Przygotowania do zmiany silnika
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
- rederyk
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: lubelskie
- Auto: Forester SH 2.5 XT, CBR1100XX
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Przygotowania do zmiany silnika
Najważniejsze aby znaki na kołach pasowały do tych na obudowie. Po złożeniu przekręć wałem kilka razy, jeśli wszystko chodzi płynnie - można odpalać.
Re: Przygotowania do zmiany silnika
Wszystkie mają po 211 ząbków. Wiec się zgadza. Złożyłem i zobaczymy. Jak będzie źle to będzie na was
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka

Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
Re: Przygotowania do zmiany silnika
Wkładam właśnie silnik. Zawsze w tym momencie łapię doła bo jak zwykle nie mogę dopasować silnika jednocześnie do skrzyni i do tej dolnej belki. Czasem mam ochotę w tym momencie odpuścić sobie :-S Macie na to jakiś patent?
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
Re: Przygotowania do zmiany silnika
Przegrałem. Nie udało mi się włożyć silnika na miejsce
Jutro starcie drugie. Męczyłem się z nim ze 4 godziny a po 21 po moim garażu rozpierzchły się pająki które w tym roku są tak dorodne że takich gigantów jeszcze nie widziałem. Więc dla komfortu psychicznego zrezygnowałem na dziś. Rano się pochowają w swoje dziury i będzie spokój. Garaż mam w niewykończonym jeszcze domu więc pająków mam tam niestety pod dostatkiem.
A wracając do kwestii technicznych to naprawdę trudno dopasować do siebie silnik ze skrzynią i do tego jeszcze wpasowanie tych poduszek i to wszystko na raz. Z moim poprzednim ej20 też był problem. Nie wiem może to ja poprostu tego nie umiem.
Postaram się jutro fotki jakieś wstawić.

Jutro starcie drugie. Męczyłem się z nim ze 4 godziny a po 21 po moim garażu rozpierzchły się pająki które w tym roku są tak dorodne że takich gigantów jeszcze nie widziałem. Więc dla komfortu psychicznego zrezygnowałem na dziś. Rano się pochowają w swoje dziury i będzie spokój. Garaż mam w niewykończonym jeszcze domu więc pająków mam tam niestety pod dostatkiem.
A wracając do kwestii technicznych to naprawdę trudno dopasować do siebie silnik ze skrzynią i do tego jeszcze wpasowanie tych poduszek i to wszystko na raz. Z moim poprzednim ej20 też był problem. Nie wiem może to ja poprostu tego nie umiem.
Postaram się jutro fotki jakieś wstawić.
Re: Przygotowania do zmiany silnika
Zwycięstwo. Silnik na miejscu. Tylko mam teraz problem z którym już do kolegi "melina26" posłałem priv-a. Ale i tu zapytam. Może ktoś się orientuje co to takiego pod kolektorem dolotowym z lewej strony stojąc od przodu auta. Takie czarne coś podłączone do dolotu. Ma to połączenie też z układem paliwowym. I nie wiem czy mam zaadoptować to coś z tego ej22 czy raczej przełożyć z mojego ej20?
Re: Przygotowania do zmiany silnika
Chyba jednak rozrząd źle złożyłem.
Posłuchajcie tego i podpowiecie mi bo albo panewka jest trefna albo ten pasek źle założyłem:
https://photos.google.com/share/AF1QipN ... Fvb2gzLU9n
Posłuchajcie tego i podpowiecie mi bo albo panewka jest trefna albo ten pasek źle założyłem:
https://photos.google.com/share/AF1QipN ... Fvb2gzLU9n
-
arturj
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Karczmiska, Lubelszczyzna
- Auto: Forester SF - był, była impreza gd 2.0 n/a, była na szczęście już nie ma e61, jest Forek sh 2,5
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Przygotowania do zmiany silnika
Nie ma słuchawek, ale może to tylko piston slap? Co się dzieje jak rozgrzejesz auto? Jak zachowuje się na obrotach?
Sprzedam bandita 1200
Re: Przygotowania do zmiany silnika
Jak się rozgrzeje to nic się nie zmienia. Przejechałem się i czuć że zapłony idą nie tak jak trzeba. Ja to nazywam że auto ma takie "płytkie takty". Czyli takie spalanie stukowe. Poston slap to na pewno nie jest. To jest dużo głośniejsze. Silnik pracuje jak diesel.
Macie jeszcze jakieś propozycje odnośnie filmiku?
Macie jeszcze jakieś propozycje odnośnie filmiku?
Re: Przygotowania do zmiany silnika
Link: https://www.youtube.com/watch?v=AuEfM4Erxj4
Czy mi sie wydaje czy ja mam podobny dźwięk u siebie ??. Na moim filmiku tyka szybciej bo na zimnym kręcony

Re: Przygotowania do zmiany silnika
Jakby podobnie. Ale na moje oko to silnik nie powinien tak pracować. Przecież to brzmi jak diesel...
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
Re: Przygotowania do zmiany silnika
Gratulacje że udało Ci się wszystko przeszczepić
A teraz istotne pytanie - wtryski masz te jasno-szare? Zmniejszyłeś ciśnienie na listwie?
Jeśli na drugie pytanie odpowiesz przecząco, to własnie znalazłeś winowajcę "zamulenia".
Co do dziwnego odgłosu to na początku miałem identycznie. W moim przypadku winny był hydroregulator. Załóżmy że w Twoim przypadku też tak jest (
) a szczególnie jeśli silnik sporo leżał.
Porada dnia: zmniejsz ciśnienie paliwa i się przejedź. Jeśli auto będzie w miarę normalnie jeździło, to weź drewniany kij od szczotki i przystaw (przyciśnij) do dekla głowicy. Drugi jego koniec przystaw do ucha (bardzo blisko ucha). Kolejno obadaj tak resztę silnika.
Po wykonaniu w/w czynności powinny zniknąć wszystkie niewiadome.
PS
Masz fotki z ustawiania rozrządu?
Odpisałem Ci na PW

A teraz istotne pytanie - wtryski masz te jasno-szare? Zmniejszyłeś ciśnienie na listwie?
Jeśli na drugie pytanie odpowiesz przecząco, to własnie znalazłeś winowajcę "zamulenia".
Co do dziwnego odgłosu to na początku miałem identycznie. W moim przypadku winny był hydroregulator. Załóżmy że w Twoim przypadku też tak jest (

Porada dnia: zmniejsz ciśnienie paliwa i się przejedź. Jeśli auto będzie w miarę normalnie jeździło, to weź drewniany kij od szczotki i przystaw (przyciśnij) do dekla głowicy. Drugi jego koniec przystaw do ucha (bardzo blisko ucha). Kolejno obadaj tak resztę silnika.
Po wykonaniu w/w czynności powinny zniknąć wszystkie niewiadome.
PS
Masz fotki z ustawiania rozrządu?
Odpisałem Ci na PW

Re: Przygotowania do zmiany silnika
90% sukcesu to Twoja zasługa. Bardzo mi pomogłeś.
Tak. Tu mam link:
https://goo.gl/photos/K3GTtcuCRDr87umN7
Idealnie nie da się ustawić. Bo albo w jedną za daleko albo w drugą. Więc po prostu wybrałem jedną z opcji.
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
Tak. Tu mam link:
https://goo.gl/photos/K3GTtcuCRDr87umN7
Idealnie nie da się ustawić. Bo albo w jedną za daleko albo w drugą. Więc po prostu wybrałem jedną z opcji.
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
- rederyk
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: lubelskie
- Auto: Forester SH 2.5 XT, CBR1100XX
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Przygotowania do zmiany silnika
Wygląda że rozrząd jest przestawiony o jeden ząbek. Znaki na obudowie i na kole nie pokrywają się.
Re: Przygotowania do zmiany silnika
Dziś to spróbiję poprawić. Czym blokujecie koło zamachowe do odkręcenia centralnej śruby?
Spróbuję też zrobić mu płukankę bo może hydropopychacze stoją. Silnik był prawie rok nie odpalany.
Spróbuję też zrobić mu płukankę bo może hydropopychacze stoją. Silnik był prawie rok nie odpalany.
Re: Przygotowania do zmiany silnika
Zwycięstwo. Silnik na swoim miejscu. Rozrząd poprawiłem. To też było przyczyną, ale wszystko ucichło po zrobieniu płukania silnika. Czyli najbardziej jarmoliły hydropopychacze.
W poniedziałek ten regulator jeszcze zamontować i wyregulować skład mieszanki. Nie mam co prawda szerokopasmówki ale ustawę takie samo ciśnienie jak pisałeś mi na priv. Jako że robiłeś dokładnie taką samą przekładkę to myślę że będzie to dobrze działać. Potem oddam jeszcze gazownikowi. A na koniec logowanie i upewnienie się czy wszystko gra.
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
W poniedziałek ten regulator jeszcze zamontować i wyregulować skład mieszanki. Nie mam co prawda szerokopasmówki ale ustawę takie samo ciśnienie jak pisałeś mi na priv. Jako że robiłeś dokładnie taką samą przekładkę to myślę że będzie to dobrze działać. Potem oddam jeszcze gazownikowi. A na koniec logowanie i upewnienie się czy wszystko gra.
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
-
Panter
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Jarosław, Podkarpacie
- Auto: OBK III H6 2007. ex. Outback 2,0 +ICOM, '02 manual
- Polubił: 2 razy
- Polubione posty: 0
Re: Przygotowania do zmiany silnika
gdyby nie przyzwoitość, byłbym zazdrosny. Gratulacje!
Szukałem dobrego silnika EJ251 lub tani do remontu, bo jeździłem na 2,0. Teraz podwoiłem moc - H6.
Re: Przygotowania do zmiany silnika
Dzięki.
Wszystko już fajnie śmiga i wiem że mam zaległości z wrzuceniem fotek ale w wolnej chwili zrobię to z pewnością.
Mam tylko małe obiekcje. Bo ciśnienie na listwie ustawiłem regulatorem na wartość 2.7bar, tak jak ustawił sobie też kolega "melina26" bo on robił identyczną podmiankę. Jednak wartość jaką pokazywał mi EvoScan z lambdy to 0,8V - 0,9V. Czyli niby za bogata mieszanka. Przed regulacją odczyt był identyczny. Zresztą wartość lambdy nie zmienia się bez względu na kręcenie regulatorem ciśnienia paliwa. Sądzę że potrzebuję po prostu szerokopasmowej lambdy i sprawa będzie jasna. A Wy jak myślicie? Czy można się sugerować tym odczytem z EvoScan co podałem?
Wszystko już fajnie śmiga i wiem że mam zaległości z wrzuceniem fotek ale w wolnej chwili zrobię to z pewnością.
Mam tylko małe obiekcje. Bo ciśnienie na listwie ustawiłem regulatorem na wartość 2.7bar, tak jak ustawił sobie też kolega "melina26" bo on robił identyczną podmiankę. Jednak wartość jaką pokazywał mi EvoScan z lambdy to 0,8V - 0,9V. Czyli niby za bogata mieszanka. Przed regulacją odczyt był identyczny. Zresztą wartość lambdy nie zmienia się bez względu na kręcenie regulatorem ciśnienia paliwa. Sądzę że potrzebuję po prostu szerokopasmowej lambdy i sprawa będzie jasna. A Wy jak myślicie? Czy można się sugerować tym odczytem z EvoScan co podałem?
- SubaruGARAGE
- 1 gwiazdka
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: WRX 04MY
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Przygotowania do zmiany silnika
A ja bym odwrócił pytanie czy sonda ta jest w miarę nową/sprawną (czyli przełączającą się w miarę sprawnie lean/rich).
Re: Przygotowania do zmiany silnika
To pokonałeś mnie tym pytaniem. Bo nie wiem co oznacza Lean/rich. Ale sprawa wygląda tak że na poprzednim silniku ta sama sonda podawała idealne odczyty. Więc raczej sonda była sprawna.
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
- SubaruGARAGE
- 1 gwiazdka
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: WRX 04MY
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Przygotowania do zmiany silnika
Sonda dwuzakresowa pokazuje tylko mieszanka uboga/bogata. Oznacza to, że jest sondą zero-jedynkową 

Re: Przygotowania do zmiany silnika
Wczoraj troszkę "pologowałem". Wygląda to tak:
Pobierzcie ten plik i otwórzcie w excelu bo inaczej głupoty pokazuje.
Popatrzcie na napięcie jakie widzę z lambdy. Tak nie powinno być.
Pobierzcie ten plik i otwórzcie w excelu bo inaczej głupoty pokazuje.
Popatrzcie na napięcie jakie widzę z lambdy. Tak nie powinno być.
Re: Przygotowania do zmiany silnika
Z logów też wynika że na wolnych obrotach on ma bardzo dużą korektę. I to dość mocno czuć na wolnych obrotach. Bo mam wrażenie jakby silnik miał zaraz zgasnąć.


Re: Przygotowania do zmiany silnika
Coraz bardziej mam wrażenie że kolega SubaruGARAGE ma rację. Podepnę może jeszcze sondę z tego legacy bo narazie mam ta z mojego foresterka. Bo może to być wina sondy. Choć to dość dziwne. Poprzednim silniku działała a tu nagle się popsuła...
Re: Przygotowania do zmiany silnika
Dziś znajomy mechanik stwierdził że to raczej wina słabego ciśnienia na jednym z cylindrów. Zatem będę mierzył na dniach... Trochę lipa jakbym znów musiał silnik wyjmować.
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka