OBK H6 - nadeszła zimna pora, więc pora gasnąc o poranku

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
tadaoando
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: WA, WO, LRY
Auto: SFXT MY14+SI RS MY10
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: OBK H6 - nadeszła zimna pora, więc pora gasnąc o poranku

Post 22 paź 2009, o 19:56

witam!

...auto ma juz 80 000km nastukane na mieszance benz./lpg. owszem do niedawna tankowalem wszedzie, aby nie "u PANA HENIA" czyli BP, ORLEN, ...SHELL. po kilku probach raczej organoleptyznych (zapch)oraz subiektywnego odczucia kalorycznosci...SHELL okazal sie najmniej cuchnacym dostawca LPG a zarazem najbardziej energetycznego.
...powtarzam to odczucie subiektywne, niemniej jednak od ok.15 000km staram sie tankowac na SHELL-u. czy mozna w polsce znaledz lepszego dystrybutora paliwa ??? :-( .

tomasz


(K) GRILL wersja STI/ CROSS/ SPORT ten w kratke, zderzak tez przytule !!!

busik
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: SM
Auto: DS5
Polubił: 48 razy
Polubione posty: 117 razy

Re: OBK H6 - nadeszła zimna pora, więc pora gasnąc o poranku

Post 22 paź 2009, o 19:57

minimus pisze: aaaa, no to paliwo do d... :mrgreen:
a poważnie to próbowałeś różne gatunki?
szczerze powiem, że różne gatunki paliwa, dolewki, czyszczenie wtrysków, czyszczenie silniczków krokowych, przepustnic itd nie pomaga. Wspólnymi siłami doszliśmy do tego, że problem jest powiązany z temp silnika, tzn problem znika gdy wskazówka temp płynu chłodzącego ruszy w kierunku górnym :-)
pytanie tylko który czujnik temp w subaru (płynu chłodzącego, oleju w szkrzyni biegów, czujnik położenia wału, czujnik wałka rozrządu lub jeszcze inny) jest odpowiedzialny za kierowanie info do wtrysków (lub komputera centralnego) o tym iż należy odłaczyc ssanie?
a jak się okaże, że zaden z nich lub nawet naprawa któregoś z nich nie pomoże, to wtedy będziemy faktycznie w ciemnej...
"Pamiętaj, że wartość ma nie to, co ty mówisz, ale to jak się to odbija w mózgu słuchającego" J.Piłsudski

FUX
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: ze sofy.
Auto: jeżdżące
Polubił: 236 razy
Polubione posty: 350 razy

Re: OBK H6 - nadeszła zimna pora, więc pora gasnąc o poranku

Post 22 paź 2009, o 21:23

Ale fajny wątek... :giggle:
Dolce far niente ;-)

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: OBK H6 - nadeszła zimna pora, więc pora gasnąc o poranku

Post 22 paź 2009, o 21:25

W tym samochodzie nie ma czegoś takiego jak ssanie. Jest kilka map korekcji względem temperatury silnika, w tym taka która steruje zamierzonymi obrotami wolnymi.

tadaoando
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: WA, WO, LRY
Auto: SFXT MY14+SI RS MY10
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: OBK H6 - nadeszła zimna pora, więc pora gasnąc o poranku

Post 22 paź 2009, o 21:44

witam!

...ale w jakim nie ma ssania w OBK-u czy FOR-ku ???
"... Jest kilka map korekcji względem temperatury silnika, w tym taka która steruje zamierzonymi obrotami wolnymi..."

...ale tak na polski to co moze byc przyczyna gasniecia automatu, podrygiwania na zimno i wogole ogolnego braku sily rano ...a przy hamowaniu przed skrzyzowaniem wskazowka nie odbija sie, tylko pada na pysk i auto gasnie ???

AZRAEL, pomoz skoro cos tam ci swita w glowie.
(K) GRILL wersja STI/ CROSS/ SPORT ten w kratke, zderzak tez przytule !!!

