Wątek olejowy - może się nada
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Re: Wątek olejowy - może się nada
kAMILp,
znów nie masz nic do napisania na temat,i doradzasz innym co mają negatywnego zrobić,w tym jESTEŚ dobry,
pozdro dla cIEBIE.
znów nie masz nic do napisania na temat,i doradzasz innym co mają negatywnego zrobić,w tym jESTEŚ dobry,
pozdro dla cIEBIE.
Re: Wątek olejowy - może się nada
chyba zaczynam się do sZANOWNEJ bRACI forumowej upodabniać,ale niestety negatywnie.takie są prawa internetu a zwłaszcza forów.
dlatego po zdobyciu wiedzy która mi wystarczy, żegnam się ,na razie,może kiedyś zabiorę głos.
dlatego po zdobyciu wiedzy która mi wystarczy, żegnam się ,na razie,może kiedyś zabiorę głos.
- dzixd
- Moderator działu
- Lokalizacja: Dziki Zachód
- Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
- Polubił: 9 razy
- Polubione posty: 307 razy
Re: Wątek olejowy - może się nada
Jaki olej wlać do centralnego dyferencjału i do skrzyni w legacy outback MY 02 ?
Jeździć nie umiem, ale się staram
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Re: Wątek olejowy - może się nada
dzixd pisze: Jaki olej wlać do centralnego dyferencjału i do skrzyni w legacy outback MY 02 ?
Chodzi o tylny dyfer i skrzynię ? Czy może tylny dyfer, przedni i olej do automatu ?
Dyfry - dobre 75w90 GL-5
AT - w tych rocznikach do 4EAT Dexron III. Można się pokusić o syntetyka np. Gulfa MV ATF, ale nie jest to koniecznością.
vel misza, Pozdrawiam!
- dzixd
- Moderator działu
- Lokalizacja: Dziki Zachód
- Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
- Polubił: 9 razy
- Polubione posty: 307 razy
Re: Wątek olejowy - może się nada
chodzi o manualną skrzynie. zapomniałem dodaćmiszozon pisze:dzixd pisze: Jaki olej wlać do centralnego dyferencjału i do skrzyni w legacy outback MY 02 ?
Chodzi o tylny dyfer i skrzynię ? Czy może tylny dyfer, przedni i olej do automatu ?
Dyfry - dobre 75w90 GL-5
AT - w tych rocznikach do 4EAT Dexron III. Można się pokusić o syntetyka np. Gulfa MV ATF, ale nie jest to koniecznością.
Jeździć nie umiem, ale się staram
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Re: Wątek olejowy - może się nada
W MT przedni dyfer jest w jednej komorze ze skrzynią. Na przód i tył bańka 5l wystarczy.
vel misza, Pozdrawiam!
- dzixd
- Moderator działu
- Lokalizacja: Dziki Zachód
- Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
- Polubił: 9 razy
- Polubione posty: 307 razy
Re: Wątek olejowy - może się nada
czyli tego hipola zalać do skrzyni jak rozumiemmiszozon pisze:W MT przedni dyfer jest w jednej komorze ze skrzynią. Na przód i tył bańka 5l wystarczy.
Jeździć nie umiem, ale się staram
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
-
Kazjul
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: Białystok
- Auto: Forester 2.0, N/A, 2005r, MT
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Wątek olejowy - może się nada
Odgrzebię trochę temat.
W najbliższym czasie czeka mnie w Foresterze wymiana oleju w skrzyni biegów (ręczna) i obu dyferencjałach - wydaje mi się, że wystarczy zalać Millers EE Transmission 75w90. Mając na uwadze to, że z tyłu jest szpera, zastanawiam się jeszcze nad Millers CRX 75w90 NT - tylko czy to nie będzie przerost formy nad treścią w przypadku cywilnego wolnossaka? Może lepiej wlać Millers TRX Synth 75w90? Czy ktoś z forumowiczów ma jakieś zdanie na ten temat?
Pozdrawiam
W najbliższym czasie czeka mnie w Foresterze wymiana oleju w skrzyni biegów (ręczna) i obu dyferencjałach - wydaje mi się, że wystarczy zalać Millers EE Transmission 75w90. Mając na uwadze to, że z tyłu jest szpera, zastanawiam się jeszcze nad Millers CRX 75w90 NT - tylko czy to nie będzie przerost formy nad treścią w przypadku cywilnego wolnossaka? Może lepiej wlać Millers TRX Synth 75w90? Czy ktoś z forumowiczów ma jakieś zdanie na ten temat?
Pozdrawiam
- TOMA52
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Był Forester SG jest Impreza GH
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
Re: Wątek olejowy - może się nada
Ze względu na obicążenia skrzyni i dyfra w wolnossącym Forku, faktycznie CRX NT wydaje się być przesadzonym.
Jeśli jednak spojrzeć na lepkości, to na mrozie będzie najbardziej płynął z tych trzech (741 cSt w zerze). TRX Synth najsłabiej (1060 cSt).
Z kolei w temp. pracy (ok. 80 stopni - gdzieś wyczytałem, że skrzynia manualna osiąga taką temperaturę, ma ktoś bardziej wiarygodne dane???) najrzadszy jest TRX Synth (23.7 cSt), zaś najgęstszy EE (29 cSt) - może techonologia EE tak redukuje tarcie, że niweluje zwiększone opory? Z drugiej strony za rzadki olej też nie sprzyja synchronizatorom ....
Ja niestety nie mam porównania, bo zmieniłem olej dopiero raz z "nie wiadomo czego z Niemiec" na CRX-a i jest wyraźna poprawa.
IMHO warto dołożyć parę złotych raz na 60000 km / 4 lata i zalać coś co zmniejszy zużycie skrzyni/dyfra i w trakcie jazdy i podczas rozruchów zimą.
Aha, mój znajomy leje od lat do skrzyni manualnej olej ATF i sobie chwali - tak w ramach ciekawostki
Jeśli jednak spojrzeć na lepkości, to na mrozie będzie najbardziej płynął z tych trzech (741 cSt w zerze). TRX Synth najsłabiej (1060 cSt).
Z kolei w temp. pracy (ok. 80 stopni - gdzieś wyczytałem, że skrzynia manualna osiąga taką temperaturę, ma ktoś bardziej wiarygodne dane???) najrzadszy jest TRX Synth (23.7 cSt), zaś najgęstszy EE (29 cSt) - może techonologia EE tak redukuje tarcie, że niweluje zwiększone opory? Z drugiej strony za rzadki olej też nie sprzyja synchronizatorom ....
Ja niestety nie mam porównania, bo zmieniłem olej dopiero raz z "nie wiadomo czego z Niemiec" na CRX-a i jest wyraźna poprawa.
IMHO warto dołożyć parę złotych raz na 60000 km / 4 lata i zalać coś co zmniejszy zużycie skrzyni/dyfra i w trakcie jazdy i podczas rozruchów zimą.
Aha, mój znajomy leje od lat do skrzyni manualnej olej ATF i sobie chwali - tak w ramach ciekawostki
http://Motoroils.pl - najlepsze oleje MOTUL i Millers Oils, filtry, części nie tylko do Subaru.
Zniżki dla Forum: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=4&t=7446
Tanie wycieraczki: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=5&t=10407
Zniżki dla Forum: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=4&t=7446
Tanie wycieraczki: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=5&t=10407
Re: Wątek olejowy - może się nada
Hej mam Wrxa 2001 218ps plus dolot aem+wydech 2.5
Pytanie brzmi czy naprawdę to auto musi jeździć na takim słabo dostępnym i drogim oleju jak Motul 300V competition 15w50?
Taki olej lał poprzedni właściciel , ja nie że chcę oszczędzać bo mogę wlać to. Tylko pytam z racji tego że nie wiem czy ma to sens? jako że to praktycznie seria wrx nawet mapy niema zrobionej i jest użytkowany cywilnie.
Jeśli nie to na jaki wolno przejść , tak żeby nie zaczęło się jakieś dolewanie ? na czym śmigacie w wrxach. Wiem powinienem czytać ale wątek strasznie długi a ja młyn straszny mam i czasu niema. Marka obojętne czy to valvoline czy liqui czy motul czy cokolwiek byle by dobrze działało.
