Legacy Outback 2.5 Bi-Fuel 165km wypadanie zapłonów

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
mescam
0 gwiazdek
Auto: Legacy IV
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Legacy Outback 2.5 Bi-Fuel 165km wypadanie zapłonów

Post 24 wrz 2022, o 11:05


Witam. Od jakiegoś czasu w moim subaru wypadają zapłony podczas przyśpieszania zarówno na benzynie jak i gazie.
Wypadają tylko przy większym otwarciu przepustnicy (przy wolnym przyśpieszaniu nie) i zazwyczaj przy prędkości obrotowej 2900-4000.

Gdy się na siłę nie odpuszcza przy takim wypadaniu, pojawia się check engine a komupter czyta go jako wypadanie zapłonów na 3cim cylindrze.

Dodam, że moje auto ma taką przypadłość że jak temperatura na zewnątrz spada do około 0 stC to ma strasznie ciężko odpalić (około 3 razy po około 10sek muszę go kręcić)
Myślałem też o sprawdzeniu kompresji, jednak nie mam przyrządów ani nie znam nikogo kto mógłby to sprawdzić. Myślicie że to dobry trop?


Przejrzałem na forum kilka podobnych tematów i możliwe przyczyny znalazłem następujące

- układ zapłonowy / kompletny wymieniony przy wymianie rozrządu 1,5 roku temu

- czujniki położenia wałka rozrządu i korbowego / tydzień temu się do obydwu dostałem i wyczyściłem

- luzy zaworowe / kasowane przy wymianie rozrządu 1,5 roku temu (nie mogę być tego pewien, mechanik powiedział że robił)

dodatkowo tydzień temu gdy trochę grzebałem przy silniku wymontowałem i umyłem przepustnicę (bardzo mały tłusty film nagaru był na niej)

 

Ostatnio też wymontowałem tłumik bo musiałem go trochę pospawać i wrzucam filmik jak pracuje bez tłumika


Na początku pierwsze dwa przegazowania wyraźnie dają znać o wypadaniu zapłonów z samego dołu

Od razu otwierałem przepustnicę do końca.
(było zimno ok. 5 stC silnik też zimny)


 

 

 

Gdy właśnie tydzień temu troszkę grzebałem przy silniku zlokalizowałem też jakby wadliwy wtrysk benzyny.

Pozostałe są suche a ten jeden spod gumowej uszczelki przecieka, a gdy ruszyć ową gumkę ręką to nawet się leje.

 
20220924_084405.jpg
20220924_084357.jpg

Proszę o pomoc w dalszych krokach aby wyeliminować wypadanie zapłonów.

Może jeszcze raz wymienić cały zapłon, czujniki nie czyścić a wymienić.

No i oddać do kogoś kumatego na kasowanie tych luzów zaworowych?

Zbliża się zima chciałbym trochę frajdy mieć a takie wypadające zapłony to chyba też niebezpieczne za bardzo dla korby?



Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam




ewemarkam
4 gwiazdki
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 38 razy

Legacy Outback 2.5 Bi-Fuel 165km wypadanie zapłonów

Post 25 wrz 2022, o 11:20

Zamień cewki miedzy cylindrami. Masz przecież z tego co widać osobne na każdy cylinder. Jeśli kuleje na benzynie i LPG to wtryskiwacze dla obu paliw można wykluczyć. Zamień cewki między np 3 i 4, jeśli wypadanie się przeniesie to będziesz miał winowajce. To że 1.5 roku ma nie świadczy o tym że musi być to ciągle sprawne.
Jak to nie pomoże to wypada kompresję zmierzyć. Może się okazać że będzie niższa właśnie na 3 cylindrze, wtedy bym jeszcze luzy sprawdził.

ODPOWIEDZ