Strona 2 z 6

Re: EJ20 - czym mozna poprawic jego osiagi

: 14 kwie 2009, o 23:52
autor: ppmarian
spaw pisze: Jesli chodzi o strojenie to zapewnie znacie Evo z Wrocka...


z calym szacunkiem dla Ciebie, ale znam EVO go jeszcze z czasow syncro jak ci to cos mowi....

zna kazdy jego projek lacznie z golfem II V8 biTURBO 4x4


moja dobra rada - nie oodawaj w rece EVO subaru....

natomiast wszystko co pokrewne VW smialo mozesz mu dac tylko ubezpiecz sie w cierpliwosc i wyrozumialosc estetyczna

Re: EJ20 - czym mozna poprawic jego osiagi

: 15 kwie 2009, o 08:48
autor: rasputin
dobra dyskusja :giggle:

było pytanie kto sam dłubał głowice?
ODP: JA :mrgreen: :mrgreen:
kompletny porting, pasowanie przelotów, poler na wydechu, planowanie, większe zawory + remont silnika + wałek sportowy = więcej mocy w 652 R2 (tak tak maluch) i koniec silnika po kilku tysiącach km :-) ale chodził jak zły :-d co tam że seryjny tikacz mnie by mnie objechał... tylko że w mluchu kosztowało to wszystko razem ok. 800pln w przypadku subaru jedno zero więcej na końcu a i tak seryjny golf GTI by Cie objechał - jesli mówisz o "wyścigu" po prostej

warto dłubać - zawsze można jechać szybciej/sprawniej, ale nie najsłabszą wersje silnikową, gdzie za 10kpln można mieć 2xszybsze, 2xlepiej przyspieszające, 2x bardziej żywotne.

Jedyne na co bym się odważył to zmiana na 2.5 - ale tylko wtedy jakby seryjne 2.0 powiedziało - "good bye my love" :P
bo auto bez silnika to prawie na złom można oddać a tak zawsze by jeszcze jeździło...

no to jak sprawa wygląda z tym 2.5 ktoś mi powie ?

Re: EJ20 - czym mozna poprawic jego osiagi

: 15 kwie 2009, o 09:37
autor: deLux
rasputin, poczekaj jeszcze nie wdeptali do końca nowego kolegi.

Re: EJ20 - czym mozna poprawic jego osiagi

: 15 kwie 2009, o 13:13
autor: ky
damaz pisze: 1. powiedziane zostało: się nie opłaca (ky, to chyba jednak jest jedno z częściej zadawanych pytań)
Punkt odnośnie konwersji N/A na turbo jest od dawna, punkt odnośnie rasowania N/A jest od niedawna. Tylko co z tego, kto czytuje faki? ;)

r.

Re: EJ20 - czym mozna poprawic jego osiagi

: 16 kwie 2009, o 14:02
autor: spaw
Koleszko "KY" ty naprawde mi nie musisz ile da podniesienie st. spr., jak bym chcial to bym kupil GT w sumie nie mialem duzoo kasy na auto bo tylko 32 tys. wiec w tej cenie byl by GT ,WRX lub moze jakis STI nawet.Ale to moj wybor byl.A to że pare gaf strzelilem w pisowni to juz inna sprawa, chyba dyskutujemy na temat motoru , a nie poprawnej polszczyzny.

Wzor: Nowa Moc = Stara Moc * [ (nowy stopień sprężania/stary stopień sprężania) do potęgi 1,46 ]
O oktanowosci paliwa niewspomne bo wiadomo co sie dzieje jak jest za malo oktan na doprezonym silniku 11:1.

Re: EJ20 - czym mozna poprawic jego osiagi

: 16 kwie 2009, o 14:21
autor: FUX
spaw pisze: a nie poprawnej polszczyzny
Wiesz. Ją także staramy się traktować tak, jak na to zasługuje...

Re: EJ20 - czym mozna poprawic jego osiagi

: 16 kwie 2009, o 14:39
autor: Azrael
spaw, obawiam się że KY dość dobrze rozumie fizykę działania silnika spalinowego spalania wewnętrznego. Twoja reakcja na jego pytanie wskazuje na to że Ty nie, niestety. Dobrym pomysłem przed rozpoczęciem psucia swojego samochodu byłaby lektura jakiegoś podstawowego podręcznika o działaniu silników i procesach fizycznych w nich zachodzących.

