Przygotowania do zmiany silnika
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Re: Przygotowania do zmiany silnika
Pewnie wszyscy o tym wiedzą ale przypomnę że do miski świetnie się sprawdza szare dirko erlinga + odtłuszczanie powierzchni przed jego nałożeniem.
Re: Przygotowania do zmiany silnika
A macie może jakieś patenty odnośnie malowania miski olejowej. Bo coś tam znajdę ale może ma ktoś sprawdzoną farbę?
Re: Przygotowania do zmiany silnika
No więc prace postępują. Kolektor mam już nawiercony jak należy. EGR czy coś tam zaślepiony taką płytą że nawet atom nie ruszy :) oraz zrobiona przelotka na przepustnicę z mojego ej20 do kolektora z ej22. A poniżej parę zdjęć z powolnych postępów:
A to miejsce gdzie wyląduje ej22 i zastąpi swojego młodszego braciszka ej20

Rozrząd też będzie wymieniany. Pompa wody widać że była dopiero co wymieniana ale rolka lewa górna gładka oraz prawa dolna ząbkowana ta obok pompy idą do wymiany. Koło zębate wału to środkowe będzie założone z mojego ej20 bo ma inny układ tych znaczników na kołnierzu. Trigger wału też będzie z ej20.

A to bulgocik który dostałem razem z silnikiem:) Grzecznie czeka na małą renowację i dopasowanie do forka. Lata swoje ma ale niech jeszcze sobie troszkę poblulgocze.

Kolektor z zaślepką EGR. Zaślepkę zrobiłem z płyty aluminiowej o grubości 8mm bo taką akurat miałem w domu.

Przelotka na przepustnicę ej20 do kolektora ej22. Zrobiona z tej samej płyty aluminiowej co zaślepka EGR. W aluminium wycinałem wyrzynarką z ostrzem do aluminium. Mam też małą obrabiarkę cnc ale niestety jeszcze nie uruchomiona :( a szkoda bo baaardzo by się przydała.


Nawiercony kolektor ej22 pod gaz.


To na razie tyle. Następny krok to przygotowanie "bulgota"
A to miejsce gdzie wyląduje ej22 i zastąpi swojego młodszego braciszka ej20

Rozrząd też będzie wymieniany. Pompa wody widać że była dopiero co wymieniana ale rolka lewa górna gładka oraz prawa dolna ząbkowana ta obok pompy idą do wymiany. Koło zębate wału to środkowe będzie założone z mojego ej20 bo ma inny układ tych znaczników na kołnierzu. Trigger wału też będzie z ej20.

A to bulgocik który dostałem razem z silnikiem:) Grzecznie czeka na małą renowację i dopasowanie do forka. Lata swoje ma ale niech jeszcze sobie troszkę poblulgocze.

Kolektor z zaślepką EGR. Zaślepkę zrobiłem z płyty aluminiowej o grubości 8mm bo taką akurat miałem w domu.

Przelotka na przepustnicę ej20 do kolektora ej22. Zrobiona z tej samej płyty aluminiowej co zaślepka EGR. W aluminium wycinałem wyrzynarką z ostrzem do aluminium. Mam też małą obrabiarkę cnc ale niestety jeszcze nie uruchomiona :( a szkoda bo baaardzo by się przydała.


Nawiercony kolektor ej22 pod gaz.


To na razie tyle. Następny krok to przygotowanie "bulgota"
-
arturj
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Karczmiska, Lubelszczyzna
- Auto: Forester SF - był, była impreza gd 2.0 n/a, była na szczęście już nie ma e61, jest Forek sh 2,5
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Przygotowania do zmiany silnika
Przynajmniej kolektor będziesz miał nawiercony po Bożemu czyli zdemontowany. Powodzenia.
Sprzedam bandita 1200
-
arturj
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Karczmiska, Lubelszczyzna
- Auto: Forester SF - był, była impreza gd 2.0 n/a, była na szczęście już nie ma e61, jest Forek sh 2,5
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Przygotowania do zmiany silnika
Niestety się da i mało kto go zdejmuje do wiercenia. A w subaru to trzeba się nazdejmować i naodrkęcać żeby tego dokonać.
Sprzedam bandita 1200
- dzixd
- Moderator działu
- Lokalizacja: Dziki Zachód
- Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
- Polubił: 9 razy
- Polubione posty: 307 razy
Re: Przygotowania do zmiany silnika
da się i potem można ciekawe rzeczy znaleźć podczas remontu silnika, albo w misceluki_man pisze:Hehe a da się inaczej?

