Danieldd48 pisze:
myślałem, że odpowiedź na moje pytanie będzie bardziej prosta, ale...skoro już przeniosłeś, to może ten wątek uczyńmy naukowo-odkrywczym
co do wątku jako takiego, to ja - tak jakby - skończyłem, więc problemu nie widzę.
co do tematyki jednak, to nadaje się to na zupełnie osobny wątek. "jebut i dalsza historia mieszanki. o silnikach", mógłby tytuł mieć.
co do
Danieldd48 pisze:
Powiedzcie mi tylko
to problem polega na tym, że "tylko" się nie da. bo to zależy (hurrra, zgadłem) od stopnia sprężania, ergo skoku tłoka, średnicy tłoka, ciśnienia mieszanki, geometrii korbowodu (powiązanej ze skokiem)...
jednym słowem: odpowiedź jest dwuetapowa:
- jak w ogóle działa silnik spalinowy (etap łatwiejszy, chyba, że wiesz jak działa, wtedy etap bardziej łatwiejszy (do polonistów: specjalnie) bo do pominięcia
- czym się różnią silniki stosowane w wymienionych przez Ciebie modelach (etap trudniejszy, bo sprowadza się do zdobycia dokumentacji bardzo technicznej)
tak mniej-więcej...