
Outback (98-03)- automat czy manual?
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Re: Outback (98-03)- automat czy manual?
w A/T nie ma stałego napędu 

Regeneracja felg ;
Malowanie proszkowe
Prostowanie felg
Spawanie felg
Świętokrzyskie 507304269
Malowanie proszkowe
Prostowanie felg
Spawanie felg
Świętokrzyskie 507304269
Re: Outback (98-03)- automat czy manual?
We właściwym AT jest.komin pisze:w A/T nie ma stałego napędu

Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.
Re: Outback (98-03)- automat czy manual?
czekam na śniggggg zobacze na własnych oponach 

Regeneracja felg ;
Malowanie proszkowe
Prostowanie felg
Spawanie felg
Świętokrzyskie 507304269
Malowanie proszkowe
Prostowanie felg
Spawanie felg
Świętokrzyskie 507304269
-
piotrekw81
- 1 gwiazdka
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Outback (98-03)- automat czy manual?
W Subarowym A/T - nawet w tym bez centralnego dyferencjału tylna oś zawsze jest dopięta - niezależnie od prędkości (przynajmniej w nowszych rocznikach). Na 1. biegu dość agresywnie, na wyższych biegach mniej. Nie występuje coś takiego jak "dopinanie" tylnej osi.komin pisze: w A/T nie ma stałego napędu
-
piotrekw81
- 1 gwiazdka
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Outback (98-03)- automat czy manual?
Rozumiem, wolę jednak manual ale gdybym oglądał jednak samochód z Automatem to gdzie znajdę numer skrzyni biegów, trzeba wejść pod samochód bo czasami to trudne??
Z tego co zrozumiałem większość z Was gdybyście byli zdecydowani na automat to wybralibyście ten z centralnym dyferencjałem, prawda??
Z tego co zrozumiałem większość z Was gdybyście byli zdecydowani na automat to wybralibyście ten z centralnym dyferencjałem, prawda??
Re: Outback (98-03)- automat czy manual?
piotrekw81 pisze: gdzie znajdę numer skrzyni biegów,
Wystarczy otworzyć maskę, jest na górze skrzyni, powinna też być na TZ.,
piotrekw81 pisze: prawda??
Nie do końca . AT tylko z możliwością manualnej zmiany biegów, czyli łopatki.
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.
-
piotrekw81
- 1 gwiazdka
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Outback (98-03)- automat czy manual?
Nie, z tego wynika mój pierwszy post w temacie.piotrekw81 pisze:Czy w Outbacku 2.5 (98-03) były łopatki??
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.
-
piotrekw81
- 1 gwiazdka
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
- rrosiak
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: W-wa, Kutno
- Auto: Duża Dacia :)
- Polubił: 129 razy
- Polubione posty: 198 razy
Re: Outback (98-03)- automat czy manual?
leon pisze: AT tylko z możliwością manualnej zmiany biegów, czyli łopatki.
Łopatki (tylko H6) pojawiły się dopiero w MY07, we wcześniejszych (od MY04) była sekwencja w drążku, stosowana również później w OBK 2.5.
"Pan Macierewicz bardzo często mówi co wie, ale rzadko wie co mówi." - L.Miller - 
Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów.

Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów.

Re: Outback (98-03)- automat czy manual?
Z polskiej instrukcji :
Zużycie paliwa miasto/po za /średnio. Przyspieszenie/v max
5MT 12,7/7,7/9,5 9,5s 197
4AT 12,8/8,0/9,8 10,6s 195
czyli róznice w paliwie w granicach błędu niedopompowanej opony o 0,3. Śmiem twierdzić, że palą tyle samo, w pewnych warunkach automat nawet brał mi mniej.
Jeśli do przyczepy i ciężkiego traktowania albo komfortowej jazdy, szczególnie w mieście to automat. Jak do latania bokiem, subiektywnie odczuwanej większej dynamiki i serwisowania skrzyni i sprzęgła u Kazika za stodołą bardziej manual. Po za tym rynek jest ubogi, w tym wieku kupuje się stan techniczny, nie kolor i wyposażenie. Żadnego bym nie przekreślał, przejechałbym się jednym i drugim.
Poniżej link o momencie przenoszonym wielopłytką na tył w warunkach drogowych
http://www.forum.subaru.pl/index.php?/t ... -dot-4eat/
Ja jakoś nigdy w obk nie poczułem, ze nie mam zapiętego tyłu. No ale żaden znafffca ze mnie, może dlatego ze równolegle jeżdżę hamskimi terenówkami, tam zapięcie, niedopięcie czuć.
Zużycie paliwa miasto/po za /średnio. Przyspieszenie/v max
5MT 12,7/7,7/9,5 9,5s 197
4AT 12,8/8,0/9,8 10,6s 195
czyli róznice w paliwie w granicach błędu niedopompowanej opony o 0,3. Śmiem twierdzić, że palą tyle samo, w pewnych warunkach automat nawet brał mi mniej.
Jeśli do przyczepy i ciężkiego traktowania albo komfortowej jazdy, szczególnie w mieście to automat. Jak do latania bokiem, subiektywnie odczuwanej większej dynamiki i serwisowania skrzyni i sprzęgła u Kazika za stodołą bardziej manual. Po za tym rynek jest ubogi, w tym wieku kupuje się stan techniczny, nie kolor i wyposażenie. Żadnego bym nie przekreślał, przejechałbym się jednym i drugim.
Poniżej link o momencie przenoszonym wielopłytką na tył w warunkach drogowych
http://www.forum.subaru.pl/index.php?/t ... -dot-4eat/
Ja jakoś nigdy w obk nie poczułem, ze nie mam zapiętego tyłu. No ale żaden znafffca ze mnie, może dlatego ze równolegle jeżdżę hamskimi terenówkami, tam zapięcie, niedopięcie czuć.
Re: Outback (98-03)- automat czy manual?
W OBK 3,0 tak, ale w 2,5 też?rrosiak pisze:Kubik1, bo akurat w OBK 2,5 (od 2004 w górę, wcześniej nie wiem) siedzi AT z centralnym dyfrem.
Jestem zaskoczony, bo wydawało mi się do tej pory, że 4-biegowy automat z centralnym dyfrem, to FHI robiło tylko dla General Motors, w modelu, który nazywał się Saab 9-2x Aero.
Ale pewny nie jestem, bo to stare dzieje.