Edit jeżdżę tym samochodem normalnie nie żadne pałowanie. Miasto 70 % trasa 30% wiadomo nie ekonomicznie ale na odcince też nie. Taka normalna dynamiczna jazda.
Gęstość tak już wywnioskowałem z wątku 5w40 by było ok. Ale czy np. 8100 motula? Jesli tak to jaki bo są xcośtam itd.
Chętnie przeszedłbym na Valvoline bo mam dobry dostęp.
Dziękuję i pozdrawiam
Pytanie brzmi czy naprawdę to auto musi jeździć na takim słabo dostępnym i drogim oleju jak Motul 300V competition 15w50?
Taki olej lał poprzedni właściciel , ja nie że chcę oszczędzać bo mogę wlać to. Tylko pytam z racji tego że nie wiem czy ma to sens? jako że to praktycznie seria wrx nawet mapy niema zrobionej i jest użytkowany cywilnie.
Jeśli nie to na jaki wolno przejść , tak żeby nie zaczęło się jakieś dolewanie ? na czym śmigacie w wrxach. Wiem powinienem czytać ale wątek strasznie długi a ja młyn straszny mam i czasu niema. Marka obojętne czy to valvoline czy liqui czy motul czy cokolwiek byle by dobrze działało.
Edit jeżdżę tym samochodem normalnie nie żadne pałowanie. Miasto 70 % trasa 30% wiadomo nie ekonomicznie ale na odcince też nie. Taka normalna dynamiczna jazda.
Gęstość tak już wywnioskowałem z wątku 5w40 by było ok. Ale czy np. 8100 motula? Jesli tak to jaki bo są xcośtam itd.
Chętnie przeszedłbym na Valvoline bo mam dobry dostęp.
Dziękuję i pozdrawiam
- TOMA52
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Był Forester SG jest Impreza GH
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
Re: Wątek olejowy - może się nada
Hej, faktycznie 5w40 pasuje lepiej.
Natomiast czy olej cywilny, czy sportowy to już sam zadecyduj.
Oleje estrowe (np. Millers CFS, Motul 300V) są przeznaczone do ciągłej pracy w temp. do 125 stopni (chwilowo więcej). Jak nie masz wskaźnika temp. oleju, to ciężko zawyrokować, ale temp. wody może pośrednio coś powiedzieć ...
Natomiast czy olej cywilny, czy sportowy to już sam zadecyduj.
Oleje estrowe (np. Millers CFS, Motul 300V) są przeznaczone do ciągłej pracy w temp. do 125 stopni (chwilowo więcej). Jak nie masz wskaźnika temp. oleju, to ciężko zawyrokować, ale temp. wody może pośrednio coś powiedzieć ...
http://Motoroils.pl - najlepsze oleje MOTUL i Millers Oils, filtry, części nie tylko do Subaru.
Zniżki dla Forum: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=4&t=7446
Tanie wycieraczki: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=5&t=10407
Zniżki dla Forum: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=4&t=7446
Tanie wycieraczki: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=5&t=10407
Re: Wątek olejowy - może się nada
Mam wskaźnik. Teraz zima i ten olej się strasznie wolno grzeje. 120 to maks co widziałem na wskaźniku ale jak się trochę bawiłem na placu.
Polecono mi
VR1 Racing 5w50
Czy taki naprawdę fajnie daje rade. Czytałem na kropce sporo osób w gt go leje i spoko.
No ale chciałbym wiedzieć czy takie przejście ma sens. Bo mogę kupić nadal 300v nie jest to problem.
Polecono mi
VR1 Racing 5w50
Czy taki naprawdę fajnie daje rade. Czytałem na kropce sporo osób w gt go leje i spoko.
No ale chciałbym wiedzieć czy takie przejście ma sens. Bo mogę kupić nadal 300v nie jest to problem.
Ostatnio zmieniony 5 lut 2015, o 13:27 przez jacekGX, łącznie zmieniany 1 raz.
