Zwiększanie mocy Forek 2,5 XT 2007 r.
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
-
Boombastic
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Forester 2,5 XT MY2008 z 2007 r. już sprzedany
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Zwiększanie mocy Forek 2,5 XT 2007 r.
Tuning mojego Forestera jest aktualnie zakończony po zmianie programu w Promotorze. Oto wyniki: moc 268,4 KM przy 5950 rmp, było 230 KM przy 5600 rpm. Moment 425,2 Nm przy 3350 rpm, było 320 Nm przy 3600 rpm. Co ciekawe sama wymiana wydechu niewiele dała pomimo subektywnych odczuć. Najważniejsze że w dolnym zakresie obrotów doszło dodatkowo 160 Mn. I to praktycznie koniec możliwości tego setupu, bo kolejne kroki to byłaby konieczność zmiany intercoolera i turbiny, a to już jest ślepa uliczka dla auta stricte rodzinnego (w moim użytkowaniu). Zresztą teraz zaczynam się zastanawiać czy to był krok w dobrą stronę, czy w ogóle warto było. Koszt nie jest aż tak wygórowany, ale czy będę z tego korzystać? Zrobiłem bo mogłem i chciałem.
Subiektywne odczucia: dodanie maksymalnie gazu na piątym biegu przy 2500 rpm powoduje od razu mocne przyspieszanie, a nie zastanawianie się silnika i turbiny, wyraźnie czuć mocniejszy dół. W normalnym ruchu ulicznym nie widzę sensu kręcić wyżej niż 3000 rpm (tak, tak, witaj dieslu).
Oczywiście przy samym tuningowaniu nie obyło się bez problemów. Najpierw był problem z podłączeniem do kompa, bo okazało się, że moje auto ma wersję kompa czy softu z ADM, a potem pojawił się drugi problem - temperatura. Auto było robione we wtorek, a upał był spory. Bez dodatkowego nawiewu w airbox wlatujące powietrze miało ponad 50 stopni i silnik nie wyciągał więcej niż 250 KM. W końcowej fazie niestety trzeba było również polewać intercooler wodą, bo upał w pomieszczeniu był nieznośny po wielu próbach. Prosto z hamowni jechałem na ekspresówce S8 i muszę przyznać, że nawet przyspieszanie w okolicach prędkości maksymalnej jest imponujące, bez irytujacego powolnego wspinania się powyżej 200 km/h.
Subiektywne odczucia: dodanie maksymalnie gazu na piątym biegu przy 2500 rpm powoduje od razu mocne przyspieszanie, a nie zastanawianie się silnika i turbiny, wyraźnie czuć mocniejszy dół. W normalnym ruchu ulicznym nie widzę sensu kręcić wyżej niż 3000 rpm (tak, tak, witaj dieslu).
Oczywiście przy samym tuningowaniu nie obyło się bez problemów. Najpierw był problem z podłączeniem do kompa, bo okazało się, że moje auto ma wersję kompa czy softu z ADM, a potem pojawił się drugi problem - temperatura. Auto było robione we wtorek, a upał był spory. Bez dodatkowego nawiewu w airbox wlatujące powietrze miało ponad 50 stopni i silnik nie wyciągał więcej niż 250 KM. W końcowej fazie niestety trzeba było również polewać intercooler wodą, bo upał w pomieszczeniu był nieznośny po wielu próbach. Prosto z hamowni jechałem na ekspresówce S8 i muszę przyznać, że nawet przyspieszanie w okolicach prędkości maksymalnej jest imponujące, bez irytujacego powolnego wspinania się powyżej 200 km/h.
- Grzesiek_67
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Adamów
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Zwiększanie mocy Forek 2,5 XT 2007 r.
Boombastic,
no to gratulacje i oby się dobrze sprawował
Pozdrawiam
Grzegorz
no to gratulacje i oby się dobrze sprawował