Re: EJ20 - czym mozna poprawic jego osiagi

: 16 kwie 2009, o 16:56
autor: ky
Dawno nie miałem do czynienia termodynamiką, ale ten wzór zalatuje mi raczej zmianą sprawności obiegu (choć nie powiem, żebym teraz był w stanie -- wiedza już nie ta, miał siły i ochotę na wyprowadzanie tego), ewentualnie empirycznym przybliżeniem rzeczywistości (chociaż trochę za duże liczby mi wychodzą). A od obiegu teoretycznego do rzeczywistości jest jeszcze kawałek drogi.

CR 11:1 w silniku czterozaworowym nie jest żadną sensacją, zatem dopręż ten silnik (myślę że spokojnie polatasz sobie paliwie handlowym -- masz 98RON, masz VPover Racing, masz LPG, może do tego czasu będziesz miał E85) i pokaż nam te ~20% przyrostu mocy.

Tak, czy inaczej, dłub. Shamuj, podaj kosztorys. Jestem ciekaw, czy zrobisz taniej auto (nie zapomnij jeszcze wycenić swojej pracy, nie wiem jak Twoja roboczogodzina, ale ja np. swoją troszkę cenię), które będzie łomotało Imprezę ze 160-konną dwuipółlitrówką, które będzie tak samo niezawodne.
rasputin pisze: było pytanie kto sam dłubał głowice?
ODP: JA :mrgreen: :mrgreen:
kompletny porting, pasowanie przelotów, poler na wydechu, planowanie, większe zawory + remont silnika + wałek sportowy = więcej mocy w 652 R2 (tak tak maluch) i koniec silnika po kilku tysiącach km :-) ale chodził jak zły :-d

Ale Malar ma mnóstwo rezerw: niski stopień sprężania, restrykcje na dolocie, niekorzystny kształt strefy przyzaworowej, sporo miejsca na większe grzyby, gaźnik niemal elementarny, dużo do zrobienia w samym zapłonie i rozrządzie, a jednocześnie jest mnóstwo wiedzy i ciekawych części (nie musisz wymyślać sobie wałków, jak Ci nie wystarcza Świątków i Kałuż, zawsze możesz kupić coś w Italii). A wolnossący Subarak (znaczy też pewnie się coś znajdzie, tylko np. komplet wałków będzie kosztował trochę więcej niż 300PLN)?

r.

Re: EJ20 - czym mozna poprawic jego osiagi

: 16 kwie 2009, o 17:04
autor: FUX
ky, po co sie z koniem kopiesz... :cofee:

Re: EJ20 - czym mozna poprawic jego osiagi

: 16 kwie 2009, o 17:07
autor: ky
Bo ja taki niewierny Tomasz jestem i chciałbym zobaczyć te 20% z samego doprężenia silnika.

r.

Re: EJ20 - czym mozna poprawic jego osiagi

: 16 kwie 2009, o 23:32
autor: spaw
nie no a gdzie ja napisalem 20%, aaa pewnie juz to skrzetnie policzyliscie, to normalnie ze stopien nie da sie 20%, to tylko wzor obrazowy,zrobimy zhamujemy ,po co ta szydera zbedna zreszta ,wazny jest efekt i ci co nie maja pojecia to lepiej niech nic nie pisza, bo to latwo rozpoznac kto ma jakies pojecie o sprawie , jak tu porownowac silnik z malacza fabrycznie zj... ,tu mamy doczynienia z inna jednostka, a na wszystko to by Pan Grabowski powiedzal: silnik musi sie wiecej napelniac i wiecej wydalac , to chyba wystarczy... . A ty fux mnie zaczynasz wk.... cwaniaczku nawet pewnie nie wiesz jak wyglada glupi wtryskiwacz, no chyba ze ze schematu,widac ze jestes jakims tempym mieszczuchem, ku... wiejski wilozof. Z takimi jak ty nie wchodze w dyskusje , bo dzialasz na tradycyjnej zasadzie , najpierw kogos sprowadzasz do poziomu roznemu sobie a pozniej udowadniasz ze jest glupkiem..., klasyczny przyklad debilizmu..., a odnoscie mojej wiedzy to mozemy wiele popolemizowac, bo widze ze niektorzy wiedza(wydaje im sie) wiecej niz chlopaki z VTG czy tez Promotora.

Re: EJ20 - czym mozna poprawic jego osiagi

: 16 kwie 2009, o 23:36
autor: spaw
i ja mysle ze to dosc i poczekamy na efekty co by niektorym wena do docinania opadla.

Re: EJ20 - czym mozna poprawic jego osiagi

: 16 kwie 2009, o 23:40
autor: Arti
spaw pisze: ja mysle ze to dosc
Zdecydowanie dość. Już pokazałeś, że:
a) na silnikach się nie znasz
b) jesteś burakiem

Efekty zaprezentuj na forum golfa, tam bardziej pasujesz.

Dołączam wieczorne pozdrowienia.

Re: EJ20 - czym mozna poprawic jego osiagi

: 16 kwie 2009, o 23:58
autor: LouCyphre
Arti pisze: b) jesteś burakiem

A Ty marchewką :mrgreen:

Re: EJ20 - czym mozna poprawic jego osiagi

: 17 kwie 2009, o 00:02
autor: Arti
LouCyphre pisze: A Ty marchewką
Marchewkę to będziesz musiał zjeść już niedługo w stroju węża ze springfield jak przegrasz pojedynek na cytrynówkę. :-d :mrgreen:

Re: EJ20 - czym mozna poprawic jego osiagi

: 17 kwie 2009, o 01:44
autor: WRC fan
spaw pisze: A ty fux mnie zaczynasz wk.... cwaniaczku nawet pewnie nie wiesz jak wyglada glupi wtryskiwacz, no chyba ze ze schematu,widac ze jestes jakims tempym mieszczuchem, ku... wiejski wilozof. Z takimi jak ty nie wchodze w dyskusje , bo dzialasz na tradycyjnej zasadzie , najpierw kogos sprowadzasz do poziomu roznemu sobie a pozniej udowadniasz ze jest glupkiem..., klasyczny przyklad debilizmu...
Ochłoń, policz do dziesięciu - nie wiem - cokolwiek - bo z takimi tekstami to ja Ci długiej kariery na forum nie wróżę.

Re: EJ20 - czym mozna poprawic jego osiagi

: 17 kwie 2009, o 07:34
autor: rasputin
ky pisze:
rasputin pisze: było pytanie kto sam dłubał głowice?
ODP: JA :mrgreen: :mrgreen:
kompletny porting, pasowanie przelotów, poler na wydechu, planowanie, większe zawory + remont silnika + wałek sportowy = więcej mocy w 652 R2 (tak tak maluch) i koniec silnika po kilku tysiącach km :-) ale chodził jak zły :-d

Ale Malar ma mnóstwo rezerw: niski stopień sprężania, restrykcje na dolocie, niekorzystny kształt strefy przyzaworowej, sporo miejsca na większe grzyby, gaźnik niemal elementarny, dużo do zrobienia w samym zapłonie i rozrządzie, a jednocześnie jest mnóstwo wiedzy i ciekawych części (nie musisz wymyślać sobie wałków, jak Ci nie wystarcza Świątków i Kałuż, zawsze możesz kupić coś w Italii). A wolnossący Subarak (znaczy też pewnie się coś znajdzie, tylko np. komplet wałków będzie kosztował trochę więcej niż 300PLN)?

r.
ky chyba się nie zrozumieliśmy - kolega zapytał kto - to dowiedziałem że ja, ale na poziomie malucha, gdzie właśnie jest dużo możliwości poprawy, które dają wymierne efekty i to w maluchu można uznać za zwiększenie mocy silnika - w subaru nie wyjdzie i osbiście też nie popieram modyfikacji n/a.
Druga sprawa, że w przypadku 4x4 potrzeba raczej dużo momentu - a przez mody n/a raczej go nie osiągniemy.

Jedyne co mnie interesuje to słap na 2.5 - czysto teoretycznie

Re: EJ20 - czym mozna poprawic jego osiagi

: 17 kwie 2009, o 07:48
autor: FUX
WRC fan pisze: Ochłoń
Sądzę, że to dobra rada.
spaw pisze: cwaniaczku nawet pewnie nie wiesz jak wyglada glupi wtryskiwacz
Akurat wiem; wiem również, jak je się wymienia, podobnie, jak kilkaset innych części, z których sklada się samochód. Jak skasujesz swoje auto i będzie podobne do przystanku autobusowego, także nieobca jest mi wiedza, co zrobić, aby z tego czegoś zrobić coś, co będzie wyglądać, jak samochód, ale nim już nie będzie, tylko ladnie pomalowana kupą złomu.
To w kwestii merytorycznej.
spaw pisze: widac ze jestes jakims tempym mieszczuchem
Jeżeli 2 tysięczna wioskę można nazwać miastem...
spaw pisze: wiejski wilozof
Nie znam takiego kierunku; nie kończyłem również.
spaw pisze: Z takimi jak ty nie wchodze w dyskusje , bo dzialasz na tradycyjnej zasadzie , najpierw kogos sprowadzasz do poziomu roznemu sobie a pozniej udowadniasz ze jest glupkiem
Juz wszedłeś, a wnioski wywiodłeś sluszne...
Ewentualnie rozwiń myśl, bo nie wiem, czy piszesz o mnie, czy o sobie, a może opisujesz jeszcze inną sytuację :oops: .
spaw pisze: klasyczny przyklad debilizmu
A w tej kwestii nie mam już nic do dadania.

Pozdrawiam.

P.S. Życzę wielu osiągnięć na niwie modyfikacji silnika. W innych dziedzinach osiągnąłeś szczyty mozliwości.

Re: EJ20 - czym mozna poprawic jego osiagi

: 17 kwie 2009, o 10:06
autor: adam.str
kolego spaw, ja w powolnym ssaku załozyłem głośną rurę, i mam nawet 300KM *

8-) 8-) :thumb:




























*w umysłach uciekających z drogi, kur i kotów, oraz wg babek siedzących na ławkach przed domami, kiedy jadę przez moją wieś

Re: EJ20 - czym mozna poprawic jego osiagi

: 17 kwie 2009, o 10:07
autor: Piter 35
E Fux ty to sie nie znasz na modyfikacjach silnika :giggle:

Re: EJ20 - czym mozna poprawic jego osiagi

: 17 kwie 2009, o 10:12
autor: So What!
WRC fan pisze: Ochłoń, policz do dziesięciu - nie wiem - cokolwiek - bo z takimi tekstami to ja Ci długiej kariery na forum nie wróżę.
Słuszna rada.

Arti pisze: b) jesteś burakiem
Po co zniżać się do jego poziomu? Szkoda klawiatury!

Re: EJ20 - czym mozna poprawic jego osiagi

: 17 kwie 2009, o 10:15
autor: FUX
Piter 35 pisze:E Fux ty to sie nie znasz na modyfikacjach silnika :giggle:
No i wlaśnie napisałem, że na TAKICH sie nie znam... :giggle:

Re: EJ20 - czym mozna poprawic jego osiagi

: 17 kwie 2009, o 10:31
autor: rasputin
uwolnienie wydechu w ssącym to najlepsze co można zrobić - przynajmniej ładnie gra i masz ochotę jeździć :-d :lol:

Re: EJ20 - czym mozna poprawic jego osiagi

: 17 kwie 2009, o 10:43
autor: spaw
ładnie gra i -15km odrazu , bo to nie jest silnik z turbem, tu jest cos takiego jak zjawisko falowe, i takiez odetkanie zalatwi go ale w kierunku odwrotnym do zamierzonego.

Re: EJ20 - czym mozna poprawic jego osiagi

: 17 kwie 2009, o 11:22
autor: rasputin
powiem Ci że po odetkaniu wydechu mam problemy, żeby ruszyć z miejsca - to pewnie przez Twoje zjawisko falowe :? Arti też tak masz ?

nie zmniejszysz mocy maksymalnej przez zmniejszenie oporów wydechu - jedynie możesz zmienić/zepsuć przebieg
chyba że:
1. mówimy o 2-suwach :D (którym moje subaru nie jest. chyba... :o )
2. mamy super mega wyliczony wydech, dokładnie pod auto a nie seryjną puche i katalizator...