Rady dla kończącego gwarancję Forka MY2010

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Konto usunięte
6 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Rady dla kończącego gwarancję Forka MY2010

Post 17 lip 2013, o 12:27

Kubik1 pisze: Bo takie reguły ustala Sip a ten dostaje granice samodzielności od przedstawiciela na EU .

Nie ma przedstawiciela na EU. SIP to filia szwajcarskiego dealera (bo nawet nie wiem czy importera) Freya.

Subaru Europe jest ZTCW w Belgii i nie zajmuje się bezpośrednio sprzedażą.

W związku z tym, że SIP jest de facto prywatnym poddealerem na Polskę to naprawa gwarancyjna za granicą przypomina naprawę bezgotówkową z ubezpieczenia. Moim zdaniem to totalne dziadostwo, ale dopóki rocznie w PL będzie sprzedawać się tyle wszystkich Subaru co samej Octavii w jeden miesiąc to nie ma szans na wprowadzenie jakichś cywilizowanych form typu dealer fabryczny.

A problem z Litwą ponoć leży w tym, ze to są auta z Norwegii które są oferowane bez gwarancji fabrycznej tylko z ubezpieczeniem norweskiego sprzedawcy. Nie wiem czy to bajka czy nie, w ogóle wydaje mi się nieprawdopodobne, żeby FHI sprzedawało auta bez gwarancji. Najlepiej gdyby ktoś kto kupił auto na Litwie sprawdził, czy jest na nie udzielona standardowa eurogwarancja. Jeśli tak, to znaczy że po prostu to kolejny wykręt.



Boombastic
4 gwiazdki
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Forester 2,5 XT MY2008 z 2007 r. już sprzedany
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Rady dla kończącego gwarancję Forka MY2010

Post 17 lip 2013, o 14:45

Konto usunięte pisze: A problem z Litwą ponoć leży w tym, ze to są auta z Norwegii które są oferowane bez gwarancji fabrycznej tylko z ubezpieczeniem norweskiego sprzedawcy. Nie wiem czy to bajka czy nie, w ogóle wydaje mi się nieprawdopodobne, żeby FHI sprzedawało auta bez gwarancji. Najlepiej gdyby ktoś kto kupił auto na Litwie sprawdził, czy jest na nie udzielona standardowa eurogwarancja. Jeśli tak, to znaczy że po prostu to kolejny wykręt.

Po kolei. Znam kilku producentów aut z jeszcze mnijesza sprzedażą w Polsce i mają normalne przedstawicielstwa a nie firmy krzaki, więc takie uzasadnienie dziadostwa SIP do mnie nie przemawia.
A co do zakupu auta na litwie czy gdziekolwiek indziej na terenie Unii Europejskiej to mnie zupełnie nie interesuje czy one są bezpośrednio z Japonii, z wykopalisk czy sąsiedniej galaktyki. Dokonuję wewnątrzunijnego zakupu, dostaję eurogwarancję z wymienionymi serwisami na terenie całej Unii. Gdyby był jakiś wałek w ogóle z gwarancją to SIP by nawet palcem nie kiwnął przy naprawie, a jednak respektują gwarancję (tak jak im jest to wygodniej, łącznie z tekstami typu jedź naprawiać u tego co ci sprzedał to auto - banda oszustów). Takie praktyki są niedopuszczalne na terenie Unii i SIP na pewno się o tym przekona prędzej czy później jak natrafi na odpowiednio zmotywowanego i zawziętego klienta co ich przeciągnie przez sądy.
Co innego jakbym miał auto importowane np. z USA gdzie gwarancja najczęsciej jest nieważna, choć nieliczne marki ją uznają.
A jak przyjeżdżasz do takiego Kopra z litewskimi papierami to zaczynają cię traktować jak trędowatego, bo nie kupiłem auta u nich. Ale pieniadze za przegląd czy montaż akcesoriów już im nie śmierdzą. Na dodatek ludzie są straszeni problemami i brakiem gwarancji byle tylko wcisnąć im auta z ich sieci dilerskiej. A ja za różnicę w cenie mialem paliwo na 3 lata i nawet jakbym miał poważną awarię której SIP nie chciałby uznac to pakuje auto na lawetę i jadę do Wilna na naprawę gwarancyjną a i tak finansowo będę grubo do przodu. A w serwisie w Łomiankach u Adamskiego nie ma problemów z serwisowaniem auta z Litwy, bo oni mają w dupie skąd pochodzi auto, bo oni ich nie sprzedają (brak salonu, tylko serwis).

