FORESTER2,5xt at- BRAK PRZYSPIESZENIA

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
RyszardOchucki
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Lokalizacja: wro
Auto: forek 2,5xt 2004 eur
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: FORESTER2,5xt at- BRAK PRZYSPIESZENIA

Post 7 wrz 2010, o 12:57

fakt, że gratów też jeszcze wszystkich na miejscu nie ma
zmieniamy też heble na czterotłoczkowe i wymieniamy prawą szybę pasażera, bo coś odprysło jej się i szuuumi
także jak go zobaczę za 3 tygodnie to będę :lol:


"przyszłem wcześniej, gdyż nie miałem co robić"

tadaoando
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: WA, WO, LRY
Auto: SFXT MY14+SI RS MY10
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: FORESTER2,5xt at- BRAK PRZYSPIESZENIA

Post 8 wrz 2010, o 18:07

RyszardOchucki,
...zapytam tak z ciekawosci z tego co wiem (a wiem jeszcze nieduzo) to masz forka wlasne z tzw. silnikiem z sti, wiec o co cho... z tym twoim czekaniem co tak naprawde bedzie wymieniane ???
...tlok na oryginal ?
...kucizna?
...inne niz wymienione, bo termin shortblock jest mi zupelnie obcy. prosze o kilka slow wyjasnienia przy okazji tematu no i zarys cenowy poprosze

tomasz
(K) GRILL wersja STI/ CROSS/ SPORT ten w kratke, zderzak tez przytule !!!

deLux
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Auto: X.X
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: FORESTER2,5xt at- BRAK PRZYSPIESZENIA

Post 8 wrz 2010, o 18:41

Rysiek napisał, że nowy shortblock od sti co powinno oznaczać seryjnie złożony 'dół' silnika - wał, panewki, korbowody, tłoki, pierścienie i co tam jeszcze da się nasypać ;)

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: FORESTER2,5xt at- BRAK PRZYSPIESZENIA

Post 8 wrz 2010, o 23:13

tadaoando pisze:bo termin shortblock jest mi zupelnie obcy. prosze o kilka slow wyjasnienia przy okazji tematu
Najprościej mówiąc, to taki silnik bez głowic i osprzętu (dwie skręcone połówki bloku silnika z wałem, korbami i tłokami)

Obrazek

Adam M.
2 gwiazdki
Lokalizacja: Mississauga, Ontario.
Auto: 05 Subaru Legacy Wagon
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: FORESTER2,5xt at- BRAK PRZYSPIESZENIA

Post 9 wrz 2010, o 01:09

Azrael pisze:Adam M., shortblock to po polsku krótki silnik. Oba terminy (zarówno angielski jak i polski) są techniczne dla dziedziny cześci zamiennych i nie oddają swojego właściwego znaczenia znaczeniem składowych wyrażenia.

niekompletny blok silnika
w jakim sensie niekompletny? To znacznie więcej niż goły blok (cylinder block assy w terminologii Subaru).
Tiaaa, tak samo jak harddisk to twardy dysk :)
Wszystko OK, moze za dliugo polskiego nie uzywalem i teraz mam dziwne skojarzenia :)

RyszardOchucki
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Lokalizacja: wro
Auto: forek 2,5xt 2004 eur
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: FORESTER2,5xt at- BRAK PRZYSPIESZENIA

Post 9 wrz 2010, o 11:14

jarmaj pisze:
tadaoando pisze:bo termin shortblock jest mi zupelnie obcy. prosze o kilka slow wyjasnienia przy okazji tematu
Najprościej mówiąc, to taki silnik bez głowic i osprzętu (dwie skręcone połówki bloku silnika z wałem, korbami i tłokami)

Obrazek
kolega, chyba wyjaśnił najlepiej jak się dało- reszta zostaje stara
alternatywą dla tego silnika jest albo kucie albo właśnie shortblock od sti
zdecydowałem się na nowy shortblock ze względu na to, że kucie jest troszkę mniej trwałe (nawet w 4T w Kato mówili, że sami są ciekawi co będzie się działo z tymi silnikami, które już zrobili na kute po 100tyś km), drugie primo zawsze to troszkę jakby nowy silnik, a trzecie primo w porównaniu do niektórych z Was wciąż jestem laikiem, a p. Marek (któremu bezgranicznie ufam w temacie Subaru, dzięki temu forum) zarekomendował właśnie tą operację, no i jeszcze jedno: po takiej operacji można go już śmiało remapować, zmieniać wtryski i turbiny (oczywiście po zmianie hebli, zawiasu, skrzyni biegów i tysiąca innych baaardzo kosztowych rzeczy) czyli gonić za mocą
ta ostatnia opcja jest oczywiście tylko w sferze teorii, ze względu na: koszta (chyba nieograniczone) i charakter tego wozu (fajnie było by mieć jakieś +300 coś tam, ale ja potrzebuję tego auta do użytku codziennego, a z doświadczenia już wiem że idealnym rozwiązaniem jest: jedno auto na co dzień, drugie do upalania)
a koszt takiej operacji (kompleksowo: części i robota) w MTS Dzierżoniów to 13 600pln
"przyszłem wcześniej, gdyż nie miałem co robić"

Grzesiek_67
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Adamów
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: FORESTER2,5xt at- BRAK PRZYSPIESZENIA

Post 9 wrz 2010, o 11:29

RyszardOchucki pisze: a koszt takiej operacji (kompleksowo: części i robota) w MTS Dzierżoniów to 13 600pln

Bardzo dobra cena ;-)


Pozdrawiam
Grzegorz
Brak podpisu.

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: FORESTER2,5xt at- BRAK PRZYSPIESZENIA

Post 9 wrz 2010, o 11:45

Problem w tym że nadal masz pękające tłoki.

Grzesiek_67
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Adamów
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: FORESTER2,5xt at- BRAK PRZYSPIESZENIA

Post 9 wrz 2010, o 13:02

Kuba, a da się przeszczepić nowy blok (do takiego 2,5XT jak u Ryszarda) Stiajowy z dwulitrówki (EJ207) ? Wiem, że pewnie grubsza rzeżba (głowice, wiązka, mapa a może całe nowe/stare ECU) ale...przynajmniej brak problemu z pękającymi tłokami.


Pozdrawiam
Grzegorz
Brak podpisu.

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: FORESTER2,5xt at- BRAK PRZYSPIESZENIA

Post 9 wrz 2010, o 13:05

Grzesiek_67, chcesz zalożyć blok 2.0 z głowicami 2.5 czy jak?

Grzesiek_67
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Adamów
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: FORESTER2,5xt at- BRAK PRZYSPIESZENIA

Post 9 wrz 2010, o 13:26

Azrael,
Nie, no przecież napisałem, że
Grzesiek_67 pisze: (głowice, wiązka, mapa a może całe nowe/stare ECU)

Zresztą, gdzieś słyszałem/czytałem, że głowice z 2.0 dużo wydajniejsze (czymkolwiek to mierzyć) od tych z 2.5.
Brak podpisu.

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: FORESTER2,5xt at- BRAK PRZYSPIESZENIA

Post 9 wrz 2010, o 13:44

Grzesiek_67, wymiana całego motoru byłaby dość skomplikowana i kosztowna. Na pewno nie widzę sensu skopro można zrobić niezawodne 2.5 za niewiele więcej niż w tym wątku (dobre tłoki w nowy shortblock)

Grzesiek_67
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Adamów
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: FORESTER2,5xt at- BRAK PRZYSPIESZENIA

Post 9 wrz 2010, o 14:42

Azrael,
cały czas sądziłem, że to nie kwestia słabych tłoków (choć to pewnie też), tylko niezbyt rozsądnej konstrukcji shorta, tj. cienkich tulei powodujących (poprzez wibracje i drgania) chorą pracę uszczelki, prowadzącą z kolei do połączeniu układów chłodzenia i smarowania, skutkującego w końcu przegrzaniem całego zespołu silnika, w tym w szczególności tłoków. Popraw, jeżeli gdzie się zgubiłem.

A jeżeli się nie zgubiłem, to same tłoki (nawet wyciągnięte z Pzkw VI :mrgreen: ) też sprawy nie załatwiają, również i mocniejsze szpilki, mocniej trzymające uszczelkę.

Pozdrawiam
Grzegorz
Brak podpisu.

tadaoando
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: WA, WO, LRY
Auto: SFXT MY14+SI RS MY10
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: FORESTER2,5xt at- BRAK PRZYSPIESZENIA

Post 13 wrz 2010, o 14:37

Grzesiek_67,
...rozumiem iz jesli ktos podnosi moc forka 2,5xt z 230KM do 315KM (jak w STI)to tylko po to by upalac? a moze poprostu chcialby troszke szybciej sie przemieszczac (szybciej zbierac, krucej wyprzedzac, pewniej mijac kolumne kilku tirow z kolei). jesli chce sie do takich celow cywilnych poprawic moc ktora z drog jest pewniejsza/rozsadniejsza ???
-blok od STI (jakies przeciwskazania dla automatu?)
-kucizna ???

tomasz
(K) GRILL wersja STI/ CROSS/ SPORT ten w kratke, zderzak tez przytule !!!

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: FORESTER2,5xt at- BRAK PRZYSPIESZENIA

Post 13 wrz 2010, o 15:49

tadaoando pisze:podnosi moc forka 2,5xt z 230KM do 315KM

Nie zrobisz tyle bez przebudowy połowy silnika. A najlepiej wymiany całego na silnik z STi. Tak czy siak, o ile nie jest się takim maniakiem (pozytywnie oczywiście), jak Grzesiek67, to to bez sensu.

Jedyne co tu mogłoby mieć sens wg mnie, to po usunięciu słabych punktów tego silnika, zestrojenie go na jakieś 250 – 260 i koniec na tym. Każda większa modyfikacja będzie kosztowała kupę kasy. I nie czarujmy się, żywotności silnika to też nie przedłuża.

Grzesiek_67
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Adamów
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: FORESTER2,5xt at- BRAK PRZYSPIESZENIA

Post 13 wrz 2010, o 19:08

tadaoando,
jarmaj pisze: Jedyne co tu mogłoby mieć sens wg mnie, to po usunięciu słabych punktów tego silnika, zestrojenie go na jakieś 250 – 260 i koniec na tym. Każda większa modyfikacja będzie kosztowała kupę kasy. I nie czarujmy się, żywotności silnika to też nie przedłuża.

i to sobie weź do serca ;-)

Pozdrawiam
Grzegorz
Brak podpisu.

tadaoando
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: WA, WO, LRY
Auto: SFXT MY14+SI RS MY10
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: FORESTER2,5xt at- BRAK PRZYSPIESZENIA

Post 13 wrz 2010, o 20:59

GRZES,

...twoje rady biore do serca, dlatego mimo kosztow poniesionych na mojego forka nadal nie wyrzucilem go na smietnik tylko smigam az moja zona obrazona na wszystkie subaru za ostre nadwatlenia naszego domowego budzetu, stwierdzila dzis rano:

"...na trasie do pracy to zaden pierdziach nie ma szans do naszego forestera no nie..."

...wiesz mi zaczol jej sie podobac a tak od prawie dwoch lat mowila tylko sprzedaj go, sprzedaj...

...a co do pytania te 250-260KM to mozna uzyskac, coz wiec trzeba poprawic ??? zakuc tloki ? czy tylko szpilki? lepsza chlodnice +30% wydajniejasza? nowe uszczelki pod glowica?splanowac blok/glowice? co jeszcze?
...a ile kosztuje silnik sti (uzywka)tak dla przykladu? mozna go spiac ze skrzynia automat ???

pozdrawiam tomasz
(K) GRILL wersja STI/ CROSS/ SPORT ten w kratke, zderzak tez przytule !!!

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: FORESTER2,5xt at- BRAK PRZYSPIESZENIA

Post 13 wrz 2010, o 21:14

tadaoando pisze: ...a ile kosztuje silnik sti (uzywka)tak dla przykladu? mozna go spiac ze skrzynia automat ???
10 – 15 tyś? Do tego komp z STI. I wiązka. I IC, a jak IC to inny wlot na masce. I jeszcze trochę drobiazgów. I masa roboty. A potem strojenie. Może w 25 tyś się to ma szanse zamknąć. Optymistycznie.

Nie wiem jak ten silnik ma się do automatu, nie znam się na automatach – nigdy mnie nie interesowały.
Ale i bez tego to masa roboty. ;-)

Grzesiek_67
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Adamów
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: FORESTER2,5xt at- BRAK PRZYSPIESZENIA

Post 14 wrz 2010, o 08:44

Tomek,
no Jarecki trochę przedryfował ( :mrgreen: ) - 13-14 tys. PLN, taką miałem propozycję od kolegów z Mysiadła. Był to kompletny silnik EJ207 (short z głowicami) z wiązką, ECU i pełnym osprzętem (turbo, IC, dolot, wydech etc.) i robocizną. Tylko oczywiście mowa o używce. Przy tej operacji trzeba się uzbroić w cierpliwości związaną z poszukiwaniem i wyborem tego jedynego właściwego (a więc używanego ale w dobrym stanie) silnika. Mi niestety wypadły inne wydatki i nie sfinalizowałem projektu a jedynie zrobiłem generalkę swojego silnika. Trudno ;-(
AT nie stanowi problemu.

Oczywiście, w ten sposób uzyskasz serię, czyli ok. 265 KM, jak chcesz więcej a wtedy to już naprawdę można ( :-) ) to robisz remap (ok. 3-4 tys. PLN) i masz te swoje upragnione 315 KM :mrgreen:
Tylko pamiętaj, generalnie silnik 2.0T nie posiada dołu (w porównaniu do 2.5T)....dlatego jarmaj zaczyna poważniej traktować obrotomierz dopiero od 4 tys. rpm . I to jest dobry kierunek :mrgreen:


Pozdrawiam
Grzegorz
Brak podpisu.

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: FORESTER2,5xt at- BRAK PRZYSPIESZENIA

Post 14 wrz 2010, o 10:53

Grzesiek_67 pisze:no Jarecki trochę przedryfował ( :mrgreen: ) - 13-14 tys. PLN, taką miałem propozycję od kolegów z Mysiadła. Był to kompletny silnik EJ207 (short z głowicami) z wiązką, ECU i pełnym osprzętem (turbo, IC, dolot, wydech etc.) i robocizną.
Ale wydech chyba masz już zrobiony, tu chodzi Ci o kolektor wydechowy i up pipe z STI?
Bo jak tadaoando nie ma teraz zrobionego otwartego wydechu, to do tej ceny trzeba doliczyć jakieś 3tyś. No i jeszcze ze 3,5tyś na strojenie. Jak to dodamy, to już zbliżamy się do tych 25. ;-)

Grzesiek_67 pisze:poważniej traktować obrotomierz dopiero od 4 tys. rpm . I to jest dobry kierunek :mrgreen:
Nie wiem czy ma słaby dół, nigdy nie jeżdżę poniżej 3tyś. ;-)

tadaoando
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: WA, WO, LRY
Auto: SFXT MY14+SI RS MY10
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: FORESTER2,5xt at- BRAK PRZYSPIESZENIA

Post 14 wrz 2010, o 11:02

PANOWIE,

...ale dlaczego mowimy o silniku STI 2.0T a nie 2.5T? to one maja w serii chyba owe 315KM bez potrzeby remapowania.
jest jeszcze jedno, ale ja mysle o tym by poprawic wlasnie dol !!! rzadko kiedy smigam powyzej 140km/h ale w zakresie od 0-140km/h chcialbym uzyskiwac szybko i elastycznie jesli nie uzyskam tego poprzez remap lub wymiane na silnik STI to nie chce poprawiac status quo obecnego.
...pozostaje wiec poprawienia trakcji gdyz zmiana tylnego stabilizatora na pelny poprawilo trakcje w zakrecie, co mozna zrobic z przodem by nie pojsc w tzw.wiejski tuning, ale stabilizator +rozporki+ np. wymiana zawieszenia na STI z imprezy
ale nie chce aby mi usiadl ,raczej odrobine podniose...

tomasz
(K) GRILL wersja STI/ CROSS/ SPORT ten w kratke, zderzak tez przytule !!!

deLux
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Auto: X.X
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: FORESTER2,5xt at- BRAK PRZYSPIESZENIA

Post 14 wrz 2010, o 11:08

tadaoando pisze: dlaczego mowimy o silniku STI 2.0T a nie 2.5T

trwałość. gdzieś pomiędzy jest przeróbka 2.0 na 2.2 :)
IMO, skoro masz 2.5 to żyj z tym aż puści uszczelka lub padnie tłok. wtedy to sobie zakujesz i wzorem skwary z drugiego foruma masz 320koni/500NM
albo nie czekaj i już to rób. zamiast 25 będzie 15tys a jak zaczniesz już graty szukaś tanio to i pare tys. oszczędzisz (podpowiedź: USA)

Grzesiek_67
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Adamów
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: FORESTER2,5xt at- BRAK PRZYSPIESZENIA

Post 14 wrz 2010, o 12:05

deLux,
masz niewłaściwy opis auta w awatarze :-)

Tomek, co do reszty . odpowiem później, gdyż teraz jem :-)

Pozdrawiam
Grzegorz
Brak podpisu.

deLux
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Auto: X.X
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: FORESTER2,5xt at- BRAK PRZYSPIESZENIA

Post 14 wrz 2010, o 13:57

:razz:

Grzesiek_67
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Adamów
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: FORESTER2,5xt at- BRAK PRZYSPIESZENIA

Post 14 wrz 2010, o 14:07

deLux,
o tera jest prawie gut :razz:
tadaoando pisze: ale dlaczego mowimy o silniku STI 2.0T a nie 2.5T? to one maja w serii chyba owe 315KM bez potrzeby remapowania.

Tomek, 305 KM mają najnowsze silniki EJ257 ze STi MY08 i wyżej. Nie sądzę abyś taki silnik kupił w pieniądzach, o których mówiliśmy wyżej. Wcześniej 2,5 litrowe silniki STi miały 280 KM. Tak czy siak, w serii też potrafią się rozsypywać, taka ich uroda, nie bez kozery są to tzw. silniki roku :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
tadaoando pisze: jest jeszcze jedno, ale ja mysle o tym by poprawic wlasnie dol !!! rzadko kiedy smigam powyzej 140km/h ale w zakresie od 0-140km/h chcialbym uzyskiwac szybko i elastycznie jesli nie uzyskam tego poprzez remap lub wymiane na silnik STI to nie chce poprawiac status quo obecnego.

Dół masz 2,5T seryjnym całkiem niezły, jak Ci mało to remap i świadomość, że prędzej czy później będziesz kuł motor. A zakute motory to też nie tylko same fiołki i sezamki - potrafi to-to żłopać olej, głośne być i....wcale nie takie żywotne w sensie przejechanego kilometrażu. Rezime - zrób przelot wydech i udaj się na delikatny remap. Można by jeszcze mocniej skręcić głowice szpilkami ARP.
tadaoando pisze: ...pozostaje wiec poprawienia trakcji gdyz zmiana tylnego stabilizatora na pelny poprawilo trakcje w zakrecie, co mozna zrobic z przodem by nie pojsc w tzw.wiejski tuning, ale stabilizator +rozporki+ np. wymiana zawieszenia na STI z imprezy

Dobra geometria plus dobra opona. Nie podnoś go więcej bo wtedy to tylko Ci już ERA zostaje, tam można wszystko. Wysokie i miękkie auto nie trzyma się drogi w manewrze i żadne cuda tu nie pomogą. Przestań myśleć życzeniowo, tak się nie da. Chcesz mieć zwinną furę ? To musi być twardo i nisko. Kropka. A raczej kreska :mrgreen:

Pozdrawiam
Grzegorz
Brak podpisu.

ODPOWIEDZ