AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
brahu
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 27 maja 2014, o 22:13

ryjeks pisze: Szperunek rozebrany, jest troszkę bardziej rozbudowany niż tylna STi
jak Ty to poskładasz - nie wiem ale ja bez flaszki bym tego nie zrobił :-p
ryjeks pisze: Czyli 1 WAY i chyba jednak 1,5 WAY
mi się wydaję, że jeden i drugi to jednak 1 way
ryjeks pisze: tu jest wszystko zdaje się
o żesz! :-d no to kolejna nie przespana noc :razz: ale pierw zabieram się za oglądanie filmików :evilgrin:



ryjeks
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 27 maja 2014, o 22:17

brahu pisze: mi się wydaję, że jeden i drugi to jednak 1 way

Chyba masz rację :idea:
2 x 1 WAY tylko inne kąty, bo tak to wynika z tego "przewodnika" chyba.
Tylko mój angielski jest więcej niż marny i tu jest kłopot :-)

eMTi jeszcze anglojęzyczny i techniczny to też może by sobie przeczytał ;-) :-)
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae

brahu
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 27 maja 2014, o 22:20

hmm czyli możesz sobie ustawić 2 rodzaje rozpychania koszy

a to nie jest przypadkiem ta szpera:

http://www.cusco.co.jp/en/catalog/limit ... _-_hy.html

aha samemu będziesz rozpoławiał skrzynie i przeprowadzał operację montowania szperunku? jeśli tak to kiedy i czy można przyjechać i się pogapić, i poślinić? :mrgreen:

eMTi
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DW
Auto: zaturbione, wymarzone
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 27 maja 2014, o 22:31

ryjeks pisze: eMTi jeszcze anglojęzyczny i techniczny to też może by sobie przeczytał
o, w sam raz do podusi! 8-)
"If you try to just go round, you don’t go round. You just go straight on." - Ayrton Senna

ryjeks
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 27 maja 2014, o 22:34

brahu pisze: a to nie jest przypadkiem ta szpera:

http://www.cusco.co.jp/en/catalog/limit ... _-_hy.html

Tylko RS ma sprężynki i nie ma sprężyny talerzowej, czyli wychodzi że RS :cofee:
brahu pisze: aha samemu będziesz rozpoławiał skrzynie i przeprowadzał operację montowania szperunku? jeśli tak to kiedy i czy można przyjechać i się pogapić?

Taki jest plan ale to za jakiś czas, bo muszę się przygotować psychicznie :lol:
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae

brahu
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 27 maja 2014, o 22:35

ryjeks pisze: Taki jest plan ale to za jakiś czas, bo muszę się przygotować psychicznie

Filmik nr 2.
ryjeks, nie montuj skrzyni u siebie, zrobimy to na najbliższym WLTA! Skoro japońce dały rade wrzucić skrzynie gdzie auto stoi na lewarku, to i my damy rade :cofee: :evilgrin:

ryjeks
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 27 maja 2014, o 22:38

eMTi pisze: o, w sam raz do podusi!

Czekam na strzeszczenie z wnioskami i jak mam to ustawić :-)

Bo założyłem, że ustawię na ten 1 WAY tak jak było i ok. 70 Nm.
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae

brahu
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 27 maja 2014, o 22:39

eMTi pisze: o, w sam raz do podusi!
to przetłumacz jeszcze to, co japońce gadają na tych filmikach co ryjeks wkleił i będzie gitara :cofee: :mrgreen:

ryjeks
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 27 maja 2014, o 22:44

Teraz to mnie jedno nurtuje :idea:

Czy jeśli spięcie początkowe pozostawię przykładowo na tych 30 Nm, to w modelu RS jak rozumiem kosze się mocno rozpychają i spina 100% tylko później ?
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae

brahu
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 27 maja 2014, o 22:53

hmm jeżeli koszę się mocno rozpychają, czyli kąty ramp muszą być ostrzejsze, czyli krzyżak wolniej w nie wchodzi ale za to mocniej rozpycha więc chyba tak ;-)

ryjeks
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 27 maja 2014, o 22:56

No to teraz ustalmy wspólny front i będzie gitara :-)
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae

brahu
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 27 maja 2014, o 23:01

niech eMTi dokładnie poczyta to co wrzuciłeś i się wypowie, bo fajny materiał do analizy

booSTi
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: z piekła rodem
Auto: Black Devil STi
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 28 maja 2014, o 00:01

Szpera na bank jest 1way dwie rampy.
Jutro przeczytam to co wkleiles.

zinc
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 0

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 28 maja 2014, o 00:02

zaspawaj szpere:D i po problemie bedzie hehehe :P
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow

booSTi
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: z piekła rodem
Auto: Black Devil STi
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 28 maja 2014, o 17:19

Bardzo ciekawa lektura.

