AWD - czyli napęd na 2 koła ...
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
- Rommel
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Uxbridge/Rzeszów
- Auto: Outback 2006 2,5 , byl Forester 2010 2,5X
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...
Przepraszam ze sie wpitole, ale Subarowskie AWD jest aż tak słabe?
"Non homo sed vero mentula magna minax."
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...
Możesz streścić o co chodzi? Bo nie zamierzam przez godzinę oglądać bezsensownego testu na rolkach.
- Rommel
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Uxbridge/Rzeszów
- Auto: Outback 2006 2,5 , byl Forester 2010 2,5X
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...
przerzuciłem sobie filmik, opuściłem rasowe terenówki, ale przy dwóch kołach na rolkach, napęd nie radzi sobie z przekazaniem mocy na dwa pozostałe koła(np jedna strona na rolkach). Widziałem też sporo testów, w których to włąśnie Subaru wypadało najlepiej, i mam zagwożdżke. O ile wiem że w Forku np. tylna szpera nie jest za mocna, to w imprezie też tak "bidnie" to działa? W temacie AWD jestem początkujący, czytam sporo na forum(połowy nie rozumiem hehe), i zdziwiłem się lekko :)
Test na rolkach nie jest miarodajny, czy jak?
Test na rolkach nie jest miarodajny, czy jak?
"Non homo sed vero mentula magna minax."
- cyqan
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: z Internetu
- Auto: była Impreza, jest Evo, jest ok
- Polubił: 0
- Polubione posty: 4 razy
Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...
I właśnie dlatego japończycy zadedykowali Tobie rozwiązania "otwarte", abyś nie psioczył na subaru jak bedziesz parkował pod tesco.Rommel pisze:W temacie AWD jestem początkujący, czytam sporo na forum(połowy nie rozumiem hehe), i zdziwiłem się lekko :)
Test na rolkach nie jest miarodajny, czy jak?
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...
Nie ma związku z warunkami drogowymi.Rommel pisze:Test na rolkach nie jest miarodajny, czy jak?
Najlepiej poradzi sobie w tym teście napęd bez dyfrów, spięty na sztywno. Tylko takim samochodem nie da się normalnie jeździć poza taplaniem się w błotku w off roadzie

W samochodach osobowych i SUV'ach to nie jest potrzebne. Jakieś tam spięcie napędów służy albo poprawie trakcji przy szybkiej jeździe, albo ułatwieniu poruszania się po śliskiej drodze.
- Rommel
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Uxbridge/Rzeszów
- Auto: Outback 2006 2,5 , byl Forester 2010 2,5X
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...
Czasami się zdarzają bezdroża, i wizja zawiśnięcia jednego koła i z tego powodu stanięcia nie jest przyjemna ;)
"Non homo sed vero mentula magna minax."
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...
Do bezdroży są terenówki. Subaru takich nie ma w swojej ofercie.
EDIT
Tak by rozwinąć temat.
Jedną z lepszych szper w normalnej jeździe po drogach jest torsen - jest trwały, działa bez zwłoki, same zalety. Ale jak jedno koło na osi będzie pozbawione oporu (np będzie w powietrzu), to torsen nie pomoże. Służy po prostu do czegoś innego.
Więc test rolkowy pokazuje jedynie co najlepiej pokonuje test rolkowy.
EDIT
Tak by rozwinąć temat.
Jedną z lepszych szper w normalnej jeździe po drogach jest torsen - jest trwały, działa bez zwłoki, same zalety. Ale jak jedno koło na osi będzie pozbawione oporu (np będzie w powietrzu), to torsen nie pomoże. Służy po prostu do czegoś innego.
Więc test rolkowy pokazuje jedynie co najlepiej pokonuje test rolkowy.
- Rommel
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Uxbridge/Rzeszów
- Auto: Outback 2006 2,5 , byl Forester 2010 2,5X
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...
Czyli kumpel "bełemwu & JEEP GRAND CHEROKEE forever" który mi to wysłał wiedział co robi
Forek kumpla wyczyniał niesamowite rzeczy, stawał w błocie dopiero jak drzwi nie można było otworzyć, I gen ;]. Ja czasami niestety w pracy musze przejechać jakiś kawałek do "klienta". Zdecydowanie lepiej po terenie mi sie lata małym Jimnym ;) , Mam pełną świadomosc że Forek to nie terenówka, zresztą szkoda byłoby mi go nawet porysować... Do terenu mam dwukołowca ;) . Ale w pracy nie przyjade nim niestety hehe.

