Ciekawe te kolektorki , sam jestem posiadaczem old-schoola legasiowego i jestem z niego bardzo zadowolony.
Powodzenia w projekcie
Ostatnio zmieniony 7 lis 2009, o 23:57 przez Żemol, łącznie zmieniany 1 raz.
...zaś dnia ósmego, stworzył Awd i ubrał Ją w szatę SexownąTajemnicząintrygującą... "Moim zdaniem to niczego nie jestem pewien, jednak widok Gwiazd sprawia, iż zaczynam marzyć" — Vincent van Gogh
burat pisze:
l_ewy, ta propozycja wyżej to do ciebie bo masz najbliżej
Ja jak najbardziej jestem zainteresowany a ten kolektor jest potrzebny? turbotrzcina Ty potrzebujesz czegoś na wzór? Czy musisz pomierzyć obecnie załozony kolektor na samochodzie?
l_ewy, co do elastyczności i wkręcania na obroty, to Arti ma jeszcze nierównoodległościowy kolektor załozony i ja do tego piłem odnośnie pogorszenia osiągów.
jechałem ostatnio legacy 2.0 wolnossącym z 2006 i szczerze powiem, że jak dla mnie ma dźwięk boxera jak każdy subarak. przy tym w serii tak subtelny, że aż miło.
Artisia Prodrive - fajna opcja do jazdy w dłuższe trasy
Link: http://www.youtube.com/watch?v=06QfY6yjJVQ
Posiadam to samo co Arti tyle, że u mnie doszedł 2,5 calowy center pipe zaraz za kolektorem z legacy (zamiast standardowej rury) przez co auto jest głośniejsze i raczej nie nadaje sie na dłuższe trasy. Dzis wrzuciłem vid jak to mniej więcej słychać ze środka
Ostatnio zmieniony 22 lis 2009, o 13:46 przez Żemol, łącznie zmieniany 1 raz.
...zaś dnia ósmego, stworzył Awd i ubrał Ją w szatę SexownąTajemnicząintrygującą... "Moim zdaniem to niczego nie jestem pewien, jednak widok Gwiazd sprawia, iż zaczynam marzyć" — Vincent van Gogh
burat pisze:
l_ewy, ta propozycja wyżej to do ciebie bo masz najbliżej
Ja jak najbardziej jestem zainteresowany a ten kolektor jest potrzebny? turbotrzcina Ty potrzebujesz czegoś na wzór? Czy musisz pomierzyć obecnie załozony kolektor na samochodzie?
Lewy jakbys mial taki kolektor to byloby super bo wtedy na spokojnie bez samochodu pomierzylbym go sobie i dopasowal rurki. No i super byłoby żebyś mi podrzucił uszczelkę kolektor - cylinder bo prze@ież flanszę trzeba wyciąć
Dorzuce jeszcze foteczki replik Borl-i może w czymś pomogą
Znalazłem jeszcze kolektor firmy Hayward&Scott
Ostatnio zmieniony 9 lis 2009, o 21:39 przez Żemol, łącznie zmieniany 2 razy.
...zaś dnia ósmego, stworzył Awd i ubrał Ją w szatę SexownąTajemnicząintrygującą... "Moim zdaniem to niczego nie jestem pewien, jednak widok Gwiazd sprawia, iż zaczynam marzyć" — Vincent van Gogh
Prośba do Admina o usuniecie jednego z moich postów (bo się zdublowało) krzaczący internecik :/
...zaś dnia ósmego, stworzył Awd i ubrał Ją w szatę SexownąTajemnicząintrygującą... "Moim zdaniem to niczego nie jestem pewien, jednak widok Gwiazd sprawia, iż zaczynam marzyć" — Vincent van Gogh
Te kolektory wg producenta dodają 10 koni, że o dzwięku nie wspomnę.Czy ktoś nie orientuje sie jakie są różnice między 2.0 a 2.5 w mocowaniach i średnicach?, na ebay'u są piekne repliki borla z nierdzewki za 120 $
Przyłączam sie do tematu, bo również zastanawiam sie nad zmianą kolektora. Z Legasiowym jest podstawowy problem z jego dostępnością, wiec gdyby projekt zrobienia czegoś na kształt borli wypalił jestem jak najbardziej za. Znalazłem cosik takiego na e-bayu , lecz czy podejdzie do 2.0 bez rzeźby ?? http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 2%26ps%3D6
tylko tam coś trzeba pogrzebać z sondą lambda o ile moja marna znajomość mechaniki mnie nie myli ,gdzieś coś słyszałem ,że trzeba przespawać czy jakoś tak
Mikołaj Rej cyt. " A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swoje Rajdówki mają"
Kolektor Borla z nierdzewki tylko przekładasz (jak masz) nie musisz nic zmieniać bo katalizator zostaje seryjny. W samochodzie starszym jest zwykle jedna sonda więc można usunąć katalizator zastepując np rurką w którą musisz wspawać mufkę fi 18 w którą wkręcasz sondę. W nowszych są dwie sondy które muszą dawać różne odczyty do ECU więc sprawa niejest taka prosta można ponoć oszukać drugi czujnik przez zastosowanie specjalnej przedłużki 5 centymetrowej ale niewiadomo jak to działa.Kolektor tuningowy montujesz przed katalizatorem więc w obu przypadkach nie trzeba nic przerabiać /spawać -kolektor taki jak Borla (oczywiście jak masz).
planuję na wiosnę robić taki sam mod z kolektorem i tłumikiem coby wydobyć deko bulgotu i widzę że już będą przetarte szlaki i będzie łatwiej A czy przy takim modzie trzeba dorabiać nową płytę pod silnik?
To dobrze, ciesze sie że sie pomysł spodobał wystarczyło troszkę poszukać po zagranicznych stronach bo u nas ogólnie z tym słabo jest jeśli sie ma inny samochód niż golf . Wydaje mi się że to lepsza droga niż kolektor od Legacy z 92 roku, dużo subaru jeździ z tą modyfikacją i sporo jest klonów takich konstrukcji ale niestety musimy sami kombinować. Jeśli będzie ktoś chętny na zabawe ze spawarką i nawet mu to pójdzie i w rozsądnej cenie to ja sie do tego podpinam, jak robić to lepej od razu robić dwa
Ostatnio zmieniony 12 lis 2009, o 21:55 przez mamgx, łącznie zmieniany 1 raz.
...a może zrobilibyśmy ściepe na takowy, w celach pomiarowych, a następne egzemplarze wykonali na jego podstawie. Gdyby kilka osób się zebrało, kolejne kolektorki miałyby szanse być tańsze niż te na e-bayu. Potrzeba tylko fachowca co by je wyczarował z kilku metrów kwasówki...
ja się w ogóle na tym nie znam, mam akurat silnik EJ253 i planuję być w 4Turbo za dwa tygodnie więc jak ktoś ma ochotę porównać z silnikiem 2.0 to zapraszam. Porobimy fotki, pomierzymy "na oko"