Przygotowania do zmiany silnika

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
rederyk
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: lubelskie
Auto: Forester SH 2.5 XT, CBR1100XX
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przygotowania do zmiany silnika

Post 6 kwie 2016, o 12:04

Najważniejsze aby znaki na kołach pasowały do tych na obudowie. Po złożeniu przekręć wałem kilka razy, jeśli wszystko chodzi płynnie - można odpalać.



luki_man
4 gwiazdki
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 2 razy

Re: Przygotowania do zmiany silnika

Post 6 kwie 2016, o 12:32

Wszystkie mają po 211 ząbków. Wiec się zgadza. Złożyłem i zobaczymy. Jak będzie źle to będzie na was ;-)

Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka

luki_man
4 gwiazdki
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 2 razy

Re: Przygotowania do zmiany silnika

Post 6 kwie 2016, o 19:56

Wkładam właśnie silnik. Zawsze w tym momencie łapię doła bo jak zwykle nie mogę dopasować silnika jednocześnie do skrzyni i do tej dolnej belki. Czasem mam ochotę w tym momencie odpuścić sobie :-S Macie na to jakiś patent?

Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka

arturj
2 gwiazdki
Lokalizacja: Karczmiska, Lubelszczyzna
Auto: Forester SF - był, była impreza gd 2.0 n/a, była na szczęście już nie ma e61, jest Forek sh 2,5
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przygotowania do zmiany silnika

Post 6 kwie 2016, o 20:57

Cierpliwość jest cnotą... :razz:
Sprzedam bandita 1200

luki_man
4 gwiazdki
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 2 razy

Re: Przygotowania do zmiany silnika

Post 7 kwie 2016, o 00:02

Przegrałem. Nie udało mi się włożyć silnika na miejsce ;-(
Jutro starcie drugie. Męczyłem się z nim ze 4 godziny a po 21 po moim garażu rozpierzchły się pająki które w tym roku są tak dorodne że takich gigantów jeszcze nie widziałem. Więc dla komfortu psychicznego zrezygnowałem na dziś. Rano się pochowają w swoje dziury i będzie spokój. Garaż mam w niewykończonym jeszcze domu więc pająków mam tam niestety pod dostatkiem.

A wracając do kwestii technicznych to naprawdę trudno dopasować do siebie silnik ze skrzynią i do tego jeszcze wpasowanie tych poduszek i to wszystko na raz. Z moim poprzednim ej20 też był problem. Nie wiem może to ja poprostu tego nie umiem.

Postaram się jutro fotki jakieś wstawić.

luki_man
4 gwiazdki
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 2 razy

Re: Przygotowania do zmiany silnika

Post 7 kwie 2016, o 13:43

Zwycięstwo. Silnik na miejscu. Tylko mam teraz problem z którym już do kolegi "melina26" posłałem priv-a. Ale i tu zapytam. Może ktoś się orientuje co to takiego pod kolektorem dolotowym z lewej strony stojąc od przodu auta. Takie czarne coś podłączone do dolotu. Ma to połączenie też z układem paliwowym. I nie wiem czy mam zaadoptować to coś z tego ej22 czy raczej przełożyć z mojego ej20?

luki_man
4 gwiazdki
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 2 razy

Re: Przygotowania do zmiany silnika

Post 7 kwie 2016, o 18:35

Chyba jednak rozrząd źle złożyłem.
Posłuchajcie tego i podpowiecie mi bo albo panewka jest trefna albo ten pasek źle założyłem:

https://photos.google.com/share/AF1QipN ... Fvb2gzLU9n

arturj
2 gwiazdki
Lokalizacja: Karczmiska, Lubelszczyzna
Auto: Forester SF - był, była impreza gd 2.0 n/a, była na szczęście już nie ma e61, jest Forek sh 2,5
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przygotowania do zmiany silnika

Post 7 kwie 2016, o 22:32

Nie ma słuchawek, ale może to tylko piston slap? Co się dzieje jak rozgrzejesz auto? Jak zachowuje się na obrotach?
Sprzedam bandita 1200

luki_man
4 gwiazdki
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 2 razy

Re: Przygotowania do zmiany silnika

Post 7 kwie 2016, o 22:55

Jak się rozgrzeje to nic się nie zmienia. Przejechałem się i czuć że zapłony idą nie tak jak trzeba. Ja to nazywam że auto ma takie "płytkie takty". Czyli takie spalanie stukowe. Poston slap to na pewno nie jest. To jest dużo głośniejsze. Silnik pracuje jak diesel.