Konto usunięte
6 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Rady dla kończącego gwarancję Forka MY2010

Post 17 lip 2013, o 15:29

Boombastic, ja się zgadzam że SIP to wiocha, ale też po kolei ;-)
Boombastic pisze: Znam kilku producentów aut z jeszcze mnijesza sprzedażą w Polsce i mają normalne przedstawicielstwa a nie firmy krzaki, więc takie uzasadnienie dziadostwa SIP do mnie nie przemawia.

To raczej moim zdaniem jest polityka FHI, które nie angażuje się bezpośrednio w sprzedaż. Nawet Subaru Deutschland należy do Emila Freya, więc pewnie dlatego uznają niemieckie gwarancje ;-) Subaru of America też jest chyba w prywatnych rękach. Różnica polega na podejściu do klienta, i tu się zgadzam że SIP zlewa wszystko, bo uważa że się wysilać nie musi. Nie ma budżetu marketingowego jak VW czy Toyota, więc robi niezbędne minimum z naciskiem na minimum.
Boombastic pisze: A co do zakupu auta na litwie czy gdziekolwiek indziej na terenie Unii Europejskiej to mnie zupełnie nie interesuje czy one są bezpośrednio z Japonii, z wykopalisk czy sąsiedniej galaktyki. Dokonuję wewnątrzunijnego zakupu, dostaję eurogwarancję z wymienionymi serwisami na terenie całej Unii.

To jest właśnie moje pytanie, czy masz auto z eurogwarancją czy nie.

Bo moim zdaniem eurogwarancja może być tylko, jeśli pochodzi od wytwórcy (i wtedy to jego głowa, żeby zapewnić jej realizację we wszystkich krajach). U nas SIP sprzedaje auta ze swoją gwarancją - sprzedawcy. I oczywiście musi ją respektować, tzn. albo zapłaci za moją naprawę w Szwajcarii (eurogwarancja chyba działa w całym EOG), albo przyjdę do niego z fakturą i będzie musiał mi zwrócić. I nie wiem, co oferuje Litwa, bo może swoją własną gwarancję - wtedy oczywiście oni muszą pokryć koszty naprawy gwarancyjnej. To tak, jakbym kupił telewizor w Media Markcie i domagał się naprawy gwarancyjnej w Euro RTV (w uproszczeniu). Dlatego chciałbym, żeby ktoś kto kupił na Litwie podzielił się informacją, jaką ma ochronę gwarancyjną.

Oczywiście przy dobrej woli SIP może pokryć koszty naprawy gwarancyjnej i potem się rozliczać z Subaru Lietuva (na pewno FHI ma wdrożone jakieś mechanizmy koordynacyjne), ale skoro nie trzeba to po co. Podejście typowe dla biznesiku po polsku.
Boombastic pisze: Co innego jakbym miał auto importowane np. z USA gdzie gwarancja najczęsciej jest nieważna, choć nieliczne marki ją uznają.

Pewnie jest ważna, tylko że w USA, a nie pojedziesz tam naprawiać...
Boombastic pisze: A jak przyjeżdżasz do takiego Kopra z litewskimi papierami to zaczynają cię traktować jak trędowatego, bo nie kupiłem auta u nich. Ale pieniadze za przegląd czy montaż akcesoriów już im nie śmierdzą. Na dodatek ludzie są straszeni problemami i brakiem gwarancji byle tylko wcisnąć im auta z ich sieci dilerskiej.