Pozdrawiam
Grzegorz
Brak podpisu.
-
Boombastic
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Forester 2,5 XT MY2008 z 2007 r. już sprzedany
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Zwiększanie mocy Forek 2,5 XT 2007 r.
Minęło już parę kilometrów od moich modyfikacji, pora na wnioski. Najpierw to fajne: auto ciągnie od dołu jak Rumunka przy szosie. Pedał gazu działa inaczej, bardziej liniowo. Na fabrycznym ustawieniu lekkie wciśnięcie pedału gazu powodowało jakby o wiele większe otwarcie przepustnicy niż by to wynikało z ruchu pedału gazu. Teraz trzeba mocniej wciskać, ale za to wciskając pedał gazu w podłogę od 3000 rpm auto od razu rzuca sie do przodu z rykiem, w końcu ma wtedy maksymalny moment obrotowy. Na trasie to już spokojnie mogę zapomnieć o redukowaniu przy wyprzedzaniu, bo nie ma po co, wystarczy dodać trochę gazu.
A teraz mniej miłe. Z racji że brakuje mi trochę szóstego biegu to na trasie jadąc te 120 km/h mam już ponad 3000 rpm i mogę zapomnieć o spalaniu poniżej 10 l jak to kiedyś wychodziło (a schodziłem nawet do poziomu 8 z hakiem na drogach z ograniczeniem do 90 km/h w restrykcyjnych krajach). Za to w mieście nie odczułem wzrostu zużycia paliwa, pewnie dlatego że nie ma sensu i tak kręcić wyżej niż 3000 rpm (normalna jazda uliczna w Warszawie). W zasadzie mogę powiedzieć że średnio zużycie paliwa nie zmieniło się, ale koszty wzrosły, bo trzeba korzystać z 98. Ale kogo to obchodzi
Zauważyłem inną wadę - nie na każdej stacji jest 98 i można się mocno zdziwić na wioskach i to w czasie weekendu - warto trzymać większy zapas w baku i nie latać na oparach.
A teraz mniej miłe. Z racji że brakuje mi trochę szóstego biegu to na trasie jadąc te 120 km/h mam już ponad 3000 rpm i mogę zapomnieć o spalaniu poniżej 10 l jak to kiedyś wychodziło (a schodziłem nawet do poziomu 8 z hakiem na drogach z ograniczeniem do 90 km/h w restrykcyjnych krajach). Za to w mieście nie odczułem wzrostu zużycia paliwa, pewnie dlatego że nie ma sensu i tak kręcić wyżej niż 3000 rpm (normalna jazda uliczna w Warszawie). W zasadzie mogę powiedzieć że średnio zużycie paliwa nie zmieniło się, ale koszty wzrosły, bo trzeba korzystać z 98. Ale kogo to obchodzi

- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
- Polubił: 247 razy
- Polubione posty: 528 razy
Re: Zwiększanie mocy Forek 2,5 XT 2007 r.
Boombastic, zawsze można wozić awaryjnie jakiś octane booster.
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Zwiększanie mocy Forek 2,5 XT 2007 r.
Boombastic pisze:nie na każdej stacji jest 98 i można się mocno zdziwić na wioskach i to w czasie weekendu
To że nie wszędzie jest, to pół biedy.
Ale jak koszmarnie to paliwo potrafi się różnić jakością!
Kiedyś po zatankowaniu jakiegoś udającego Ultimate żuru na BP, auto straciło mi kilkadziesiąt koni....

Cóż, no ale tego u nas w nie przewidzisz.....
-
Boombastic
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Forester 2,5 XT MY2008 z 2007 r. już sprzedany
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Zwiększanie mocy Forek 2,5 XT 2007 r.
jarmaj pisze: Kiedyś po zatankowaniu jakiegoś udającego Ultimate żuru na BP, auto straciło mi kilkadziesiąt koni....
Mi to konie zdychają w korku przy + 35 stopni

A gdzie te czasy gdy na Lukoilu bywały promocje 98 w cenie 95. Wtedy to kurde nie potrzebowałem.
A w tym octane booster to co jest? Jakiś alkohol? Awaryjnie to podobno nawet na 95 pojedzie, ale może przejść w tryb awaryjny ze znacznym spadkiem mocy.
- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
- Polubił: 247 razy
- Polubione posty: 528 razy
Re: Zwiększanie mocy Forek 2,5 XT 2007 r.
Boombastic, to są oktany w płynie 

"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
- danikl
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: niby mazowsze, ale mentalnie podlasie
- Auto: Muł, truposz i czerwone włoskie półwytrawne
- Polubił: 102 razy
- Polubione posty: 168 razy
Re: Zwiększanie mocy Forek 2,5 XT 2007 r.
DobreBoombastic pisze: Najpierw to fajne: auto ciągnie od dołu jak Rumunka przy szosie.

-
kitewinger
- 2 gwiazdki
- Auto: Forester 2.0 XT
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Zwiększanie mocy Forek 2,5 XT 2007 r.
Trochę po dużej przerwie na kresce ale we wrześniu pozbyłem się mojego 2.0xt i kupiłem MY09 2.5xt 230. Ponieważ w stosunku do poprzedniego Forka 2.5 xt 09 vs 2.5 xt 08 to przepaść ponad sekundy do 100 km/h na korzyść starego Forka, będę teraz kombinował z modyfikacją mapy.
Silnik został wymieniony jeszcze na gwarancji i ma obecnie 45k przebiegu i ponoć jest wolny od problemu z UPG. Teraz do istoty, dostałem propozycję remapu w okolice 280-300 kucy z wymianą pompy. Zapytałem o to czy nie trzeba robić pełnego przelotu (tak jak w poprzednim modelu) i dostałem info, że w przypadku MY09 nie bo gazy spalinowe są odprowadzane przez 2 układy wydechowe a nie przez 1 jak to miało miejsce w poprzedniej wersji.
Chciałbym uzyskać potwierdzenie lub zaprzeczenie. Oferta jest od firmy, która buduje Subaraki od dawna, budują też auta do sportu.
W poprzedniej wersji żeby osiągnąć podobny wynik konieczna była wymiana dolotu, pompy + pełen przelot,,,,
Silnik został wymieniony jeszcze na gwarancji i ma obecnie 45k przebiegu i ponoć jest wolny od problemu z UPG. Teraz do istoty, dostałem propozycję remapu w okolice 280-300 kucy z wymianą pompy. Zapytałem o to czy nie trzeba robić pełnego przelotu (tak jak w poprzednim modelu) i dostałem info, że w przypadku MY09 nie bo gazy spalinowe są odprowadzane przez 2 układy wydechowe a nie przez 1 jak to miało miejsce w poprzedniej wersji.
Chciałbym uzyskać potwierdzenie lub zaprzeczenie. Oferta jest od firmy, która buduje Subaraki od dawna, budują też auta do sportu.
W poprzedniej wersji żeby osiągnąć podobny wynik konieczna była wymiana dolotu, pompy + pełen przelot,,,,
pierwsze boczury:)-http://www.youtube.com/watch?v=Bp2WSeH68IY
Re: Zwiększanie mocy Forek 2,5 XT 2007 r.
kitewinger, a co to za firma
To nie kropka więc wal śmiało 


https://www.youtube.com/watch?v=6eI2AqyTYW4
Śnieżna zabawa
Śnieżna zabawa
-
Boombastic
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Forester 2,5 XT MY2008 z 2007 r. już sprzedany
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Zwiększanie mocy Forek 2,5 XT 2007 r.
kitewinger pisze: dostałem propozycję remapu w okolice 280-300 kucy z wymianą pompy
Z tego co mi opowiadano to zrobienie 300 kucy wiąże się z koniecznością wymiany intercoolera (nie wiem czy twoja generacja ma podobnej wielkości/wydajności intercooler) oraz samej turbiny, bo dla niej 270-280 KM to już jest max. 300 kucy to będzie pewnie wydatek ok. 15-17 koła netto jak to Maptek opisuje. Coś tutaj nie pasuje z tą twoją ofertą pt. remap + pompa. Ale ja to amator jestem.
Re: Zwiększanie mocy Forek 2,5 XT 2007 r.
Zmienianie coolerów, turbin itp. przy seryjnej skrzyni nie ma sensu.
-
carfit
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: nowy sącz
- Auto: RS6 MY17, JAG E-PACE, WRX by Carfit i inne
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Zwiększanie mocy Forek 2,5 XT 2007 r.
kitewinger pisze:Trochę po dużej przerwie na kresce ale we wrześniu pozbyłem się mojego 2.0xt i kupiłem MY09 2.5xt 230. Ponieważ w stosunku do poprzedniego Forka 2.5 xt 09 vs 2.5 xt 08 to przepaść ponad sekundy do 100 km/h na korzyść starego Forka, będę teraz kombinował z modyfikacją mapy.
Silnik został wymieniony jeszcze na gwarancji i ma obecnie 45k przebiegu i ponoć jest wolny od problemu z UPG. Teraz do istoty, dostałem propozycję remapu w okolice 280-300 kucy z wymianą pompy. Zapytałem o to czy nie trzeba robić pełnego przelotu (tak jak w poprzednim modelu) i dostałem info, że w przypadku MY09 nie bo gazy spalinowe są odprowadzane przez 2 układy wydechowe a nie przez 1 jak to miało miejsce w poprzedniej wersji.
Chciałbym uzyskać potwierdzenie lub zaprzeczenie. Oferta jest od firmy, która buduje Subaraki od dawna, budują też auta do sportu.
W poprzedniej wersji żeby osiągnąć podobny wynik konieczna była wymiana dolotu, pompy + pełen przelot,,,,



Lepiej sie ich zapytaj czy oni wogole kiedykolwiek widzieli jakieś subaru, ( oprócz tych co jezdza po ulicy


Re: Zwiększanie mocy Forek 2,5 XT 2007 r.
A kto bogatemu zabroniAzrael pisze: Zmienianie coolerów, turbin itp. przy seryjnej skrzyni nie ma sensu

https://www.youtube.com/watch?v=6eI2AqyTYW4
Śnieżna zabawa
Śnieżna zabawa
-
kitewinger
- 2 gwiazdki
- Auto: Forester 2.0 XT
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Zwiększanie mocy Forek 2,5 XT 2007 r.
tezPiter 35 pisze:kitewinger, a co to za firmaTo nie kropka więc wal śmiało
Auto Kłyszewski z Poznania - największa konkurencja Kocara i Mapteku :) Generalnie poprzedniego Forka u nich przez 3 lata serwisowałem i bardzo dużo osób z forum też tam swoje Subaraki i nie tylko Subaraki serwisuje. Robią bardzo dużo aut do sportu a także naprawdę dużo map do Subaraków. Standardem jest Supra czy Skyline GTR na podnośniku.
Mam akurat dosyć duże zaufanie do nich ale może ja czegoś nie zrozumiałem. W 300 koni i tak na pewno nie będę celował a raczej w 260~270.
pierwsze boczury:)-http://www.youtube.com/watch?v=Bp2WSeH68IY
-
kitewinger
- 2 gwiazdki
- Auto: Forester 2.0 XT
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Zwiększanie mocy Forek 2,5 XT 2007 r.
Widzieli, widzieli - może ja po prostu coś pominąłem.carfit pisze:kitewinger pisze:Trochę po dużej przerwie na kresce ale we wrześniu pozbyłem się mojego 2.0xt i kupiłem MY09 2.5xt 230. Ponieważ w stosunku do poprzedniego Forka 2.5 xt 09 vs 2.5 xt 08 to przepaść ponad sekundy do 100 km/h na korzyść starego Forka, będę teraz kombinował z modyfikacją mapy.
Silnik został wymieniony jeszcze na gwarancji i ma obecnie 45k przebiegu i ponoć jest wolny od problemu z UPG. Teraz do istoty, dostałem propozycję remapu w okolice 280-300 kucy z wymianą pompy. Zapytałem o to czy nie trzeba robić pełnego przelotu (tak jak w poprzednim modelu) i dostałem info, że w przypadku MY09 nie bo gazy spalinowe są odprowadzane przez 2 układy wydechowe a nie przez 1 jak to miało miejsce w poprzedniej wersji.
Chciałbym uzyskać potwierdzenie lub zaprzeczenie. Oferta jest od firmy, która buduje Subaraki od dawna, budują też auta do sportu.
W poprzedniej wersji żeby osiągnąć podobny wynik konieczna była wymiana dolotu, pompy + pełen przelot,,,,
![]()
![]()
![]()
Lepiej sie ich zapytaj czy oni wogole kiedykolwiek widzieli jakieś subaru, ( oprócz tych co jezdza po ulicy) bo śmiem twierdzic że chyba nie
pierwsze boczury:)-http://www.youtube.com/watch?v=Bp2WSeH68IY
-
carfit
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: nowy sącz
- Auto: RS6 MY17, JAG E-PACE, WRX by Carfit i inne
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Zwiększanie mocy Forek 2,5 XT 2007 r.
No chyba tak, bo mowienie ze sa osobne wydechy to jakas totalna bzdura , chyba ze ktos ma na mysli dwa osobne tylne tlumiki,kitewinger pisze:
Mam akurat dosyć duże zaufanie do nich ale może ja czegoś nie zrozumiałem