- TOMA52
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Był Forester SG jest Impreza GH
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
Re: Wątek olejowy - może się nada
VR1 to półsyntetyk, raczej do upalania, nawet okazjonalnego średnio ... Poza tym lepkość - sam piszesz, że wywnioskowałeś, że 5w40 lepsze, a VR1 to lepkości SAE 50 i 60.
http://Motoroils.pl - najlepsze oleje MOTUL i Millers Oils, filtry, części nie tylko do Subaru.
Zniżki dla Forum: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=4&t=7446
Tanie wycieraczki: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=5&t=10407
Zniżki dla Forum: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=4&t=7446
Tanie wycieraczki: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=5&t=10407
Re: Wątek olejowy - może się nada
Pisze fully snthetic? Także nie wiem sam już.
Jest jeszcze syn power 5w40
Milers cfs 5w40 bym i odpowiadał aczkolwiek cena jest jeszcze wyższa niż 300v a to też jakieś znaczenie ma bo przebiegi robię wieksze a wymiana co 8k
Jest jeszcze syn power 5w40
Milers cfs 5w40 bym i odpowiadał aczkolwiek cena jest jeszcze wyższa niż 300v a to też jakieś znaczenie ma bo przebiegi robię wieksze a wymiana co 8k
- TOMA52
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Był Forester SG jest Impreza GH
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
Re: Wątek olejowy - może się nada
http://www.valvolineeurope.com/polish/p ... ing_10w-60 jest napisane polsyntetyk...
http://Motoroils.pl - najlepsze oleje MOTUL i Millers Oils, filtry, części nie tylko do Subaru.
Zniżki dla Forum: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=4&t=7446
Tanie wycieraczki: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=5&t=10407
Zniżki dla Forum: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=4&t=7446
Tanie wycieraczki: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=5&t=10407
Re: Wątek olejowy - może się nada
Przy 10w60
natomiast :
VR1 Racing 5W-50
Syntetyczny olej silnikowy klasy Premium do samochodów osobowych, sprawdzony w wyścigach – zapewnia najwyższą wydajność silników benzynowych z turbodoładowaniem w samochodach osobowych oraz rajdowych i wyścigowych.
Formuła oleju silnikowego VR1 Racing SAE 5W-50 została opracowana w celu zapewnienia najwyższej wydajności silników benzynowych z turbodoładowaniem lub bez, w samochodach osobowych i wyścigowych. Specjalne dodatki zwiększają odporność na skrajne warunki robocze występujące podczas rajdów i wyścigów.
Ogólnie jeśli go nie polecasz to go odpuszczam. Aczkolwiek przedstawiciel Valvo właśnie to zagadał i że sprzedawał już do takich aut. I zarzeka że to napewno syntetyk przy gęstości 5w50.
natomiast :
VR1 Racing 5W-50
Syntetyczny olej silnikowy klasy Premium do samochodów osobowych, sprawdzony w wyścigach – zapewnia najwyższą wydajność silników benzynowych z turbodoładowaniem w samochodach osobowych oraz rajdowych i wyścigowych.
Formuła oleju silnikowego VR1 Racing SAE 5W-50 została opracowana w celu zapewnienia najwyższej wydajności silników benzynowych z turbodoładowaniem lub bez, w samochodach osobowych i wyścigowych. Specjalne dodatki zwiększają odporność na skrajne warunki robocze występujące podczas rajdów i wyścigów.
Ogólnie jeśli go nie polecasz to go odpuszczam. Aczkolwiek przedstawiciel Valvo właśnie to zagadał i że sprzedawał już do takich aut. I zarzeka że to napewno syntetyk przy gęstości 5w50.
- zinc
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 0
Re: Wątek olejowy - może się nada
ja pierdziu... rozumiem upalaczy... rozumiem tuningowcow ze zaglebiaja szczegoly smarowidla...
matko, do wolnnossacego, nawet okazjonalnie upalane czy nawet turbo seria leje sie po prostu dobry oryginalny olej w odpowiedniej ilosci... dobry znaczy firmowy (milers, motul, valvo, midland i tu wpisz sobie nawet lotosa itd itp... )
odpowiedni "w" i tyla... osobiscie nie polecam tylko castrola, cos duzo nagaru w silnikach zostaje po nim. Ja leje milersa, sprawdzam dosc czesto czy jeszcze cos go w misce zostalo i juz. Serio, 5w30, 5w40 firmowy markowy nazwij jak chcesz i juz. I przestan (kazdy wie kto) pierdolic non stop o roznicach olejowych ktore wyciagasz z googla...
Dla normalnych info oczywiste:) olej trzeba pilnowac, zmieniac i jest ok:P Upalacze dobrze wiedza kiedy i na jaki wymieniac hehe, sa na szczescie dostepne juz praktycznie wszystkie warte zainteresowania oleje. Jakos tylko nigdzie nie moge znalesc info o oleju texaco a akurat taki moge tani miec ( ale z drugiej strony 5 pln na litrze taniej niz milersik... :P ok, juz wiem nie linczujcie, jade zalac milerka) ps sory za bledy klepane na kolanie komorka
matko, do wolnnossacego, nawet okazjonalnie upalane czy nawet turbo seria leje sie po prostu dobry oryginalny olej w odpowiedniej ilosci... dobry znaczy firmowy (milers, motul, valvo, midland i tu wpisz sobie nawet lotosa itd itp... )
odpowiedni "w" i tyla... osobiscie nie polecam tylko castrola, cos duzo nagaru w silnikach zostaje po nim. Ja leje milersa, sprawdzam dosc czesto czy jeszcze cos go w misce zostalo i juz. Serio, 5w30, 5w40 firmowy markowy nazwij jak chcesz i juz. I przestan (kazdy wie kto) pierdolic non stop o roznicach olejowych ktore wyciagasz z googla...
Dla normalnych info oczywiste:) olej trzeba pilnowac, zmieniac i jest ok:P Upalacze dobrze wiedza kiedy i na jaki wymieniac hehe, sa na szczescie dostepne juz praktycznie wszystkie warte zainteresowania oleje. Jakos tylko nigdzie nie moge znalesc info o oleju texaco a akurat taki moge tani miec ( ale z drugiej strony 5 pln na litrze taniej niz milersik... :P ok, juz wiem nie linczujcie, jade zalac milerka) ps sory za bledy klepane na kolanie komorka
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow
- zinc
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 0
Re: Wątek olejowy - może się nada
zapomnialem... skrzyniowe, szperowe, dyfrowe jak zwal jak zwal to osobny temat i tu chyba wieksze znaczenie ma to co wlewamy... wiadomo, za gesty,za zadki:) choc zawsze zeby nie bylo za malo. ja forka zalewam milersem od a do z i nie narzekam, dyfer nawet troche sie uciszyl, skrzynia po wymianie (2 lata temiu sciagnalem fure z eu i diabli wie co bylo choc ponoc stan oleju w skrzyni byl ok organoleptycznie) oleju na zimno odrobine lepiej chodzi a na cieplo "sie" naprawila... Ps do Ps i koniec z mojej strony pierdolenia, w napedy milers, shell a w silnik co kto chce byle swieze i ori.
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow
- zinc
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 0
Re: Wątek olejowy - może się nada
do szczegolow-full syn, nie oznacza ze baza olejowa jest 100%syn... nie chce wprowadzac w blad ale pewien bardzo popularny olej mo... mimo ze syn ma w bazie dosc duzo (chyba 30%) mineralu... nie oznacza ze taki olej jest zly!! jest inny, jak juz ktos sie upiera polecam najpierw dokladnie zrozumiec parametry!! co to jes 5w30 jak to czytac czym sa "centysztyle:P" i co one oznaczaja. potem wchodzimy w dodatki, czyszczace, uszlachetniajace, higroskopijne, wypierajace wode, absorbujacy to i tamto... i najwaznijesze, to wszystko po trochu sciema... :) silnik z 500tys km nawet zalany magicznym olejem nie odmlodzi sie i nie bedzie mial nagle lepszej kompresji, nowych panewek itd itp.jacekGX pisze:Przy 10w60
natomiast :
VR1 Racing 5W-50
Syntetyczny olej silnikowy klasy Premium do samochodów osobowych, sprawdzony w wyścigach – zapewnia najwyższą wydajność silników benzynowych z turbodoładowaniem w samochodach osobowych oraz rajdowych i wyścigowych.
