tadaoando pisze: AZRAEL, to zdradzisz ile w zaokragleniu do 1tys. wyniosl remont tego silnika w tribece ???
AFAIR wycena była na 20 tys., nie interesowałem się z abardzo wiec nie znam szczegółów.
tadaoando pisze: AZRAEL, to zdradzisz ile w zaokragleniu do 1tys. wyniosl remont tego silnika w tribece ???
wlałem coś takiego:tadaoando pisze:OBK H6, no dobra skoro moze pomoc to wyslij na ([email protected]) zjecie opakaowania specyfiku bym mogl poszukac. niemniej jednak nie zamierzam poprzestac na tym i wybrac sie najpierw do JAKO, a wnastepnej kolejnosci do 4TURBO. auto musi chodzic jak zloto i to na obydwu paliwach.
tomasz
w naszym pięknym kraju, w którym obywatele zawsze stali razem murem przeciwko wyzyskowi, bezpieczniej lać jest 98 - jest szansa, ze chociaż 90 tam będzietadaoando pisze: OBK H6, sluchaj a tak wogole to dlaczego Pb98
żart, nie żart. Wielu użytkowników (doładowanych) Subaraków, dla spokoju właśnie z tego powodu leje 98, mimo iż mogą 95.tadaoando pisze: rozumiem twoj zart
To o czym Remek napisal to jedno, drugie wytłumaczenie jest bardzo proste - tak podaje producent płynu na etykiecie, iż stosowac z benzyną 98 oktanową i tyleremek pisze: żart, nie żart. Wielu użytkowników (doładowanych) Subaraków, dla spokoju właśnie z tego powodu leje 98, mimo iż mogą 95.
98 ma wyższą odporność na spalanie stukowe - czyli niekontrolowane 'wybuchi', tzn nie wtedy kiedy ECU by tego chciało
Tankuję na jednej stacji VPower 95 - i nie zapowiada się na zmiany, raz zatankowałem 98 na Orlenie (na Shellu siadł prądOBK H6 pisze: tankowanie na Shellu 95Vpower (bo V powery są dwa jakby co) o 20 groszy drożej pozwala przejechac na baku ponad 60km więcej
To bardzo ciekawe. Ale masz na to jakieś wsparcie?OBK H6 pisze: gdy dowiedziałem się iż jedynie słusznie (niesłusznie) nam panjuący Orlen produkuje dwa gatunki paliwa: trzymające normy i nietrzymające normy
OBK H6 pisze:
Juz nie raz przekonałem się iż zatankowanie na Shellu 95Vpower (bo V powery są dwa jakby co) o 20 groszy drożej pozwala przejechac na baku ponad 60km więcej,
Bo 98 ma mniejszą wartość opałową. Poza tym wahnięcie zużycia o litr może się brać z wielu innych przyczyn, z których część siedzi w głowie kierowcy. Musiałbyś pojeździć na jednym i na drugim przez kilka tysięcy kilometrów i wtedy można by je porównywać.citan pisze: Tankuję na jednej stacji VPower 95 - i nie zapowiada się na zmiany, raz zatankowałem 98 na Orlenie (na Shellu siadł prąd) i spalanie wzrosło o ponad litr.
Może to to. 98 na BP jest tańsze niż 95VPower na Shellu, może kiedyś będzie mi po drodze jeszcze.ky pisze: Bo 98 ma mniejszą wartość opałową.
ky, w dupohamownię, wierzę o tyle, że mam lepsze samopoczucie i nie kombinuję, ale...ky pisze:
Jakie to cuda czyni jakieś 20 litrów dodatku wlane na 25000 litrów paliwa. W dodatku dozowane tak precyzyjną aparaturą jak wiaderko i ręka kierowcy autocysterny.
Na 99, jeśli ECU potrafiło przyspieszyć zapłon, mogłeś trochę więcej przejechać (ale tylko w takim wypadku, w przeciwnym wręcz odwrotnie). Ale między 95, a 95VP wielkich różnic bym się nie doszukiwał.remek pisze: taknując regularnie jeszcze za czasów Clio, VPower99 przejeżdżałem zauważalne ciut więcej.
Co 50 k km. Dexron III np. Mobil 320.OBK H6 pisze:Jak to jest z olejem w skrzyni biegów? od roku mam auto i szczerze przyznaję się że nie wymieniałem jeszcze, a zrobiłem ok 13 kkm w tym czasie.
Jak często wymieniać w A/T? na jaki olej i czy to olej na nasze warunki do skrzyni powinien być jakiś specyficzny? pytam bo auto ściągane z Włoch i może inne parametry oleju tam stosują
podziękowac,milak pisze: Co 50 k km. Dexron III np. Mobil 320.
Pozdr
milak - a jakiego oleja wlewasz do swojej Husteczki silnikowo? bo mnie zalali 5W30 Castrola, a tu coraz więcej ludziów pisze o 5W40 i 10W40, no i mnie zastanawia, czy to nie jest powód z trudniejszym rozruchem rano niż miałem zeszłej zimy na poprzednim oleju, którego nie znałemmilak pisze: Co 50 k km. Dexron III np. Mobil 320.
Pozdr
Nie sądzę, aby zalanie olejem 5W30 miało wpływ na trudniejszy rozruch. IMHO bez większej róznicy czy jest 0W czy 5W (różnicy wyczuwalnej organoleptyczniemilak pisze:
milak - a jakiego oleja wlewasz do swojej Husteczki silnikowo? bo mnie zalali 5W30 Castrola, a tu coraz więcej ludziów pisze o 5W40 i 10W40, no i mnie zastanawia, czy to nie jest powód z trudniejszym rozruchem rano niż miałem zeszłej zimy na poprzednim oleju, którego nie znałem
nie pisze tu o problemach z gaśnięciem jak w wątku - tylko o jakby (subiektywnie) wolniejszym rozgrzewaniu się silnika i dochodzeniu do optymalnej pracy (włacznie ze skrzynią, choc tu oleju jeszcze nie zmieniałem)