Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa

-
forek2
- 1 gwiazdka
- Auto: forester 2.0 T
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
13 wrz 2008, o 11:36
Bergen pisze:
A mruga Ci check engine po przekręceniu kluczyka?
Właśnie mruga co mnie wkurza

forek2
-
forek2
- 1 gwiazdka
- Auto: forester 2.0 T
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
13 wrz 2008, o 11:39
Jako pisze:
Ma. Po przekręceniu kluczyka powinieneś słyszeć uruchamiające się wentylatory chłodnicy i pompę paliwa, w stale powtarzanej sekwencji.
Jeżeli tego nie słyszysz, to znaczy, że możesz mieć rozłączone identyczne wtyczki, które znajdują się w wiązce z boku przed progiem w nogach pasażera, albo przerwany gdzieś indziej obwód.Jako
Rozumiem że uruchamiające się wentylatory chłodnicy i pompę paliwa, w stale powtarzanej sekwencji to norma i tak być powinno ?
forek2
-
Bergen
- Moderator
- Lokalizacja: Wrocław
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
1 raz
Post
13 wrz 2008, o 11:47
forek2 pisze:
Rozumiem że uruchamiające się wentylatory chłodnicy i pompę paliwa, w stale powtarzanej sekwencji to norma i tak być powinno ?
Nie, to - w połączeniu z mrugającym check engine - oznacza że powinieneś rozłączyć te wtyczki.
I trochę prywaty:
Robert, skoro już czytasz ten wątek - czy możesz mi poradzić który z tych węży zakupić do fazy lotnej (podejrzewam wyciek po kombinacjach z filtrami, jutro będę sprawdzał dokładnie testerem):
http://www.allegro.pl/search.php?string=waz%20LPG
Chyba że sam chciałbyś mi takiego węża trochę sprzedać

Bergen
-
forek2
- 1 gwiazdka
- Auto: forester 2.0 T
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
13 wrz 2008, o 12:00
Bergen jesteś wielki

forek2
-
Bergen
- Moderator
- Lokalizacja: Wrocław
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
1 raz
Post
13 wrz 2008, o 12:01
ee nie bardzo. tylko metr siedemdziesiąt sześć

Bergen
-
Bergen
- Moderator
- Lokalizacja: Wrocław
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
1 raz
Post
13 wrz 2008, o 12:51
Dzięks za sugestię.
Bergen
-
genero
- 0 gwiazdek
- Auto: Legacy 2.0 '97
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
15 wrz 2008, o 02:17
carfit pisze:W ASO ten czujnik kosztuje 240 zł, a mozna trafic jeszcze taniej

W którym ASO bo w Poznaniu chcieli 900 zł, co prawda do 2.0 ale przypuszczam, że to ten sam. A taniej trafiłem tylko na eBay'u.
Azrael pisze:22060AA031, 310zł, w magazynie w 4Turbo-Katowice, może być pojutrze w Waw. Proponuje najpierw sprawdzić i potwierdzić diagnoze w specjalistycznym serwisie znającym Subaru bo w tych starszych autach one dość często głupieją.
Czy głupienie czujnika można jakoś obejść, czy chodzi o potwierdzenie jego uszkodzenia? Mam akurat ten sam problem. A tak przy okazji czy błąd 22 to wykrycie spalania stukowego czy uszkodzenie czujnika lub jego obwodu? (22 Abnormal voltage produced in knock sensor monitor circuit)
genero
-
Azrael
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Warszawa
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
3 razy
Post
15 wrz 2008, o 02:53
genero pisze:
Czy głupienie czujnika można jakoś obejść, czy chodzi o potwierdzenie jego uszkodzenia?
W starszych autach często wymiana czujnika nie pomaga bo łapie on fałszywe sygnały np. z dźwiekow pracy lekko zużytego silnika i potrzebne sa "patenty".
Azrael
-
genero
- 0 gwiazdek
- Auto: Legacy 2.0 '97
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
15 wrz 2008, o 13:38
Dzięki. Czytałem gdzieś o problemach z czujnikami po wymianie oleju, uspokajały się dopiero po jakimś czasie. Czyli przed zakupem nowego przejadę się jednak do elektryka. (Co może być o tyle trudne że o "specjalistycznym serwisie znającym Subaru " nie słyszałem w okolicy Poznania)
genero
-
jako
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: wawa
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
15 wrz 2008, o 15:40
Genero, zarejestrowanie kodu 22 onacza uszkodzenie czujnika lub jego obwodu i nie jest związane z wykrywaniem spalania stukowego.
jako
-
Bergen
- Moderator
- Lokalizacja: Wrocław
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
1 raz
Post
16 wrz 2008, o 08:47
Dokładnie! Nie pomyślałem o tym.
Bergen
-
genero
- 0 gwiazdek
- Auto: Legacy 2.0 '97
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
16 wrz 2008, o 12:59
Czyli podsumowując- jak już wyświetli się błąd 22 to mam uszkodzony czujnik lub obwód, natomiast złe działanie czujnika poznam raczej po spadku mocy (takie objawy miałem po zalaniu świeżego oleju).
genero
-
Bergen
- Moderator
- Lokalizacja: Wrocław
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
1 raz
Post
16 wrz 2008, o 13:23
Dokładnie tak. ALE! Rozumiem że spadek mocy miał miejsce w okresie, gdy "check engine" jeszcze się nie paliło.
Spróbuj standardowej procedury w Subaru - popsikać wtyczkę czujnika kontakt - sprayem
Bergen
-
genero
- 0 gwiazdek
- Auto: Legacy 2.0 '97
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
16 wrz 2008, o 16:56
Tak. Przed "check engine". Ale ponieważ wtyczką ruszałem już parę razy, przejrzę chyba całą wiązkę aż do ECU. Dzięki
genero
-
jako
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: wawa
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
16 wrz 2008, o 21:14
Trzeba też odkręcić czujnik, sprawdzić czy nie ma pęknięć, czy jest dobrze zmasowany, oczyścić powierzchnie styku z blokiem silnika. Ma on swoje przewidziane położenie, i moment dokręcenia śruby.
jako
-
devlin
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Włochy
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
16 wrz 2008, o 22:32
Czy jakaś dobra dusza może mi rozszyfrować kody 53, 23 i 32?
http://wwojnar.com/
– Это водка? – слабо спросила Маргарита. Кот подпрырнул на стуле от обиды.
– Помилуйте, королева, – прохрипел он, – разве я позволил бы себе налить даме водку? Это – чистый спирт!
devlin
-
rrosiak
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: W-wa, Kutno
- Auto: Duża Dacia :)
-
Polubił:
129 razy
-
Polubione posty:
198 razy
Post
16 wrz 2008, o 22:36
devlin pisze:Czy jakaś dobra dusza może mi rozszyfrować kody 53, 23 i 32?
Eeeee, a szukajkę to od czego masz
Tutaj sprawdzałeś

"
Pan Macierewicz bardzo często mówi co wie, ale rzadko wie co mówi." - L.Miller -

Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów.

rrosiak
-
devlin
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Włochy
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
16 wrz 2008, o 22:40
Bardzo dziękuję, tak, patrzyłem - tylko nie widzę kodu 53.
http://wwojnar.com/
– Это водка? – слабо спросила Маргарита. Кот подпрырнул на стуле от обиды.
– Помилуйте, королева, – прохрипел он, – разве я позволил бы себе налить даме водку? Это – чистый спирт!
devlin
-
rrosiak
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: W-wa, Kutno
- Auto: Duża Dacia :)
-
Polubił:
129 razy
-
Polubione posty:
198 razy
Post
16 wrz 2008, o 22:54
devlin pisze:Bardzo dziękuję, tak, patrzyłem - tylko nie widzę kodu 53.
devlin, błędu 53 w nowych modelach nie opisano, ale w starszych wskazuje on na pompę paliwa.
"
Pan Macierewicz bardzo często mówi co wie, ale rzadko wie co mówi." - L.Miller -

Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów.

rrosiak
-
Azrael
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Warszawa
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
3 razy
Post
16 wrz 2008, o 22:55
devlin, jak masz tyle błędów na raz to trzeba szukać wspólnej przyczyny, raczej nie te rzeczy z osobna.
Azrael
-
devlin
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Włochy
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
16 wrz 2008, o 22:55
Bardzo dziękuję! Jutro E12 podejmie heroiczną próbę odpalenia złoma, bazując na tych wskazaniach. Jak się nie uda, to niech Allah ma tego złoma w swojej opiece.
http://wwojnar.com/
– Это водка? – слабо спросила Маргарита. Кот подпрырнул на стуле от обиды.
– Помилуйте, королева, – прохрипел он, – разве я позволил бы себе налить даме водку? Это – чистый спирт!
devlin
-
Azrael
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Warszawa
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
3 razy
Post
16 wrz 2008, o 22:57
devlin, jak coś to telefon.
Azrael
-
devlin
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Włochy
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
16 wrz 2008, o 23:01
Jasna sprawa, dam głos co i jak. Dzięki wielkie!
http://wwojnar.com/
– Это водка? – слабо спросила Маргарита. Кот подпрырнул на стуле от обиды.
– Помилуйте, королева, – прохрипел он, – разве я позволил бы себе налить даме водку? Это – чистый спирт!
devlin