Porównanie silników STI 2,0 vs 2,5

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
jbp
0 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Porównanie silników STI 2,0 vs 2,5

Post 6 sty 2009, o 01:54

ky pisze:Az, chyba powinniście zmienić felietonistę, bo ten lepiej nadaje się na bajkopisarza :>

r.
Może spróbuj się wkręcić do kadr i mnie wywalisz?



Michał z Ursusa
1 gwiazdka
Lokalizacja: ...z AMW...
Auto: Impreza GT MY98...Nardi...
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Porównanie silników STI 2,0 vs 2,5

Post 6 sty 2009, o 10:03

Ja mam plan (na to zbieram kase) żeby do swojego GT wsadzić 2.5 STI tak samo skrzynie i dłubnąć to na 350KM, aż strasz mnie ogarnia jaka to kasa łącznie z robotą i strojeniem, zacząłem odkładanie ciekawe jak mi to pujdzie ;-) ;-) :razz:
...Adrenaline Motorsport Warsaw...Tylko To Się Liczy...:)

ky
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Boat City
Auto: die Pflaume
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Porównanie silników STI 2,0 vs 2,5

Post 7 sty 2009, o 00:15

jbp pisze:Może spróbuj się wkręcić do kadr i mnie wywalisz?
A czy podstawą do składania CV jest dobrze opanowane, przepraszam za wyrażenie, postojebstwo?

r (bez odbioru).
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.

WRC fan
Awatar użytkownika
Moderator
Lokalizacja: inąd
Polubił: 8 razy
Polubione posty: 10 razy

Re: Porównanie silników STI 2,0 vs 2,5

Post 7 sty 2009, o 01:23

Panowie, uprasza się o wstrzymanie... :cofee:

Jacky X
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Auto: STi MY06 SPEC D
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Porównanie silników STI 2,0 vs 2,5

Post 8 sty 2009, o 00:05

Tak sobie myślę,że silnik 2,0 i 2,5 przy tej samej wytwarzanej mocy powinny wytwarzać tyle samo ciepła.
W żyłach benzyna,zamiast serca TURBINA.

Chloru
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DC
Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
Polubił: 245 razy
Polubione posty: 526 razy

Re: Porównanie silników STI 2,0 vs 2,5

Post 8 sty 2009, o 01:15

Jacky X, dziwny wniosek.
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae

Jacky X
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Auto: STi MY06 SPEC D
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Porównanie silników STI 2,0 vs 2,5

Post 8 sty 2009, o 10:01

Chloru- wcale nie dziwny. O ile układ chłodzenia może być inny,różne parametry inne o tyle zgadzając się z fizyką można podejrzewać,że ilość ciepła oddawanego przez 2,0 i 2,5 jest taka sama lub wielce zblizona.
W żyłach benzyna,zamiast serca TURBINA.

damaz
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: z Damaziowa
Polubił: 0
Polubione posty: 97 razy

Re: Porównanie silników STI 2,0 vs 2,5

Post 8 sty 2009, o 12:20

zgadzając się z fizyką to chyba właśnie nie taka sama. źródła ciepła są inne. znaczy: średnica/skok tłoka inne czyli inna ilość mieszanki się spala i w innej objętości. ciepło z cylindrów rozchodzi się poprzez inną powierzchnię. znaczy: różne źródła ciepła.

(zaznaczam, ze na silnikach się nie znam. tak tylko filozuję. :evilgrin: )

Jacky X
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Auto: STi MY06 SPEC D
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Porównanie silników STI 2,0 vs 2,5

Post 8 sty 2009, o 12:33

Damaz - dobrze,że napisałeś,że filozofujesz a nie fizykujesz ;-)

Zakładając,ze 2,0 i 2,5 sa zmodowane do tych samych mocy to otrzymuja tyle samo paliwa i powietrza ale 2,0 przy większym stopni sprężenia bo w mniejszej obiętości. Cudów nie ma.Jak mają mieć taką samą moc to przy tych samych obrotach,zaznaczam muszą spalić tę samą ilość mieszanki. Co w konsekwencji da tyle samo ciepła. Zgaduję,że sprawność mają podobną , marną jak to benzyniaki.