Forek kumpla wyczyniał niesamowite rzeczy, stawał w błocie dopiero jak drzwi nie można było otworzyć, I gen ;]. Ja czasami niestety w pracy musze przejechać jakiś kawałek do "klienta". Zdecydowanie lepiej po terenie mi sie lata małym Jimnym ;) , Mam pełną świadomosc że Forek to nie terenówka, zresztą szkoda byłoby mi go nawet porysować... Do terenu mam dwukołowca ;) . Ale w pracy nie przyjade nim niestety hehe.
"Non homo sed vero mentula magna minax."
Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...
zaraz wszystkim Wam dam bana, a Tomkowi w szczególności
Co to za pitolenie o automatach w wątku o szperowaniu i zamiataniu bokami?!




"If you try to just go round, you don’t go round. You just go straight on." - Ayrton Senna
- TomekSliwa
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Wilczyce k/Wrocławia
- Auto: Subaru "Masakrathor" STi, Outback H6
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...
Mam Subaru Outback H6 i mnóstwo Nm od dołu i boka nie mogę zapiąć! Na śliskim, na starcie, na rzucaniu, na niczym!!!eMTi pisze:zaraz wszystkim Wam dam bana, a Tomkowi w szczególnościCo to za pitolenie o automatach w wątku o szperowaniu i zamiataniu bokami?!
![]()



Idealnie pasuję po tytuł wątku!

eMTi, lepiej się szykuj na Bielawę a nie w teorię się zagłębiasz.
Liczę na kolejne 0,7 sek.



Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...
Bo wątek ten powstał z myślą o szperach bajerach, upalaniu i domykaniu napędu, a nie o hillholderach, automatch i innych wynalazkach wyręczających człowieka.damaz pisze: a po co wydzielać?
Poza tym grono odbiorców jest różne - upalacze VS woziciele czterech liter

Pierwsze co, to sprawdzam ten wątek, a od momentu kiedy rozpoczęła się dyskusja o automagicznych hillholderach tracę czas i nerwy

Chyba nie ma problemu żeby oddzielić te tematy?

- Rommel
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Uxbridge/Rzeszów
- Auto: Outback 2006 2,5 , byl Forester 2010 2,5X
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...
eeej, jak wejde na "tiptronic", i ręcznie operuje, to pójdzie bokiem
. Teraz sie tylko trzeba nauczyć przywracać przyczepność przodowi 


"Non homo sed vero mentula magna minax."
Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...
booSTi, teraz kumam i tez popieram wydzielenie!
sie nie smiac, doczytalem sie wlasnie na niemieckich forach, ze HOLD blokuje coponiektorym naped na cztery i lepiej driftuja :)
zgubilem sie
sie nie smiac, doczytalem sie wlasnie na niemieckich forach, ze HOLD blokuje coponiektorym naped na cztery i lepiej driftuja :)
zgubilem sie
Ostatnio zmieniony 20 lis 2014, o 14:36 przez gregski, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...
no wiecie państwo...booSTi pisze:tracę czas i nerwy
to jako jedyny w znanym wszechświecie chciałbyś mieć na TYM forum wątek bez oftopu?



Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...
Albo zakładacie szpery do tych forczysłałów albo ...



Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae
Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...



"If you try to just go round, you don’t go round. You just go straight on." - Ayrton Senna
Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...
ryjeks pisze:albo ...
pod wpływem łagodnej perswazjieMTi pisze:szperownik pacyfikator

mój
ma szperę. z tyłu. taką małą, ale ma.ryjeks pisze:forczysłałów
to co, mogę zostać?

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...
dobra, to dla tych, którzy spać nie mogą małe animacyjki.. Szukałem różnic między szperą helicalną a torsenem no i dotarłem do źródeł, które mówią, że to w sumie to samo, tylko w zależności od producenta inna nazwa.. Ale nie do końca - opierają się na tych samych zasadach działania, obie wykorzystują przekładnie ślimakowe, obie w taki sam sposób radzą sobie przy zróżnicowanej przyczepności dla obu kół, ale sama konstrukcja jednej i drugiej dosyć mocno różni się od siebie.. Polecam najpierw zgłębić filmik torsena, który jest z komentarzem, a potem dopiero zerknąć na szperę Eatona:
Link: https://www.youtube.com/watch?x-yt-cl=8 ... freload=10
Link: https://www.youtube.com/watch?v=lZmsY2Y ... freload=10
Link: https://www.youtube.com/watch?x-yt-cl=8 ... freload=10
Link: https://www.youtube.com/watch?v=lZmsY2Y ... freload=10
"If you try to just go round, you don’t go round. You just go straight on." - Ayrton Senna
- TomekSliwa
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Wilczyce k/Wrocławia
- Auto: Subaru "Masakrathor" STi, Outback H6
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...
eMTi, lepiej bierz szybko ode mnie tą szperę, a nie teorię uskuteczniasz. Od gadania szybszy nie będziesz




Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...
gdyby montaż nie kosztował drugie tyle, to by było prościej 

"If you try to just go round, you don’t go round. You just go straight on." - Ayrton Senna
- zinc
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 0
Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...
a lewa sie hamuje... masz jeszcze rekaw... jak nie wiesz jak uzywac poszukaj info w temcie off road... nie uwierzylbys skad forki wyjezdzaja..Rommel pisze:Czasami się zdarzają bezdroża, i wizja zawiśnięcia jednego koła i z tego powodu stanięcia nie jest przyjemna ;)
ps on top to co ryjeks ma z autem porobione daje taki ogien :D pozazdroscic...
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow
- zinc
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 0
Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...
przyjme do mojego forczyslawa zapierdalacza:ryjeks pisze:Albo zakładacie szpery do tych forczysłałów albo ...
w gratisie
silnik min 300hp
skrzynke klowa
kompletny zestaw półosi,dyferek, lekki wal "węgłowy"
pare zestawow płytek itd itp :P
Heheh wtedy " na moj koszt" moge je zalozyc:P
ps dolozta chlopy wiazki i ecu :P
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow
- zinc
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 0
Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...
ktora gdzie chcesz zalozyc szperke?? moze sie dogadamy z montazem:PeMTi pisze:gdyby montaż nie kosztował drugie tyle, to by było prościej
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow
- zinc
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 0
Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...
ta druga slyszalem ze "pancerniejsza"eMTi pisze:dobra, to dla tych, którzy spać nie mogą małe animacyjki.. Szukałem różnic między szperą helicalną a torsenem no i dotarłem do źródeł, które mówią, że to w sumie to samo, tylko w zależności od producenta inna nazwa.. Ale nie do końca - opierają się na tych samych zasadach działania, obie wykorzystują przekładnie ślimakowe, obie w taki sam sposób radzą sobie przy zróżnicowanej przyczepności dla obu kół, ale sama konstrukcja jednej i drugiej dosyć mocno różni się od siebie.. Polecam najpierw zgłębić filmik torsena, który jest z komentarzem, a potem dopiero zerknąć na szperę Eatona:
Link: https://www.youtube.com/watch?x-yt-cl=8 ... freload=10
Link: https://www.youtube.com/watch?v=lZmsY2Y ... freload=10
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow
Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...
Ryjeks,ryjeks pisze:
Zmiana w moim odczuciu jest na tyle duża, że trzeba się uczyć jeździć od nowa
Napęd się domknął, para nie ucieka w gwizdek.
czy miales moze przed taki efekt na mniej przyczepnej nawierzchni (woda/piasek na asfalcie), ze w szybkim zakrecie przy odciazonym jednym z przenich kol tracilo ono przycepnosc i jak w FWD zapierniczalo szlifujac nawierzchnie?
Dopytuje sie, bo mnie wiem czy to u mnie cos ze spieciem calosci juz NOK czy po prostu tak sie AWD bez szpery z przodu zachowuje?
Na sniegu/lodzie inna sprawa wypycha mi przod, wiec musze go "zachecic" do zlozenia sie w zakret z wyprzedzeniem, ale tam ciezko stwierdzic na ile spety jest tyl i tyl z przodem. Jakos idzie to zmierzyc?
Pzw,
MCC