Według mnie jeśli __nie__ chcesz mieć podsterownego wozu, który skręca tylko po ostrych "negocjacjach" (a my bardzo lubimy wahadełko), to należałoby zrobić jak najmniejsze wstępne spięcie (dobór sprężynek), które będzie działać, na luzie, podczas każdego hamowania oraz lekkiego przyśpieszania. Czyli nie będzie przeszkadzać w skręcaniu. Mniejsza rampa (35 stopni) da ci większą modulację spięcia podczas obciążania dyfra momentem obrotowym - wychodzenie z zakrętu. I na koniec: jaką wybrać maksymalną wartość spięcia przez odpowiednie ułożenie płytek: 60, 80, 100 %? Na pewno nie więcej niż tylna szpera. Czy w ogóle jest potrzebne spięcie 100% z przodu? Niższy max - lepsza modulacja. A może lepsza modulacja jest zła? A jaki preload, rampa oraz max jest z tyłu?
Najpierw powinna dupa zerwać żeby potem przód mógł wejść do akcji z pomocą - odwrotnie to chyba nie chcemy się przekonać jak będzie...

ryjeks
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 28 maja 2014, o 18:06

booSTi pisze: A jaki preload, rampa oraz max jest z tyłu?
Najpierw powinna dupa zerwać żeby potem przód mógł wejść do akcji z pomocą - odwrotnie to chyba nie chcemy się przekonać jak będzie...
Z tyłu jest jakby szpera typu MZ, bo jest sprężyna talerzowa, a nie ma sprężynek. Są zdjęcia wcześniej w wątku.
Jest ustawione mocne spięcie wstępne; 115 Nm
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae

ryjeks
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 28 maja 2014, o 18:07

booSTi pisze: to należałoby zrobić jak najmniejsze wstępne spięcie

Ile szacujesz ?
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae

TomekSliwa
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Wilczyce k/Wrocławia
Auto: Subaru "Masakrathor" STi, Outback H6
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 28 maja 2014, o 18:52

szpery, prelołady, łan weje, dwa, rampy srampy...

porządne opony byście se kupili i trochę potrenowali! :lol: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


A może ktoś wie jakim cudem magiczne pokrętełko DCCD powoduje że tylnia szpera mocniej spina?

ryjeks
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 28 maja 2014, o 19:05

TomekSliwa pisze: A może ktoś wie jakim cudem magiczne pokrętełko DCCD powoduje że tylnia szpera mocniej spina?

To trzeba by sprawdzić jeszcze raz na spokojnie.
Jeśli nie ma żadnego osobnego sterowania tylnym dyfrem to sam central nie ma wpływu na tył.

A to co nam wyszło to ewentualnie w drugą stronę, tył masz mocno spięty, a puszczało nam właśnie na centralu,
spięcie centrala mocniejsze i przytrzymało mocniej całość po prostu.

Jeszcze raz sprawdzimy w czerwcu z ciekawości ;-)
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae

TomekSliwa
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Wilczyce k/Wrocławia
Auto: Subaru "Masakrathor" STi, Outback H6
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 28 maja 2014, o 19:26

ryjeks pisze: Jeszcze raz sprawdzimy w czerwcu z ciekawości
Się jeszcze zastanowię, zgapicie ode mnie prelołdy, skopiujecie dccd, ukradniecie pokrętła i to tyle jeśli chodzi o pucharki :x :mrgreen:

ryjeks
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 28 maja 2014, o 19:32

Te pokrętła to stopa achillesowa tego wozu tak naprawdę :-) ;-)

Wrzuć Federala na czerwiec i sprawdzimy jak to chodzi :cofee: :mrgreen: ;-)
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae

TomekSliwa
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Wilczyce k/Wrocławia
Auto: Subaru "Masakrathor" STi, Outback H6
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 28 maja 2014, o 19:43

ryjeks pisze: Te pokrętła to stopa achillesowa tego wozu tak naprawdę :-) ;-)
Jasne, mówisz tak z zazdrości że nie masz :lol: :mrgreen:
ryjeks pisze: Wrzuć Federala na czerwiec i sprawdzimy jak to chodzi :cofee: :mrgreen: ;-)

Wrzucę Potenzę RE 050 (taka zwykła drogowa ;-) ) ale najpierw muszę zrobić bezpieczną przewagę nad booSTI'm i Banasiewicza objechać :lol:

Potem No problem at all 8-) :mrgreen:

P.S. Tylko nie wiem czy to w tym sezonie ;-) :mrgreen:

cyqan
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: z Internetu
Auto: była Impreza, jest Evo, jest ok
Polubił: 0
Polubione posty: 4 razy

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 28 maja 2014, o 19:44

ryjeks pisze: Wrzuć Federala na czerwiec i sprawdzimy jak to chodzi
Nie naciągaj chłopaków na hamownię :giggle: :giggle: :giggle:

booSTi
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: z piekła rodem
Auto: Black Devil STi
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 28 maja 2014, o 21:52

ryjeks pisze:
booSTi pisze: A jaki preload, rampa oraz max jest z tyłu?
Najpierw powinna dupa zerwać żeby potem przód mógł wejść do akcji z pomocą - odwrotnie to chyba nie chcemy się przekonać jak będzie...
Z tyłu jest jakby szpera typu MZ, bo jest sprężyna talerzowa, a nie ma sprężynek. Są zdjęcia wcześniej w wątku.
Jest ustawione mocne spięcie wstępne; 115 Nm
No z tyłu 115Nm, 2way, rampa 45 stopni. A jak płytki włożyłeś? Rozumiem, że na maxa 100%.

No to może z przodu najmniejsze spięcie jakie się da uzyskać na tych sprężynkach, a płytki włożyć na 60/80%?

I teraz załóżmy, że ci ucieka napęd przednim kołem, ale tylko 40/20% (upraszczając) i przedni dyfer kręci się szybciej niż spięty w tym samym momencie na 100% tył, to wisko będzie chciało wyrównać prędkości obrotowe dyfrów i jakoś to będzie :-p

booSTi
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: z piekła rodem
Auto: Black Devil STi
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 28 maja 2014, o 21:55

TomekSliwa pisze: A może ktoś wie jakim cudem magiczne pokrętełko DCCD powoduje że tylnia szpera mocniej spina?
A jak to się objawia?

ODPOWIEDZ