Średnica,skok nie ma znaczenia.Ważne ile się spaliło paliwa i w jakim stosunku z powietrzem. Sprężenie może miec znaczenie dla ekologii.
W żyłach benzyna,zamiast serca TURBINA.

ky
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Boat City
Auto: die Pflaume
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Porównanie silników STI 2,0 vs 2,5

Post 8 sty 2009, o 14:47

JackyX jeszcze jest problem rozkładu temperatur w komorze spalania, możliwości odprowadzenia ciepła, prędkości rozprzestrzeniania się płomienia (im bardziej rozwleczona komora spalania, tym bardziej trzeba wyprzedzać zapłon, podczas gdy z drugiej strony czychają detonacje). Żeby się nadmiernie nie wgłębiać, bo nie jestem dziś na siłach, to odpowiedź znajdziesz m. in. bodajże w ,,Zwiększaniu osiągów silników spalinowych'' Cz. Kordzińskiego.
Jacky X pisze:Średnica,skok nie ma znaczenia.
Nie, wcale. Podpowiem Ci, że stosunek skoku do długości korbowodu też nie ma znaczenia. Doucz się.

r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.

Jacky X
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Auto: STi MY06 SPEC D
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Porównanie silników STI 2,0 vs 2,5

Post 8 sty 2009, o 16:53

KY- ja nie napisałem ,że średnica i skok nie mają znaczenia. Ja napisałem ,ze te parametry nie są kluczowe lub znaczące ze względu na ilość ciepła. Oczywiście mają znaczenie jeśli chodzi o przepływ(przewodzeni,oddawanie) ciepła.
W żyłach benzyna,zamiast serca TURBINA.

ky
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Boat City
Auto: die Pflaume
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Porównanie silników STI 2,0 vs 2,5

Post 8 sty 2009, o 17:33

Ależ są, przy takiej samej ilości wydzielanego ciepła mogą się pojawić problemy, bądź nie z uwagi na rozmiary komory spalania i problemy z odprowadzaniem tegoż ciepła. Najlepszym dowodem na to jest mała odporność na przegrzanie dwuipółlitrówek.

r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.

Chloru
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DC
Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
Polubił: 245 razy
Polubione posty: 526 razy

Re: Porównanie silników STI 2,0 vs 2,5

Post 8 sty 2009, o 19:57

Jacky X, krótko mówiąc - 2.0 i 2.5 prawdopodobnie mają inną sprawność kiedy mają oddać dokładnie tę samą moc na koła. W związku z tym moc która idzie w powietrze jest różna.
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae

Jacky X
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Auto: STi MY06 SPEC D
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Porównanie silników STI 2,0 vs 2,5

Post 8 sty 2009, o 23:34

Fajni z Was koledzy,zakochani w subaru ale z fizyka na bakier. Sprawność ogólnie silników benzynowych to porażka. Między 2,0 a 2,5 zakładam,że nie różni się więcej niż 1% a i to chyba tolerancja na wyrost. Moc w powietrze ? Chyba ciepło vel energia.
W żyłach benzyna,zamiast serca TURBINA.

ky
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Boat City
Auto: die Pflaume
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Porównanie silników STI 2,0 vs 2,5

Post 9 sty 2009, o 00:28

Krótko mówiąc, to wyprzedzić zapłon można mniej więcej tak samo, bo główny wzrost ciśnienia musi wypaść już po GMP. A skoro komora jest bardziej rozwleczona, a paliwo spala się z mniej więcej stałą prędkością (nie pamiętam już, czy to byłó 15, 18 czy 25m/s, ale taki jest rząd wielkości [1]), to znaczy że paliwo będzie się dopalać dłużej niż w 2.0. A to oznacza, że ciepło w większym stopniu będzie oddawane do tulei cylindra, niż do głowicy. A to oznacza... kontynuować?

No chyba że w 2.5 jest radyklaniej wyprzedzony zapłon niż w 2.0, czy ktoś, kto widział mapy dla tych silników, może potwierdzić lub zaprzeczyć?

r.

PS. Nie przypominam sobie, żebym był zakochany w Subaru. Ja po prostu uważałem na zajęciach o silnikach spalinowych, bo to interesujące rzeczy.

[1] -- pomijamy spalanie stukowe/detonacyjne.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.

