Weź serwisówkę i sprawdź:
a) różnicę mas tłoka nominalnego i nadwymiarowego [*],
b) maksymalną różnicę mas tłoków.
Jeśli a>b to jest dupa, koniec kropka.
r.
[*] -- widziałem gdzieś jakieś ultrasuperhiper aftermarketowe tłoki, gdzie masy kolejnych wymiarów były takie same. Ale w seryjnych wcale nie musi być tak samo.
silnik swiezo po remoncie
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Re: silnik swiezo po remoncie
Jakbym miał, to bym się nie pytał.ky pisze:Weź serwisówkę i sprawdź:...
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.
Re: silnik swiezo po remoncie
ky, serwisówka nic nie mówi o masie tłoków, za to mówi tak:
Do tego seryjne tłoki są w dwóch grupach selekcyjnych zależnie od rzeczywistych wymiarów cylindrow, więc szansa trafienia po VINie nawet zakładając że to nie zużyty silnik z idealną tuleją jest niewielka. Normy pasowania w Subaraku są dość restrykcyjne.
CAUTION:
When any of the cylinders needs reboring, all
other cylinders must be bored at the same time,
and use oversize pistons. Do not perform boring
on one cylinder only, nor use an oversize
piston for one cylinder only.
(2) If the cylinder inner diameter exceeds the
limit after boring and honing, replace the crankcase.
NOTE:
Immediately after reboring, the cylinder diameter
may differ from its real diameter due to temperature
rise. Thus, pay attention to this when measuring
the cylinder diameter.
Limit of cylinder enlarging (boring):
0.5 mm (0.020 in)
Do tego seryjne tłoki są w dwóch grupach selekcyjnych zależnie od rzeczywistych wymiarów cylindrow, więc szansa trafienia po VINie nawet zakładając że to nie zużyty silnik z idealną tuleją jest niewielka. Normy pasowania w Subaraku są dość restrykcyjne.