AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
eMTi
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DW
Auto: zaturbione, wymarzone
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 1 lis 2013, o 21:30

ryjeks pisze: I tak do dzisiaj czekam na tą beczkę GTkiem na asfalcie
to jest absolutnie niemożliwe, ale przez brak szpery z przodu, a nie innych. Żadnym GT czy WRX po prostu tego się nie da zrobić. Sprawdzane wielokrotnie przez instruktorów SJS na szkoleniu, byłem tego wielokrotnie naocznym świadkiem ;-) To se ne da i koniec.
ryjeks pisze: Jest płytka z tyłu, helical z przodu, nie wiem tylko jak mocno spięta jest centralna
oj jak ja bym chciał, żeby tak było, ale niestety tak nie jest. Taki napęd ma śliwa w swojej rajdówce, ale to jest napęd ze Spec C. W STi jest 2x suretrac, niby szpery i lepsze to niż nic, ale do hardkorowych zadań się nie nadaje. Beczki na jajo bosmana się nie zrobi, mi ostatnio na plejadach przy beczce potwornie zaczęło mielić lewe przednie koło, tak więc to działa, ale w pewnych granicach..

co do DCCD w wersjach GC - praktycznie ŻADNE subaru z tamtego okresu (z RA i type-R włącznie) NIE MIAŁO ŻADNEJ szpery z przodu :!: Wszystko było na otwartym dyfrze. Z tego co pamiętam, to raptem z 3 wersje specjalne i limitowane miały szperę z przodu, a takich ze świecą szukać.

ryjeks, zadzwoń do marasa, to Ci szybko powie co i jak, w którą stronę pójść, za jaką kasę i co z tego będzie.


"If you try to just go round, you don’t go round. You just go straight on." - Ayrton Senna

brahu
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 1 lis 2013, o 21:36

TY752VB3EA

Nie wiem jak tam wersje CUSCO ale fakt jest, że v5 i v6 jakieś sztuki miały helicala na przedzie ;-) no i ich skrzynki były już na podwójnych synchro ale praktycznie nie do zdobycia. Przy takiej skrzyni 5MT z DCCD zawsze możesz sobie coś wrzucić we własnym zakresie za jakieś 5tysi :mrgreen:

ryjeks
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 1 lis 2013, o 21:51

brahu pisze:TY752VB3EA

Nie wiem jak tam wersje CUSCO ale fakt jest, że v5 i v6 jakieś sztuki miały helicala na przedzie ;-) no i ich skrzynki były już na podwójnych synchro ale praktycznie nie do zdobycia. Przy takiej skrzyni 5MT z DCCD zawsze możesz sobie coś wrzucić we własnym zakresie za jakieś 5tysi :mrgreen:

No to robi się ciekawie, bo wg. tabelki u Ciebie jest z tyłu takie same visko jak u mnie, z przodu otwarty.
Czyli ni mo szper teoretycznie :-)

Czyli samo spięcie centralnego już robi sporą robotę, hmmmmmmmm.
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae

brahu
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 1 lis 2013, o 22:00

Panie! Nie wciskaj mi tu ciemnoty :-p Tu masz wsio:
http://www.type-ra.com/subaru-impreza-m ... version-1/

booSTi
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: z piekła rodem
Auto: Black Devil STi
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 1 lis 2013, o 22:01

eMTi, po co ci szpera z przodu do kręcenia beczek?

Beczki nie zrobisz jak dupa nie zrywa przyczepności. Przód se może kopać dziurę jednym kołem ;-)

ryjeks
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 1 lis 2013, o 22:04

brahu pisze:Panie! Nie wciskaj mi tu ciemnoty :-p Tu masz wsio:
http://www.type-ra.com/subaru-impreza-m ... version-1/
Czyli płytka z tyłu i to by miało sens, bo te boczury są za ładne ;-)

Korzystałem z tego i piszą, że masz visko :-p
http://home.gci.net/~cowdookey/818/Tran ... Public.pdf
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae

booSTi
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: z piekła rodem
Auto: Black Devil STi
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 1 lis 2013, o 22:09

Aa i że Śliwa nie zrobi beczki swoim? Jego napędami to każdy zrobi beczkę. Według mnie każde dccd zdobi beczkę. Bo wtedy z tyłu nie ma lipy tylko jest pompa! :evilgrin:

brahu
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 1 lis 2013, o 22:11

Visko miały RA montowane na taśmie, a moją wersję Subaru Tecnica zabierało do siebie potem jak zjechało z taśmy i wkładało swoje zabawki ;-)

ryjeks
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 1 lis 2013, o 22:14

brahu pisze:Visko miały RA montowane na taśmie, a moją wersję Subaru Tecnica zabierało do siebie potem jak zjechało z taśmy i wkładało swoje zabawki ;-)
Twoją czyli "STi" ?

Bo w RA "WRX" zostawało visko pewnie ?

