Strona 5 z 15

Re: Dzwięk boksera w silniku wolnossącym n/a

: 12 sty 2010, o 10:21
autor: eri

Re: Dzwięk boksera w silniku wolnossącym n/a

: 12 sty 2010, o 15:40
autor: Zwibel
Bosko :-d :-d dobra a jest jeszcze szansa na zdjęcie od spodu jak wygląda ten łacznik między kolektorem a katalizatorem :whistle:

Re: Dzwięk boksera w silniku wolnossącym n/a

: 13 sty 2010, o 07:57
autor: eri
No jasne, zrobię kilka fotek do wglądu jak tylko zwolni się kanał bo obecnie stoi na nim inna imprezka :)
Tu jest jeszcze jeden filmik z dźwiękiem imprezy 1.6 http://www.fotosik.pl/video/2a9c7251f88d4081.html

Re: Dzwięk boksera w silniku wolnossącym n/a

: 14 sty 2010, o 21:00
autor: Zwibel
No to czekam na jakieś zdjęcia :thumb:

Re: Dzwięk boksera w silniku wolnossącym n/a

: 16 sty 2010, o 22:15
autor: mamgx
To jak będziesz robił zdięcia to ja jeszcze poproszę o info dotyczące seryjnej średnicy zewnętrznej wydechu 1.6 tak w jak najbardziej seryjnym miejscu zaraz za katalizatorem. Zdaje się że kolektor który założyłeś ma trochę większe kanały.

Re: Dzwięk boksera w silniku wolnossącym n/a

: 20 sty 2010, o 10:08
autor: Markus_SK
Podczepię się pod temat, a co? :-) Mam GX kombi z 2001r. na standardowym wydechu, który troche niebardzo pasuje do tego auta... Dlatego mam prośbę do Was(jako, ze jestem dopiero na etapie nauki o Subaru) napisalibyście co musiałbym zakupic do mojej Imprezki, zeby chodziła jak na Subaru przystało?
P.S. Wiem, że trochę na łatwiznę, ale wybaczcie :-)

Re: Dzwięk boksera w silniku wolnossącym n/a

: 20 sty 2010, o 20:36
autor: Chloru
Nierównoodległościowy kolektor wydechowy.

Re: Dzwięk boksera w silniku wolnossącym n/a

: 20 sty 2010, o 21:40
autor: Markus_SK
Tylko tyle? Ten kolektor ponoc ma byc z jakiegoś starego legaca, tak? Cała reszta seria? Znalazłem na You fajny filmik jak gościu z Holandii ma we 1.8 zmontowany ciekawy wygar.

Re: Dzwięk boksera w silniku wolnossącym n/a

: 20 sty 2010, o 22:45
autor: mamgx
Wg mnie lepiej dać sobie spokój ze starym kolektorem od legaca. Różnica długości rur jest za mała nie osiągniesz odpowiedniego efektu.Za oceanem robią specjalne kolektory do tego celu ,informacje i zdięcia masz na początku .Kopię takiego kolektora mozna kupić na ebay ,napewno pasuje do 2.0 i napewno zwiększa się moc bo seria ma pewne wady ,ale żeby bulgotało musisz zastosować jakąś końcową puszkę.

Re: Dzwięk boksera w silniku wolnossącym n/a

: 21 sty 2010, o 09:52
autor: Markus_SK
No, ładnie to coś wygląda. Jakby tak więcej osób to chciało zakupic, to wtedy wyszłoby to dużo taniej(przesyłka). Pisałbym się na taki kolektor!

Re: Dzwięk boksera w silniku wolnossącym n/a

: 28 sty 2010, o 01:32
autor: mamgx
Kolektor robiony pod 2.5 niewiadomo jak sie sprawdzi w 2.0 - zewnętrzną średnicę znamy

Jeśli ktoś moze to niech zmnierzy i poda średnicę wydechu u siebie w 2,5 wystarczy w byle którym miejscu może być przy puszce.

Re: Dzwięk boksera w silniku wolnossącym n/a

: 28 sty 2010, o 16:53
autor: pawlaswrc
O ile dobrze pamiętam w mojej Imprezie 2.5rs wydech ma średnicę 2,5 cala, postaram się zmierzyć przy jakiejś okazji; a wracając do tematu kolektora od GTka czyli ogólnie od turbo to co zrobić z sondą, która jest w pierwszym kacie (który zastępujemy złączką hand-made)??? O drugą (w drugim kacie) nie pytam, bo rozumiem, że normalnie zostaje.