Arti
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Nordkappværing
Auto: GT Rally Car & STI GH
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Porównanie silników STI 2,0 vs 2,5

Post 9 sty 2009, o 00:40

Jacky X pisze:Fajni z Was koledzy,zakochani w subaru ale z fizyka na bakier. Sprawność ogólnie silników benzynowych to porażka. Między 2,0 a 2,5 zakładam,że nie różni się więcej niż 1% a i to chyba tolerancja na wyrost. Moc w powietrze ? Chyba ciepło vel energia.
Jedyną osobą, która zdaje się być na bakier z fizyką w tym temacie jestes jak na razie Ty. Miałem się nie wypowiadać już w kontekście twojej osoby ale szlag mnie trafia jak czytam takie brednie i tym bardziej zarzuty wobec innych, że nie wiedzą o czym mówią. Czy naprawdę Twoja wiedza fizyczna jest aż tak ograniczona żeby upraszczać wydzielanie ciepła w dwóch róznych silnikach spalinowych przez porównanie ich z silnikiem cieplnym. :? Jackiego tematy techniczne. :-( :-/
Obrazek

jbp
0 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Porównanie silników STI 2,0 vs 2,5

Post 9 sty 2009, o 00:58

ky pisze: A czy podstawą do składania CV jest dobrze opanowane, przepraszam za wyrażenie, postojebstwo?

Nie Sherlocku, przecież zarejestrowałem się tutaj chcąc odpowiedzieć na krytykę mojego artykułu. Czas jest linearny, w każdym razie tak na co dzień :-)
To "bez odbioru" jakieś takie :-(

jbp (bez odbioru :evilgrin: )

jbp
0 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Porównanie silników STI 2,0 vs 2,5

Post 9 sty 2009, o 01:12

Panowie, a czy te uwagi o awaryjności 2.5 w STI dotyczą również wolnossących wersji np. z amerykańskiej wersji Forestera?

Chloru
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DC
Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
Polubił: 245 razy
Polubione posty: 526 razy

Re: Porównanie silników STI 2,0 vs 2,5

Post 9 sty 2009, o 01:55

Jacky X pisze: Fajni z Was koledzy,zakochani w subaru ale z fizyka na bakier. Sprawność ogólnie silników benzynowych to porażka. Między 2,0 a 2,5 zakładam,że nie różni się więcej niż 1% a i to chyba tolerancja na wyrost. Moc w powietrze ?

Ale zdajesz sobie sprawę, że sprawność to funkcja obciążenia i obrotów ? Zdajesz sobie sprawę, że obroty dla 2.0 i 2.5 będą różne ? Ba dla dwóch różnych dwulitrówek wystrojonych np. na innych sprężarkach mogą się różnić. Nie mam doktoratu z fizyki - może tylko przyjąłem inne założenia od Twoich ?
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Porównanie silników STI 2,0 vs 2,5

Post 9 sty 2009, o 02:42

jbp pisze: Panowie, a czy te uwagi o awaryjności 2.5 w STI dotyczą również wolnossących wersji np. z amerykańskiej wersji Forestera?
Nie

Jacky X
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Auto: STi MY06 SPEC D
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Porównanie silników STI 2,0 vs 2,5

Post 10 sty 2009, o 21:48

1)Jaki typ bloku ma STI 2,0 ? Otwarty/zamknięty/półzamknięty ?
2)Czy panewki do STI 2,0 są inne niż do GT ? Bo znikł temat awarii,więc nie wiem czy wstawiono jakieś firmowe np. ACL czy inaczej rozwiązano problem.
3)Czym różni się kontrukcyjnie blok od shortbloku.Z kontekstu rozumiem ,że blok to silnik bez głowic.A shortblok to blok bez ...
W żyłach benzyna,zamiast serca TURBINA.

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Porównanie silników STI 2,0 vs 2,5

Post 10 sty 2009, o 22:17

Jacky X pisze: Jaki typ bloku ma STI 2,0 ? Otwarty/zamknięty/półzamknięty ?

Półzamknięty, 2.5 też.

Jacky X pisze: Czy panewki do STI 2,0 są inne niż do GT ? Bo znikł temat awarii,więc nie wiem czy wstawiono jakieś firmowe np. ACL czy inaczej rozwiązano problem.
Panewki są identyczne,nie wiem o jakim problemie z panewkami mówisz. Jeżeli o tym że w nastoletnich GTekach czasem padnie panewka to chyba mylisz zużycie z problemem.
Jacky X pisze: Czym różni się kontrukcyjnie blok od shortbloku.Z kontekstu rozumiem ,że blok to silnik bez głowic.A shortblok to blok bez ...

Blok to blok - inaczej w nomeklaturze polskiej "kadłub" silnika. Shortblock, albo short engine to: blok, układ korbowotłokowy, panewki, uszczelniacze i reszta potrzebnych elementów które sa montowane z układem korbowotłokowym.

ODPOWIEDZ