- rrosiak
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: W-wa, Kutno
- Auto: Duża Dacia :)
- Polubił: 129 razy
- Polubione posty: 198 razy
Re: Outback (98-03)- automat czy manual?
Лукашэнка, wejdź sobie na kropkę do podlinkowanego post wyżej wątku.
"Pan Macierewicz bardzo często mówi co wie, ale rzadko wie co mówi." - L.Miller - 
Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów.

Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów.

Re: Outback (98-03)- automat czy manual?
Witam:-)
Subaru z 4eat wyposazonej w centralny dyfer poczatek kodu skrzyni biegow zawsze ma na Tv...kod skrzyni jest na tabliczce znamionowej,oraz na obudowie sprzegla,taka papierowa naklejka,ponadto jesli wejdziesz pod spod,to w tylnej czesci skrzyni,w modelu z vdc i vtd znajduje sie czujnik predkosci tylnej osi,gdzie w zwyklej 4eat znajduje sie sterowanie elektryczne do zalaczania tylu i jest to cos nizej anizeli czujnik tylnej osi z vtd. Po zdjeciu pokrywki bezpiecznikow w komorze silnika,z wersji z centralnym dyfrem znajduje sie miejsce na bezpiecznik vdc off.
To tak na szybko,by rozpoznac zamontowana skrzynie:-)
Zas jesli interesuje Cie praktyka,to w skrocie ma sie to tak...
4eat,z vtd bylo montonwane jako skrzynia 4 eat phase II,zawsze bylo to cos,czyli vtd montowane ze stabilizacja toru jazdy czyli vdc,w ktorego sklad wchodzilo takze....uklad przeciwposlizgowy,oraz elektroniczna blokada kol,realizowana hamulcami,czyli by uayskac pelna trakcje,kola ktore maja poslizg sa przyhamowywane.
Tyl z vdc,vtd jest bardziej faworyzowany,co w praktyce da sie wyczuc,przypada na niego 55 procent,zas na przod 45.
Moj opis jest wynikiem moich doswiadczen mechanicznych,z roabieraniq tego auta,na czesci niemal pierwsze,oraz z eksploatacji tego napedu.
Ufam,ze na cos Ci sie zda ten opis i byc moze pomoze,w wyborze.
Pozdrawiam.
Subaru z 4eat wyposazonej w centralny dyfer poczatek kodu skrzyni biegow zawsze ma na Tv...kod skrzyni jest na tabliczce znamionowej,oraz na obudowie sprzegla,taka papierowa naklejka,ponadto jesli wejdziesz pod spod,to w tylnej czesci skrzyni,w modelu z vdc i vtd znajduje sie czujnik predkosci tylnej osi,gdzie w zwyklej 4eat znajduje sie sterowanie elektryczne do zalaczania tylu i jest to cos nizej anizeli czujnik tylnej osi z vtd. Po zdjeciu pokrywki bezpiecznikow w komorze silnika,z wersji z centralnym dyfrem znajduje sie miejsce na bezpiecznik vdc off.
To tak na szybko,by rozpoznac zamontowana skrzynie:-)
Zas jesli interesuje Cie praktyka,to w skrocie ma sie to tak...
4eat,z vtd bylo montonwane jako skrzynia 4 eat phase II,zawsze bylo to cos,czyli vtd montowane ze stabilizacja toru jazdy czyli vdc,w ktorego sklad wchodzilo takze....uklad przeciwposlizgowy,oraz elektroniczna blokada kol,realizowana hamulcami,czyli by uayskac pelna trakcje,kola ktore maja poslizg sa przyhamowywane.
Tyl z vdc,vtd jest bardziej faworyzowany,co w praktyce da sie wyczuc,przypada na niego 55 procent,zas na przod 45.
Moj opis jest wynikiem moich doswiadczen mechanicznych,z roabieraniq tego auta,na czesci niemal pierwsze,oraz z eksploatacji tego napedu.
Ufam,ze na cos Ci sie zda ten opis i byc moze pomoze,w wyborze.
Pozdrawiam.
Re: Outback (98-03)- automat czy manual?
Ps...
4eat z vtd i vdc bylo montowana z silnikami 2.5l od 1998r.
4eat z vtd i vdc bylo montowana z silnikami 2.5l od 1998r.
Re: Outback (98-03)- automat czy manual?
sheki,sheki pisze:Ps...4eat z vtd i vdc bylo montowana z silnikami 2.5l od 1998r.
wypadałoby jednak dopisać, że było tak wyłącznie w przypadku silników 2.5 z turbo.
Chodzi o modele: Legacy 2.5 GT oraz Outback 2.5 XT.
Wszystkie wersje aut Subaru z silnikami 2.5 wolnossącymi były wyposażane w skrzynie 4eat bez centralnego dyfra.
W Foresterach, niezależnie czy z silnikami wolnossącymi 2.0, czy 2.5, czy nawet 2.5 turbo (XT), zawsze występowała skrzynia 4eat bez centralnego dyfra.
Re: Outback (98-03)- automat czy manual?
rrosiak,rrosiak pisze:Лукашэнка, wejdź sobie na kropkę do podlinkowanego post wyżej wątku.
czytanie wątków na kropce znudziło mnie już wiele lat temu...
szukanie tam precyzyjnych informacji to tak mnie więcej jak szukanie obiektywnych informacji w Gazecie Wyborczej.

Re: Outback (98-03)- automat czy manual?
Лукашэнка pisze: Wszystkie wersje aut Subaru z silnikami 2.5 wolnossącymi były wyposażane w skrzynie 4eat bez centralnego dyfra.
Nieprawda.
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.
Re: Outback (98-03)- automat czy manual?
Z tego co wnioskuję po powyższych postach , to że samochody z 4EAT posiadające kontrolę trakcji VDC mają obligatoryjnie VTD. Dobrze rozumuję?
Re: Outback (98-03)- automat czy manual?
W latach 98-03 tak. Później się nauczyli montować również do MPT.kAROL10 pisze:Z tego co wnioskuję po powyższych postach , to że samochody z 4EAT posiadające kontrolę trakcji VDC mają obligatoryjnie VTD. Dobrze rozumuję?
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.
Re: Outback (98-03)- automat czy manual?
Nie.kAROL10 pisze:Z tego co wnioskuję po powyższych postach , to że samochody z 4EAT posiadające kontrolę trakcji VDC mają obligatoryjnie VTD. Dobrze rozumuję?
W moim Foresterze 2.5XT z roku 2007, z 4-biegową skrzynią automatyczną, jest kontrola trakcji, a centralnego dyfra brak (co, dla jasności, nie jest żadnym problemem).
Re: Outback (98-03)- automat czy manual?
A jakieś konkrety?leon pisze:Лукашэнка pisze: Wszystkie wersje aut Subaru z silnikami 2.5 wolnossącymi były wyposażane w skrzynie 4eat bez centralnego dyfra.
Nieprawda.
Tylko najlepiej z naszej strefy geopolitycznej poproszę.
Bo że kiedyś coś na rynek japoński albo australijski, to dla ścisłości dyskusji akademickiej oczywiście może być pożyteczne, ale czy dla naszej praktyki też?

Re: Outback (98-03)- automat czy manual?
http://www.subaru.de/fileadmin/download ... i-1999.pdfЛукашэнка pisze:A jakieś konkrety?leon pisze:Лукашэнка pisze: Wszystkie wersje aut Subaru z silnikami 2.5 wolnossącymi były wyposażane w skrzynie 4eat bez centralnego dyfra.
Nieprawda.
Tylko najlepiej z naszej strefy geopolitycznej poproszę.
Bo że kiedyś coś na rynek japoński albo australijski, to dla ścisłości dyskusji akademickiej oczywiście może być pożyteczne, ale czy dla naszej praktyki też?
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.
Re: Outback (98-03)- automat czy manual?
No i?
Przyznałbym, że
Es irrt der Mensch so lang er strebt
tylko, że po przejrzeniu tego prospektu...
Da steh' ich nun, ich armer Tor!
Und bin so klug als wie zuvor
