POTRZEBNUJE ODROBINĘ MOCCCCCCY

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
melina26
2 gwiazdki
Auto: Legacy antyk ej18t megasquirted
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: POTRZEBNUJE ODROBINĘ MOCCCCCCY

Post 19 sty 2016, o 12:55

Chloru , prosty przykład:
1. hamuję tam ori forka 122 KM - otrzymuję wynik 123 KM, czyli wiem że wynik jest dokładny,
2. hamuję forka ponownie w tych samych warunkach tyle że 5 min. później - otrzymuję wynik 123 KM, czyli wiem że wyniki są dokładne i precyzyjne (różnice w wynikach z tego co pamiętam 0,2 KM).
Kolejno zmieniam czujnik na zmodzony i powtarzam punkt 1 i 2...
Mi potrzebna jest różnica a nie sama wartość mocy wyjściowej więc link który wkleiłeś dotyczy innej sytuacji. Mimo wszystko Goudula sam potwierdza że sposób którym się posługuję jest prawidłowy (wysiliłem się i sprawdziłem co wkleiłeś ;-) ).
Oczywiście mozna napisać że hamownia jest nieliniowa i zapomnieli o jej kalibracji, zmieniła nagle się wilgotność powietrza, obsługujący poczuł % które wprowadził do organizmu 10 min wcześniej, to wina Tu-ska, to był zamach i itp., W takiej sytuacji ile wart będzie jakikolwiek wykres nawet z podwoziowej?
Jeśli ktoś pisze o jakiejś dupohamowni albo sparwdzaniu w inny organoleptyczy sposób to ja dziekuję - nie mam nawet takiej wyobraźni i gratuluję jednocześnie jej posiadzaczom.
...szanujmy się drodzy forumowicze.



Chloru
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DC
Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
Polubił: 245 razy
Polubione posty: 526 razy

Re: POTRZEBNUJE ODROBINĘ MOCCCCCCY

Post 19 sty 2016, o 13:07

melina26 pisze: Kolejno zmieniam czujnik na zmodzony i powtarzam punkt 1 i 2...
Mi potrzebna jest różnica a nie sama wartość mocy wyjściowej więc link który wkleiłeś dotyczy innej sytuacji. Mimo wszystko Goudula sam potwierdza że sposób którym się posługuję jest prawidłowy (wysiliłem się i sprawdziłem co wkleiłeś ).

I żeby dowieść tego wzrostu o magiczne 2,5 KM właśnie wydałeś xxx PLN na czujnik + XXX PLN na hamownię.
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae

melina26
2 gwiazdki
Auto: Legacy antyk ej18t megasquirted
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: POTRZEBNUJE ODROBINĘ MOCCCCCCY

Post 19 sty 2016, o 13:14

I co w związku z tym?

Chloru
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DC
Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
Polubił: 245 razy
Polubione posty: 526 razy

Re: POTRZEBNUJE ODROBINĘ MOCCCCCCY

Post 19 sty 2016, o 13:19

Nic ... tylko w takim wypadku lepiej wydać te pieniądze na szkolenie. Auto będzie wtedy znacznie szybsze mimo braku tych 2.5 KM.
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae

ptk22
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: JG
Auto: Subaru Impreza 2.0 GX blobeye LPG
Polubił: 2268 razy
Polubione posty: 137 razy

Re: POTRZEBNUJE ODROBINĘ MOCCCCCCY

Post 19 sty 2016, o 13:37

Chloru pisze:Nic ... tylko w takim wypadku lepiej wydać te pieniądze na szkolenie.
Albo na zawias i hamulce tak jak ten kolega:

Link: https://www.youtube.com/watch?v=vN5sAh1Z7Tg
Jest ryzyko, musi być wybór.

melina26
2 gwiazdki
Auto: Legacy antyk ej18t megasquirted
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: POTRZEBNUJE ODROBINĘ MOCCCCCCY

Post 19 sty 2016, o 13:42

Zapewne macie rację i tak będzie. Co więcej moge to osobiście potwierdzić. Tylko co to ma do tematu "POTRZEBNUJE ODROBINĘ MOCCCCCCY" ? Czy moc = szybkość? Czy może mam już problemy z czytaniem ze zrozumieniem? Gdyby chodziło o szybkosć zaproponował bym też wyjecie zbędnych foteli albo opróżnienie bagaznika. Koszt 0 zł, hamownia zbędna, szkolenie zbędne.

zinc
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 0

Re: POTRZEBNUJE ODROBINĘ MOCCCCCCY

Post 19 sty 2016, o 13:57

to jak walczymy o setne czesci km to proponuje zrobic wymiane oleju... zawsze to silnikowi latwiej bedzie sie krecic. Ps serio 10hp to mozna powiedziec ze cos jest ale 2,5... i te 10 hp uzyskales wydechem ?? co dokladnie zrobiles i jak??
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow

ptk22
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: JG
Auto: Subaru Impreza 2.0 GX blobeye LPG
Polubił: 2268 razy
Polubione posty: 137 razy

Re: POTRZEBNUJE ODROBINĘ MOCCCCCCY

Post 19 sty 2016, o 14:14

melina26 pisze: Tylko co to ma do tematu "POTRZEBNUJE ODROBINĘ MOCCCCCCY" ?
A do czego jej potrzebujesz? :-p
Jest ryzyko, musi być wybór.

melina26
2 gwiazdki
Auto: Legacy antyk ej18t megasquirted
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: POTRZEBNUJE ODROBINĘ MOCCCCCCY

Post 19 sty 2016, o 14:20

Jak już Chloru napisał, wydałem na te ułamki KM XXX zł z własnej kieszeni. Umieściłem opis zmian na forum, zamieściłem zdjęcia, wkleiłem wykresy z hamowni (są tam dane typu nazwa firmy, telefon ...) pojeździłem kilkadziesiąt tyś km w celu sprawdzenia czy wszystko będzie OK. Potwierdzam - wszystko było OK. MacGregor podał bezpośredni linki do opisu (podpowiem że chodzi o ten 3 ostatni). zinc z całym szacunkiem ale chyba można się wysilić i uszanować czas innych?
http://forum-subaru.pl/viewtopic.php?f= ... 42#p405942

Chloru
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DC
Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
Polubił: 245 razy
Polubione posty: 526 razy

Re: POTRZEBNUJE ODROBINĘ MOCCCCCCY

Post 19 sty 2016, o 14:46

LOL nie wiem czy dobrze widzę na telefonie ale wygląda na to, że dla paru KM trzeba było poświęcić charakterystykę silnika do ~4400 RPM.
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae

melina26
2 gwiazdki
Auto: Legacy antyk ej18t megasquirted
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: POTRZEBNUJE ODROBINĘ MOCCCCCCY

Post 19 sty 2016, o 15:27

Brawo Chloru , Jesteś drugim który to zauważył!! Zanim to napisałeś zadałeś sobie pytanie czy aby na pewno ta wyjściowa charakterystyka też nie była poprawiana? ;-). Może czasami warto pomyśleć dwie chwile? Gdzie żądza wiedzy? Znalazła się pod żądzą ataku i udowodnienia swoich racji?
Mam jeszcze dwa inne wykresy na których moment jest praktycznie poziomą kreską, kosztem mocy maksymalnej oczywiście. Podpowiem że można coś takiego uzyskać na wałkach ze starszych ssaków. Widzę jednak że udostępnienie tego wiązało by się tylko z samymi problemami.
Znudziło mi się już dukać w tym wątku. Piszta dalej se sami co chceta :evilgrin: Ja wymiękam.
Mimo wszystko pozdro dla Wszystkich Forumowiczów.

siewcu
5 gwiazdek
Lokalizacja: Wroclaw
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: POTRZEBNUJE ODROBINĘ MOCCCCCCY

Post 19 sty 2016, o 15:52

melina26 pisze:siewcu, uważasz że Ecu Performance jest niewiarygodne ???? :o Jesteś pierwsza osobą która na to wskazuje. Może jakieś dowody? Wiesz jaki autorytet podwarzasz?
PS "a pieniądze możesz marnować" - dzięki za pozwolenie. Pieniądzde wydaję tak jak chcę i Tobie też nie będe sugerował jak je wydawać ;-)
tu nie chodzi o wiarygodność tej konkretnej hamowni, tu chodzi o wiarygodność pomiarów jako takich, gdzie każdy jest wykonywany w innych warunkach.
Biuro pomocy poszkodowanym w wypadkach drogowych RES - http://www.odszkodowania-res.pl

ptk22
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: JG
Auto: Subaru Impreza 2.0 GX blobeye LPG
Polubił: 2268 razy
Polubione posty: 137 razy

Re: POTRZEBNUJE ODROBINĘ MOCCCCCCY

Post 19 sty 2016, o 16:12

melina26, nie obrażaj się na wszystkich, tylko napisz po co Tobie te parę HP więcej?
Jest ryzyko, musi być wybór.

Chloru
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DC
Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
Polubił: 245 razy
Polubione posty: 526 razy

Re: POTRZEBNUJE ODROBINĘ MOCCCCCCY

Post 19 sty 2016, o 18:09

melina26 pisze: Brawo Chloru , Jesteś drugim który to zauważył!! Zanim to napisałeś zadałeś sobie pytanie czy aby na pewno ta wyjściowa charakterystyka też nie była poprawiana? .

To akurat nie ma zadnego znaczenia. Sam przed chwilą pisałeś, że porównujesz 2 pomiary bo tak jest poprawnie i nie interesuje Cię wartość mocy/momentu tylko jej zmiana w stosunku do stanu wyjściowego. Krótko mówiąc coś zyskałeś coś straciłeś. W przeliczeniu na sekundy do 100/V max wyjdzie zerowa różnica ale bijesz pianę dalej i twierdzisz, że dłubanie silnika NA domowymi metodami ma sens. Proponuję zestaw pt. baranek i ściana + duży rozpęd.

melina26 pisze: Podpowiem że można coś takiego uzyskać na wałkach ze starszych ssaków. Widzę jednak że udostępnienie tego wiązało by się tylko z samymi problemami.

Oczywiście zmiana wałków w takim silniku to operacja tania i każdy kto ma młotek, płaską 16 i śrubokręt jest w stanie to wykonać na podwórku. :->
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae

Kubik1
5 gwiazdek
Auto: impreza 2,0
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: POTRZEBNUJE ODROBINĘ MOCCCCCCY

Post 19 sty 2016, o 19:46

melina26 pisze:Widze ze niektorzy wiedza lepiej :thumb: Mimo wszystko ja jezdze na Parowcowa i tak juz zostanie ;-)
Zimą ta moc jest zupełnie zbędna na śliskim.
Jak jest dobra droga, to mocy zawsze jest za mało i zawsze znajdzie się ktoś szybszy. Dodanie 10KM, to kropla w morzu potrzeb. Nawet jak zrobisz 110, to też po jakimś czasie nie wystarcza i szukamy następnych 100KM. Może lepiej kupić coś uturbionego, aby była baza do dalszej roboty?

zinc
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 0

Re: POTRZEBNUJE ODROBINĘ MOCCCCCCY

Post 20 sty 2016, o 19:20

melina26 pisze:Jak już Chloru napisał, wydałem na te ułamki KM XXX zł z własnej kieszeni. Umieściłem opis zmian na forum, zamieściłem zdjęcia, wkleiłem wykresy z hamowni (są tam dane typu nazwa firmy, telefon ...) pojeździłem kilkadziesiąt tyś km w celu sprawdzenia czy wszystko będzie OK. Potwierdzam - wszystko było OK. MacGregor podał bezpośredni linki do opisu (podpowiem że chodzi o ten 3 ostatni). zinc z całym szacunkiem ale chyba można się wysilić i uszanować czas innych?
http://forum-subaru.pl/viewtopic.php?f= ... 42#p405942
Jasne tylko co miałem wpisać? "Szukanie setnych km w na"?
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow

zinc
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 0

Re: POTRZEBNUJE ODROBINĘ MOCCCCCCY

Post 20 sty 2016, o 19:21

Chloru pisze:
melina26 pisze: Brawo Chloru , Jesteś drugim który to zauważył!! Zanim to napisałeś zadałeś sobie pytanie czy aby na pewno ta wyjściowa charakterystyka też nie była poprawiana? .

To akurat nie ma zadnego znaczenia. Sam przed chwilą pisałeś, że porównujesz 2 pomiary bo tak jest poprawnie i nie interesuje Cię wartość mocy/momentu tylko jej zmiana w stosunku do stanu wyjściowego. Krótko mówiąc coś zyskałeś coś straciłeś. W przeliczeniu na sekundy do 100/V max wyjdzie zerowa różnica ale bijesz pianę dalej i twierdzisz, że dłubanie silnika NA domowymi metodami ma sens. Proponuję zestaw pt. baranek i ściana + duży rozpęd.

melina26 pisze: Podpowiem że można coś takiego uzyskać na wałkach ze starszych ssaków. Widzę jednak że udostępnienie tego wiązało by się tylko z samymi problemami.

Oczywiście zmiana wałków w takim silniku to operacja tania i każdy kto ma młotek, płaską 16 i śrubokręt jest w stanie to wykonać na podwórku. :->
Szkoda mimo wszystko auta... To subaru...
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow

siewcu
5 gwiazdek
Lokalizacja: Wroclaw
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Post 20 sty 2016, o 19:46

nie przesadzaj, podejdź bardziej zdroworozsądkowo do tematu... ja wiem, że dla fanatyka marki to ciężkie, ale do zrobienia ;)

a grzebanie w wolnym ssaku domowymi metodami to kompletnie debilny pomysł, bo koszt dobicia do 200 KM przerośnie bezproblemowo koszt wsadzenia silnika z gt/wrx/sti, na starcie będzie więcej lub sporo więcej mocy, większa żywotność niż jakiegoś grzebanego wynalazku i przede wszystkim wszyscy to naprawią... no i jak się pojawi budżet i znudzi moc, to prostymi i relatywnie tanimi zabiegami(w proporcji do przyrostów) można podnieść moc - a limitem jest wtedy budżet. a idąc już totalną fantastyką, wygrzebując wolnossaka na 200 KM z litra wydamy dziesiątki tysięcy złotych(jeśli nie euro), a z turbo za dużo mniejsze pieniądze będzie sporo więcej mocy.
Biuro pomocy poszkodowanym w wypadkach drogowych RES - http://www.odszkodowania-res.pl

inquiz
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: pojazd wolnobieżny
Polubił: 421 razy
Polubione posty: 361 razy

Re: POTRZEBNUJE ODROBINĘ MOCCCCCCY

Post 20 sty 2016, o 21:43

pierwsze primo - wieść gminna mówi że się nie opłaca i to zostało powiedziane ;-)
drugie primo - jak ktoś ma ochotę wrzucić trochę własnej kasy w błoto wiedząc to powyżej, ma do tego pełne prawo :-)
Those who would give up essential liberty to purchase a little temporary safety deserve neither liberty nor safety.
Živela Jugoslavija!

Kubik1
5 gwiazdek
Auto: impreza 2,0
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: POTRZEBNUJE ODROBINĘ MOCCCCCCY

Post 20 sty 2016, o 22:07

inquiz pisze:pierwsze primo - wieść gminna mówi że się nie opłaca i to zostało powiedziane ;-)
drugie primo - jak ktoś ma ochotę wrzucić trochę własnej kasy w błoto wiedząc to powyżej, ma do tego pełne prawo :-)
Nie zabraniaj bogatemu :-p

inquiz
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: pojazd wolnobieżny
Polubił: 421 razy
Polubione posty: 361 razy

Re: POTRZEBNUJE ODROBINĘ MOCCCCCCY

Post 20 sty 2016, o 22:54

Kubik1 pisze: Nie zabraniaj bogatemu :-p
No właśnie nie chcę zabraniać, przy okazji też nie ma co atakować i kogoś na siłę od nierozsądnych pomysłów odwodzić ;-)
Those who would give up essential liberty to purchase a little temporary safety deserve neither liberty nor safety.
Živela Jugoslavija!

vojta
4 gwiazdki
Lokalizacja: Sydenberg
Auto: tojka jariska
Polubił: 66 razy
Polubione posty: 2 razy

Re: POTRZEBNUJE ODROBINĘ MOCCCCCCY

Post 21 sty 2016, o 11:52

taaak... jakby w temacie po wymianie kolektora dolotowego z 74C na 73C zaskutkowało dodaniem 12 KM ( arabów, mustangów.. nie kucyków )... sprawdzone doświadczalnie na różnych wysokościach npm , przy różnych wilgotnościach , za dnia i po zmroku.... ale to w Nissanie Almerze N15....subaru wolnego ssaka się nie opyla ....

Duniek
2 gwiazdki
Auto: tak brzydkie, że aż ładne
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 0

Re: POTRZEBNUJE ODROBINĘ MOCCCCCCY

Post 21 sty 2016, o 21:59

Do autora:
Teraz musisz zapierd...ć dwa lata na budowie aby kupić bazę do modów, a potem dwa lata w Holandii zbierać truskawki na remont silnika, skrzyni i reszty mechaniki.
Taki morał z tych kilkunastu postów.

komin
4 gwiazdki
Lokalizacja: Kielce
Auto: Legacy 2.5 A/T
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: POTRZEBNUJE ODROBINĘ MOCCCCCCY

Post 25 sty 2016, o 23:49

marsubar jak byś dobrze poszukał na forum już nie raz został poruszany temat podnoszenia mocy w N/A mnie już 2 lata temu sprowadzili na ziemie i usłyszałem to samo co jest napisane wyżej :-) taka sytuacja
Regeneracja felg ;
Malowanie proszkowe
Prostowanie felg
Spawanie felg
Świętokrzyskie 507304269

MacGregor
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Białystok
Auto: Outback III '05 3.0 H6 5EAT, Legacy IV MY06 Kombi 2.0 165KM Było:Impreza ej16 turbo
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: POTRZEBNUJE ODROBINĘ MOCCCCCCY

Post 28 sty 2016, o 19:15

Kolego marsubar, jak widzisz lepiej nic nie przerabiaj, posiedź i poczekaj aż uzbierasz na tego GT-a.
Inne działania-przeróbki będą miały żenujący skutek. :-(

ODPOWIEDZ