Trzęsienie, szarpanie i sporadyczne wypadanie zapłonu Forester 2.5 XT

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
NiewyraźnyPrzekaz
0 gwiazdek
Auto: Forester 2.5 XT
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Trzęsienie, szarpanie i sporadyczne wypadanie zapłonu Forester 2.5 XT

Post 4 cze 2021, o 07:41

Witam wszystkich serdecznie.

Od roku próbuję zdiagnozować co dolega mojemu forkowi. Kupiłem go z upg. Przed upg chodził równo. W międzyczasie okazało się, że mam delikatnie pęknięte obie głowice. Kupiłem więc drugie, po czym okazało się, że są to głowice od 2.5 STI z USA. Poszły do planowania, założyli i ustawili zawory. Od kiedy został odpalony rok temu cały czas nim trzęsie na biegu jałowym. Potrafi też przerywać przy przyspieszaniu do jakichś 2000 obr/min. Jak już go dotarłem i trochę pojeździłem to zauważyłem też, że ma problem przy około 180 (jakby brakowało mu mocy, odjęcie i ponowne dodanie gazu sprawiało że szarpnął, ale jechał już normalnie). Dodatkowo na biegu jałowym skacze na obrotach. Najpierw spadają dość nisko 400-500, a po chwili skacze na ponad 1000 obr/min i stabilizuje się na swoich 700-800. Występują bardzo sporadyczne wypadania zapłonu na 4 cylindrze. Są takie, że nie wywala checka. Wiem to z wartości rzeczywistych.

Rzeczy które były robione:
-wymiana świec z 5 razy
-wymiana cewek 4 razy
-sprawdzenie napięcia na wiązce (wszystko ok)
-próba zrobienia nowej mapy ( 0 efektów)
-podmiana map 2.5 manual, 2.5 automat, 2.5 sti (nic nie dały)
-zmiana wiązki
-zmiana kolektora ssącego z wiązką
-wymiana rozrządu (sprawdzane było przez 2 różnych mechaników czy na pewno dobrze ustawiony - dobrze)
-podmiana komputerów od 2.5 imprezy i foresterów
-obecnie wymienione wałki na XT (były STI)
-wszystkie czujniki też były podmieniane i też nic to nie dało
-sprawdzane też było napięcie na przepustnicy i pokazuje 5V
-zawory są dopiero co wyregulowane. Ma przejechane 100-200 km od regulacji.


Rok temu po remoncie jak robiłem przegląd to wszystko było dobrze. W tym roku pomiar spalin był podwyższony trochę ponad normę.

Chodzą mi po głowie jeszcze 2 rzeczy. Lambda (ale czy wtedy tak by spadały i wzrastały mu obroty?) i powrót do głowic od XT.

Jeżeli macie jakieś pomysły, to proszę, a wręcz błagam o podzielenie się nimi. Stawiam litra Jacka, albo ducha puszczy za rozwiązanie, które rozwiąże problem.

PS. Jak jadę ze "stałą" prędkością bez tempomatu to czasami delikatnie przyspieszy, zwolni i wróci do pierwotnej prędkości (mowa o prostej drodze). Na tempomacie tego nie ma.



Ciara
4 gwiazdki
Auto: Impreza GL 2.0
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Trzęsienie, szarpanie i sporadyczne wypadanie zapłonu Forester 2.5 XT

Post 12 cze 2021, o 17:50

Nikt nic nie wie ?. Mam bardzo podobne objawy i jestem ciekaw czy ktos to rozwiązał ;-(

dzixd
Awatar użytkownika
Moderator działu
Lokalizacja: Dziki Zachód
Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
Polubił: 8 razy
Polubione posty: 264 razy

Trzęsienie, szarpanie i sporadyczne wypadanie zapłonu Forester 2.5 XT

Post 13 cze 2021, o 09:48

katalizatory są, czy wywalone?
Może głowicę się czymś różnią.
Ja bym zapytał na kropce, bo tam więcej ludzi jest :giggle:
Jeździć nie umiem, ale się staram :mrgreen:
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Konto usunięte pisze:
29 gru 2018, o 17:15
masz dobre serducho i ostrego pierdolca :lol: :thumb:
Obrazek

ODPOWIEDZ