Ach, Koper, moim zdaniem najbardziej przereklamowany dealer w sieci SIP.

A ten montaż akcesoriów to nie powoduje utraty gwarancji? :lol: ;-) Pewnie im wisi, bo to nie gwarancja SIP :giggle: i nie będą ciągani za niedozwolone modyfikacje :evilgrin:
Boombastic pisze: A w serwisie w Łomiankach u Adamskiego nie ma problemów z serwisowaniem auta z Litwy, bo oni mają w dupie skąd pochodzi auto, bo oni ich nie sprzedają (brak salonu, tylko serwis).

No i masz odpowiedź na swoje pytanie. Nie sprzedają aut, to wszystko im jedno. Sprzedają - to chcą wcisnąć jeszcze auto, żeby więcej zarobić. Takie ograniczone podejście - w sumie chyba więcej dochodu jest z serwisu niż ze sprzedaży. Z innej strony dealerzy mają narzucone jakieś limity sprzedaży, więc muszą stawać na głowie żeby upchnąć jakoś auta.

Wracając do kwestii gwarancji, to może się zapytać w Subaru Europe jako to jest - kupuję auto, dostaję wykaz punktów serwisowych w Europie a potem dowiaduję się, że muszę za naprawę w Polsce sam zapłacić i dochodzić zwrotu od litewskiego sprzedawcy. Odpowiedź może być taka, że jest to tylko wykaz stacji serwisowych a warunki gwarancji dystrybutorów to już nie ich broszka, ale może tak nie będzie i ktoś się sprawą zainteresuje.

Boombastic
4 gwiazdki
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Forester 2,5 XT MY2008 z 2007 r. już sprzedany
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Rady dla kończącego gwarancję Forka MY2010

Post 17 lip 2013, o 16:09

Konto usunięte pisze: Pewnie jest ważna, tylko że w USA, a nie pojedziesz tam naprawiać...
To miałem na myśłi.
A odnośnie gwarancji to leży właśnie przede mną gwarancja w pięknym litewskim języku. Garantijon ir technines prieziuros knygele wydana prze International Motors (Nordic) AB Lietuva. Spróbowałem zeskanować tekst z gwarancji i rozpoznać w tłumaczu google ale w zasadzie nie ma tam jakiś nietypowych informacji.
Na stronach gwarancji w nagłówku pojawia się taki napis: Automobilio standartinés ribotos atsakomybés garantijos sąlygos Europoje.
Jak kupowałem auto to zapewniano mnie że ma eurogwarancję. Zresztą było to już po wejściu do Unii zarówno Polski jak i Litwy więc muszą podlegać pod przepisy unijne.

I jeszcze raz powtarzam odnośnie naprawy auta na gwarancji. Miałem wymieniany termometr i nic nie płaciłem za to, a jedynie SIP musiał na to wyrazić zgodę. Jak miałem zabezpieczane antykorozyjnie wahacze (była akcja serwisowa) to sprawdzono tylko numer VIN i się łapałem więc wykonano nawet bez pytania SIP. Czyli SIP respektował eurogwarancje w przypadku takiej małej pierdoły. Ale dochodzą mnie informacje że w przypadku dużych napraw robi pod górkę i na dodatek stale straszy potencjalnych klientów poprzez dilerów (a może to ci dilerzy są po prostu oszustami) brakiem gwarancji na auto kupione poza SIP. Jakby na to nie patrzeć zachowują się jak dziady.

Konto usunięte
6 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Rady dla kończącego gwarancję Forka MY2010

Post 17 lip 2013, o 17:07

Aha. No właśnie.

Jeżeli ma eurogwarancję, to SIP nie ma wyjścia i musi akceptować.
Boombastic pisze: na dodatek stale straszy potencjalnych klientów poprzez dilerów (a może to ci dilerzy są po prostu oszustami) brakiem gwarancji na auto kupione poza SIP

Chyba oszustami nie są, po prostu SIP im każe stosować taką politykę (dez)informacyjną, to przecież nie będą się wychylać. Mają rodziny, dzieci, kredyty...
Boombastic pisze: Jakby na to nie patrzeć zachowują się jak dziady.

Do tego doszliśmy na początku :-)

Boombastic
4 gwiazdki
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Forester 2,5 XT MY2008 z 2007 r. już sprzedany
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Rady dla kończącego gwarancję Forka MY2010

Post 17 lip 2013, o 19:01

Konto usunięte pisze: Chyba oszustami nie są, po prostu SIP im każe stosować taką politykę (dez)informacyjną, to przecież nie będą się wychylać.

A jak nazwać osobę świadomie wprowadzającą w błąd narażając mnie na niekorzystne rozporządzenie majątkiem czy jak to sie ładnie nazywa? :-)

Kubik1
5 gwiazdek
Auto: impreza 2,0
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Rady dla kończącego gwarancję Forka MY2010

Post 17 lip 2013, o 19:08

Konto usunięte pisze: Boombastic napisał(a):A jak przyjeżdżasz do takiego Kopra z litewskimi papierami to zaczynają cię traktować jak trędowatego, bo nie kupiłem auta u nich. Ale pieniadze za przegląd czy montaż akcesoriów już im nie śmierdzą. Na dodatek ludzie są straszeni problemami i brakiem gwarancji byle tylko wcisnąć im auta z ich sieci dilerskiej.



Ach, Koper, moim zdaniem najbardziej przereklamowany dealer w sieci SIP.

On nie jest przereklamowany . Koper jest najbardziej hałaśliwy wśród dilerów . Jemu wolno wszystko , bo ma motel i zawsze jest pokój dla dyrekcji i mozna auto zostawić i na lotnisko podwiozą itd.

Konto usunięte
6 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Rady dla kończącego gwarancję Forka MY2010

Post 17 lip 2013, o 20:04

Boombastic pisze: A jak nazwać osobę świadomie wprowadzającą w błąd narażając mnie na niekorzystne rozporządzenie majątkiem czy jak to sie ładnie nazywa? :-)

Pod przymusem? Zakładnikiem :-p
Kubik1 pisze: On nie jest przereklamowany . Koper jest najbardziej hałaśliwy wśród dilerów . Jemu wolno wszystko , bo ma motel i zawsze jest pokój dla dyrekcji i mozna auto zostawić i na lotnisko podwiozą itd.

Lizus znaczy :-d

Ale jest też przereklamowany w sensie takim, że dużo osób uważa, że były kierowca rajdowy to się nie wiadomo jak zna na brykach, a przecież to nie on dłubie w furach. A serwis ma na poziomie powiedzmy średnim, sądząc po różnych opiniach (na kropce zwłaszcza).

Boombastic
4 gwiazdki
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Forester 2,5 XT MY2008 z 2007 r. już sprzedany
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Rady dla kończącego gwarancję Forka MY2010

Post 17 lip 2013, o 20:44

Konto usunięte pisze: Ale jest też przereklamowany w sensie takim, że dużo osób uważa, że były kierowca rajdowy to się nie wiadomo jak zna na brykach, a przecież to nie on dłubie w furach. A serwis ma na poziomie powiedzmy średnim, sądząc po różnych opiniach (na kropce zwłaszcza).

Mnie to on lata. Klienci głosuja nogami i temu panu juz podziękowałem. Zresztą powoli chyba będę kończyć swoją przygodę z Subaru, szczególnie czytając każdego dnia jak fatalny silnik mam w aucie :-)

vibowit
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kiełpin
Auto: szkoda
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Rady dla kończącego gwarancję Forka MY2010

Post 18 lip 2013, o 10:50

Boombastic pisze:A jak nazwać osobę świadomie wprowadzającą w błąd narażając mnie na niekorzystne rozporządzenie majątkiem czy jak to sie ładnie nazywa? :-)
Minister finansów? :giggle:
czarne jest piękne...

piotruś
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Wielkopolska
Auto: Giulietta Veloce / Hyundai I30N Performance / Ioniq 6 / był Forester 2,5XT
Polubił: 320 razy
Polubione posty: 202 razy

Re: Rady dla kończącego gwarancję Forka MY2010

Post 18 lip 2013, o 11:32

Ale się napinacie na ten SIP, aż mu się pewnie czka :lol:

Ja mam samochód z Litwy i za sobą 2 naprawy gwarancyjne w ASO sieci SIP :idea:
Raz łożysko oporowe sprzęgła, raz wymiana silnika (kompletny, bez głowic i osprzętu).
Nie musiałem długo czekać, nie musiałem mieć żadnych znajomości, to była raptem druga
moja wizyta w tym ASO.

Za każdym razem ASO musiało występować z wnioskiem do centrali SIP o zgodę o naprawę
gwarancyjną, a SIP pytał się "gdzieś" dalej. W przypadku silnika musieli sporządzić dokładną
dokumentację (nawet zdjęcia układu wydechowego) i tutaj czekałem nieco dłużej na zgodę.
Kiedyś słyszałem od kogoś niezwiązanego z Subaru Polska, że niektórzy producenci samochodów
szczególnie uważnie przyglądają się naprawom gwarancyjnym swoich pojazdów sprzedawanych
w Polsce, ponieważ średnia ilości napraw gwarancyjnych właśnie w Polsce była nienaturalnie
wysoka w porównaniu z pozostałymi krajami Europy.
W czołówce właśnie Subaru ;-). Może to wynika z naszej narodowej "przedsiębiorczości", może na te statystyki
wpłynęły zajechane jednostki w sporcie bardziej lub mniej amatorskim, a "na papierze" występujące ciągle jako
zakupione przez statystycznego Kowalskiego jako rodzinne kombi....

Ja nie mam dużego doświadczenia z importerami/sprzedawcami aut, ale wg moich doświadczeń SIP, wcale nie jest aż taki "be", jak piszecie... Sam też byłem mocno, naprawdę mocno wk..$#@%!! na jeden salon i ASO, ale znalazłem inny i zamiast wspominać tamtych dziadów wolę głosić radosna nowinę o pewnym prawdziwym warsztacie Subaru (MTS) :thumb:

Urbi
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Auto: Forester MY2010
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Rady dla kończącego gwarancję Forka MY2010

Post 21 lip 2013, o 23:36

Dziękuje wszystkim za cenne informacje!

Zdaje się, że nie ma się co zbyt wiele spodziewać po gwarancji SIPu (np. SLSy) :-( . Z pewnością będę chciał żeby coś zrobili z wydechem - pewnie malowanie tylko wywalczę.

Czy polecacie jakiś konkretny środek (farbę?) do wydechu Forka?

Żadne dźwięki o których pisałem się nie powtórzyły. Lewy SLS jest stale 1 cm poniżej - przetestuje amory w ASO - zobaczymy ile % zostało.

A, jeszcze jedna rzecz. Jak mam maksymalnie skręcone koła i ruszam (np. parking - nie ma znaczenie prawo czy lewo) opony lekko piszczą (jeżeli robię to bardzo powoli - bez pisku). Czytałem, że fabryczne gumy (Yokohama Geolandar) dużo piszczą, ale też gdzieś znalazłem, że takie piski opon bywają jak pada tylny dyfer (?). Nie jeździłem do tej pory autami ze stałym 4x4 - nie wiem co jest normalne :oops:
Co o tym sądzicie?
A gdyby np. padł dyfer - jego pewnie też gwarancja nie obejmuje :-p

Boombastic
4 gwiazdki
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Forester 2,5 XT MY2008 z 2007 r. już sprzedany
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Rady dla kończącego gwarancję Forka MY2010

Post 22 lip 2013, o 11:47

Urbi pisze: A, jeszcze jedna rzecz. Jak mam maksymalnie skręcone koła i ruszam (np. parking - nie ma znaczenie prawo czy lewo) opony lekko piszczą (jeżeli robię to bardzo powoli - bez pisku). Czytałem, że fabryczne gumy (Yokohama Geolandar) dużo piszczą, ale też gdzieś znalazłem, że takie piski opon bywają jak pada tylny dyfer (?). Nie jeździłem do tej pory autami ze stałym 4x4 - nie wiem co jest normalne

Wywalenie wyrobu oponopodobnego w postaci Geolandary spowoduje eliminację wielu niedogodności począwszy od pisku poprzez słabe prowadzenie się aż do odzyskania przyczepności na mokrej drodze.

WiS
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
Auto: Forester turbo, zwany Yetim
Polubił: 3 razy
Polubione posty: 2 razy

Re: Rady dla kończącego gwarancję Forka MY2010

Post 22 lip 2013, o 16:34

Urbi pisze: Jak mam maksymalnie skręcone koła i ruszam (np. parking - nie ma znaczenie prawo czy lewo) opony lekko piszczą (...) gdzieś znalazłem, że takie piski opon bywają jak pada tylny dyfer (?).
Nie wydaje mi się, by to miało mieć związek - ale chętnie przeczytam, co ma o tym do powiedzenia tutejsza ekipa techniczna (bo też czasem słyszę pisk w podobnej sytuacji :-d )

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: Rady dla kończącego gwarancję Forka MY2010

Post 22 lip 2013, o 17:13

Przyczyn może być parę.
- źle ustawiona geometria
- rodzaj nawierzchni
- rodzaj opon


Dyfer raczej nie. Jak byłby przyblokowany przez padniętą wiskozę, to może przy mocnym skręcie na małej prędkości poszarpywać (tak jak ma to miejsce przy mocnej szperze).

WiS
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
Auto: Forester turbo, zwany Yetim
Polubił: 3 razy
Polubione posty: 2 razy

Re: Rady dla kończącego gwarancję Forka MY2010

Post 22 lip 2013, o 17:34

Geometria raczej OK, w takim razie (u mnie) zapewne kombinacja opon (goodyear wrangler) i specyficznej nawierzchni (słyszę to najczęściej na parkingu w jednej galerii).
PS. Dzięki za uspokojenie 8-)
Ostatnio zmieniony 22 lip 2013, o 17:35 przez WiS, łącznie zmieniany 1 raz.

FUX
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: ze sofy.
Auto: jeżdżące
Polubił: 236 razy
Polubione posty: 350 razy

Re: Rady dla kończącego gwarancję Forka MY2010

Post 22 lip 2013, o 17:34

We forku tak miałem na Goelanderach.

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: Rady dla kończącego gwarancję Forka MY2010

Post 22 lip 2013, o 17:39

WiS pisze:(słyszę to najczęściej na parkingu w jednej galerii).
To na bank nawierzchnia. Nie ma czym się przejmować.


A jakby była pokryta taką wylewaną farbą (nie wiem jak to się fachowo nazywa), to będzie piszczeć jak potępiona dusza przy każdym najmniejszym ruchu. W robocie czymś takim mamy pokryte podłogi w rejonie gdzie już gotowe auta jeżdżą i każde poruszenie kierownicą powoduje okropny pisk opon.
Ostatnio zmieniony 22 lip 2013, o 17:53 przez jarmaj, łącznie zmieniany 1 raz.

WiS
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
Auto: Forester turbo, zwany Yetim
Polubił: 3 razy
Polubione posty: 2 razy

Re: Rady dla kończącego gwarancję Forka MY2010

Post 22 lip 2013, o 17:45

No taki jakby malowany beton, o ile kojarzę. Uffff, bo już mnie kolega Urbi postraszył...

Urbi
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Auto: Forester MY2010
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Rady dla kończącego gwarancję Forka MY2010

Post 22 lip 2013, o 20:56

WiS pisze:No taki jakby malowany beton, o ile kojarzę. Uffff, bo już mnie kolega Urbi postraszył...
WiS nie bój się mojego straszenia :-d . Strasznie nakręcony jestem na to auto i czytam NASZE forum, Kropkę i kilka z USA i UK. Przeładowanie informacjami :-) - gdzieś to czytałem, ale nie potrafię teraz znaleźć. Też mi się zdaje, że to uroda tych opon.

A w sprawie wydechu: czy polecacie jakiś konkretny środek do malowania/konserwacji? Na ile to wystarcza? Głupio tak rudymi rurami świecić.

Urbi
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Auto: Forester MY2010
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Rady dla kończącego gwarancję Forka MY2010

Post 22 sie 2013, o 19:19

j33mbo pisze:Urbi, wydech masz pewnie skorodowany, daj przed końcem, niech wymienią albo pomalują, u mnie 2 x reklamowane z sukcesem
Gdzie naprawialiście/wymienialiście wydech na gwarancji? Dziś umawiałem się na serwis w Subaru Dukiewicz w W-wie i powiedzieli mi, że nigdy wydechu nie czyścili ani nie malowali itp. Nawet bez gwarancji nie wiedzą jaki i po co to robić, bo przecież "to normalne, że na wydechu jest trochę korozji". Czy ktoś z Was robił wydech w ramach gwarancji w W-wie?

Urbi
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Auto: Forester MY2010
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Rady dla kończącego gwarancję Forka MY2010

Post 13 wrz 2013, o 20:35

Urbi pisze:
j33mbo pisze:Urbi, wydech masz pewnie skorodowany, daj przed końcem, niech wymienią albo pomalują, u mnie 2 x reklamowane z sukcesem
Gdzie naprawialiście/wymienialiście wydech na gwarancji? Dziś umawiałem się na serwis w Subaru Dukiewicz w W-wie i powiedzieli mi, że nigdy wydechu nie czyścili ani nie malowali itp. Nawet bez gwarancji nie wiedzą jaki i po co to robić, bo przecież "to normalne, że na wydechu jest trochę korozji". Czy ktoś z Was robił wydech w ramach gwarancji w W-wie?
A jednak się udało. Wystarczyło podjechać 1 km dalej do ASO Subaru Nivette na ul.Fieldorfa. Wydech dziś pomalowany w ramach gwarancji bez żadnego problemu. Nie na długo pewnie wystarczy ale choć przez chwilę wygląda ok :thumb:

Urbi
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Auto: Forester MY2010
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Rady dla kończącego gwarancję Forka MY2010

Post 12 sty 2014, o 13:52

Urbi pisze: A jednak się udało. Wystarczyło podjechać 1 km dalej do ASO Subaru Nivette na ul.Fieldorfa. Wydech dziś pomalowany w ramach gwarancji bez żadnego problemu. Nie na długo pewnie wystarczy ale choć przez chwilę wygląda ok :thumb:

Mala aktualizacja dla zainteresowanych: Wczoraj po wizycie na myjni (tej co zwykle) farba z wydechu zaczęła się łuszczyć :wall: .

FUX
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: ze sofy.
Auto: jeżdżące
Polubił: 236 razy
Polubione posty: 350 razy

Re: Rady dla kończącego gwarancję Forka MY2010

Post 12 sty 2014, o 14:28

No i co z tego?
Tłumik się zużywa.

Urbi
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Auto: Forester MY2010
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Rady dla kończącego gwarancję Forka MY2010

Post 12 sty 2014, o 18:10

FUX pisze:No i co z tego?
Tłumik się zużywa.
No niestety w Forku III rdzę na puszkach wydechu widać z daleka bo są odsłonięte. Mnie to razi w 3 letnim aucie...

ODPOWIEDZ