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: OBK H6 - nadeszła zimna pora, więc pora gasnąc o poranku

Post 22 paź 2009, o 21:52

tadaoando pisze: ...ale w jakim nie ma ssania w OBK-u czy FOR-ku ???
W żadnym wtryskowym.


Uszkodzony czujnik temperatury silnika to jedna z prostszych do zdiagnozowania rzeczy. Ale trzeba mieć komputer i umieć go używać.

Jakoś nie wydaje mi się żeby to było to jednak.

leon
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: Niepsujące się.
Polubił: 207 razy
Polubione posty: 284 razy

Re: OBK H6 - nadeszła zimna pora, więc pora gasnąc o poranku

Post 23 paź 2009, o 00:51

W H6 jest przepływka czy MAP ?
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.

FUX
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: ze sofy.
Auto: jeżdżące
Polubił: 236 razy
Polubione posty: 350 razy

Re: OBK H6 - nadeszła zimna pora, więc pora gasnąc o poranku

Post 23 paź 2009, o 07:18

A czasami w ostatnim czasie nie gmerałeś przy pasku klinowym i za bardzo go nie napiąłeś?
Wczoraj tak miałem po przeglądzie...
Dolce far niente ;-)

inquiz
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: pojazd wolnobieżny
Polubił: 421 razy
Polubione posty: 361 razy

Re: OBK H6 - nadeszła zimna pora, więc pora gasnąc o poranku

Post 23 paź 2009, o 18:32

kiedyś mieliśmy merca W115 i można było dokupić grzałkę wkręcaną w blok silnika która podgrzewając olej ułatwiała rozruch, ale Ludwiku D. nie idźcie tą drogą :evilgrin:
z ciekawości, auto w ciepłym garażu czy pod chmurką?
Those who would give up essential liberty to purchase a little temporary safety deserve neither liberty nor safety.
Živela Jugoslavija!

marekg70
0 gwiazdek
Auto: TRIBECA H6
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: OBK H6 - nadeszła zimna pora, więc pora gasnąc o poranku

Post 23 paź 2009, o 20:47

...ale tak na polski to co moze byc przyczyna gasniecia automatu, podrygiwania na zimno i wogole ogolnego braku sily rano ...a przy hamowaniu przed skrzyzowaniem wskazowka nie odbija sie, tylko pada na pysk i auto gasnie ???

Witaj

- jeśli dobrze zauważyłem to jest H6 - który opijał się gazem i benzynką - kiedy zimny - problemy z uruchomieniem (szarpie), jest dobrze jak zdąży się zagrzać, jeśli nie i zgaśnie to mordęga z uruchomieniem :( - ZALANY

Przebieg 80.000 - Stawiam na zawory. Na zimnym się nie domykają. (przez LPG) Ale to dobry moment żeby uratować silnik zamiast go później wymieniać :) - JEŚLI TO CO INNEGO TO NAPRAWA BĘDZIE TAŃSZA ALE NIE LEKCEWAŻ TEGO.

busik
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: SM
Auto: DS5
Polubił: 48 razy
Polubione posty: 117 razy

Re: OBK H6 - nadeszła zimna pora, więc pora gasnąc o poranku

Post 23 paź 2009, o 21:04

inquiz pisze:kiedyś mieliśmy merca W115 i można było dokupić grzałkę wkręcaną w blok silnika która podgrzewając olej ułatwiała rozruch, ale Ludwiku D. nie idźcie tą drogą :evilgrin:
z ciekawości, auto w ciepłym garażu czy pod chmurką?

