Może spróbuj się wkręcić do kadr i mnie wywalisz?ky pisze:Az, chyba powinniście zmienić felietonistę, bo ten lepiej nadaje się na bajkopisarza :>
r.
Porównanie silników STI 2,0 vs 2,5
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Re: Porównanie silników STI 2,0 vs 2,5
-
Michał z Ursusa
- 1 gwiazdka
- Lokalizacja: ...z AMW...
- Auto: Impreza GT MY98...Nardi...
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Porównanie silników STI 2,0 vs 2,5
Ja mam plan (na to zbieram kase) żeby do swojego GT wsadzić 2.5 STI tak samo skrzynie i dłubnąć to na 350KM, aż strasz mnie ogarnia jaka to kasa łącznie z robotą i strojeniem, zacząłem odkładanie ciekawe jak mi to pujdzie




...Adrenaline Motorsport Warsaw...Tylko To Się Liczy...:)
Re: Porównanie silników STI 2,0 vs 2,5
A czy podstawą do składania CV jest dobrze opanowane, przepraszam za wyrażenie, postojebstwo?jbp pisze:Może spróbuj się wkręcić do kadr i mnie wywalisz?
r (bez odbioru).
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.
Re: Porównanie silników STI 2,0 vs 2,5
Tak sobie myślę,że silnik 2,0 i 2,5 przy tej samej wytwarzanej mocy powinny wytwarzać tyle samo ciepła.
W żyłach benzyna,zamiast serca TURBINA.
- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
- Polubił: 245 razy
- Polubione posty: 526 razy
Re: Porównanie silników STI 2,0 vs 2,5
Jacky X, dziwny wniosek.
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
Re: Porównanie silników STI 2,0 vs 2,5
Chloru- wcale nie dziwny. O ile układ chłodzenia może być inny,różne parametry inne o tyle zgadzając się z fizyką można podejrzewać,że ilość ciepła oddawanego przez 2,0 i 2,5 jest taka sama lub wielce zblizona.
W żyłach benzyna,zamiast serca TURBINA.
Re: Porównanie silników STI 2,0 vs 2,5
zgadzając się z fizyką to chyba właśnie nie taka sama. źródła ciepła są inne. znaczy: średnica/skok tłoka inne czyli inna ilość mieszanki się spala i w innej objętości. ciepło z cylindrów rozchodzi się poprzez inną powierzchnię. znaczy: różne źródła ciepła.
(zaznaczam, ze na silnikach się nie znam. tak tylko filozuję.
)
(zaznaczam, ze na silnikach się nie znam. tak tylko filozuję.

Re: Porównanie silników STI 2,0 vs 2,5
Damaz - dobrze,że napisałeś,że filozofujesz a nie fizykujesz
Zakładając,ze 2,0 i 2,5 sa zmodowane do tych samych mocy to otrzymuja tyle samo paliwa i powietrza ale 2,0 przy większym stopni sprężenia bo w mniejszej obiętości. Cudów nie ma.Jak mają mieć taką samą moc to przy tych samych obrotach,zaznaczam muszą spalić tę samą ilość mieszanki. Co w konsekwencji da tyle samo ciepła. Zgaduję,że sprawność mają podobną , marną jak to benzyniaki.
Średnica,skok nie ma znaczenia.Ważne ile się spaliło paliwa i w jakim stosunku z powietrzem. Sprężenie może miec znaczenie dla ekologii.

Zakładając,ze 2,0 i 2,5 sa zmodowane do tych samych mocy to otrzymuja tyle samo paliwa i powietrza ale 2,0 przy większym stopni sprężenia bo w mniejszej obiętości. Cudów nie ma.Jak mają mieć taką samą moc to przy tych samych obrotach,zaznaczam muszą spalić tę samą ilość mieszanki. Co w konsekwencji da tyle samo ciepła. Zgaduję,że sprawność mają podobną , marną jak to benzyniaki.
Średnica,skok nie ma znaczenia.Ważne ile się spaliło paliwa i w jakim stosunku z powietrzem. Sprężenie może miec znaczenie dla ekologii.
W żyłach benzyna,zamiast serca TURBINA.
Re: Porównanie silników STI 2,0 vs 2,5
JackyX jeszcze jest problem rozkładu temperatur w komorze spalania, możliwości odprowadzenia ciepła, prędkości rozprzestrzeniania się płomienia (im bardziej rozwleczona komora spalania, tym bardziej trzeba wyprzedzać zapłon, podczas gdy z drugiej strony czychają detonacje). Żeby się nadmiernie nie wgłębiać, bo nie jestem dziś na siłach, to odpowiedź znajdziesz m. in. bodajże w ,,Zwiększaniu osiągów silników spalinowych'' Cz. Kordzińskiego.
r.
Nie, wcale. Podpowiem Ci, że stosunek skoku do długości korbowodu też nie ma znaczenia. Doucz się.Jacky X pisze:Średnica,skok nie ma znaczenia.
r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.
Re: Porównanie silników STI 2,0 vs 2,5
KY- ja nie napisałem ,że średnica i skok nie mają znaczenia. Ja napisałem ,ze te parametry nie są kluczowe lub znaczące ze względu na ilość ciepła. Oczywiście mają znaczenie jeśli chodzi o przepływ(przewodzeni,oddawanie) ciepła.
W żyłach benzyna,zamiast serca TURBINA.
Re: Porównanie silników STI 2,0 vs 2,5
Ależ są, przy takiej samej ilości wydzielanego ciepła mogą się pojawić problemy, bądź nie z uwagi na rozmiary komory spalania i problemy z odprowadzaniem tegoż ciepła. Najlepszym dowodem na to jest mała odporność na przegrzanie dwuipółlitrówek.
r.
r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.
- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
- Polubił: 245 razy
- Polubione posty: 526 razy
Re: Porównanie silników STI 2,0 vs 2,5
Jacky X, krótko mówiąc - 2.0 i 2.5 prawdopodobnie mają inną sprawność kiedy mają oddać dokładnie tę samą moc na koła. W związku z tym moc która idzie w powietrze jest różna.
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
Re: Porównanie silników STI 2,0 vs 2,5
Fajni z Was koledzy,zakochani w subaru ale z fizyka na bakier. Sprawność ogólnie silników benzynowych to porażka. Między 2,0 a 2,5 zakładam,że nie różni się więcej niż 1% a i to chyba tolerancja na wyrost. Moc w powietrze ? Chyba ciepło vel energia.
W żyłach benzyna,zamiast serca TURBINA.
Re: Porównanie silników STI 2,0 vs 2,5
Krótko mówiąc, to wyprzedzić zapłon można mniej więcej tak samo, bo główny wzrost ciśnienia musi wypaść już po GMP. A skoro komora jest bardziej rozwleczona, a paliwo spala się z mniej więcej stałą prędkością (nie pamiętam już, czy to byłó 15, 18 czy 25m/s, ale taki jest rząd wielkości [1]), to znaczy że paliwo będzie się dopalać dłużej niż w 2.0. A to oznacza, że ciepło w większym stopniu będzie oddawane do tulei cylindra, niż do głowicy. A to oznacza... kontynuować?
No chyba że w 2.5 jest radyklaniej wyprzedzony zapłon niż w 2.0, czy ktoś, kto widział mapy dla tych silników, może potwierdzić lub zaprzeczyć?
r.
PS. Nie przypominam sobie, żebym był zakochany w Subaru. Ja po prostu uważałem na zajęciach o silnikach spalinowych, bo to interesujące rzeczy.
[1] -- pomijamy spalanie stukowe/detonacyjne.
No chyba że w 2.5 jest radyklaniej wyprzedzony zapłon niż w 2.0, czy ktoś, kto widział mapy dla tych silników, może potwierdzić lub zaprzeczyć?
r.
PS. Nie przypominam sobie, żebym był zakochany w Subaru. Ja po prostu uważałem na zajęciach o silnikach spalinowych, bo to interesujące rzeczy.
[1] -- pomijamy spalanie stukowe/detonacyjne.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.
- Arti
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Nordkappværing
- Auto: GT Rally Car & STI GH
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Porównanie silników STI 2,0 vs 2,5
Jedyną osobą, która zdaje się być na bakier z fizyką w tym temacie jestes jak na razie Ty. Miałem się nie wypowiadać już w kontekście twojej osoby ale szlag mnie trafia jak czytam takie brednie i tym bardziej zarzuty wobec innych, że nie wiedzą o czym mówią. Czy naprawdę Twoja wiedza fizyczna jest aż tak ograniczona żeby upraszczać wydzielanie ciepła w dwóch róznych silnikach spalinowych przez porównanie ich z silnikiem cieplnym.Jacky X pisze:Fajni z Was koledzy,zakochani w subaru ale z fizyka na bakier. Sprawność ogólnie silników benzynowych to porażka. Między 2,0 a 2,5 zakładam,że nie różni się więcej niż 1% a i to chyba tolerancja na wyrost. Moc w powietrze ? Chyba ciepło vel energia.




Re: Porównanie silników STI 2,0 vs 2,5
ky pisze: A czy podstawą do składania CV jest dobrze opanowane, przepraszam za wyrażenie, postojebstwo?
Nie Sherlocku, przecież zarejestrowałem się tutaj chcąc odpowiedzieć na krytykę mojego artykułu. Czas jest linearny, w każdym razie tak na co dzień

To "bez odbioru" jakieś takie

jbp (bez odbioru

Re: Porównanie silników STI 2,0 vs 2,5
Panowie, a czy te uwagi o awaryjności 2.5 w STI dotyczą również wolnossących wersji np. z amerykańskiej wersji Forestera?
- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
- Polubił: 245 razy
- Polubione posty: 526 razy
Re: Porównanie silników STI 2,0 vs 2,5
Jacky X pisze: Fajni z Was koledzy,zakochani w subaru ale z fizyka na bakier. Sprawność ogólnie silników benzynowych to porażka. Między 2,0 a 2,5 zakładam,że nie różni się więcej niż 1% a i to chyba tolerancja na wyrost. Moc w powietrze ?
Ale zdajesz sobie sprawę, że sprawność to funkcja obciążenia i obrotów ? Zdajesz sobie sprawę, że obroty dla 2.0 i 2.5 będą różne ? Ba dla dwóch różnych dwulitrówek wystrojonych np. na innych sprężarkach mogą się różnić. Nie mam doktoratu z fizyki - może tylko przyjąłem inne założenia od Twoich ?
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
Re: Porównanie silników STI 2,0 vs 2,5
Niejbp pisze: Panowie, a czy te uwagi o awaryjności 2.5 w STI dotyczą również wolnossących wersji np. z amerykańskiej wersji Forestera?
Re: Porównanie silników STI 2,0 vs 2,5
1)Jaki typ bloku ma STI 2,0 ? Otwarty/zamknięty/półzamknięty ?
2)Czy panewki do STI 2,0 są inne niż do GT ? Bo znikł temat awarii,więc nie wiem czy wstawiono jakieś firmowe np. ACL czy inaczej rozwiązano problem.
3)Czym różni się kontrukcyjnie blok od shortbloku.Z kontekstu rozumiem ,że blok to silnik bez głowic.A shortblok to blok bez ...
2)Czy panewki do STI 2,0 są inne niż do GT ? Bo znikł temat awarii,więc nie wiem czy wstawiono jakieś firmowe np. ACL czy inaczej rozwiązano problem.
3)Czym różni się kontrukcyjnie blok od shortbloku.Z kontekstu rozumiem ,że blok to silnik bez głowic.A shortblok to blok bez ...
W żyłach benzyna,zamiast serca TURBINA.
Re: Porównanie silników STI 2,0 vs 2,5
Jacky X pisze: Jaki typ bloku ma STI 2,0 ? Otwarty/zamknięty/półzamknięty ?
Półzamknięty, 2.5 też.
Panewki są identyczne,nie wiem o jakim problemie z panewkami mówisz. Jeżeli o tym że w nastoletnich GTekach czasem padnie panewka to chyba mylisz zużycie z problemem.Jacky X pisze: Czy panewki do STI 2,0 są inne niż do GT ? Bo znikł temat awarii,więc nie wiem czy wstawiono jakieś firmowe np. ACL czy inaczej rozwiązano problem.
Jacky X pisze: Czym różni się kontrukcyjnie blok od shortbloku.Z kontekstu rozumiem ,że blok to silnik bez głowic.A shortblok to blok bez ...
Blok to blok - inaczej w nomeklaturze polskiej "kadłub" silnika. Shortblock, albo short engine to: blok, układ korbowotłokowy, panewki, uszczelniacze i reszta potrzebnych elementów które sa montowane z układem korbowotłokowym.