Re: Dzwięk boksera w silniku wolnossącym n/a

: 30 sty 2010, o 00:57
autor: mamgx
Masz dwie sondy wiec zaczynaja się schody. Raczej musi być katalizator lub możesz spróbować bez niego ale tylnią sondę trzeba oddalić specjalną mufką o jakieś 5 centymetrów, wtedy niby ma nie wywalać błędu.
6,3 cm średnicy zewnętrznej? trochę dużo. W 2.0 jest niecałe 5 cm zewnętrznej średnicy przy puszcze i między katami, napewno miałeś seryjny wydech w 2,5 rs?

Re: Dzwięk boksera w silniku wolnossącym n/a

: 10 lut 2010, o 21:11
autor: Wełniacz
Ostatnio pojeździłem z Pablonasem GTkiem i tak mi się zachciało bulgotu, że znalazłem na allegro kolektor ze starego Legacy 2.2 93r. czyli bazę do założenia tego tematu :idea: Paczka powinna być jutro u mnie i jak nie wysypie mi się 10kg ziemniaków to zobaczę widok następujący :arrow:
Obrazek
Po lewej mój aktualny spód a po prawej "bulgot edition" :cool: Z tego co poczytałem powinien pasować w miejsce aktualnego kolektora P&P (tak na oko nawet widać, że wywalam swój kolektor i katalizator i przykręcam "bulgota").
Pytanie 1 :arrow: Czy katalizator (sprzedający zapewniał, że sprawny) z Legaca będzie bez problemów dla silnika spełniał funkcję w Imprezie :?: Pytanie 2 :arrow: Czy sondę lambda mogę wykręcić swoją i podpiąć bez problemów do Legasowego katalizatora czy lepiej tą zakupioną zostawić (nie wiem czy jest sprawna). Idziemy po rurkach dalej i mamy kolejny katalizator... Czy w nim też siedzi jakaś sonda czy po prostu sam kat. ? Pytanie 3 :arrow: Jeśli wystarczy 1 katalizator z sondą lambda to jakie mam opcje?... zostawić go i tyle... wywalić i zastąpić... no właśnie czym ?
Dawno zdjęcia nie było więc :mrgreen:
Obrazek
Lecimy teraz od tyłu :wink: Tłumik końcowy (puszka) jest standardowa ale zeżarta bardzo mocno więc chcę ją zastąpić czymś co podkreśli bulgot.... czyli jakaś większa puszka basowa :oops: Trochę mi to wsią zalatuję ale http://allegro.pl/item902632158_tlumik_ ... _film.html :?: Cena ma być pasztet więc żadne końcowe Prodrive i H&S nie wchodzą w grę. Pytanie 4 :arrow: Czy taka duża końcowa basówka coś jest w stanie dać jeśli zostawię drugi katalizator i kolejny tłumik z tą 2 rurką bez zwiększania jej średnicy... standardowy ma nie więcej jak 5cm średnicy wiec niecałe 2 cale :roll:
To takie podsumowanie ostatnich moich 2 dni kiedy to czekam bulgoczącą przesyłkę :evil:
Z chęcią posłucham porad technicznych jak i tych mniej techn. :wink:

Re: Dzwięk boksera w silniku wolnossącym n/a

: 11 lut 2010, o 08:34
autor: Zwibel
Wełniacz, nie chce cię straszyć ale chyba to nie o ten kolektor chodziło :o na pierwszej stronie masz jak wygląda kolektor ze starego legaca, ma trochę inny kształt i pucha też jest inna ale może się myle :whistle:

Re: Dzwięk boksera w silniku wolnossącym n/a

: 11 lut 2010, o 16:43
autor: Wełniacz
Kolektor pasuje wymiarami idealnie w miejsce oryginalnego ale pojawiły się problemy z przejściem dalej...jak to mechanicy nazwali "flansza" na 3 jest w Legacy a u mnie na 2 i pospawana dziwnie także miało być P&P a jest grubsza robota :(

Re: Dzwięk boksera w silniku wolnossącym n/a

: 11 lut 2010, o 19:49
autor: pas_ti
Od dłuższego czasu chce zmienić kolektor w mojej Imprezie 2.0 N/A, przy pomocy kolegi Presidenta udało się znaleźć takie coś...
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Subaru-9 ... 27af2a200a

Myślę , że powinny pasować do Imprez 2.0/2.5 do roczników 96- 2000 bez problemu, jednak nie jestem na 100% pewien i mogę się mylić, więc jak by co to proszę prostować.
Sprawa jest wstępnie ugadana i sprzedający zgodził się ponegocjować cenę przy większej ilości.
Jeśli znajdzie się co najmniej 4 chętnych to cena będzie oscylować w okolicy 600zł /szt.
Osoby , zdecydowane na wspólny zakup proszę o kontakt.

Pozostaje jeszcze tylko jedna sprawa, być może ktoś jest lepiej zorientowany, jak to wygląda z opłatami za takie towary z USA chodzi o cło i podatek ??

Re: Dzwięk boksera w silniku wolnossącym n/a

: 11 lut 2010, o 20:14
autor: Markus_SK
No wszystko jest ok, cena również mi się widzi. tylko czy to pasuje do GX-a? To już są jak wiadomo roczniki 01- do góry. Trzeba jeszcze do tego zamontowac katalizator. Zorientuj się co i jak i napisz.

Re: Dzwięk boksera w silniku wolnossącym n/a

: 11 lut 2010, o 20:47
autor: Wełniacz
Najpoźniej w sobotę albo i nawet jutro zmierzę dokładnie odległości tych kolektorów i wszystko będzie jasne. Najważniejszy te rozstaw tych 2x2 dziur które podłączamy do silnika... 50cm. Wejście do kolektora ważne żeby było na flansze z 2 srubami, bo ja na to nie zwróciłem uwagi i mam na 3 i trzeba przerabiać. Trochę jest z tym zabawy ale jak już powiedziałem A i chcę bulgotu to powiem i B jak bulgot :lol:

Re: Dzwięk boksera w silniku wolnossącym n/a

: 11 lut 2010, o 21:43
autor: FUX
Wełniacz, daj jeszcze jeszcze raz, jak na krpoce, fotki takiej fajnej panny z rozmiarem 75D, za który miałeś dostac wpier.... :mrgreen:
Acha. Przez jakis strumyk przechodzila...

Re: Dzwięk boksera w silniku wolnossącym n/a

: 11 lut 2010, o 22:49
autor: Wełniacz
FUX pisze:Wełniacz, za który miałeś dostac wpier.... :mrgreen:
Acha. Przez jakis strumyk przechodzila...
Boje się, że dotrze do 2 brzegu strumyka i dostane obiecane wpier :o :whistle:

Re: Dzwięk boksera w silniku wolnossącym n/a

: 12 lut 2010, o 18:57
autor: Wełniacz
Dla takich chwil warto żyć :twisted: :cool: Kolektor z Legaca 93r. drugi katalizator wywalony i duża tylnia puszka i efekt miazga ale tak szczerze to silencera musze wrzucić bo mi dowód zabiorą :evil: Ale banan na gębie taki, że mi ciężko jeść spóźniony obiad :mrgreen:

Re: Dzwięk boksera w silniku wolnossącym n/a

: 13 lut 2010, o 01:36
autor: pas_ti
Markus_SK pisze:No wszystko jest ok, cena również mi się widzi. tylko czy to pasuje do GX-a? To już są jak wiadomo roczniki 01- do góry. Trzeba jeszcze do tego zamontowac katalizator. Zorientuj się co i jak i napisz.
Markus SK - ten kolektor powinien pasować do GX-a z 2001r. Montujesz go i łączysz z seryjnym katalizatorem, jedyna różnica jest ponoć w wielkości flanszy łączącej kolektor z katalizatorem, tutaj jest większa niż w serii.

Re: Dzwięk boksera w silniku wolnossącym n/a

: 13 lut 2010, o 01:44
autor: inquiz
H&S końcowy dla n/a w przyzwoitej cenie jest http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... K:MEWAX:IT

Re: Dzwięk boksera w silniku wolnossącym n/a

: 13 lut 2010, o 15:26
autor: pawlaswrc
pas_ti pisze: Sprawa jest wstępnie ugadana i sprzedający zgodził się ponegocjować cenę przy większej ilości.
Jeśli znajdzie się co najmniej 4 chętnych to cena będzie oscylować w okolicy 600zł /szt.
Wszystko fajnie tylko te obliczenia trochę nie takie. Licząc dolara po załóżmy 3 złote plus wysyłka do Europy (100$ za jedną sztukę, jak w aukcji) to wychodzi 360 PLN. A biorąc pod uwagę zakup grupowy to przynajmniej za sam towar może by policzyli taniej. No chyba że kolega coś dla siebie jeszcze liczy :-p ?
Ja byłbym na tak. Tylko jeszcze zapytam czy do Imprezy 2.5rs pasuje plug&play, bo nie chcę wywalać katalizatorów, sond i ogólnie grzebać, żeby potem jakieś checki mnie nękały :razz: