
AWD - czyli napęd na 2 koła ...
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...
Widzisz brahu, TERZO zazdrosny 

Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae
Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...
cyqan, widziałem, w ostatnim czasie szukałem wszystkiego o LSD i szczerze mówiąc mało jest informacji.
Tutaj dość dobrze jest pokazane w "praktyce":
Link: http://www.youtube.com/watch?v=rWkTkfrkv44
Tutaj dość dobrze jest pokazane w "praktyce":
Link: http://www.youtube.com/watch?v=rWkTkfrkv44
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae
Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...
Bokiem do przodubooSTi pisze:No czekamy na raport. Jak tam wlta?

Myślałem/obawiałem się, że zrobi się driftowóz ale jest bardzo miło.
Jak trzeba to smaruje boczurem, a jak nie, to pomaga w zakrętach i nie robi strat w napędzie na wyjściach.
Zmieniła się znacznie charakterystyka prowadzenia ale na duży plus, tylko teraz trzeba to wyczuć i wykorzystać,
bo jeszcze do końca nie ogarniałem tematu

Ciężko opisywać te subiektywne odczucia z prowadzenia, ale wszystko się jakby usztywniło i prowadzenie jest takie bardziej agresywne

Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae
Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...
To elegancko! Ciekawi mnie, jakie będziesz miał odczucia na szutrze/śniegu?
Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...
brahu, sam jestem ciekaw.
Dedukuję, że powinno być ok, ewentualnie może za bardzo driftować niż potrzeba, ale wyjdzie w praniu.
Natomiast gdyby przód był poszperowany to już mogłoby być nieciekawie na wejściu w zakręt, a ciekawie a wyjściu z niego
Dedukuję, że powinno być ok, ewentualnie może za bardzo driftować niż potrzeba, ale wyjdzie w praniu.
Natomiast gdyby przód był poszperowany to już mogłoby być nieciekawie na wejściu w zakręt, a ciekawie a wyjściu z niego

Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae
Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...
Z tym zaszperowaniem przodu, to jest interesujące, bo mogłoby to przynieść lepszy efekt od większego spięcia centralnej visco, przy otwartym przodzie hmm no ciekawe, ciekawe
Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...
Mniej więcej taki, bo tu jest przód i tyłbrahu pisze:Z tym zaszperowaniem przodu, to jest interesujące, bo mogłoby to przynieść lepszy efekt od większego spięcia centralnej visco, przy otwartym przodzie hmm no ciekawe, ciekawe

Link: http://www.youtube.com/watch?v=61ymQF1AFWA
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae
Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...
na czas to to nie było..
to jest zdaje się gpruszko z kropki 


"If you try to just go round, you don’t go round. You just go straight on." - Ayrton Senna
Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...
no tylko to otwarte są 

"If you try to just go round, you don’t go round. You just go straight on." - Ayrton Senna
Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...
Wiedzą ludzie co dobre 

Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae
Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...
To może teraz sobie pogawożymy o przednich szperach ...
Czyli co mamy do wyboru, suretrack, helical i płytka.
W 5MT chyba helical i płytka do wyboru.
Plusy, minusy ...
Helical wydaje się być rozsądny ... czy to jest ala torsen ? booSTiiiiiiiiiii ?
A może jednak to upalanka za słabe i zaraz będzie brakować i może lepiej od razu z rubej rury płytkę ?
I teraz pytanie na ile ustawić taką płytkę żeby nie przesadzić ?
50-60 Nm ?
No słucham Was mili Państwo


Czyli co mamy do wyboru, suretrack, helical i płytka.
W 5MT chyba helical i płytka do wyboru.
Plusy, minusy ...
Helical wydaje się być rozsądny ... czy to jest ala torsen ? booSTiiiiiiiiiii ?
A może jednak to upalanka za słabe i zaraz będzie brakować i może lepiej od razu z rubej rury płytkę ?
I teraz pytanie na ile ustawić taką płytkę żeby nie przesadzić ?

50-60 Nm ?
No słucham Was mili Państwo

Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae
- cyqan
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: z Internetu
- Auto: była Impreza, jest Evo, jest ok
- Polubił: 0
- Polubione posty: 4 razy
Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...
W takim tempie do końca roku założysz temat strockera 2,2, remapu, wzmacnianych półosi, redukcji masy, wypasionych hamulców.....
Obyś na końcu tej krucjaty nie natrafił na znak:

Czyli to: http://farm5.staticflickr.com/4112/5183 ... 6b75_z.jpg


Obyś na końcu tej krucjaty nie natrafił na znak:

Czyli to: http://farm5.staticflickr.com/4112/5183 ... 6b75_z.jpg



Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...
Takie paździerze można objechać serią
Bo nie szpery, a technika zrobią z Ciebie zawodnika
Rozliczymy się 11 stycznia o ile starczy odwagi, by stanąć do boju
Poza tym to ma być tylko luźna, nięzobowiązująca dyskusja

Bo nie szpery, a technika zrobią z Ciebie zawodnika


Rozliczymy się 11 stycznia o ile starczy odwagi, by stanąć do boju

Poza tym to ma być tylko luźna, nięzobowiązująca dyskusja

Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae
Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...
ryjeks, nie ma tak prosto.. jak helical (i nie tylko), to są jeszcze 3 odmiany - 1-way, 1,5-way, 2-way
I dopiero teraz robi się ciekawie 


"If you try to just go round, you don’t go round. You just go straight on." - Ayrton Senna
Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...
W płytce też są różne ale "standardem" jest 1,5 way więc dedukuję, że i w helicalu tak by było optymalnie.
Nakręcam dla Eatera świeże pożywienie na najbliższą rundę
Czy takie menu odpowiada, szare też lubi ?
Nakręcam dla Eatera świeże pożywienie na najbliższą rundę

Czy takie menu odpowiada, szare też lubi ?

Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae
Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...
gustuje w starszych (jak wołowina wolnodojrzewająca
), ale taka świeżonka też ujdzie 


"If you try to just go round, you don’t go round. You just go straight on." - Ayrton Senna
- cyqan
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: z Internetu
- Auto: była Impreza, jest Evo, jest ok
- Polubił: 0
- Polubione posty: 4 razy
Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...
Czyli odpowiedź jest intuicyjna. Płytka 1,5 way
PS. Zgrywusy z Was
PS. Zgrywusy z Was

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...
Helical czyli torsen, tam nie ma X-way, bo to działa w obie strony tak samo czyli 2-way.
Torsenów było kilka typów, najważniejsze: bez spięcia wstępnego i ze spięcięm (bardziej do wyczynu naszego). Ten bez spięcia zachowuje się tak, że jeśli jedno koło ma zero przyczepności to drugie i tak nie pojedzie, bo mnoży 0 Nm * współczynnik torsena = 0 Nm (hamulec pomaga wygenerować Nm do pomnożenia). Naturalnie ten ze spięciem zawsze coś szperuje.
Pytanie odnośnie płytek, czy 1,5/2way nie będzie przeszkadzać przy hamowaniu i z przodem coś się będzie działo niedobrego? Bo to, że na gazie ma szperować to oczywista oczywistość.
Torsenów było kilka typów, najważniejsze: bez spięcia wstępnego i ze spięcięm (bardziej do wyczynu naszego). Ten bez spięcia zachowuje się tak, że jeśli jedno koło ma zero przyczepności to drugie i tak nie pojedzie, bo mnoży 0 Nm * współczynnik torsena = 0 Nm (hamulec pomaga wygenerować Nm do pomnożenia). Naturalnie ten ze spięciem zawsze coś szperuje.
Pytanie odnośnie płytek, czy 1,5/2way nie będzie przeszkadzać przy hamowaniu i z przodem coś się będzie działo niedobrego? Bo to, że na gazie ma szperować to oczywista oczywistość.
Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...
booSTi, jeździł Audi do niedawna więc o torsenach wie wszystko i nie tylko
a to czy nie będzie przeszkadzać przy hamowaniu i z przodem będzie się dziać, to więcej niż pewne ale przecież ma być rajdóffka, więc no problem tylko ogień
Na pewno kiere z rąk będzie rwać



Na pewno kiere z rąk będzie rwać

ryjeks pisze: Rozliczymy się 11 stycznia o ile starczy odwagi, by stanąć do boju


Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...
No z tym hamowaniem to nie jest takie oczywiste. Bo, przy napędzaniu to wiemy, że koło z mniejszą przyczepnością będzie nam buksować i nigdzie nie pojedziemy, chyba że mamy szperę, która wyrówna prędkości obrotowe kół i przekaże napęd na koło bardziej przyczepne.
Załóżmy hamowanie lewym kołem na lodzie i prawym na asfalcie (dyfer przedni otwarty). Koło lewe się zablokuje, a koło prawe będzie efektywnie hamować, zacznie obracać samochód zgodnie z zegarkiem. A co jeśli mamy dyfer przedni ze szperą 1,5/2-way? Szpera będzie wyrównywać prędkość kół i co? Odblokuje lewe koło spod hamulca? Dohamuje prawe koło do zera? Ustabilizuje samochód, czy może wręcz odwrotnie? Nie wiem...
Załóżmy hamowanie lewym kołem na lodzie i prawym na asfalcie (dyfer przedni otwarty). Koło lewe się zablokuje, a koło prawe będzie efektywnie hamować, zacznie obracać samochód zgodnie z zegarkiem. A co jeśli mamy dyfer przedni ze szperą 1,5/2-way? Szpera będzie wyrównywać prędkość kół i co? Odblokuje lewe koło spod hamulca? Dohamuje prawe koło do zera? Ustabilizuje samochód, czy może wręcz odwrotnie? Nie wiem...
Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...
No właśnie z przodem to się głównie rozchodzi chyba o to, żeby nie przesadzić ze spięciem, żeby za bardzo nei pluł przodem
A jak przykładawo temat był rozwiązany w A-grupie lub w WRC ?
Wiem, że inne skrzynie itd. ale jakoś to poszperowan być musiało.
Bo poszperowane było to bardzo mocno, przynajmniej patrząc na filmiki takie odnoszę wrażenie.

A jak przykładawo temat był rozwiązany w A-grupie lub w WRC ?
Wiem, że inne skrzynie itd. ale jakoś to poszperowan być musiało.
Bo poszperowane było to bardzo mocno, przynajmniej patrząc na filmiki takie odnoszę wrażenie.
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae