Chyba ten błąd źle odczytany:
P1718
AT CAN Communication Circuit
CAN communication line is bus off, open, ECM short circuit, or ABS/VDCCM, integrated CU malfunction
Przy skrecie tylne koła blokują
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Re: Przy skrecie tylne koła blokują
P1718 CAN communication circuit for automatic transmission - ze strony http://www.subaruforester.org/
i jeszcze fajna strona z interpretacją kodów http://www.dtcdecode.com/P1718/Subaru
i jeszcze fajna strona z interpretacją kodów http://www.dtcdecode.com/P1718/Subaru
Re: Przy skrecie tylne koła blokują
warto sprawdzić czy nie ma błędów w sterowniku silnika, ABS(ESP, VDC).
Błąd P1718 był błędem obecnym czy byłym/przejściowym?
W samochodzie nie jest przestawiony czujnik skrętu kierownicy?
Błąd P1718 był błędem obecnym czy byłym/przejściowym?
W samochodzie nie jest przestawiony czujnik skrętu kierownicy?
Sowy nie są tymi za kogo się podają (Miasteczko Twin Peaks)
Re: Przy skrecie tylne koła blokują
Masz racje pali sie ESP po 30-50 km ciagłej jazdy znika. Byłem dziś na drugim kompie z lepszym softem i wywala błąd czujnika skrętu.gebolp pisze:warto sprawdzić czy nie ma błędów w sterowniku silnika, ABS(ESP, VDC).
Błąd P1718 był błędem obecnym czy byłym/przejściowym?
W samochodzie nie jest przestawiony czujnik skrętu kierownicy?
Jednak jak ESP zgaśnie problem przy skręconych kołach pozostaje czyli dupa się ciągnie albo pcha ?
A może ma tak być ? Sam nie wiem ?
Czujnika skrętu koła nie mam ma podmiankę , koszt nowego około 2 tyś.
W przyszłym tygodniu umówiłem się z kolegą przemierzy instalację pod wzgledem VDC czy nie jest czasem przerwany gdzieś obwód.
Re: Przy skrecie tylne koła blokują
Pierwsze co to bym sprawdził czy czujnik jest dobrze ustawiony, tzn, koła na wprost i znacznik w czujniku też na wprost.
Jeśli jest źle ustawiony to ESP głupieje bo czujniki przyspieszeń wskazują, że samochód jedzie prosto a czujnik kąta skrętu podaje że koła są skręcone i wtedy zaczyna korygować tor jazdy (pisałeś że nosiło podczas wyprzedzania). Z drugiej strony czujnik jest poprzez sieć CAN połączony ze sterownikami ESP, silnika i skrzyni biegów i może wnosić zakłócenia jeśli jest uszkodzony lub ma problemy z masą.
Złe ustawienie czujnika jest nagminne jeśli była demontowana kierownica i wymieniane np. przełączniki -
Jeśli jest źle ustawiony to ESP głupieje bo czujniki przyspieszeń wskazują, że samochód jedzie prosto a czujnik kąta skrętu podaje że koła są skręcone i wtedy zaczyna korygować tor jazdy (pisałeś że nosiło podczas wyprzedzania). Z drugiej strony czujnik jest poprzez sieć CAN połączony ze sterownikami ESP, silnika i skrzyni biegów i może wnosić zakłócenia jeśli jest uszkodzony lub ma problemy z masą.
Złe ustawienie czujnika jest nagminne jeśli była demontowana kierownica i wymieniane np. przełączniki -

Sowy nie są tymi za kogo się podają (Miasteczko Twin Peaks)