Dobrze kminię :roll:
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae

brahu
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 1 lis 2013, o 22:16

Tak moją, bo ona jeszcze nie była w pełni eSTikiem, później STiki były już w całości składane na "taśmie" dlatego w niektórych tabelkach nie ma pewnych danych do mojej.
ryjeks pisze: Bo w RA "WRX" zostawało visko pewnie ?
zgadza się

Tak jak Ci eMTi pisał, pojedź sobie do Marasa, najlepiej zarezerwuj sobie z dwa dni wolnego ;-) i wszystkiego się dowiesz.

ryjeks
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 1 lis 2013, o 22:33

Nie znam Marasa na tyle, żeby jeździć do niego na dwa dni :->

Z grubsza już wiem co i jak.

Szpera płytkowa z tyłu powinna dać zabawę.
Szpera płytkowa z tyłu z DCCD da jeszcze większą zabawę i ewentualny kłopot z obsługą, zależy jak się trafi.
Szpera z przodu to temat kontrowersyjny i nie jest niezbędna i raczej można sobie darować na początek.

Na szczęście jest to temat na wiosnę, bo przyjdzie zima i napęd sam się zeszperuje niedługo :mrgreen:
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae

brahu
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 1 lis 2013, o 23:00

Chodzi o to, że temat rzeka i gadania na kilka dni heh ;-)
ryjeks pisze: Na szczęście jest to temat na wiosnę, bo przyjdzie zima i napęd sam się zeszperuje niedługo
no to czyli masz całą zimę na przemyślenia i zbieranie opini, a może i jakiś fajny napędzik się trafi gdzieś przy okazji. Najważniejsze teraz, to zimo przybywaj :thumb:

ryjeks
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 1 lis 2013, o 23:23

brahu pisze:Chodzi o to, że temat rzeka i gadania na kilka dni heh ;-)
Zrozumiałem, żeby nie było ;-)
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae

eMTi
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DW
Auto: zaturbione, wymarzone
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 2 lis 2013, o 01:17

booSTi pisze: Aa i że Śliwa nie zrobi beczki swoim
a kto tak napisał? Właśnie jego furą jest to idealnie proste, bo nie dość, że ma DCCD z customowym sterowaniem, to jeszcze szperunek ze Spec C, czyli płytka z tyłu, helical z przodu. :thumb:
booSTi pisze: Beczki nie zrobisz jak dupa nie zrywa przyczepności. Przód se może kopać dziurę jednym kołem
to nie jest do końca takie proste ;-) Ja mówię o zrobieniu ładnej, płynnej i bardzo ciasnej beczki ;-) DCCD faktycznie baaaardzo mocno tu pomoże, bo bez niego w WRX i GT nie ma szans..

ryjeks, przednia szpera na zimę wbrew pozorom bardzo pomaga trzymać furę w ryzach przy szerokich boczurach na długich zakrętach.. Bez niej wywala przód na zewnątrz zakrętu, zwłaszcza na mniej śliskiej nawierzchni :whistle:
"If you try to just go round, you don’t go round. You just go straight on." - Ayrton Senna

Matiz
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Chorzów
Auto: Impreza RX '00 A.K.A. KombiHorror
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 2 lis 2013, o 10:06

jarmaj też wspominał o cywilnej jeździe a nie zebrał takiego opier***u :razz:

genralnie widze że bierzecie temat pod kątem ocierającym sie o technologie wrc :o
Aha co do RA "Sti" stającego sie "sti" dopiero po zjechaniu z taśmy ,to coś takiego ma komancz. i pamiętam że nikt mu specjalnie nie chciał wierzyć że taki proceder sie odbywał :razz:
Obrazek

booSTi
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: z piekła rodem
Auto: Black Devil STi
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 2 lis 2013, o 10:14

eMTi pisze:
ryjeks pisze: I tak do dzisiaj czekam na tą beczkę GTkiem na asfalcie
to jest absolutnie niemożliwe, ale przez brak szpery z przodu, a nie innych. Żadnym GT czy WRX po prostu tego się nie da zrobić. Sprawdzane wielokrotnie przez instruktorów SJS na szkoleniu, byłem tego wielokrotnie naocznym świadkiem ;-) To se ne da i koniec.
ryjeks pisze: Jest płytka z tyłu, helical z przodu, nie wiem tylko jak mocno spięta jest centralna
oj jak ja bym chciał, żeby tak było, ale niestety tak nie jest. Taki napęd ma śliwa w swojej rajdówce, ale to jest napęd ze Spec C. W STi jest 2x suretrac, niby szpery i lepsze to niż nic, ale do hardkorowych zadań się nie nadaje. Beczki na jajo bosmana się nie zrobi, mi ostatnio na plejadach przy beczce potwornie zaczęło mielić lewe przednie koło, tak więc to działa, ale w pewnych granicach..

co do DCCD w wersjach GC - praktycznie ŻADNE subaru z tamtego okresu (z RA i type-R włącznie) NIE MIAŁO ŻADNEJ szpery z przodu :!: Wszystko było na otwartym dyfrze. Z tego co pamiętam, to raptem z 3 wersje specjalne i limitowane miały szperę z przodu, a takich ze świecą szukać.

ryjeks, zadzwoń do marasa, to Ci szybko powie co i jak, w którą stronę pójść, za jaką kasę i co z tego będzie.
No ty napisałeś. Chyba że interpunkcja zmienia znacznie na przeciwne, ale nie sądzę. ;-)

ryjeks
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 2 lis 2013, o 10:23

Mam jeszcze tylko jedną wątpliwość, czy standardowe spięcie centralnej wiskozy, wystarczy do napędu zeszperowanego tyłu.
Teoretycznie nie powinno być chyba z tym problemu, bo w sumie napęd idzie bezpośrednio na tył.

Sprawdzimy na wiosnę :evilgrin: :whistle:
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae

booSTi
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: z piekła rodem
Auto: Black Devil STi
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 2 lis 2013, o 11:24

ryjeks pisze: Teoretycznie nie powinno być chyba z tym problemu, bo w sumie napęd idzie bezpośrednio na tył.
Jak to idzie bezpośrednio na tył? Napęd idzie na centrala, a potem na oś o mniejszym oporze. Potem szpera redukuje uślizg mniej przyczepnej osi i napędza oś przyczepną. Czyli na śniegu obie osie mają podobnie słabą przyczepność i szpery nie mają dużo roboty, a na suchym masa, nacisk, rozgrzane gumy czyli różna przyczepność jest redukowana przez szpery.

eMTi
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DW
Auto: zaturbione, wymarzone
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 2 lis 2013, o 11:29

Matiz pisze: genralnie widze że bierzecie temat pod kątem ocierającym sie o technologie wrc
Matiz takie dodatkowe info - większość z nas, która dyskutuje w tym wątku upala dosyć często i regularnie na zawodach, zimą dochodzi do tego częste latanie na górskich OeSach, tak więc nie jest to dyskusja teoretyczna fanów evo na temat tego, co to ja mam pod maską a czego nie i na co lecą bardziej laski. Pragmatycy z nas, ot co :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 2 lis 2013, o 12:42 przez eMTi, łącznie zmieniany 1 raz.
"If you try to just go round, you don’t go round. You just go straight on." - Ayrton Senna

brahu
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 2 lis 2013, o 12:36

booSTi pisze: Napęd idzie na centrala, a potem na oś o mniejszym oporze.
mówisz o ałdi?
eMTi pisze: tak więc nie jest to dyskusja teoretyczna fanów evo nad tego, co to ja mam pod maską a czego nie i na co lecą bardziej laski
no, to teraz wiem czemu cygan sprzedał swoją Żmije i kupił Evo :giggle: :-p

booSTi
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: z piekła rodem
Auto: Black Devil STi
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 2 lis 2013, o 13:47

W każdym samochodzie który respektuje prawa fizyki. W audi centralny był na torsenie, czyli starał się pchać moment tam gdzie można się odpychać. Bez żadnego oleju czy płytek - tylko zębate ślimaki ;-)

cyqan
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: z Internetu
Auto: była Impreza, jest Evo, jest ok
Polubił: 0
Polubione posty: 4 razy

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 2 lis 2013, o 13:52

Pfff, Żmija miała dobrze pod maską i jeszcze lepiej pow. 85% depniecia pedalu gazu. Tak więc można i w subaru wspomagać się elektroniką.

A tak między Bogiem a prawda w ryjeksa przypadku można jeszcze sporo pozytywnych modow wykonać po stronie zawieszenia i usztywnienia budy, które wg mnie zrobia dobra robote i zapewnia spokój na sezon :razz:

lukass
5 gwiazdek
Lokalizacja: Wawa
Auto: Proto WRC'17 i 4 razy 4x4 - czyli w sumie 5 razy 4x4
Polubił: 8 razy
Polubione posty: 146 razy

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 2 lis 2013, o 14:02

eMTi pisze: bo bez niego w WRX i GT nie ma szans..

A ja myślę że sie da choć łątwie to nie jest:

był WRX powered by Jako & PB98 i STi MY'05 EU DCCD

booSTi
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: z piekła rodem
Auto: Black Devil STi
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 2 lis 2013, o 16:41

W tym drugim, bo ten pierwszy jest u mnie zablokowany, gość się pokręcił, ale beczki nie zrobił. Widać, że dupa nie ma ochoty wyprzedzić przodu. Audi tak latało na otwartym tyle.

ryjeks
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 2 lis 2013, o 19:00

lukass pisze: A ja myślę że sie da choć łątwie to nie jest:

Ale tu dyskutujemy o suchym asfalcie, a nie wilgotnej kostce czy zabłoconym betonie.
Im mniej przyczepne podłoże tym łatwiej i to jest oczywiste.
Chodzi też o płynność i powtarzalność ruchów.

Poza tym na tej kostce to nie beczka tylko kręcenie się w kółko bez ładu i składu.
Natomiast ta niebieskim WRXem wyszła bardzo ładnie, ale tam jest jakieś błoto, czy inne mazidło.
Ostatnio zmieniony 2 lis 2013, o 19:45 przez ryjeks, łącznie zmieniany 1 raz.
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae

ODPOWIEDZ