Macie jeszcze jakieś propozycje odnośnie filmiku?

Ciara
4 gwiazdki
Auto: Impreza GL 2.0
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: Przygotowania do zmiany silnika

Post 7 kwie 2016, o 23:44


Link: https://www.youtube.com/watch?v=AuEfM4Erxj4


Czy mi sie wydaje czy ja mam podobny dźwięk u siebie ??. Na moim filmiku tyka szybciej bo na zimnym kręcony ;-)

luki_man
4 gwiazdki
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 2 razy

Re: Przygotowania do zmiany silnika

Post 8 kwie 2016, o 07:39

Jakby podobnie. Ale na moje oko to silnik nie powinien tak pracować. Przecież to brzmi jak diesel...

Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka

melina26
2 gwiazdki
Auto: Legacy antyk ej18t megasquirted
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przygotowania do zmiany silnika

Post 8 kwie 2016, o 08:30

Gratulacje że udało Ci się wszystko przeszczepić :thumb:
A teraz istotne pytanie - wtryski masz te jasno-szare? Zmniejszyłeś ciśnienie na listwie?
Jeśli na drugie pytanie odpowiesz przecząco, to własnie znalazłeś winowajcę "zamulenia".
Co do dziwnego odgłosu to na początku miałem identycznie. W moim przypadku winny był hydroregulator. Załóżmy że w Twoim przypadku też tak jest ( :mrgreen: ) a szczególnie jeśli silnik sporo leżał.
Porada dnia: zmniejsz ciśnienie paliwa i się przejedź. Jeśli auto będzie w miarę normalnie jeździło, to weź drewniany kij od szczotki i przystaw (przyciśnij) do dekla głowicy. Drugi jego koniec przystaw do ucha (bardzo blisko ucha). Kolejno obadaj tak resztę silnika.
Po wykonaniu w/w czynności powinny zniknąć wszystkie niewiadome.
PS
Masz fotki z ustawiania rozrządu?
Odpisałem Ci na PW ;-)

luki_man
4 gwiazdki
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 2 razy

Re: Przygotowania do zmiany silnika

Post 8 kwie 2016, o 08:56

90% sukcesu to Twoja zasługa. Bardzo mi pomogłeś.

Tak. Tu mam link:
https://goo.gl/photos/K3GTtcuCRDr87umN7

Idealnie nie da się ustawić. Bo albo w jedną za daleko albo w drugą. Więc po prostu wybrałem jedną z opcji.

Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka

rederyk
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: lubelskie
Auto: Forester SH 2.5 XT, CBR1100XX
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przygotowania do zmiany silnika

Post 8 kwie 2016, o 09:43

Wygląda że rozrząd jest przestawiony o jeden ząbek. Znaki na obudowie i na kole nie pokrywają się.

luki_man
4 gwiazdki
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 2 razy

Re: Przygotowania do zmiany silnika

Post 8 kwie 2016, o 09:51

Dziś to spróbiję poprawić. Czym blokujecie koło zamachowe do odkręcenia centralnej śruby?

Spróbuję też zrobić mu płukankę bo może hydropopychacze stoją. Silnik był prawie rok nie odpalany.

luki_man
4 gwiazdki
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 2 razy

Re: Przygotowania do zmiany silnika

Post 8 kwie 2016, o 20:46

Zwycięstwo. Silnik na swoim miejscu. Rozrząd poprawiłem. To też było przyczyną, ale wszystko ucichło po zrobieniu płukania silnika. Czyli najbardziej jarmoliły hydropopychacze.

W poniedziałek ten regulator jeszcze zamontować i wyregulować skład mieszanki. Nie mam co prawda szerokopasmówki ale ustawę takie samo ciśnienie jak pisałeś mi na priv. Jako że robiłeś dokładnie taką samą przekładkę to myślę że będzie to dobrze działać. Potem oddam jeszcze gazownikowi. A na koniec logowanie i upewnienie się czy wszystko gra.

Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka

Panter
2 gwiazdki
Lokalizacja: Jarosław, Podkarpacie
Auto: OBK III H6 2007. ex. Outback 2,0 +ICOM, '02 manual
Polubił: 2 razy
Polubione posty: 0

Re: Przygotowania do zmiany silnika

Post 13 kwie 2016, o 22:47

gdyby nie przyzwoitość, byłbym zazdrosny. Gratulacje!
Szukałem dobrego silnika EJ251 lub tani do remontu, bo jeździłem na 2,0. Teraz podwoiłem moc - H6.

luki_man
4 gwiazdki
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 2 razy

Re: Przygotowania do zmiany silnika

Post 13 kwie 2016, o 23:29

Dzięki.

Wszystko już fajnie śmiga i wiem że mam zaległości z wrzuceniem fotek ale w wolnej chwili zrobię to z pewnością.
Mam tylko małe obiekcje. Bo ciśnienie na listwie ustawiłem regulatorem na wartość 2.7bar, tak jak ustawił sobie też kolega "melina26" bo on robił identyczną podmiankę. Jednak wartość jaką pokazywał mi EvoScan z lambdy to 0,8V - 0,9V. Czyli niby za bogata mieszanka. Przed regulacją odczyt był identyczny. Zresztą wartość lambdy nie zmienia się bez względu na kręcenie regulatorem ciśnienia paliwa. Sądzę że potrzebuję po prostu szerokopasmowej lambdy i sprawa będzie jasna. A Wy jak myślicie? Czy można się sugerować tym odczytem z EvoScan co podałem?

SubaruGARAGE
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Lokalizacja: Kraków
Auto: WRX 04MY
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przygotowania do zmiany silnika

Post 14 kwie 2016, o 08:27

A ja bym odwrócił pytanie czy sonda ta jest w miarę nową/sprawną (czyli przełączającą się w miarę sprawnie lean/rich).

luki_man
4 gwiazdki
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 2 razy

Re: Przygotowania do zmiany silnika

Post 14 kwie 2016, o 13:36

To pokonałeś mnie tym pytaniem. Bo nie wiem co oznacza Lean/rich. Ale sprawa wygląda tak że na poprzednim silniku ta sama sonda podawała idealne odczyty. Więc raczej sonda była sprawna.

Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka

SubaruGARAGE
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Lokalizacja: Kraków
Auto: WRX 04MY
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przygotowania do zmiany silnika

Post 14 kwie 2016, o 14:25

Sonda dwuzakresowa pokazuje tylko mieszanka uboga/bogata. Oznacza to, że jest sondą zero-jedynkową :giggle:

luki_man
4 gwiazdki
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 2 razy

Re: Przygotowania do zmiany silnika

Post 14 kwie 2016, o 14:36

Wczoraj troszkę "pologowałem". Wygląda to tak:


Pobierzcie ten plik i otwórzcie w excelu bo inaczej głupoty pokazuje.

Popatrzcie na napięcie jakie widzę z lambdy. Tak nie powinno być.

luki_man
4 gwiazdki
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 2 razy

Re: Przygotowania do zmiany silnika

Post 14 kwie 2016, o 17:29

Z logów też wynika że na wolnych obrotach on ma bardzo dużą korektę. I to dość mocno czuć na wolnych obrotach. Bo mam wrażenie jakby silnik miał zaraz zgasnąć.

Obrazek

luki_man
4 gwiazdki
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 2 razy

Re: Przygotowania do zmiany silnika

Post 15 kwie 2016, o 10:55

Coraz bardziej mam wrażenie że kolega SubaruGARAGE ma rację. Podepnę może jeszcze sondę z tego legacy bo narazie mam ta z mojego foresterka. Bo może to być wina sondy. Choć to dość dziwne. Poprzednim silniku działała a tu nagle się popsuła...

luki_man
4 gwiazdki
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 2 razy

Re: Przygotowania do zmiany silnika

Post 15 kwie 2016, o 17:16

Dziś znajomy mechanik stwierdził że to raczej wina słabego ciśnienia na jednym z cylindrów. Zatem będę mierzył na dniach... Trochę lipa jakbym znów musiał silnik wyjmować.

Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka

ODPOWIEDZ