AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
ryjeks
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 15 lis 2013, o 00:20

Widzisz brahu, TERZO zazdrosny :->


Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae

cyqan
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: z Internetu
Auto: była Impreza, jest Evo, jest ok
Polubił: 0
Polubione posty: 4 razy

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 17 lis 2013, o 17:43

Widział to:

booSTi
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: z piekła rodem
Auto: Black Devil STi
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 17 lis 2013, o 18:02

No czekamy na raport. Jak tam wlta?

ryjeks
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 17 lis 2013, o 21:30

cyqan, widziałem, w ostatnim czasie szukałem wszystkiego o LSD i szczerze mówiąc mało jest informacji.

Tutaj dość dobrze jest pokazane w "praktyce":


Link: http://www.youtube.com/watch?v=rWkTkfrkv44
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae

ryjeks
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 17 lis 2013, o 21:38

booSTi pisze:No czekamy na raport. Jak tam wlta?
Bokiem do przodu :-)

Myślałem/obawiałem się, że zrobi się driftowóz ale jest bardzo miło.

Jak trzeba to smaruje boczurem, a jak nie, to pomaga w zakrętach i nie robi strat w napędzie na wyjściach.
Zmieniła się znacznie charakterystyka prowadzenia ale na duży plus, tylko teraz trzeba to wyczuć i wykorzystać,
bo jeszcze do końca nie ogarniałem tematu :mrgreen:

Ciężko opisywać te subiektywne odczucia z prowadzenia, ale wszystko się jakby usztywniło i prowadzenie jest takie bardziej agresywne :roll:
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae

brahu
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 17 lis 2013, o 21:52

To elegancko! Ciekawi mnie, jakie będziesz miał odczucia na szutrze/śniegu?

ryjeks
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 17 lis 2013, o 22:11

brahu, sam jestem ciekaw.

Dedukuję, że powinno być ok, ewentualnie może za bardzo driftować niż potrzeba, ale wyjdzie w praniu.
Natomiast gdyby przód był poszperowany to już mogłoby być nieciekawie na wejściu w zakręt, a ciekawie a wyjściu z niego ;-)
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae

brahu
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 17 lis 2013, o 22:17

Z tym zaszperowaniem przodu, to jest interesujące, bo mogłoby to przynieść lepszy efekt od większego spięcia centralnej visco, przy otwartym przodzie hmm no ciekawe, ciekawe

ryjeks
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 17 lis 2013, o 23:12

brahu pisze:Z tym zaszperowaniem przodu, to jest interesujące, bo mogłoby to przynieść lepszy efekt od większego spięcia centralnej visco, przy otwartym przodzie hmm no ciekawe, ciekawe
Mniej więcej taki, bo tu jest przód i tył :thumb:


Link: http://www.youtube.com/watch?v=61ymQF1AFWA
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae

eMTi
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DW
Auto: zaturbione, wymarzone
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 18 lis 2013, o 00:40

na czas to to nie było.. :-p to jest zdaje się gpruszko z kropki ;-)
"If you try to just go round, you don’t go round. You just go straight on." - Ayrton Senna

booSTi
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: z piekła rodem
Auto: Black Devil STi
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 18 lis 2013, o 09:13

A jaka jest centralna szera w czerwonym?

booSTi
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: z piekła rodem
Auto: Black Devil STi
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 20 lis 2013, o 15:02


eMTi
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DW
Auto: zaturbione, wymarzone
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 20 lis 2013, o 15:22

no tylko to otwarte są ;-)
"If you try to just go round, you don’t go round. You just go straight on." - Ayrton Senna

ryjeks
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 20 lis 2013, o 15:26

Wiedzą ludzie co dobre :-)
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae

ryjeks
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 18 gru 2013, o 23:04

To może teraz sobie pogawożymy o przednich szperach ... :whistle: :evilgrin:

Czyli co mamy do wyboru, suretrack, helical i płytka.
W 5MT chyba helical i płytka do wyboru.

Plusy, minusy ...

Helical wydaje się być rozsądny ... czy to jest ala torsen ? booSTiiiiiiiiiii ?

A może jednak to upalanka za słabe i zaraz będzie brakować i może lepiej od razu z rubej rury płytkę ?

I teraz pytanie na ile ustawić taką płytkę żeby nie przesadzić ? :mrgreen:

50-60 Nm ?

No słucham Was mili Państwo :-)
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae

cyqan
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: z Internetu
Auto: była Impreza, jest Evo, jest ok
Polubił: 0
Polubione posty: 4 razy

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 18 gru 2013, o 23:23

W takim tempie do końca roku założysz temat strockera 2,2, remapu, wzmacnianych półosi, redukcji masy, wypasionych hamulców..... :giggle:

Obyś na końcu tej krucjaty nie natrafił na znak:



















Obrazek

Czyli to: http://farm5.staticflickr.com/4112/5183 ... 6b75_z.jpg


:lol: :lol: :lol:

ryjeks
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 18 gru 2013, o 23:28

Takie paździerze można objechać serią 8-)
Bo nie szpery, a technika zrobią z Ciebie zawodnika :idea: ;-)

Rozliczymy się 11 stycznia o ile starczy odwagi, by stanąć do boju :evilgrin:


Poza tym to ma być tylko luźna, nięzobowiązująca dyskusja :-)
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae

eMTi
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DW
Auto: zaturbione, wymarzone
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 18 gru 2013, o 23:31

ryjeks, nie ma tak prosto.. jak helical (i nie tylko), to są jeszcze 3 odmiany - 1-way, 1,5-way, 2-way ;-) I dopiero teraz robi się ciekawie :-p
"If you try to just go round, you don’t go round. You just go straight on." - Ayrton Senna

ryjeks
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 18 gru 2013, o 23:36

W płytce też są różne ale "standardem" jest 1,5 way więc dedukuję, że i w helicalu tak by było optymalnie.

Nakręcam dla Eatera świeże pożywienie na najbliższą rundę :mrgreen:
Czy takie menu odpowiada, szare też lubi ? :-)
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae

eMTi
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DW
Auto: zaturbione, wymarzone
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 18 gru 2013, o 23:41

gustuje w starszych (jak wołowina wolnodojrzewająca :lol: ), ale taka świeżonka też ujdzie :mrgreen:
"If you try to just go round, you don’t go round. You just go straight on." - Ayrton Senna

cyqan
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: z Internetu
Auto: była Impreza, jest Evo, jest ok
Polubił: 0
Polubione posty: 4 razy

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 18 gru 2013, o 23:51

Czyli odpowiedź jest intuicyjna. Płytka 1,5 way

PS. Zgrywusy z Was :thumb:

booSTi
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: z piekła rodem
Auto: Black Devil STi
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 19 gru 2013, o 09:31

Helical czyli torsen, tam nie ma X-way, bo to działa w obie strony tak samo czyli 2-way.
Torsenów było kilka typów, najważniejsze: bez spięcia wstępnego i ze spięcięm (bardziej do wyczynu naszego). Ten bez spięcia zachowuje się tak, że jeśli jedno koło ma zero przyczepności to drugie i tak nie pojedzie, bo mnoży 0 Nm * współczynnik torsena = 0 Nm (hamulec pomaga wygenerować Nm do pomnożenia). Naturalnie ten ze spięciem zawsze coś szperuje.

Pytanie odnośnie płytek, czy 1,5/2way nie będzie przeszkadzać przy hamowaniu i z przodem coś się będzie działo niedobrego? Bo to, że na gazie ma szperować to oczywista oczywistość.

brahu
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 19 gru 2013, o 09:47

booSTi, jeździł Audi do niedawna więc o torsenach wie wszystko i nie tylko :mrgreen: a to czy nie będzie przeszkadzać przy hamowaniu i z przodem będzie się dziać, to więcej niż pewne ale przecież ma być rajdóffka, więc no problem tylko ogień :evilgrin:
Na pewno kiere z rąk będzie rwać :thumb:
ryjeks pisze: Rozliczymy się 11 stycznia o ile starczy odwagi, by stanąć do boju
:thumb: ;-)

booSTi
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: z piekła rodem
Auto: Black Devil STi
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 19 gru 2013, o 10:53

No z tym hamowaniem to nie jest takie oczywiste. Bo, przy napędzaniu to wiemy, że koło z mniejszą przyczepnością będzie nam buksować i nigdzie nie pojedziemy, chyba że mamy szperę, która wyrówna prędkości obrotowe kół i przekaże napęd na koło bardziej przyczepne.

Załóżmy hamowanie lewym kołem na lodzie i prawym na asfalcie (dyfer przedni otwarty). Koło lewe się zablokuje, a koło prawe będzie efektywnie hamować, zacznie obracać samochód zgodnie z zegarkiem. A co jeśli mamy dyfer przedni ze szperą 1,5/2-way? Szpera będzie wyrównywać prędkość kół i co? Odblokuje lewe koło spod hamulca? Dohamuje prawe koło do zera? Ustabilizuje samochód, czy może wręcz odwrotnie? Nie wiem...

ryjeks
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 19 gru 2013, o 19:04

No właśnie z przodem to się głównie rozchodzi chyba o to, żeby nie przesadzić ze spięciem, żeby za bardzo nei pluł przodem :roll:

A jak przykładawo temat był rozwiązany w A-grupie lub w WRC ?
Wiem, że inne skrzynie itd. ale jakoś to poszperowan być musiało.

Bo poszperowane było to bardzo mocno, przynajmniej patrząc na filmiki takie odnoszę wrażenie.
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae

ODPOWIEDZ