Odczytywanie błędów ECU - dyskusja
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Re: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja
Czytam sobie wątek"Odczytywanie błędów ECU,ABS i AT" i natrafiam na info: Kody błędów ABS ; 54-Uszkodzenie obwodu światła stop. Czy przepalenie żarówki stopu spowoduje powstanie tego błędu i zapalenie kontrolki ABS ?
- Godlik
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: GT'99 jest i zawsze będzie; OBK był, Legacy było, była Skoda, jest BMW :)
- Polubił: 19 razy
- Polubione posty: 83 razy
Re: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja
Tak. Na pewno w GT'99. Miałem ostatnio taki przypadek, przepaliły mi się 2 żarówki równocześnie. Nie odczytywałem kodu błędu, ale po wymianie kontrolka ABS zgasła.Artur pisze: Czytam sobie wątek"Odczytywanie błędów ECU,ABS i AT" i natrafiam na info: Kody błędów ABS ; 54-Uszkodzenie obwodu światła stop. Czy przepalenie żarówki stopu spowoduje powstanie tego błędu i zapalenie kontrolki ABS ?
Re: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja
No proszę jaka ta technologia mądra....W starej Hondzi, którą jeszcze mam był ( i jest )taki patent zapalający kontrolkę hamulców w razie przepalenia żarówki stopu....TO DOPIERO BYŁ WYNALAZEK 

Re: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja
Jakis czas temu bylem zmuszony do zatankowania wozu paliwem z Shell'a Vpower racing (innej stacji nie bylo w okolicy). Jakis czas pozniej wywalil mi sławetny 'check engine'. No coz, lekko sie wkurzylem i pojechalem na stacje ASO po czym mechanik oznajmil mi ze cytuje: "samochod otrzymuje zbyt uboga mieszanke".
Po tym lakonicznym stwierdzeniu i skasowaniu bledu zostalem poinstruowany bym nastepnym razem nie wyglupial sie z paliwem i zatankowal przyzwoite 98. Check sie nie palił do momentu, kiedy znow nie podjechalem na stacje i zalalem 98 (Statoil). Gdy tylko ruszylem ze stacji pomaranczowa lampka znow sie pojawila (wtedy to mnie szlag tafil).
Czy moze spotkaliscie sie z podobnym przypadkiem? Czy to usterka czy juz awaria?
Z gory dzieki za pomoc
Mariusz
Po tym lakonicznym stwierdzeniu i skasowaniu bledu zostalem poinstruowany bym nastepnym razem nie wyglupial sie z paliwem i zatankowal przyzwoite 98. Check sie nie palił do momentu, kiedy znow nie podjechalem na stacje i zalalem 98 (Statoil). Gdy tylko ruszylem ze stacji pomaranczowa lampka znow sie pojawila (wtedy to mnie szlag tafil).
Czy moze spotkaliscie sie z podobnym przypadkiem? Czy to usterka czy juz awaria?
Z gory dzieki za pomoc
Mariusz
Re: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja
No, a mechanik sie chociaz slowem zajaknal jakiz to blad ecu wyrzucilo?
Zakladajac oczywiscie, ze zrobil jakakolwiek diagnostyke procz skasowania bledu.
Zakladajac oczywiscie, ze zrobil jakakolwiek diagnostyke procz skasowania bledu.
Jacek "AMI" Rudowski
Re: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja
Jeżeli to był błąd o opisie np. "system too lean" to na 99,9999995 nie ma to nic wspólnego z zatankowanym paliwem.
Re: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja
Opisalem sytuacje w ktorej wywalilo mi check. Byc moze jest to zbieznosc z zatankowaniem samochodu. Przegladajac slownik z bledami, skojarzylem sobie okreslenie "zbyt uboga mieszanka paliwowo-powietrzna". Nie jestem osoba ktora zna sie na mechanice, dlatego prosze o wyrozumialosc.
AMI: oczyiscie ze nie zrobil diagnostyki, tylko (moim) zdaniem odwali tzw fuszerke by klient "oddalil sie".
AMI: oczyiscie ze nie zrobil diagnostyki, tylko (moim) zdaniem odwali tzw fuszerke by klient "oddalil sie".
Re: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja
Edge, informacji co to za błąd, a pewnie i pełniejszej diagnostyki raczej Ci nikt nie pomoże :(
Re: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja
Edge - w tej sytuacji najlepiej podjechac do jakiegos sprawodznego warsztatu - najtaniej moze nie bedzie, ale wazne, by bylo skutecznie.
Ale tu juz kwestia, gdzie mieszkasz.
Pozdrawiam
Ale tu juz kwestia, gdzie mieszkasz.
Pozdrawiam
Jacek "AMI" Rudowski
-
Mistral
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Jurata / Reda
- Auto: FORESTER 2,5 XT US spec. i Auris Padaczka...
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja
Panowie,
będę wdzięczny za Waszą nieocenioną pomoc odnośnie błędów silnika...
