Ja również z zaciekawieniem będę śledził ten wątekNiedźwiedź pisze: tadaoando, ja też czekam na info. Też nie słyszałem nigdy żeby Jarek odwalił lipę. Kiedy "konfrontacja"?
regulacja zaworów
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
- Godlik
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: GT'99 jest i zawsze będzie; OBK był, Legacy było, była Skoda, jest BMW :)
- Polubił: 21 razy
- Polubione posty: 83 razy
Re: regulacja zaworów
Re: regulacja zaworów
Ja też - zwłaszcza, że to już jest kolejny warsztat który podpadł tadaoando...
- Niedźwiedź
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: SI
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: regulacja zaworów
A jaki był poprzedni?michal pisze: Ja też - zwłaszcza, że to już jest kolejny warsztat który podpadł tadaoando...
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 14 razy
- Polubione posty: 19 razy
Re: regulacja zaworów
pewnie chodzi o ten http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.ph ... 86#p139386
tadaoando czemu po prostu nie zrobiłeś zaworów na bajecznej skoro tam to zdiagnozowano i byłeś zadowolony?
tadaoando czemu po prostu nie zrobiłeś zaworów na bajecznej skoro tam to zdiagnozowano i byłeś zadowolony?
- tadaoando
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: WA, WO, LRY
- Auto: SFXT MY14+SI RS MY10
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: regulacja zaworów
witam!
...a poprzedni to 4turbo.
...jestem po rozmowie z p.Jarkiem coz kazdy broni sie jak umie niemniej jednak przyznal sie ze:
pochopnie ocenil koniecznosc zdejmowania glowicy (a nie jak przez telefon tlumaczyl wyslal ja do szlifowania
), dodakowe koszty prawie 1tys pln to za czesci ktorych nie spodziewal sie w ocenie pierwotnej. oslony rozrzadu bo podobno popekana (rok temu zalozylem nowa, ale wszystko moze sie zdazyc) sruby walkow rozrzadu bo przy rozkrecaniu im popekaly, uszczelki pod walki rozrzadu, poniszczone klucze ampulowe przy rozkrecaniu, jakies tam spawanie, ogladanie tlokow kamerka z lampeczka co utwierdzilo go iz tlok nie jest nadtopiony i nie ma nagaru z upalania itd.
...umowilismy sie (grzecznie ) na odbior wymienionych czesci, zwrot uszczelki pod glowice, oraz wymiane zniszczonej swiecy na nowa lub odrazu wymiane na miejscu (zwrotu za usluge zbyszka niebedzie bo moglem wrocic do nich do warsztatu i wtedy bylaby swieca gratis, naprawa zas ?) oraz co dla mnie istotne lista czesci zakupionych, wymienionych, naprawionych za ile.
...krotko aby ratowac twarz troche posciemnial o nadplanowych pracach ( dolanym oleju i plynie chlodzacym
) oraz zasugerowal iz sie nie zrozumielismy
...OBIECUJE SOLENNIE JAK TYLKO DOSTANE LISTE TO DLA NIESZKALOWANIA NADMIERNEGO DOBREGO IMIENIA P.JARKA JA TU ZAMIESZCZE ocene pozostawiam wam. ja nadal czuje sie conajmniej naciagniety a niejasne tlumacznie sie iz sie nie zrozumielismy ... a jak mozna zrozumiec zdiolem glowice i oddalem do szlifowania ???
tomasz
...a poprzedni to 4turbo.
...jestem po rozmowie z p.Jarkiem coz kazdy broni sie jak umie niemniej jednak przyznal sie ze:
pochopnie ocenil koniecznosc zdejmowania glowicy (a nie jak przez telefon tlumaczyl wyslal ja do szlifowania
...umowilismy sie (grzecznie ) na odbior wymienionych czesci, zwrot uszczelki pod glowice, oraz wymiane zniszczonej swiecy na nowa lub odrazu wymiane na miejscu (zwrotu za usluge zbyszka niebedzie bo moglem wrocic do nich do warsztatu i wtedy bylaby swieca gratis, naprawa zas ?) oraz co dla mnie istotne lista czesci zakupionych, wymienionych, naprawionych za ile.
...krotko aby ratowac twarz troche posciemnial o nadplanowych pracach ( dolanym oleju i plynie chlodzacym
...OBIECUJE SOLENNIE JAK TYLKO DOSTANE LISTE TO DLA NIESZKALOWANIA NADMIERNEGO DOBREGO IMIENIA P.JARKA JA TU ZAMIESZCZE ocene pozostawiam wam. ja nadal czuje sie conajmniej naciagniety a niejasne tlumacznie sie iz sie nie zrozumielismy ... a jak mozna zrozumiec zdiolem glowice i oddalem do szlifowania ???
tomasz
(K) GRILL wersja STI/ CROSS/ SPORT ten w kratke, zderzak tez przytule !!!
- So What!
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Giulia V Q4
- Polubił: 313 razy
- Polubione posty: 60 razy
Re: regulacja zaworów
...tomichal pisze: Ja też - zwłaszcza, że to już jest kolejny warsztat który podpadł tadaoando...
...jest
...rzeczywiście
...zastanawiające.
...ciekaw
...jestem
...co
...mają
...na
...to
...do
...powiedzenia
...rzeczone
...warsztaty...
- tadaoando
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: WA, WO, LRY
- Auto: SFXT MY14+SI RS MY10
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: regulacja zaworów
witam!
nie zrobilem tego na bajecznej gdyz nie znalem pracy chlopakow, z zaslyszenia na forum odnioslem dziwne wrazenie iz sa dobrzy ale dosyc drodzy. po rozmowie z p.Jarkiem okreslilismy przypuszczalny koszt naprawy regulacji zaworow bez zdejmowania i szliwowania glowicy do 2tys.pln (z f-ra), w przypadku szlifowania, byc moze spawania lub inaczej regenerowania gniazd zaworowych do 3tys.(z f-ra).
zal jest o to ze wyszlo prawie 3tys. za wersje optymistyczniejsza za najlagodniej mowiac nieporozumienie w zakresie informacji dostarczanych przez telefon, za byc moze nieswiadome zamontowanie uszkodzonej swiecy oraz winy pracownika ktory wyjol z bagaznika moja uszczelke oraz wymienione czesci...
teraz nie poczuwa sie do winy i zrozumiale nie chce uszczuplenia swojego uposazenia o koszt naprawy wykonanej na bajecznej. bo gdybym wrocil do niego z tymi objawami byloby taniej.
powtarzam to moj punkt widzenia wiec p.Jarek widzi to napewno inaczej, jak i poprzedni warsztat na ktorym sie przejechalem (ale to rowniez moje subiektywne odczucie).
teraz mam dluga rozmowe ze zbyszkiem z bajecznej mysle iz zaczne kozystac z jego uslug bo to i blizej i sprawa remontu zaworow nie konczy sie zadnym gestem ze strony p. jarka oprocz tego ze jak zajade to odda mi nowa swiece. ocencie to sami mnie brak skruszenia i polubownego zakonczenia nie przekonalo do dalszego kozystania z uslug warsztatu dla niektorych zrozumiale profesjonalnego.
tomasz
nie zrobilem tego na bajecznej gdyz nie znalem pracy chlopakow, z zaslyszenia na forum odnioslem dziwne wrazenie iz sa dobrzy ale dosyc drodzy. po rozmowie z p.Jarkiem okreslilismy przypuszczalny koszt naprawy regulacji zaworow bez zdejmowania i szliwowania glowicy do 2tys.pln (z f-ra), w przypadku szlifowania, byc moze spawania lub inaczej regenerowania gniazd zaworowych do 3tys.(z f-ra).
zal jest o to ze wyszlo prawie 3tys. za wersje optymistyczniejsza za najlagodniej mowiac nieporozumienie w zakresie informacji dostarczanych przez telefon, za byc moze nieswiadome zamontowanie uszkodzonej swiecy oraz winy pracownika ktory wyjol z bagaznika moja uszczelke oraz wymienione czesci...
teraz nie poczuwa sie do winy i zrozumiale nie chce uszczuplenia swojego uposazenia o koszt naprawy wykonanej na bajecznej. bo gdybym wrocil do niego z tymi objawami byloby taniej.
powtarzam to moj punkt widzenia wiec p.Jarek widzi to napewno inaczej, jak i poprzedni warsztat na ktorym sie przejechalem (ale to rowniez moje subiektywne odczucie).
teraz mam dluga rozmowe ze zbyszkiem z bajecznej mysle iz zaczne kozystac z jego uslug bo to i blizej i sprawa remontu zaworow nie konczy sie zadnym gestem ze strony p. jarka oprocz tego ze jak zajade to odda mi nowa swiece. ocencie to sami mnie brak skruszenia i polubownego zakonczenia nie przekonalo do dalszego kozystania z uslug warsztatu dla niektorych zrozumiale profesjonalnego.
tomasz
(K) GRILL wersja STI/ CROSS/ SPORT ten w kratke, zderzak tez przytule !!!
- tadaoando
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: WA, WO, LRY
- Auto: SFXT MY14+SI RS MY10
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: regulacja zaworów
witam!
...niestety nadal nie moge uzyskac f-vat od p.Jarka mimo iz minelo ponad 2tyg. i jak twierdzi list zostal wyslany ja go nie mam.
a w samym liscie a byc zalaczony spis wymienionych elementow oraz czynnosci warsztatowych ktore az tak drastycznie podrozyly naprawe.
...pisze bo obiecalem skrupulatnie opisac sprawe by nikogo niepotzrebnie nie obrazic i nie zrazic.
tomasz
...niestety nadal nie moge uzyskac f-vat od p.Jarka mimo iz minelo ponad 2tyg. i jak twierdzi list zostal wyslany ja go nie mam.
a w samym liscie a byc zalaczony spis wymienionych elementow oraz czynnosci warsztatowych ktore az tak drastycznie podrozyly naprawe.
...pisze bo obiecalem skrupulatnie opisac sprawe by nikogo niepotzrebnie nie obrazic i nie zrazic.
tomasz
(K) GRILL wersja STI/ CROSS/ SPORT ten w kratke, zderzak tez przytule !!!
-
Sławek
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Szczecin
- Auto: Forester 2.0XT,Justy G3,Outback H6
- Polubił: 2 razy
- Polubione posty: 0
Re: regulacja zaworów
A ja naiwny myślałem, że to tylko ASO są be a to także nasi szanowni prywaciarze są nietegesy. Szkoda. 
- Grzesiek_67
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Adamów
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: regulacja zaworów
tadaoando,
tak czytam te Twoje przejścia i aż gębę całą rozdziawiam
No to jest, jak tragiczna bajka z nędznym morałem w tle. Szczerze współczuję.
Pozdrawiam
Grzegorz
tak czytam te Twoje przejścia i aż gębę całą rozdziawiam
Pozdrawiam
Grzegorz
Brak podpisu.
Re: regulacja zaworów
...bajki z morałem powinny być w odpowiednim dziale
Czytając forum wystraszyłem tych postów o regulacji zaworów, ale chyba nie jest to jakaś szczególna przypadłość subaru tylko dotyczy wszystkich silników w podobnej mierze.
Czy jestem w błędzie?
Czytając forum wystraszyłem tych postów o regulacji zaworów, ale chyba nie jest to jakaś szczególna przypadłość subaru tylko dotyczy wszystkich silników w podobnej mierze.
Czy jestem w błędzie?
Re: regulacja zaworów
różnica polega na dostępie do głowic/wałków - w h4 wypada wyjąć silnik, stąd dodatkowe koszta, wałków też jest jakby więcej 
Re: regulacja zaworów
wałków jest tyle samo co w większości siników widlastych, a silniki H to ich taka specyficzna odmiana ;)deLux pisze:różnica polega na dostępie do głowic/wałków - w h4 wypada wyjąć silnik, stąd dodatkowe koszta, wałków też jest jakby więcej
odnośnie wyjmowania silnika to przy DOHC nie ma dyskusji, ale przy SOHC podejrzewam, że jest dużo lepiej ze względu na sposób regulacji - znaczy można nie wyciągać
Re: regulacja zaworów
to czego się chciałem dowiedzieć, dowiedziałem się od Ciebie w poprzednim poście, że subaru nie jest jakieś specjalne ze względu na częstość regulacji zaworówdeLux pisze:tomek_d, dzięki ci za te niusy !
a w ogóle to co chciałeś się dowiedzieć ?
natomiast zamiast nabijać się z nowego na forum, mógłbyś po prostu napisać, że faktycznie przy SOHC można silnika nie wyciągać i regulacja nie jest szczególnie trudna lub temu zaprzeczyć
- gladius56
- 1 gwiazdka
- Lokalizacja: kace ,bbiała
- Auto: legas 2.5 ,04 ,165 kucy
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: regulacja zaworów
Dalej nie wiem, mimo tych wszystkich postów czy reguluje się zawory w legacy 04 2,5 l. czy nie. W manualu nic o tym nie piszą.Może ktoś coś konkretnego powie w tej sprawie.
- dycha
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: wieden, ladek zdroj
- Auto: subaru impreza 1.8, legacy 2.0
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: regulacja zaworów
regulacje luzow zaworowych w subaru dokonuje sie za pomoca plytek: na lub pod popychaczem (tzw szklanka), co jesli nie mamy odpowiedniej plytki mozna zeszlifowac troche trzonka, ale trzeba miec czujnik zegarowy zeby wiedziec ile sie zeszlifowalo. doswadczony warsztat regenerujacy glowice badz robiacy naprawy glowne silnikow zrobi to bez problemu, mierzy sie luzy najpierw potem sciaga walki oznaczasz plytki ktora byla przy jakim zaworze, mierzysz plytki i sprawdzasz ile zworow dasz rade wyregolowac odpowiednio zamieniajac plytki (ewentualnie plus lekki szlif trzonka), tych ktore nie dasz rady wregolowyc musisz kupic i tutaj uwaga mozna dopasowac plytki z innych aut innych producentow, wiec waro by bylo zapytac z wyjeta plytka w warsztacie naprawiajacym glowice. na moje oko uprzedzamze bez mierzenia to chyba dalo by sie dobrac np. do tych pod popychacz plytki z starych mercedesow (wygladaja podobnie), te na popychacz to wydaje mi sie standard rozmiarowy i kazdy zaklad regenerujacy glowice takie ma a jak maja za duza srednice to wam to moga wam troche stoczyc na wymiar wazne zeby material byl wlasciwy.
ale przejscia kolegi to faktycznie koszmar prawie 3 tysie za nic. ciekawe czym oni odkrecali sruby walkow rozrzadu ze im popekaly? ja to robie kluczem pneumatycznym i nigdy mi sie nic takiego nie przydazylo, druga sprawa jak sprawdzil badaniem endoskopowym ze tlok nie jest pekniety? jak jest mala rysa to nie widac poza tym tloki pekaja najczesciej na sciankach.
ale przejscia kolegi to faktycznie koszmar prawie 3 tysie za nic. ciekawe czym oni odkrecali sruby walkow rozrzadu ze im popekaly? ja to robie kluczem pneumatycznym i nigdy mi sie nic takiego nie przydazylo, druga sprawa jak sprawdzil badaniem endoskopowym ze tlok nie jest pekniety? jak jest mala rysa to nie widac poza tym tloki pekaja najczesciej na sciankach.
Re: regulacja zaworów
Trzonki są utwardzane powierzchniowo, pomysł szlifowania nie jest najlepszy, na pewno nie jest technologicznie poprawny.
- dycha
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: wieden, ladek zdroj
- Auto: subaru impreza 1.8, legacy 2.0
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: regulacja zaworów
zgadza sie ale utwardzenie jest glebsze, a ty nie szlifujesz 1 mm, zreszta jest to normalna praktyka w firmach regenerujacych silniki.
szczerze mowiac my to robimy do aut drogowych, rajdowe i wyscigowe dostaja nowe plytki.
szczerze mowiac my to robimy do aut drogowych, rajdowe i wyscigowe dostaja nowe plytki.
Re: regulacja zaworów
Normalne praktyki w firmach regenerujących silniki są takie że śmiech na sali... i nie koniecznie mowa o tym konkretnie.
- dycha
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: wieden, ladek zdroj
- Auto: subaru impreza 1.8, legacy 2.0
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: regulacja zaworów
w sumie nie bede sie sprzeczal czy cos, bo nie oto mi chodzi, chodzilo mi o informacje chociaz tak robione glowice chodza i nie mialem jakis reklamcji z tym zwiazanych.
Re: regulacja zaworów
dycha, ja widziałem fajnie zdemolowany silnik w którym komuś się za głęboko wpuściło zawory to sobie obrobił trzonki.
- dycha
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: wieden, ladek zdroj
- Auto: subaru impreza 1.8, legacy 2.0
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: regulacja zaworów
rozbieralem juz silniki skladane przez fachowcow, ktorzy zly wal zalozyli tzn ten gdzie bunt lager (panewka kasujaca luz wzdluzny) powinna byc na ostatniej podporze bieznia na wale byla na srodku i wal mial luz pond 0.5 mm

