przekładka z 1,6 na 2,0
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
przekładka z 1,6 na 2,0
Witam wszystkich jak widać to mój "dziewiczy" post na tym forum, do rzeczy : zakupiłem impreze z 93 roku teoretycznie z silnikiem 1,6. Co się okazało jest w nim 2,0 125hp. poprzedni właściciel zanim wstawił je w komis dokonał modyfikacji, wymienił silnik i sprzęgło, jestem laikiem jeżeli chodzi o "wanne" i nie mam kontaktu z poprzednim właścicielem chciałbym żebyście mnie uświadomili czy tylko silnik został wymieniony czy też skrzynia i napędy,
Re: przekładka z 1,6 na 2,0
Obawiam się że dopóki nie odczytasz numerów na skrzyni i tylnym dyfrze, to się nie dowiemy.
Skąd wiesz że to 2.0?
Skąd wiesz że to 2.0?
Re: przekładka z 1,6 na 2,0
Ten człowiek z komisu powiedział mi o tym, poza tym dzisiaj wymieniłem kable i świece i mechanik zamawiał cześci do 2,0 125hp i pasowało wszystko,
Re: przekładka z 1,6 na 2,0
Miałem kiedyś impreze kombi 1.6 94 i wpierdzieliłem silnik 2.2.Skrzynia została od 1.6 Na bloku pod alternatorem jest oznaczenie pojemności EJ i pojemność
Re: przekładka z 1,6 na 2,0
bujak27, motor z Legacy I był? Też się zastanawiam czy szukać 2.0 czy kupic taniej 1.6 i przekładać 2.0/2.2... Jesli to kwestia tylko motoru/wiązki/kompa i ewentualnie osprzętu to bym się zastanowił.
- MacGregor
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Białystok
- Auto: Outback III '05 3.0 H6 5EAT, Legacy IV MY06 Kombi 2.0 165KM Było:Impreza ej16 turbo
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: przekładka z 1,6 na 2,0
Żeby nie było zbyt różowo.
Przełożenie silnika, wiązki silnika wraz z komputerem od Legacy 2.2 do Imprezy 1.6 to nie jest tak hop siup.
Niestety wiązka silnika jest spleciona razem z wiązką deski rozdzielczej, a okablowanie deski w Legacy I różni się od tej w Imprezie.
W pierwszych rocznikach Legacy I, komputer silnika jest zamocowany przy skrzynce bezpiecznikowej czyli pod kierownicą(nie wiem jak było w późniejszych rocznikach?). Idąc dalej, część wiązki silnika jest poprowadzona pod lewym błotnikiem, a część przechodzi przez przednią ścianę grodziową. W Imprezie komputer jest umiejscowiony pod stopami pasażera, a wiązka przechodzi w całości przez przednią ścianę grodziową, ale też łączy się z resztą okablowania komory silnikowej.
Także konieczne jest rozplatanie wiązek z obu aut.
Zaczynam temat dotykać fizycznie stąd moje spostrzeżenia, mam dawcę z 89 roku.
Chyba że jest inne lepsze rozwiązanie, może późniejsze roczniki Legacy I z 93-94r lub Legacy II, mają bardziej kompatybilną wiązkę silnika, z Imprezą?
Jak są osoby bardziej zorientowane, może jakieś podpowiedzi.
Przełożenie silnika, wiązki silnika wraz z komputerem od Legacy 2.2 do Imprezy 1.6 to nie jest tak hop siup.
Niestety wiązka silnika jest spleciona razem z wiązką deski rozdzielczej, a okablowanie deski w Legacy I różni się od tej w Imprezie.
W pierwszych rocznikach Legacy I, komputer silnika jest zamocowany przy skrzynce bezpiecznikowej czyli pod kierownicą(nie wiem jak było w późniejszych rocznikach?). Idąc dalej, część wiązki silnika jest poprowadzona pod lewym błotnikiem, a część przechodzi przez przednią ścianę grodziową. W Imprezie komputer jest umiejscowiony pod stopami pasażera, a wiązka przechodzi w całości przez przednią ścianę grodziową, ale też łączy się z resztą okablowania komory silnikowej.
Także konieczne jest rozplatanie wiązek z obu aut.
Zaczynam temat dotykać fizycznie stąd moje spostrzeżenia, mam dawcę z 89 roku.
Chyba że jest inne lepsze rozwiązanie, może późniejsze roczniki Legacy I z 93-94r lub Legacy II, mają bardziej kompatybilną wiązkę silnika, z Imprezą?