Dzisiaj po dośc obfitującym w wypadki kuligu wydarzył się jeszcze jeden... zawisłem swoim Forkiem 2,5 XT US z 2004 na wielkim kamieniu, po kontakcie z którym plastikowa osłona silnika nie pojechała już ze mną dalej... Byłem dosłownie zdejmowany przez grupę kilku kolesi i poza pogiętymi blachami od dźwignięcia auta wszystko było ok, brak jakichkolwiek wycieków itp.
Wydawało mi się, że jest ok, ale po przejechaniu kilkunastu, może kilkudziesięciu kilometrów zapalił mi się Check Engine wraz z mrugającą kontrolką Cruise. Restart silnika, nawet kilkakrotny nie pomógł. Próbowałem odczytac błędy zgodnie z zamieszczonymi na forum instrukcjami, ale ja mam tylko dwie zielone kostki, jedną czarną oraz dwa czarne kabelki zakończone metalowymi końcówkami - nie ma tam nigdzie opisywanyuch wcześniej czarnych kostek.
Czy może ktoś pomóc mi rozwiązac ten problem i powiedziec, czy te dwa czarne kabelki to w innych autach właśnie omawiane czarne kostki, a także, czy zawiśnięcie mogło byc przyczyną pojawienia się błędu (oczywiście jeśli tak, to z jakiego powodu?)
Będę wdzięczny za wszelkie info!
Pozdrawiam,
Mistral
będę wdzięczny za Waszą nieocenioną pomoc odnośnie błędów silnika...
Dzisiaj po dośc obfitującym w wypadki kuligu wydarzył się jeszcze jeden... zawisłem swoim Forkiem 2,5 XT US z 2004 na wielkim kamieniu, po kontakcie z którym plastikowa osłona silnika nie pojechała już ze mną dalej... Byłem dosłownie zdejmowany przez grupę kilku kolesi i poza pogiętymi blachami od dźwignięcia auta wszystko było ok, brak jakichkolwiek wycieków itp.
Wydawało mi się, że jest ok, ale po przejechaniu kilkunastu, może kilkudziesięciu kilometrów zapalił mi się Check Engine wraz z mrugającą kontrolką Cruise. Restart silnika, nawet kilkakrotny nie pomógł. Próbowałem odczytac błędy zgodnie z zamieszczonymi na forum instrukcjami, ale ja mam tylko dwie zielone kostki, jedną czarną oraz dwa czarne kabelki zakończone metalowymi końcówkami - nie ma tam nigdzie opisywanyuch wcześniej czarnych kostek.
Czy może ktoś pomóc mi rozwiązac ten problem i powiedziec, czy te dwa czarne kabelki to w innych autach właśnie omawiane czarne kostki, a także, czy zawiśnięcie mogło byc przyczyną pojawienia się błędu (oczywiście jeśli tak, to z jakiego powodu?)
Będę wdzięczny za wszelkie info!
Pozdrawiam,
Mistral
check engine błąd U371A
witajcie podłączyłem forestera xt 2003 rok do jakiegos uzadzenia i mechanik wykryl blad ktory nazwal "U371A" co to moze znaczyć?
swieci mi kontrolka check engine
swieci mi kontrolka check engine
Re: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja
Obawiam się zę to było "jakieś urządzenie" bo to nie jest błąd ani Subaru ani OBD.
Re: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja
tym razem na innym urzadzeniu wyskoczylo p0031 czy to cos znaczy??
Re: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja
pusiormd, proszę bardzo: http://www.troublecodes.net/Subaru/
czarne jest piękne...
-
Mistral
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Jurata / Reda
- Auto: FORESTER 2,5 XT US spec. i Auris Padaczka...
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja
Kolego lepiej wybierz się do kogoś, kto się na tym zna, a nie do kogoś, kto tylko ma jakieś palystation, do którego uda mu się podłączyc Twoje auto.
A przy okazji poszukaj głębiej na forum, a znajdziesz kody błędów do Subaru, kiedyś widziałem je na forum, więc są na pewno.
Pozdro,
Mistral
A przy okazji poszukaj głębiej na forum, a znajdziesz kody błędów do Subaru, kiedyś widziałem je na forum, więc są na pewno.
Pozdro,
Mistral
Re: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja
P0031 ma sens jezeli to to. Najczęstrze przyczyny: pęknięta grzałka w sondzie (sabardzo wrażliwe na wstrzasy np. przy wymainie wydechu czesto się uszkadzają), uszkodzona wtyczka, uszkodzone kable, uszkodzone ECU (to bardzo rzadko). Zwykle kończy się na poprawieniu kabeklów, lub wymianie sondy. Nigdy nie pamiętam ale low input chyba oznacza zwarcie, a high input (bodajże P0032) przerwany obwód, ale jak to bardzo ważne to mogę sprawdzić w wolnej chwili
Re: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja
jeśli byś mógł to bardzo prosze a po tym kodzie wiadomo ktora to sąda chyba ze mam jedną bo jeszcze nie zagladalem pod auto
-
kitewinger
- 2 gwiazdki
- Auto: Forester 2.0 XT
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja
Po ostatniej podjeżdzawce w szkole jazdy w głębokim śniegu po powrocie do domu i ponownym uruchomieniu auta zapaliła się lampka ABS. Po kilku hamowaniach i ponownym uruchomieniu zgasła i tak przez kilka dni. Po kolejnym jeżdzeniu w śniegu znowu się zapaliła razem z kontrolką ! układu hamulcowego, po przemyciu gorącą myjką ze śniegukontrolki zgasły. Po kolejych kilku dniach niestety znowu się zapaliły obydwie i nie chcą zgasnąć:( Żarówki nie przepalone, płyny na właściwym poziomie.
Dzisiaj chciałem zczytać błąd ABS, nie znalazłem czarnej złączki więc rozpiąłem żółtą i zwarłem do masy
.
Nic się nie zmieniło, kontrolka ABS nie migała, natomiast po tej całej operacji po przekręceniu kluczyka i zapaleniu auta już ani na chwilę nie gaśnie, pali się cały czas-wcześniej po zapłonie na chwilę gasła i potem znowu się zapalała. Sprawdziłem bezpieczniki i też są wszystkie ok.
Ktoś ma jakiś pomysł co mogłem zewrzeć i co może być powodem palenia się tych dwóch kontrolek Zielona wtyczka jest u mnie od ECU natomiast czarnej nie ma, była tylko spięta żółta
Gdzie znajduje się czujnik w Foresterze xt MY2003?
Dzisiaj chciałem zczytać błąd ABS, nie znalazłem czarnej złączki więc rozpiąłem żółtą i zwarłem do masy

Nic się nie zmieniło, kontrolka ABS nie migała, natomiast po tej całej operacji po przekręceniu kluczyka i zapaleniu auta już ani na chwilę nie gaśnie, pali się cały czas-wcześniej po zapłonie na chwilę gasła i potem znowu się zapalała. Sprawdziłem bezpieczniki i też są wszystkie ok.
Ktoś ma jakiś pomysł co mogłem zewrzeć i co może być powodem palenia się tych dwóch kontrolek Zielona wtyczka jest u mnie od ECU natomiast czarnej nie ma, była tylko spięta żółta

Gdzie znajduje się czujnik w Foresterze xt MY2003?
pierwsze boczury:)-http://www.youtube.com/watch?v=Bp2WSeH68IY
Re: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja
Sprobuj poszukac odpowiednika wsrod sond Boscha - powinno byc relatywnie niedrogo.
Jacek "AMI" Rudowski
Re: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja
Ja mam podobne pytanie jak kitewinger. Gdzie znajdę wymienioną wtyczke do odczytywania błędów ABS w OBK MY 03 EU ? Może ma inny kolor albo kształt ???
-
kitewinger
- 2 gwiazdki
- Auto: Forester 2.0 XT
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja
Więc tak, byłem u Kocara wpięli Forka do kompa i pierwsza diagnoza to walnięty albo zawieszony tylny lewy czujnik (prawy coś tam podawał ale z błędami), gorzej, że nie udało im się ani zresetować błędu ani uruchomić przez kompa pompy ABS. Jak na razie to modlę się żeby tylko pompa nie dostała w łeb bo kilka dni tak jeździłem. Na razie kazali odstawić do ciepłego garażu na kilka dni i nie ruszać i potem przyjechać.
BTW za całą diagnożę u Kocara nie zapłaciłem nawet złotówki:) Wielki plus ode mnie
BTW za całą diagnożę u Kocara nie zapłaciłem nawet złotówki:) Wielki plus ode mnie

pierwsze boczury:)-http://www.youtube.com/watch?v=Bp2WSeH68IY
Re: Odczytywanie błędów ECU - dyskusja
Witam,
Wracam na forum z bledem ktory opisywalem powyzej. Mianowicie udalo sie zdiagnozowac blad nr P0171 (Fuel trim malfunction (A/F too lean) ). Bylem w warsztacie (szacunku do nich nie bede pisal konkretnie ktorego) i wymieniono mi popmpe paliwowa na bardziej wydajna... No coz, dwa dni pozniej to samo... Zajechalem ponownie (zrobilo im sie glupio) i wymienili BOVa forga na standardowy zawor od STI. Tu byl postep - poltora tygodnia bez pomaranczowej lampki...
... Szczerze mowiac to jestem jeszcze ciekaw co nalezy wymienic... Zabawa w kotka i myszke zaczyna mnie meczyc...
Moze "ktos" z forumowiczow zna odpowiedz?
Z gory wielkie dzieki za pomoc
Wracam na forum z bledem ktory opisywalem powyzej. Mianowicie udalo sie zdiagnozowac blad nr P0171 (Fuel trim malfunction (A/F too lean) ). Bylem w warsztacie (szacunku do nich nie bede pisal konkretnie ktorego) i wymieniono mi popmpe paliwowa na bardziej wydajna... No coz, dwa dni pozniej to samo... Zajechalem ponownie (zrobilo im sie glupio) i wymienili BOVa forga na standardowy zawor od STI. Tu byl postep - poltora tygodnia bez pomaranczowej lampki...
... Szczerze mowiac to jestem jeszcze ciekaw co nalezy wymienic... Zabawa w kotka i myszke zaczyna mnie meczyc...
Moze "ktos" z forumowiczow zna odpowiedz?
Z gory wielkie dzieki za pomoc