Formuła oleju silnikowego VR1 Racing SAE 5W-50 została opracowana w celu zapewnienia najwyższej wydajności silników benzynowych z turbodoładowaniem lub bez, w samochodach osobowych i wyścigowych. Specjalne dodatki zwiększają odporność na skrajne warunki robocze występujące podczas rajdów i wyścigów.
Ogólnie jeśli go nie polecasz to go odpuszczam. Aczkolwiek przedstawiciel Valvo właśnie to zagadał i że sprzedawał już do takich aut. I zarzeka że to napewno syntetyk przy gęstości 5w50.
reasumujac najwaznijesz to zestawienie "W" czyli 0w30 30w60... i to jak dany olej utrzymuje "film". i tu sprawdz centy... w danej temp roboczej, jeden olej bedzie slabo juz utrzymywal film a inny lepiej... za to zazwyczaj ten co dobrze robi nagrzany jest gorszy na zimno... no i teraz konsensus-upalasz czesto z zachowaniem rozgrzewania itd?? czy czesciej wsiadasz odpalasz jedziesz z dziecmi do szkoly i po bulki ?? znam jednego co leje 15w60 na zime a jezdzi cale 2km do roboty i z powrotem... naczytal sie wlasnie forum a gaz do dechy wciska gora raz w roku... kapewu ??:P koniec bo browar mi sie skonczyl
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow
Re: Wątek olejowy - może się nada
zinc, wszystkie demony juz Cie opuściły ??
Regeneracja felg ;
Malowanie proszkowe
Prostowanie felg
Spawanie felg
Świętokrzyskie 507304269
Malowanie proszkowe
Prostowanie felg
Spawanie felg
Świętokrzyskie 507304269
- zinc
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 0
Re: Wątek olejowy - może się nada
Nie nerwy puściły hehehe. Czasem trzeba upuscic trochę agresora hihi. Pozdro!
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow
Witam. Muszę wymienić oleje (przebieg 67 tys) i byłbym wdzięczny za potwierdzenie że takie mogą być. Przy okazji - jeżdżę zupełnie normalnie, bez upalania - to w końcu samochód rodzinny
Więc zarówno wyszukiwarka Motula jak i Millers'a do mojego silnika zalecają 0W20. No i pytanie czy taki wybrac czy jednak 5W30 który też gdzieś tam się pojawia. Motul 0W20 wskazuje na 8100 ECO-LITE 0W-20 a Millers CFS 0w20 (Code 6165). A jeśli jednak 5W30 to które? Pytanie czy w ogóle do cywilnej, spokojnej jazdy olej typu CFS nie jest przerostem formy nad treścią?
Zakładam że jeśli chodzi o skrzynie (6 manual) to TRX Synth 75w90 (Code 5252) będzie jak najbardziej ok?
Z góry dzięki za pomoc
Więc zarówno wyszukiwarka Motula jak i Millers'a do mojego silnika zalecają 0W20. No i pytanie czy taki wybrac czy jednak 5W30 który też gdzieś tam się pojawia. Motul 0W20 wskazuje na 8100 ECO-LITE 0W-20 a Millers CFS 0w20 (Code 6165). A jeśli jednak 5W30 to które? Pytanie czy w ogóle do cywilnej, spokojnej jazdy olej typu CFS nie jest przerostem formy nad treścią?
Zakładam że jeśli chodzi o skrzynie (6 manual) to TRX Synth 75w90 (Code 5252) będzie jak najbardziej ok?
Z góry dzięki za pomoc
oczywiście, że cfs do dupowozu nie ma sensu. :) a z millersa możesz zalać podstawowego trident i też będzie robił robotę.
Biuro pomocy poszkodowanym w wypadkach drogowych RES - http://www.odszkodowania-res.pl