ewemarkam
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 38 razy
Outback my08 2,5 regulacja luzów i rozrząd
Ale ja mam po prostu takie szczęście. Reszta gratów pasowała bez problemów. Tzn reszta pasków, amortyzatory itp. Pozostałe jak uszczelnienie silnika czy skrzyni to już ASO, bo raz że dostępne bez problemów a dwa czasem dostępne tylko w ASO.
- ziomek4000
- 1 gwiazdka
- Lokalizacja: Szczecin
- Auto: Outback III 2,5 SOHC + LPG 2008r
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Outback my08 2,5 regulacja luzów i rozrząd
Części zamówione. Teraz pozostaje czekać i w międzyczasie zrobić na tyle miejsca w garażu żeby wstawić tam samochód na czas naprawy.
- ziomek4000
- 1 gwiazdka
- Lokalizacja: Szczecin
- Auto: Outback III 2,5 SOHC + LPG 2008r
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Outback my08 2,5 regulacja luzów i rozrząd
Posiada ktoś może spolszczoną wersję instrukcji serwisowej z fragmentem dotyczącym regulacji luzów zaworowych? Próbowałem znaleźć jakiś film instruktażowy na necie ale nic konkretnego nie trafiłem.
- dzixd
- Moderator działu
- Lokalizacja: Dziki Zachód
- Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
- Polubił: 9 razy
- Polubione posty: 307 razy
Outback my08 2,5 regulacja luzów i rozrząd
spolszczonej raczej nie będzie ale jest po angielskuziomek4000 pisze: ↑14 lis 2019, o 13:03Posiada ktoś może spolszczoną wersję instrukcji serwisowej z fragmentem dotyczącym regulacji luzów zaworowych? Próbowałem znaleźć jakiś film instruktażowy na necie ale nic konkretnego nie trafiłem.
http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Le ... Manual.pdf
Jeździć nie umiem, ale się staram
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
- ziomek4000
- 1 gwiazdka
- Lokalizacja: Szczecin
- Auto: Outback III 2,5 SOHC + LPG 2008r
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Outback my08 2,5 regulacja luzów i rozrząd
Tą po angielsku posiadam. Ale przyznam że na jej podstawie nie do końca ogarniam w jakiej kolejności ustawiać zawory. Chodzi mi o kolejność cylindrów.dzixd pisze: ↑14 lis 2019, o 14:05spolszczonej raczej nie będzie ale jest po angielskuziomek4000 pisze: ↑14 lis 2019, o 13:03Posiada ktoś może spolszczoną wersję instrukcji serwisowej z fragmentem dotyczącym regulacji luzów zaworowych? Próbowałem znaleźć jakiś film instruktażowy na necie ale nic konkretnego nie trafiłem.
http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Le ... Manual.pdf
-
ewemarkam
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 38 razy
Outback my08 2,5 regulacja luzów i rozrząd
Pewnie już sobie poradziłeś. Ale w/g mnie to w takiej jak jest zapłon. Czyli 1,3,2,4. Najpierw strona pasażera a później kierowcy.
- dzixd
- Moderator działu
- Lokalizacja: Dziki Zachód
- Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
- Polubił: 9 razy
- Polubione posty: 307 razy
Outback my08 2,5 regulacja luzów i rozrząd
W serwisowce jest wszystko pięknie opisane łącznie z tym jak ustawiać martwy punktewemarkam pisze:Pewnie już sobie poradziłeś. Ale w/g mnie to w takiej jak jest zapłon. Czyli 1,3,2,4. Najpierw strona pasażera a później kierowcy.
Wysłane z mojego mądrego telefonu
Jeździć nie umiem, ale się staram
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
-
czmarcin
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: Turze Pole
- Auto: subaru forester 2500CC EMPI SOHC NA SH9BY4L
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 0
Outback my08 2,5 regulacja luzów i rozrząd
ile jest zaworów w silniku SOHC (jeden wałek rozrządu w głowicy) 16 czy 8 ???
-
ewemarkam
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 38 razy
Outback my08 2,5 regulacja luzów i rozrząd
W każdym przypadku silnik jest 16 zaworowy, czyli po 8 zaworów na głowice. Nie zależnie czy SOHC czy DOHC. W SOHC zawory naciskane są przez dzwigienki, natomiast w DOHC wałki naciskają szklanki.