Ludwiku i Sabo - nie idźcie tak drogo :-)
w moim przypadku auto pod chmurką. Azrael mówi, że nie tedy droga, Ludwik D i Saba którąś jednak obrali. NIe wiem cymu, ale będę się trzymał jakiegoś powiązania z czujnikami temp.
Pytanie, który z czujników przekazuje info do kompa o sterowaniu wtryskami? doświadczenie z podobnym przypadkiem mam tylko z VW Golfa, gdzie czujnik temp płynu (miał 4-pinowy styk) jednocześnie wysyłał info do wtrysków. Z tym że w Golfie, czujnik mi padł kompletnie (wskazówka na tablicy rozdzielczej leżała bykiem i odpoczywała) i to powodowało skoki obrotów, gaśnięcie i problemy z uruchomeniem zimą. Czy jest możliwe, żeby czujnik temp w OBK lob FORku wskazywał temp, ale jednocześnie wysyłał błędne komendy do kompa sterującego wtryskami? nie znam się na takiej elektronice, ale kombinuję, że raczej nie. Z drugiej strony, dlaczego w momencie spadku obrotów i gaśnięcia, silnik się "zalewa" jak w starym maluchu na ssaniu, po czym odpalenie go to udręka

Z tego co zrozumiałem odp Azraela - nie ma w autach z wtryskiem ssania, tylko jak mniemam "zaszyta" w kompie mapa sterowania wtryskami przy zimnym silniku - więc winny jest komp (mapa uległa rozstrojeniu) czy czujnik który okłamuje mapę? który czujnik ?
"Pamiętaj, że wartość ma nie to, co ty mówisz, ale to jak się to odbija w mózgu słuchającego" J.Piłsudski

busik
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: SM
Auto: DS5
Polubił: 48 razy
Polubione posty: 117 razy

Re: OBK H6 - nadeszła zimna pora, więc pora gasnąc o poranku

Post 23 paź 2009, o 21:06

marekg70 pisze:...ale tak na polski to co moze byc przyczyna gasniecia automatu, podrygiwania na zimno i wogole ogolnego braku sily rano ...a przy hamowaniu przed skrzyzowaniem wskazowka nie odbija sie, tylko pada na pysk i auto gasnie ???

Witaj

- jeśli dobrze zauważyłem to jest H6 - który opijał się gazem i benzynką - kiedy zimny - problemy z uruchomieniem (szarpie), jest dobrze jak zdąży się zagrzać, jeśli nie i zgaśnie to mordęga z uruchomieniem :( - ZALANY

Przebieg 80.000 - Stawiam na zawory. Na zimnym się nie domykają. (przez LPG) Ale to dobry moment żeby uratować silnik zamiast go później wymieniać :) - JEŚLI TO CO INNEGO TO NAPRAWA BĘDZIE TAŃSZA ALE NIE LEKCEWAŻ TEGO.
w moim przypadku H6, ale przebieg znacznie większy, bo pod 200kkm, drugi przypadek o którym tu wiemy to nowszy FORek z silnikiem 2,5. Napisz co sprawdzic w przypadku jeżeli to zawory , lub co masz na myśli - "co innego" - bo właśnie nie możemy tu dojśc co to?
"Pamiętaj, że wartość ma nie to, co ty mówisz, ale to jak się to odbija w mózgu słuchającego" J.Piłsudski

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: OBK H6 - nadeszła zimna pora, więc pora gasnąc o poranku

Post 23 paź 2009, o 21:28

OBK H6 pisze: Z tego co zrozumiałem odp Azraela - nie ma w autach z wtryskiem ssania, tylko jak mniemam "zaszyta" w kompie mapa sterowania wtryskami przy zimnym silniku - więc winny jest komp (mapa uległa rozstrojeniu) czy czujnik który okłamuje mapę? który czujnik ?

Uszkodzenie ECU jest bardzo bardzo rzadkie. Zwykle winne sa albo niewłasciwe sygnały z czujników (czujnik lub instalacja) albo niewłaściwa praca urządzeń wykonawczych (np. ISCV lub jego instalacja). To przy założeniu że mechanika działa poprawnie. Wy pewnie patrząc po objawach macie wypalone gniazda zaworowe od LPG i to miał na myśli marekg70 jak rozumiem.

Tym niemniej naprawianie samochodów przez internet, szczególnie przez osoby bez większego zrozumienia tematu nie ma po prostu sensu i jest stratą czasu i pieniędzy. Prosta diagnostyka odpowie na większość pytań.

leon
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: Niepsujące się.
Polubił: 207 razy
Polubione posty: 284 razy

Re: OBK H6 - nadeszła zimna pora, więc pora gasnąc o poranku

Post 23 paź 2009, o 21:34

Mnie tylko zastanawia który czujnik, lub co tam, po drugim uruchomieniu "się naprawia".
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: OBK H6 - nadeszła zimna pora, więc pora gasnąc o poranku

Post 23 paź 2009, o 21:37

Ja strzelam ze to nie czujnik, ale jak czujnik to np. czujnik temperatury (ten ktory idzie do ECU, nie ten do wskaźnika).

busik
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: SM
Auto: DS5
Polubił: 48 razy
Polubione posty: 117 razy

Re: OBK H6 - nadeszła zimna pora, więc pora gasnąc o poranku

Post 23 paź 2009, o 22:14

naprawianie samochodów przez internet, szczególnie przez osoby bez większego zrozumienia tematu nie ma po prostu sensu i jest stratą czasu i pieniędzy. Prosta diagnostyka odpowie na większość pytań.

Azrael - masz rację w 100%. Dlaczego więc, tylu mechaników do tej pory nie rozpoznało problemu? KOCAR chciałby juz rozbierac silnik (pewnie bo kasa spora do zgolenia), jednocześnie informując mnie, że nie są pewni czy znajdą powód i czy naprawią :wall: Jak coś takiego słyszę to mi się podnosi... Jak nie są pewni dlaczego pacjent ma kaszel, to niech nie sugerują od razu operacji chirurgicznej na otwartym sercu. Ja jednak pójdę za radą zaufanego mechanika - wykluczmy podstawowe rzeczy (najtańsze do sprawdzenia), a najdroższe zostawmy na koniec, jak pozostałe okażą się zawodne, wtedy wydanie sporej kasy będzie uzasadnione (sprawdzenie zaworów). Oczywiście, może się okazac że naprawa bedzie droższa (suma sumarum) niż gdyby od razu rozebrac silnik, ale co jeżeli będzie tańsza?
Wątek ten założyłem chcąc dowiedziec się od posiadaczy takiego auta jak moje lub podobnych, gdzie szukac powodu, lub może ktoś juz znalazł rozwiązanie.

ale jak czujnik to np. czujnik temperatury (ten ktory idzie do ECU, nie ten do wskaźnika)
który czujnik idzie do ECU? - możesz to jakoś opisac - zajrzę jutro pod maskę, to bym wiedział gdzie szukac - spisze oznaczenia i poszukam
"Pamiętaj, że wartość ma nie to, co ty mówisz, ale to jak się to odbija w mózgu słuchającego" J.Piłsudski

minimus
5 gwiazdek
Auto: kiedyś OBK MY06 2.5L
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: OBK H6 - nadeszła zimna pora, więc pora gasnąc o poranku

Post 23 paź 2009, o 22:19

Azrael pisze: Wy pewnie patrząc po objawach macie wypalone gniazda zaworowe od LPG
hmm, to mogłoby oznaczać, że Subaryta miał rację mówiąc o ich niedostosowaniu do gazu :o

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: OBK H6 - nadeszła zimna pora, więc pora gasnąc o poranku

Post 23 paź 2009, o 22:49

OBK H6 pisze:
Azrael - masz rację w 100%. Dlaczego więc, tylu mechaników do tej pory nie rozpoznało problemu? KOCAR chciałby juz rozbierac silnik (pewnie bo kasa spora do zgolenia), jednocześnie informując mnie, że nie są pewni czy znajdą powód i czy naprawią :wall: Jak coś takiego słyszę to mi się podnosi... Jak nie są pewni dlaczego pacjent ma kaszel, to niech nie sugerują od razu operacji chirurgicznej na otwartym sercu. Ja jednak pójdę za radą zaufanego mechanika - wykluczmy podstawowe rzeczy (najtańsze do sprawdzenia), a najdroższe zostawmy na koniec, jak pozostałe okażą się zawodne, wtedy wydanie sporej kasy będzie uzasadnione (sprawdzenie zaworów). Oczywiście, może się okazac że naprawa bedzie droższa (suma sumarum) niż gdyby od razu rozebrac silnik, ale co jeżeli będzie tańsza?
Wątek ten założyłem chcąc dowiedziec się od posiadaczy takiego auta jak moje lub podobnych, gdzie szukac powodu, lub może ktoś juz znalazł rozwiązanie.

Większość mechaników nie ma bladego pojęcia o diagnostyce.

Dlaczego ten zaufany mechanik w ramach sprawdzenia najtańszych rzeczy nie sprawdził Ci szczelności cylindrów? To podstawowa rzecz i nie skomplikowana poza tym że w H6 dostęp tragiczny. Będziesz miał odpowiedź czy zawory są prawdopodobne jak Ci wyjdzie niska szczelność na zimno.

Ja tam się nie dziwię Kocarowi ani nikomu kto nie chce tykać auta z LPG, zwykle te auta maja multum usterek, a jak się klientowi je przedstawi to wybucha afera że serwis się czepia LPG i że lepiej było pójść gdzie indziej i że się obsmaruje na forach. Przerabiałem to już tyle razy że aż szkoda gadać.

OBK H6 pisze: Wątek ten założyłem chcąc dowiedziec się od posiadaczy takiego auta jak moje lub podobnych, gdzie szukac powodu, lub może ktoś juz znalazł rozwiązanie.
To trochę tak jakby Cie bolała głowa i chodziłbyś i pytał co to może być, a ktoś by Ci odpowiedział ze u niego to rak mózgu. Przyjąłbyś taka diagnozę i wysłał się na chemo/radioterapię czy może jednak byś poszedł do lekarza i zrobił badania?



Wracając do tematu to podpięcie wtyczki i spojrzenie na parametry pracy + sprawdzenie szczelności/kompresji to nie są drogie rzeczy. Wymienianie losowych części jest.

Oczywiście każdy naprawia swoje auto jak chce.

minimus pisze: hmm, to mogłoby oznaczać, że Subaryta miał rację mówiąc o ich niedostosowaniu do gazu :o

Nie ma takich gniazd zaworowych które by się nie wypaliły przy zbyt wysokim EGT. Bardzo bardzo bardzo mało gazowników wie co to szerokopasmowe AFR, a jeszcze mniej ma warunki, możliwości i wiedzę sprawdzić je pod pełnym obciążeniem. Co i tak nie gwarantuje powodzenia operacji.

Kolega i tak ma farta bo ma H6 z MY02 i regulacja wypalonych zaworów nie kosztuje 7k zł ;-)

leon
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: Niepsujące się.
Polubił: 207 razy
Polubione posty: 284 razy

Re: OBK H6 - nadeszła zimna pora, więc pora gasnąc o poranku

Post 24 paź 2009, o 02:11

Tak się zastanawiam (czysto teoretycznie) co by się stało gdyby padło grzanie sondy lambda. Czy ECU by to wyczuł ?
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: OBK H6 - nadeszła zimna pora, więc pora gasnąc o poranku

Post 24 paź 2009, o 02:49

leon, wywaliłby błąd w wypadku następujących usterek: zwarcie do masy, zwarcie do plusa, otwarty obwód, poza tym wywaliłby błąd gdy sonda nie poda oczekiwanych parametrów przy założonej temperaturze silnika.

Ale w aucie z '02MY ECU chodzi i tak w otwartej pętli dopóki nie uzyska odpowiedniej temperatury, więc nie spowoduje to gaśnięcia czy czegoć takiego przed nagrzaniem.

tadaoando
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: WA, WO, LRY
Auto: SFXT MY14+SI RS MY10
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: OBK H6 - nadeszła zimna pora, więc pora gasnąc o poranku

Post 26 paź 2009, o 19:09

witam!

...to ja od nieszczesnego forka 2,5 xt, jak rozumiem diagnoza na zimnym silnku tylko jak to zrobic: wziac wole bo nikt nawet 15min. nie chce poczekac bys po pracy sie dokolibal, przyjechac do w-wy i co zostawic np.4turbo, u JAKO, lub koper-a i wziac hotel , czekac co wymodza dnia nastepnego? ...ale to szczegol.

...A czasami w ostatnim czasie nie gmerałeś przy pasku klinowym i za bardzo go nie napiąłeś?
Wczoraj tak miałem po przeglądzie...

tak po zakupie i odbiorze w polsce natychmiast pasek, napinacze, uszczelki pod klawiatura itd.
(K) GRILL wersja STI/ CROSS/ SPORT ten w kratke, zderzak tez przytule !!!

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: OBK H6 - nadeszła zimna pora, więc pora gasnąc o poranku

Post 26 paź 2009, o 19:17

tadaoando pisze: wziac wole bo nikt nawet 15min. nie chce poczekac bys po pracy sie dokolibal

U nas na pewno 15 minut nigdy nie stanowiło problemu.

FUX
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: ze sofy.
Auto: jeżdżące
Polubił: 236 razy
Polubione posty: 350 razy

Re: OBK H6 - nadeszła zimna pora, więc pora gasnąc o poranku

Post 26 paź 2009, o 19:17

tadaoando,

Nie bardzo rozumiem, co chcesz wyrazić... :cofee:
Dolce far niente ;-)

tadaoando
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: WA, WO, LRY
Auto: SFXT MY14+SI RS MY10
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: OBK H6 - nadeszła zimna pora, więc pora gasnąc o poranku

Post 26 paź 2009, o 19:29

...raz jeszcze, owszem po zakupie auta silnik byl wyjety pasek zebaty wymieniony+ inne. dla pewnosci czy zawory sa wporzadku podniesiona pokrywa klawiatury i wymienione uszczelki oraz jakies oringi (nie pamietam jak to fachowo sie nazywa.
...bylem juz raz u mechanika z tym zimnym silnikiem jednak nic nie znalazl, bylem tez u JAKO, ale tylko poprawil ustawienia w komputerze PRINS-a i poprawil zawor upustowy na reduktorze. Powiedzial iz forek ktory stal u niego (tzn.na BAJECZNEJ22) po remapie ma juz nie 230, a 315KM i caly czas na gazie bez klopotow lub niewielkie.

...mam jeszcze duzo sily by moj forek pozbyl sie tych dolegliwosci wiec umowilem sie z JAKO na kolejna wizyte, jak nie pomoze w nastepnej kolejnosci pojade do 4turbo, ale panowie moge dojechac do w-wyna 18-sta mam nadzieje iz uda sie dogadac tylko jak od was wrocic na targowek/bialoleke czym???
(K) GRILL wersja STI/ CROSS/ SPORT ten w kratke, zderzak tez przytule !!!

tadaoando
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: WA, WO, LRY
Auto: SFXT MY14+SI RS MY10
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: OBK H6 - nadeszła zimna pora, więc pora gasnąc o poranku

Post 26 paź 2009, o 19:40

witam!

...leon, wywaliłby błąd w wypadku następujących usterek: zwarcie do masy, zwarcie do plusa, otwarty obwód, poza tym wywaliłby błąd gdy sonda nie poda oczekiwanych parametrów przy założonej temperaturze silnika.

...niewiem czy ma to znaczenie, ale czasami wywala mi blad ENGINE, CRUISE, ANTYPOSLIZG p.jarek pielak w otwocka bo on kiedys grzebal w moim forku twierdzil iz blad jest w sondzie labda (ze niby uszkodzona) po wymianie i skasowaniu 7 stek+ 4 setki za nowa sonde nie zauwazylem zmian...a blad za jakis czas znowu wywalil podjechalem do p.jarka a on na to sonda uszkodzona i skasowal blad ( ale i pieniazek), no tosmy sie pogniewali.

...czy w wyniku zlego popodpinania mas lub innych... przy ponownym wsadzeniu silnika moga nastepowac te problemy z zimnym silnikiem ???
(K) GRILL wersja STI/ CROSS/ SPORT ten w kratke, zderzak tez przytule !!!

ODPOWIEDZ