Jak są osoby bardziej zorientowane, może jakieś podpowiedzi.
http://forum-subaru.pl/viewtopic.php?f=10&t=18466
"Impreza EJ16 Turbo"
"Impreza EJ16 Turbo"
Re: przekładka z 1,6 na 2,0
Silnik był z legacy 97 2.2 i do tego był wpięty komp z imprezy 2.0 .Wiązki nie zmieniałem z tego co pamiętam.Bo to już ładnych pare lat temu byłododo pisze:bujak27, motor z Legacy I był? Też się zastanawiam czy szukać 2.0 czy kupic taniej 1.6 i przekładać 2.0/2.2... Jesli to kwestia tylko motoru/wiązki/kompa i ewentualnie osprzętu to bym się zastanowił.
Re: przekładka z 1,6 na 2,0
i była by odpowiedź nabujak27 pisze: Silnik był z legacy 97 2.2 i do tego był wpięty komp z imprezy 2.0 .Wiązki nie zmieniałem z tego co pamiętam.
MacGregor pisze: Chyba że jest inne lepsze rozwiązanie, może późniejsze roczniki Legacy I z 93-94r lub Legacy II, mają bardziej kompatybilną wiązkę silnika, z Imprezą?
- MacGregor
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Białystok
- Auto: Outback III '05 3.0 H6 5EAT, Legacy IV MY06 Kombi 2.0 165KM Było:Impreza ej16 turbo
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: przekładka z 1,6 na 2,0
Raczej jest to mało możliwe.dodo pisze: Silnik był z legacy 97 2.2 i do tego był wpięty komp z imprezy 2.0 .Wiązki nie zmieniałem z tego co pamiętam.Bo to już ładnych pare lat temu było
Po pierwsze silniki 2.0 i 2.2 mają taką samą wiązkę na silniku, ale ta wiązka różni się i to bardzo od wiązki silnika 1.6 , inne czujniki i wtyczki które na dodatek różnią się ilością pinów(silniki krokowe, czujnik stukowy, przepływomierz, czujnik przepustnicy, czujnik położenia wałka rozrządu, itd), jedyne co łączy te silniki to taki sam moduł zapłonu i cewka, reszty oprzyrządowania z silnika 2.2 nie podłączymy po wiązkę 1.6 bo będą inne wtyczki albo zabraknie wtyczek i koniec kropka.
Po drugie komputer od silnika 2.0 nie pasuje pod okablowanie silnika 1.6, czyli inne kostki i różnica w ilości tychże kostek co za tym idzie również ilości kabli, koniec kropka.
Pisząc te słowa:
MacGregor pisze: Chyba że jest inne lepsze rozwiązanie, może późniejsze roczniki Legacy I z 93-94r lub Legacy II, mają bardziej kompatybilną wiązkę silnika, z Imprezą?
Miałem na myśli wiązkę z Legacy, przy której będzie najmniej możliwych przeróbek aby przystosować ją pod Imprezę.
Co do tych przeróbek to niestety jestem już na 99% przekonany że i tak będą konieczne.
http://forum-subaru.pl/viewtopic.php?f=10&t=18466
"Impreza EJ16 Turbo"
"Impreza EJ16 Turbo"
Re: przekładka z 1,6 na 2,0
Tak jak napisałem że to było dawno i już tego nie pamiętam co było zmieniane.Nie wiem czy nie poszedł kolektor ssący z 1.6.A czym się różni czujnik spalania stukowego, położenia wałka i wału impreza 1.6 94 a legacy 2.2 97?Cała ta operacja trwała jeden dzień.Wiązki na 100% nie zmieniałem tylko kompa
Re: przekładka z 1,6 na 2,0
Panowie nie jest podłączony czujnik spalania stukowego i czujnik wałka górnego, silnik na benzynie jest słaby i przy dużym obciążeniu potrafi strzelać. Mam instalacje z "blosem" i myślałem że stąd świeci się check engine,
Silnik na gazie zachowuje się dość dobrze, lepiej niż na benzie, przy przyspieszaniu na pierwszych trzech biegach powyżej 4tys. czuć kopa. A i dzisiaj zobaczyłem dziwne rzeczy, mianowicie świeci mi się na stałe (!) kontrolka hamulca chociaż płynu jest w normie????????????
Silnik na gazie zachowuje się dość dobrze, lepiej niż na benzie, przy przyspieszaniu na pierwszych trzech biegach powyżej 4tys. czuć kopa. A i dzisiaj zobaczyłem dziwne rzeczy, mianowicie świeci mi się na stałe (!) kontrolka hamulca chociaż płynu jest w normie????????????
Re: przekładka z 1,6 na 2,0
Przepraszam że piszę tak chaotycznie, ale jestem po całym dniu w samochodzie
Re: przekładka z 1,6 na 2,0
lukario, najprawdopodobniej masz przerwę w obwodzie czujnika poziomu płynu. W moim 1.8 jest to samo (sam czujnik - pływak - w nakrętce czasami nie styka).
Re: przekładka z 1,6 na 2,0
silnik ma symbol EJ20, czy da sie podlczyc stukowy i czujnik gornego walka do wiazki 1,6 ?
Re: przekładka z 1,6 na 2,0
Skoro silnik 1.6 nie ma takich dewocjonaliów, to jego wiązka zapewne też nie ma miejsc do podłączenia takich - przynajmniej w moim 1.8 nie ma żadnych latających "opcjonalnych" wtyczek.
- MacGregor
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Białystok
- Auto: Outback III '05 3.0 H6 5EAT, Legacy IV MY06 Kombi 2.0 165KM Było:Impreza ej16 turbo
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: przekładka z 1,6 na 2,0
Niestety jak pisałem wcześniej wiązka silnika 1.6 niema czujnika spalania stukowego, położenia wałka rozrządu i w komputerze nie ma wejść na te czujniki. Na dodatek oprzyrządowanie silnika 1.6 a 2.0-2.2 też się różni.lukario pisze: Panowie nie jest podłączony czujnik spalania stukowego i czujnik wałka górnego, silnik na benzynie jest słaby i przy dużym obciążeniu potrafi strzelać. Mam instalacje z "blosem" i myślałem że stąd świeci się check engine,
Silnik na gazie zachowuje się dość dobrze, lepiej niż na benzie, przy przyspieszaniu na pierwszych trzech biegach powyżej 4tys. czuć kopa. A i dzisiaj zobaczyłem dziwne rzeczy, mianowicie świeci mi się na stałe (!) kontrolka hamulca chociaż płynu jest w normie????????????
Podejrzewam też że w silniku 2.0 Kolegi zamontowany jest kolektor od 1.6.
Najlepiej byłoby jak byśmy mogli zobaczyć fotkę komory silnikowej, Kolegi auta.
http://forum-subaru.pl/viewtopic.php?f=10&t=18466
"Impreza EJ16 Turbo"
"Impreza EJ16 Turbo"
Re: przekładka z 1,6 na 2,0
rozumiem, czy to może mieć wpływ na "słabe osiągi " silnika na benzynie??
Re: przekładka z 1,6 na 2,0
u mnie nad czujnikiem położenia wałka wisi jakaś wtyczka, tylko że ma 3 piny a w silniku jest czujnik który ma 2, jest ona umiejscowiona dokładnie nad czujnikiem położenia wałka.
Dzisiaj postaram się zrobić zdjęcia komory silnika tylko nie bardzo wiem jak je tutaj wrzucić ...
Dzisiaj postaram się zrobić zdjęcia komory silnika tylko nie bardzo wiem jak je tutaj wrzucić ...
Re: przekładka z 1,6 na 2,0
To jest wtyczka od sterowania sprężarki klimatyzacji, która jest montowana w tamtym miejscu.
Zgaduję, że ECU (komputer) też jest od 1.6 - więc odpowiedź jest TAK, to może mieć wpływ.
lukario pisze: rozumiem, czy to może mieć wpływ na "słabe osiągi " silnika na benzynie??
Zgaduję, że ECU (komputer) też jest od 1.6 - więc odpowiedź jest TAK, to może mieć wpływ.
Re: przekładka z 1,6 na 2,0
Musisz zdjąć nadproże od strony pasażera, odgiąć wykładzinę spod nóg pasażera i odkręcić mocowania komputera który tam jest zamontowany. Jak wyjmiesz komputer (nie musisz go rozłączać) to zrób wyraźne zdjęcie oznaczeń które będą na obudowie komputera. Wklej je tutaj to zobaczymy co tam za cudo siedzi i się zastanowimy co dalej.
Przede wszystkim zaś powinieneś rozważyć zamianę BLOSa na sekwencję. Nasz forumowicz Jako mógłby pomóc.
Przede wszystkim zaś powinieneś rozważyć zamianę BLOSa na sekwencję. Nasz forumowicz Jako mógłby pomóc.
- MacGregor
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Białystok
- Auto: Outback III '05 3.0 H6 5EAT, Legacy IV MY06 Kombi 2.0 165KM Było:Impreza ej16 turbo
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: przekładka z 1,6 na 2,0
Na fotce widać ewidentnie przepustnicę od silnika 1.6, nie wiadomo czy kolektor dolotowy też pochodzi od 1.6, ale to bardzo prawdopodobne.lukario pisze: zrobiłem zdjęcia
Stąd problemy z osiągami na benzynie.
Dla rozjaśnienia problemu jaki istnieje proponuję przeczytać ten wątek od deski do deski : http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.ph ... 14#p168214
http://forum-subaru.pl/viewtopic.php?f=10&t=18466
"Impreza EJ16 Turbo"
"Impreza EJ16 Turbo"