Jeździć nie umiem, ale się staram 
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.

Naprawiać też nie umiem, ale się staram.

Re: Przygotowania do zmiany silnika
Jej.... Mój gazownik nawet ten plastikowy zdejmował do nawiercenia. Nie przypuszczałem że można to inaczej zrobić 

Re: Przygotowania do zmiany silnika
Stłuczkę dziś miałem. Gość nadział mi się na haka :\ U mnie tylko lekko muśnięty zderzak lekko pęknięta lampa i urwany zamek od haka oraz połamane gniazdo haka. Hak oryginalny subaru i odważnie przyją całe uderzenie :)
Zobaczymy jak rzeczoznawca to oceni. Ale naszczęście uszkodzenia są na tyle małe że projekt nadal aktualny :)
Zobaczymy jak rzeczoznawca to oceni. Ale naszczęście uszkodzenia są na tyle małe że projekt nadal aktualny :)
-
arturj
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Karczmiska, Lubelszczyzna
- Auto: Forester SF - był, była impreza gd 2.0 n/a, była na szczęście już nie ma e61, jest Forek sh 2,5
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Przygotowania do zmiany silnika
Świerza kaska na swapa poleci
, jak przyjedzie to nie chwal się zmianą silnika, bo każde "coś" powoduje obniżenie wartości auta, a co za tym idzie wypłaty odszkodowania.

Sprzedam bandita 1200
Re: Przygotowania do zmiany silnika
Na swapa pieniążki już są. Ale muszę do skrzyni jeszcze zajrzeć bo lekko haczy mi 2 i 3. Ale to nie tragedia. Ale jak parę groszy wpadnie to chętnie i skrzynią się zajmę :)
Arturj- Wiem, wiem ;) ale dzięki za przypomnienie. Zawsze to lepiej jak ktoś doradza przed faktem a nie po fakcie.
Arturj- Wiem, wiem ;) ale dzięki za przypomnienie. Zawsze to lepiej jak ktoś doradza przed faktem a nie po fakcie.
-
Panter
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Jarosław, Podkarpacie
- Auto: OBK III H6 2007. ex. Outback 2,0 +ICOM, '02 manual
- Polubił: 2 razy
- Polubione posty: 0
Re: Przygotowania do zmiany silnika
Zaczynam się wczuwać w tą operację jakbym już miał dawcę dla mojego, a nadal nie jestem zdecydowany. Powodzenia.
Szukałem dobrego silnika EJ251 lub tani do remontu, bo jeździłem na 2,0. Teraz podwoiłem moc - H6.
Re: Przygotowania do zmiany silnika
Będę sięstarał na tyle dokładnie wszystko opisać i poprzeć zdjęciami żeby było łatwiej jeśli ktoś jeszcze będzie się brał za taką podmianę.
A stłuczka w sumie się opłacała. Ponad 4200 zł 15 min stresu. Opłacało się. Wiec Forester dostanie albo regenerację skrzyni albo druga skrzynie. To się jeszcze zobaczy.
A stłuczka w sumie się opłacała. Ponad 4200 zł 15 min stresu. Opłacało się. Wiec Forester dostanie albo regenerację skrzyni albo druga skrzynie. To się jeszcze zobaczy.
-
Panter
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Jarosław, Podkarpacie
- Auto: OBK III H6 2007. ex. Outback 2,0 +ICOM, '02 manual
- Polubił: 2 razy
- Polubione posty: 0
Re: Przygotowania do zmiany silnika
To ładnie naliczyli, dobrze, że nie uszkodziło podłużnic, skoro takie kalkulacje. Nie którzy teraz, tak jak dawno temu u Ala Bundiego, idą do lekarza i przed sądem młodzi prawnicy kolejne diengi załatwiają, ale to już jednak lichwa.
Szukałem dobrego silnika EJ251 lub tani do remontu, bo jeździłem na 2,0. Teraz podwoiłem moc - H6.
Re: Przygotowania do zmiany silnika
To fakt. Można kombinować, ale staram się jednak żyć uczciwie. Po to mam ręce żeby zarobić samemu na chleb. Trochę odeszliśmy od tematu, ale już niedługo kolejne opisy dalszych prac.
Re: Przygotowania do zmiany silnika
A tak przy okazji. Szukam kogoś kto w okolicach Lublina mógłby po modyfikacji albo wypożyczyć mi zestaw do pomiaru afr. Ewentualnie ja podjadę i na miejscu mógłbym sobie podregulować. Bo nie opłaca mi się do jednej modyfikacji kupować całego zestawu.
Re: Przygotowania do zmiany silnika
Dziś przymierzałem sobie pasek rozrządu do silnika i mam pewien problem. Na prawym wałku rozrządu (stojąc twarzą do rozrządu) nie chcą spasować mi się znaki. Wygląda to tak jak na zdjęciach. Jest albo za bardzo w lewo albo za bardzo w prawo. Mieliście kiedyś taki problem?


A pasek powinien pasować:

Pozostałe znaki pasują idealnie.
A pasek powinien pasować:
Pozostałe znaki pasują idealnie.
-
arturj
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Karczmiska, Lubelszczyzna
- Auto: Forester SF - był, była impreza gd 2.0 n/a, była na szczęście już nie ma e61, jest Forek sh 2,5
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Przygotowania do zmiany silnika
Ja tez nie widzę, więc na pewno jest nas więcej.
Sprzedam bandita 1200
Re: Przygotowania do zmiany silnika
Nikt nie widzi fot.
Tak musisz założyć pasek aby wszystkie znaki pokrywały się za sobą, innej opcji nie ma.
Tak musisz założyć pasek aby wszystkie znaki pokrywały się za sobą, innej opcji nie ma.
Re: Przygotowania do zmiany silnika
Dodaję fotki jeszcze raz bo tam nie mogę w tej wiadomości poprawić.
Jest albo tak:

Kolejne położenie jest takie:

A pasek kupiłem taki i powinien pasować:

Jest albo tak:

Kolejne położenie jest takie:

A pasek kupiłem taki i powinien pasować:

Re: Przygotowania do zmiany silnika
I jeszcze jedno. Myślicie że koc gaśniczy na kolektorze wydechowym sprawdzi się zamiast bandaża? Bo mam go od groma i bym go jakoś wykorzystał. Myślicie że wytrzyma taką temperaturę?
-
arturj
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Karczmiska, Lubelszczyzna
- Auto: Forester SF - był, była impreza gd 2.0 n/a, była na szczęście już nie ma e61, jest Forek sh 2,5
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Przygotowania do zmiany silnika
Koc gaśniczy z pewnością, kiedyś poszukiwałem do forkowego kolektora - niestety nie do zdobycia bo z "rakotwórczym" azbestem, skąd Ty to jeszcze masz? też mam pasek gates, u mnie pasował elegancko, więc może źle dobrany?
Sprzedam bandita 1200
Re: Przygotowania do zmiany silnika
Koce załatwił mój tato jak pracował w elektrociepłowni. Oni tam obowiązkowo wymieniali co ileś lat cały sprzęt gaśniczy. I można było brać do woli.
A z tym paskiem. To nie wiem już bo stary pasek jak zakładam to on też tak samo na tym kole dziwnie pasuje. Dokładnie tak jak ten nowy. Wiec pasek można chyba wykluczyć. Myślicie że to może być wina koła? Może ktoś kiedyś zmieniał koło bo tamto się uszkodziło a założone jest jakieś inne. Jak założę z takim niewielkim przesunięciem to chyba nie dojdzie do kolizji?
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
A z tym paskiem. To nie wiem już bo stary pasek jak zakładam to on też tak samo na tym kole dziwnie pasuje. Dokładnie tak jak ten nowy. Wiec pasek można chyba wykluczyć. Myślicie że to może być wina koła? Może ktoś kiedyś zmieniał koło bo tamto się uszkodziło a założone jest jakieś inne. Jak założę z takim niewielkim przesunięciem to chyba nie dojdzie do kolizji?
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
Re: Przygotowania do zmiany silnika
Ja zrobiłbym tak: policzyłbym ilość ząbków na paskach (pewnie kilkaset ich tam jest
) - ma być taka sama. Poustawiaj koła na znaczniki i załóż pasek. Kreska na pasku to tylko pkt odniesienia

Pozdrawiam
M
M