AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Rommel
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Uxbridge/Rzeszów
Auto: Outback 2006 2,5 , byl Forester 2010 2,5X
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 15 lis 2014, o 18:25



Przepraszam ze sie wpitole, ale Subarowskie AWD jest aż tak słabe?


"Non homo sed vero mentula magna minax."

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 15 lis 2014, o 18:33

Możesz streścić o co chodzi? Bo nie zamierzam przez godzinę oglądać bezsensownego testu na rolkach.

Rommel
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Uxbridge/Rzeszów
Auto: Outback 2006 2,5 , byl Forester 2010 2,5X
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 15 lis 2014, o 18:51

przerzuciłem sobie filmik, opuściłem rasowe terenówki, ale przy dwóch kołach na rolkach, napęd nie radzi sobie z przekazaniem mocy na dwa pozostałe koła(np jedna strona na rolkach). Widziałem też sporo testów, w których to włąśnie Subaru wypadało najlepiej, i mam zagwożdżke. O ile wiem że w Forku np. tylna szpera nie jest za mocna, to w imprezie też tak "bidnie" to działa? W temacie AWD jestem początkujący, czytam sporo na forum(połowy nie rozumiem hehe), i zdziwiłem się lekko :)

Test na rolkach nie jest miarodajny, czy jak?
"Non homo sed vero mentula magna minax."

cyqan
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: z Internetu
Auto: była Impreza, jest Evo, jest ok
Polubił: 0
Polubione posty: 4 razy

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 15 lis 2014, o 19:04

Rommel pisze:W temacie AWD jestem początkujący, czytam sporo na forum(połowy nie rozumiem hehe), i zdziwiłem się lekko :)

Test na rolkach nie jest miarodajny, czy jak?
I właśnie dlatego japończycy zadedykowali Tobie rozwiązania "otwarte", abyś nie psioczył na subaru jak bedziesz parkował pod tesco.

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 15 lis 2014, o 19:11

Rommel pisze:Test na rolkach nie jest miarodajny, czy jak?
Nie ma związku z warunkami drogowymi.

Najlepiej poradzi sobie w tym teście napęd bez dyfrów, spięty na sztywno. Tylko takim samochodem nie da się normalnie jeździć poza taplaniem się w błotku w off roadzie ;-)


W samochodach osobowych i SUV'ach to nie jest potrzebne. Jakieś tam spięcie napędów służy albo poprawie trakcji przy szybkiej jeździe, albo ułatwieniu poruszania się po śliskiej drodze.

Rommel
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Uxbridge/Rzeszów
Auto: Outback 2006 2,5 , byl Forester 2010 2,5X
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 15 lis 2014, o 19:36

Czasami się zdarzają bezdroża, i wizja zawiśnięcia jednego koła i z tego powodu stanięcia nie jest przyjemna ;)
"Non homo sed vero mentula magna minax."

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 15 lis 2014, o 19:57

Do bezdroży są terenówki. Subaru takich nie ma w swojej ofercie.



EDIT

Tak by rozwinąć temat.

Jedną z lepszych szper w normalnej jeździe po drogach jest torsen - jest trwały, działa bez zwłoki, same zalety. Ale jak jedno koło na osi będzie pozbawione oporu (np będzie w powietrzu), to torsen nie pomoże. Służy po prostu do czegoś innego.

Więc test rolkowy pokazuje jedynie co najlepiej pokonuje test rolkowy.

Rommel
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Uxbridge/Rzeszów
Auto: Outback 2006 2,5 , byl Forester 2010 2,5X
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 15 lis 2014, o 23:24

Czyli kumpel "bełemwu & JEEP GRAND CHEROKEE forever" który mi to wysłał wiedział co robi :lol:

Forek kumpla wyczyniał niesamowite rzeczy, stawał w błocie dopiero jak drzwi nie można było otworzyć, I gen ;]. Ja czasami niestety w pracy musze przejechać jakiś kawałek do "klienta". Zdecydowanie lepiej po terenie mi sie lata małym Jimnym ;) , Mam pełną świadomosc że Forek to nie terenówka, zresztą szkoda byłoby mi go nawet porysować... Do terenu mam dwukołowca ;) . Ale w pracy nie przyjade nim niestety hehe.
"Non homo sed vero mentula magna minax."

eMTi
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DW
Auto: zaturbione, wymarzone
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 19 lis 2014, o 20:50

zaraz wszystkim Wam dam bana, a Tomkowi w szczególności :-p Co to za pitolenie o automatach w wątku o szperowaniu i zamiataniu bokami?! :x ;-)
"If you try to just go round, you don’t go round. You just go straight on." - Ayrton Senna

TomekSliwa
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Wilczyce k/Wrocławia
Auto: Subaru "Masakrathor" STi, Outback H6
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 19 lis 2014, o 20:58

eMTi pisze:zaraz wszystkim Wam dam bana, a Tomkowi w szczególności :-p Co to za pitolenie o automatach w wątku o szperowaniu i zamiataniu bokami?! :x ;-)
Mam Subaru Outback H6 i mnóstwo Nm od dołu i boka nie mogę zapiąć! Na śliskim, na starcie, na rzucaniu, na niczym!!! :x :x :x

Idealnie pasuję po tytuł wątku! :-p

eMTi, lepiej się szykuj na Bielawę a nie w teorię się zagłębiasz.

Liczę na kolejne 0,7 sek. ;-) :giggle: :mrgreen:

booSTi
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: z piekła rodem
Auto: Black Devil STi
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 20 lis 2014, o 14:09

damaz pisze: a po co wydzielać?
Bo wątek ten powstał z myślą o szperach bajerach, upalaniu i domykaniu napędu, a nie o hillholderach, automatch i innych wynalazkach wyręczających człowieka.
Poza tym grono odbiorców jest różne - upalacze VS woziciele czterech liter :-p
Pierwsze co, to sprawdzam ten wątek, a od momentu kiedy rozpoczęła się dyskusja o automagicznych hillholderach tracę czas i nerwy :x
Chyba nie ma problemu żeby oddzielić te tematy? :whistle:

Rommel
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Uxbridge/Rzeszów
Auto: Outback 2006 2,5 , byl Forester 2010 2,5X
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 20 lis 2014, o 14:12

eeej, jak wejde na "tiptronic", i ręcznie operuje, to pójdzie bokiem :giggle: . Teraz sie tylko trzeba nauczyć przywracać przyczepność przodowi :giggle:
"Non homo sed vero mentula magna minax."

gregski
6 gwiazdek
Lokalizacja: inąd
Auto: Mammut
Polubił: 0
Polubione posty: 5 razy

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 20 lis 2014, o 14:18

booSTi, teraz kumam i tez popieram wydzielenie!

sie nie smiac, doczytalem sie wlasnie na niemieckich forach, ze HOLD blokuje coponiektorym naped na cztery i lepiej driftuja :)
zgubilem sie
Ostatnio zmieniony 20 lis 2014, o 14:36 przez gregski, łącznie zmieniany 1 raz.

damaz
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: z Damaziowa
Polubił: 0
Polubione posty: 97 razy

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 20 lis 2014, o 14:32

booSTi pisze:tracę czas i nerwy
no wiecie państwo...
to jako jedyny w znanym wszechświecie chciałbyś mieć na TYM forum wątek bez oftopu?

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

ryjeks
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 20 lis 2014, o 14:42

Albo zakładacie szpery do tych forczysłałów albo ...

Obrazek

;-)
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae

eMTi
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DW
Auto: zaturbione, wymarzone
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 20 lis 2014, o 15:17

:mrgreen: :mrgreen: viking szperownik pacyfikator :evilgrin:
"If you try to just go round, you don’t go round. You just go straight on." - Ayrton Senna

damaz
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: z Damaziowa
Polubił: 0
Polubione posty: 97 razy

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 20 lis 2014, o 17:13

ryjeks pisze:albo ...
eMTi pisze:szperownik pacyfikator
pod wpływem łagodnej perswazji :whistle: poszedłem sprawdzić.
mój
ryjeks pisze:forczysłałów
ma szperę. z tyłu. taką małą, ale ma.

to co, mogę zostać?
:razz:

eMTi
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DW
Auto: zaturbione, wymarzone
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 27 sty 2015, o 01:48

dobra, to dla tych, którzy spać nie mogą małe animacyjki.. Szukałem różnic między szperą helicalną a torsenem no i dotarłem do źródeł, które mówią, że to w sumie to samo, tylko w zależności od producenta inna nazwa.. Ale nie do końca - opierają się na tych samych zasadach działania, obie wykorzystują przekładnie ślimakowe, obie w taki sam sposób radzą sobie przy zróżnicowanej przyczepności dla obu kół, ale sama konstrukcja jednej i drugiej dosyć mocno różni się od siebie.. Polecam najpierw zgłębić filmik torsena, który jest z komentarzem, a potem dopiero zerknąć na szperę Eatona:


Link: https://www.youtube.com/watch?x-yt-cl=8 ... freload=10

Link: https://www.youtube.com/watch?v=lZmsY2Y ... freload=10
"If you try to just go round, you don’t go round. You just go straight on." - Ayrton Senna

TomekSliwa
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Wilczyce k/Wrocławia
Auto: Subaru "Masakrathor" STi, Outback H6
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 27 sty 2015, o 10:30

eMTi, lepiej bierz szybko ode mnie tą szperę, a nie teorię uskuteczniasz. Od gadania szybszy nie będziesz ;-) :-p :mrgreen:

eMTi
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DW
Auto: zaturbione, wymarzone
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 27 sty 2015, o 11:09

gdyby montaż nie kosztował drugie tyle, to by było prościej ;-)
"If you try to just go round, you don’t go round. You just go straight on." - Ayrton Senna

zinc
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 0

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 29 sty 2015, o 23:07

Rommel pisze:Czasami się zdarzają bezdroża, i wizja zawiśnięcia jednego koła i z tego powodu stanięcia nie jest przyjemna ;)
a lewa sie hamuje... masz jeszcze rekaw... jak nie wiesz jak uzywac poszukaj info w temcie off road... nie uwierzylbys skad forki wyjezdzaja..
ps on top to co ryjeks ma z autem porobione daje taki ogien :D pozazdroscic...
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow

zinc
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 0

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 3 lut 2015, o 00:27

ryjeks pisze:Albo zakładacie szpery do tych forczysłałów albo ...

Obrazek

;-)
przyjme do mojego forczyslawa zapierdalacza:
w gratisie
silnik min 300hp
skrzynke klowa
kompletny zestaw półosi,dyferek, lekki wal "węgłowy"
pare zestawow płytek itd itp :P
Heheh wtedy " na moj koszt" moge je zalozyc:P
ps dolozta chlopy wiazki i ecu :P
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow

zinc
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 0

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 3 lut 2015, o 00:28

eMTi pisze:gdyby montaż nie kosztował drugie tyle, to by było prościej ;-)
ktora gdzie chcesz zalozyc szperke?? moze sie dogadamy z montazem:P
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow

zinc
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 0

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 3 lut 2015, o 00:30

eMTi pisze:dobra, to dla tych, którzy spać nie mogą małe animacyjki.. Szukałem różnic między szperą helicalną a torsenem no i dotarłem do źródeł, które mówią, że to w sumie to samo, tylko w zależności od producenta inna nazwa.. Ale nie do końca - opierają się na tych samych zasadach działania, obie wykorzystują przekładnie ślimakowe, obie w taki sam sposób radzą sobie przy zróżnicowanej przyczepności dla obu kół, ale sama konstrukcja jednej i drugiej dosyć mocno różni się od siebie.. Polecam najpierw zgłębić filmik torsena, który jest z komentarzem, a potem dopiero zerknąć na szperę Eatona:


Link: https://www.youtube.com/watch?x-yt-cl=8 ... freload=10

Link: https://www.youtube.com/watch?v=lZmsY2Y ... freload=10
ta druga slyszalem ze "pancerniejsza"
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow

mcc
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Mrowiska
Auto: WRX seria+
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...

Post 3 lut 2015, o 17:18

ryjeks pisze:
Zmiana w moim odczuciu jest na tyle duża, że trzeba się uczyć jeździć od nowa :lol:
Napęd się domknął, para nie ucieka w gwizdek.
Ryjeks,

czy miales moze przed taki efekt na mniej przyczepnej nawierzchni (woda/piasek na asfalcie), ze w szybkim zakrecie przy odciazonym jednym z przenich kol tracilo ono przycepnosc i jak w FWD zapierniczalo szlifujac nawierzchnie?

Dopytuje sie, bo mnie wiem czy to u mnie cos ze spieciem calosci juz NOK czy po prostu tak sie AWD bez szpery z przodu zachowuje?


Na sniegu/lodzie inna sprawa wypycha mi przod, wiec musze go "zachecic" do zlozenia sie w zakret z wyprzedzeniem, ale tam ciezko stwierdzic na ile spety jest tyl i tyl z przodem. Jakos idzie to zmierzyc?

Pzw,
MCC
no pain, no gain

http://www.pundit.pl - INTELIGENTNY BUDYNEK

ODPOWIEDZ