Owszem mozna tak zestroic na seryjncy katach , kazde auto , ale nie jest to bynajmniej rozsadne

-
kitewinger
- 2 gwiazdki
- Auto: Forester 2.0 XT
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Zwiększanie mocy Forek 2,5 XT 2007 r.
dzięki carfit ja pewnie coś pokręciłem i się z nim nie zrozumiałem, dam znać jak już ustalę ostateczną wersję i będzie po remapie. Fakt jest taki, że niestety 2.5xt 09 w porównianiu z 2.5xt 07 nie jedziecarfit pisze:No chyba tak, bo mowienie ze sa osobne wydechy to jakas totalna bzdura , chyba ze ktos ma na mysli dwa osobne tylne tlumiki,kitewinger pisze:
Mam akurat dosyć duże zaufanie do nich ale może ja czegoś nie zrozumiałemale to nie ma nic wspolnego z wydechem, i smiem watpic co z tego wyjdzie na seryjnym wydechu z seryjnymi katami.
Owszem mozna tak zestroic na seryjncy katach , kazde auto , ale nie jest to bynajmniej rozsadnez roznych powodow

pierwsze boczury:)-http://www.youtube.com/watch?v=Bp2WSeH68IY
Re: Zwiększanie mocy Forek 2,5 XT 2007 r.
kitewinger, Załóż sobie jakiś fajny wydech ze sportowym katalizatorem i daj do wystrojenia takiej osobie jaką wybierzesz. To powinno dać osiągi o jakich myślisz, no i nie zabije napędu.
-
Boombastic
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Forester 2,5 XT MY2008 z 2007 r. już sprzedany
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Zwiększanie mocy Forek 2,5 XT 2007 r.
Gdy robiłem wiosną wydech u siebie to szef ozywiście dopytywał się czy mam z tyłu jeden tłumik czy dwa. I nie chodziło o fakt, że ze starego wydechu coś zostanie tylko o jego prace przygotowawcze i cenę.
-
kitewinger
- 2 gwiazdki
- Auto: Forester 2.0 XT
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Zwiększanie mocy Forek 2,5 XT 2007 r.
Azrael a jaki wg Ciebie byłby próg podniesienia mocy żeby móc pozostawić seryjny wydech? Mam już ładne wydechy Remus'a i generalnie akurat na razie ten Forek ma pozostać cichy. Muszę odpocząć po poprzednim, który tak bulgotał na trasach, że nie dało się rozmawiać z osobą z tyłuAzrael pisze:kitewinger, Załóż sobie jakiś fajny wydech ze sportowym katalizatorem i daj do wystrojenia takiej osobie jaką wybierzesz. To powinno dać osiągi o jakich myślisz, no i nie zabije napędu.

pierwsze boczury:)-http://www.youtube.com/watch?v=Bp2WSeH68IY
-
Boombastic
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Forester 2,5 XT MY2008 z 2007 r. już sprzedany
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Zwiększanie mocy Forek 2,5 XT 2007 r.
Próg pewnie będzie na poziomie serii. Jak chcesz cichy przelotowy układ to mogę z czystym sumieniem polecić El-tec w Piastowie, bo sam szukałem cichego układu ze względu na rodzinę i własne samopoczucie.
Re: Zwiększanie mocy Forek 2,5 XT 2007 r.
kitewinger, nie podnosiłbym mocy z seryjnymi katalizatorami, w końcu się rozlecą i będzie tylko kłopot.