Chloru pisze: No właśnie. Chcesz powiedzieć, że standardowe planetarne AT zmienia biegi tak samo szybko jak Ferrari?
No właśnie. Chcesz powiedzieć, że standardowy Golf GTI zmienia biegi 10 razy szybciej niż Ferrari F1?

No właśnie tak. A przynajmniej jego skrzynia jest do tego zdolna. Zarówno w w skrzyniach dwusprzęgłowych jak i planetarnych nie ma tej sekwencji która zabiera czas w zwykłej MT; rozpiąć sprzęgło => przełączyć bieg => zapiąć sprzęgło - a w tym czasie napędu na kołach niet...
W DSG następny bieg jest włączony zanim chcesz zmienić bieg a dwa sprzęgła się "mijają" więc teoretycznie zmiana biegu mogłaby trwać 0ms, a w AT konwerter działa cały czas a elektrozawory tylko poluźniają zacisk na jednym komplecie "planet" a zaciskają na drugim więc teoretycznie też można by sobie wyobrazić zmianę bez opóźnienia. W MT to niemożliwe ze względu na konieczność wykonania po kolei tych trzech czynności o których pisałem wyżej.
Czas zmiany biegu w danym samochodzie nie zależy jedynie od rodzaju skrzyni jaki w nim zastosowano.
Czasy zmiany biegów (realne) w AT i DSG są bardziej skutkiem tego, że całe przeniesienie napędu musiałoby przyjąć na siebie uderzenie momentu obrotowego z wyhamowania silnika o te 1000-2000 obrotów przy zmianie biegu w "zerowym czasie", albo w "zerowym czasie" przyspieszyć samochód o powiedzmy 30 km/h.
Ciekawe co by się pierwsze ukręciło...
Ale, żeby nie było, ja też mam tabelkę:
The
average manual car driver: 500 ms - 1 s (vertical gear changes e.g. 1st-2nd, 3rd-4th, 5th-6th): 1s - 2s horizontal gear changes (2nd - 3rd, 4th - 5th, 6th - 7th). As well shift times can change depending on gear throws (distance between gears), its easement of movement, ergonomics of lever and age of gearbox.[citation needed]
Gearbox shift times (Fastest to slowest)
Bugatti Veyron (DSG): 8 ms[2]
AUDI (DSG)(Also S-TRONIC): 8 ms[better source needed]
Volkswagen (DSG)(Also S-TRONIC): 8 ms[better source needed]
Alfa Romeo Mito & Alfa Romeo Giulietta (2010) Dual Dry Clutch Transmission TCT: 8 ms[3]
Lamborghini Aventador LP 700-4 [Single clutch ISR gearbox]: 50ms
Ferrari 430 Scuderia: 60 ms[4]
Maserati GranTurismo MC Stradale 2016: 60ms
BMW M5 E60 with SMG III: 250 - 65 ms[5]
BMW M3 E46 with SMG II: 80 ms[2]
BMW M3 E92 with M-DCT: 80 ms[2]
Ferrari FXX: 100 ms[6]
Drag car: 100 ms
Maserati GranTurismo S Cambiocorsa: 100 ms
Mercedes-Benz SLS AMG: 100 ms[2]
Automatic/semi-automatic transmission: 100 ms
Clio RS EDC 200: 150 ms (race mode)[7]
Enzo Ferrari: 150 ms[2]
Nissan GT-R: 150 ms (R Mode)
FXX Evoluzione: 160 ms[2]
Lexus LFA: 200 ms
Chevrolet Camaro ZL1: 200 ms[8]
Ferrari 360 Challenge Stradale & Ferrari F430: 250 ms[2]
Audi TT Quattro 3.2 (Direct Shift): 200 ms[9]
BMW M3 E36 with SMG I: 250 ms[2]
Aston Martin Vanquish: 250 ms[2]
The fastest (Race gearbox) manual: 250 ms[citation needed]
Ferrari 575M: 280 ms
https://en.wikipedia.org/wiki/Shift_time
Na tej liście czas zmiany w AT jest nawet określony na 100ms. A czas zmiany u przeciętnego kierowcy w MT od 0.5 do 2s. A Ferrari na szarym końcu... coś z tymi Ferrari musi być
Tak naprawdę nie ma wielkiego znaczenia dla tej dyskusji czy czas zmiany biegu w AT wynosi 100, 200 czy 300ms - i tak jest krótszy niż czas zmiany w MT.
Co do czasu redukcji; każdy kto jeździ z AT doskonale wie jak sobie z tym problemem poradzić w 90%sytuacji.
Rewerencje dla wielbicieli wachlowania drążkiem.

Wysłane z mojego komputera przy użyciu klawiatury.