OBK H6 - nadeszła zimna pora, więc pora gasnąc o poranku

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: OBK H6 - nadeszła zimna pora, więc pora gasnąc o poranku

Post 27 paź 2009, o 23:08

tadaoando pisze: AZRAEL, to zdradzisz ile w zaokragleniu do 1tys. wyniosl remont tego silnika w tribece ???

AFAIR wycena była na 20 tys., nie interesowałem się z abardzo wiec nie znam szczegółów.



Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 365 razy

Re: OBK H6 - nadeszła zimna pora, więc pora gasnąc o poranku

Post 28 paź 2009, o 03:42

tadaoando, aleś się zamotał chłopie :mrgreen: Ja po ketonalu więcej kumam z tego :mrgreen:

Masz 2.5T, więc się nie przejmuj padniętym H6, który nówka kosztuje "20 tysi +/- nie pamiętam" ;-)

Azrael napisał o tych tysiącach w kontekscie LPG - tanie jeżdżenie niestety często generuje koszty. Może wystąpią u Ciebie takie duże a może nie. Diagnoza (nie chce mi się przewijać tego wątku) jest free, albo pare złotych.

A teraz usiądzie, meliski sobie naparzy i wdycha :mrgreen:

tadaoando
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: WA, WO, LRY
Auto: SFXT MY14+SI RS MY10
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: OBK H6 - nadeszła zimna pora, więc pora gasnąc o poranku

Post 28 paź 2009, o 11:24

...boscie mnie koledzy nastraszyli sporo, owszem mam klopot, ale mam tez splaty rat za to autko, wiec kilka hipotetycznych tys. wydanych na remont powaznie by mnie zaksztusil. mam wiec chyba powod sie bac. dzieki jednak za pomoc. temat jednak wogole sie nie rozwiazal do momentu az sie komus uda rozwiazac ktoremus z ofiar rannego klopotu.
...AZRAEL, jesli to nie zlamie jakiegos regulaminu przybliz koszt diagnozy (nie dla naprawy), u was w warsztacie.

tomasz p.
(K) GRILL wersja STI/ CROSS/ SPORT ten w kratke, zderzak tez przytule !!!

busik
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: SM
Auto: DS5
Polubił: 48 razy
Polubione posty: 117 razy

Re: OBK H6 - nadeszła zimna pora, więc pora gasnąc o poranku

Post 30 paź 2009, o 20:03

Od dwóch dni nie zgasł rano :-)
wlałem Liqui Moly (do czyszczenia wtrysków i układu paliwowego) na bak paliwa i właśnie dzisiaj skończyłem bak - nie wiem czy ten płyn jest w stanie czyścic końcówki zaworów tak, aby się nie zatykały, ale subiektywne odczucie iż trochę podziałało. Oczywiście jest to leczenie syfa pudrem i nie pozbawiło mnie problemu na dłuuższą metę, ale chociaż jest trochę lepiej. Wlałem dzisiaj druga butelkę na drugi bak i zobaczymy czy tendencja się utrzyma. Dalej nie jeżdżę na gazie tylko na Pb, więc to tez może byc powód zmiany o poranku.
Azrael - i tak przyjade do Was, żeby porządną diagnostykę zrobic - bo to nie rozwiązuje problemu :-)
"Pamiętaj, że wartość ma nie to, co ty mówisz, ale to jak się to odbija w mózgu słuchającego" J.Piłsudski

tadaoando
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: WA, WO, LRY
Auto: SFXT MY14+SI RS MY10
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: OBK H6 - nadeszła zimna pora, więc pora gasnąc o poranku

Post 30 paź 2009, o 20:08

OBK H6, no dobra skoro moze pomoc to wyslij na ([email protected]) zjecie opakaowania specyfiku bym mogl poszukac. niemniej jednak nie zamierzam poprzestac na tym i wybrac sie najpierw do JAKO, a wnastepnej kolejnosci do 4TURBO. auto musi chodzic jak zloto i to na obydwu paliwach.

tomasz
(K) GRILL wersja STI/ CROSS/ SPORT ten w kratke, zderzak tez przytule !!!

minimus
5 gwiazdek
Auto: kiedyś OBK MY06 2.5L
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: OBK H6 - nadeszła zimna pora, więc pora gasnąc o poranku

Post 30 paź 2009, o 21:39

tadaoando, weż chłopie ogarnij cytowanie. To jest naprawdę proste :mrgreen:

busik
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: SM
Auto: DS5
Polubił: 48 razy
Polubione posty: 117 razy

Re: OBK H6 - nadeszła zimna pora, więc pora gasnąc o poranku

Post 31 paź 2009, o 11:14

tadaoando pisze:OBK H6, no dobra skoro moze pomoc to wyslij na ([email protected]) zjecie opakaowania specyfiku bym mogl poszukac. niemniej jednak nie zamierzam poprzestac na tym i wybrac sie najpierw do JAKO, a wnastepnej kolejnosci do 4TURBO. auto musi chodzic jak zloto i to na obydwu paliwach.

tomasz
wlałem coś takiego:
http://www.liquimoly.pl/features/katalo ... gory_id=14

polecił mi to kiedyś elektryk, do wlania zanim przyjade do niego na kontrole elektryki, żeby wykluczyc błedy w odczytach, czy cuś. Etykieta puszek obecnie wygląda inaczej, ale płyn ten sam - środek do czyszczenia układu paliwowego i wtrysków.
Wlewasz na pełen bak paliwa 98 oktanowego - bez zadnych dodatków (czyli nie jakies vervy - bo te dodatki mogą się trochę pogryźc - tak twierdzi gostek z serwisu, gdzie stosuja te płyny).
Jest jeszcze wersja czyszczenia (płukania) silnika maszyną JetClean - ze specjalnym płynem Liqui Moly, ale tego nie próbuje
"Pamiętaj, że wartość ma nie to, co ty mówisz, ale to jak się to odbija w mózgu słuchającego" J.Piłsudski

tadaoando
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: WA, WO, LRY
Auto: SFXT MY14+SI RS MY10
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: OBK H6 - nadeszła zimna pora, więc pora gasnąc o poranku

Post 31 paź 2009, o 15:43

OBK H6, sluchaj a tak wogole to dlaczego Pb98 ??? z czego wynika wybor, Pb95 z jakiegos powodu za kiepskie??? czy do poprzadnego przepalenia "gardla" potrzebuje oktanow.
dzieki za link poszukalem wczoraj na alledrogo i znalazlem to juz za 26,50pln...

tomasz
(K) GRILL wersja STI/ CROSS/ SPORT ten w kratke, zderzak tez przytule !!!

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 365 razy

Re: OBK H6 - nadeszła zimna pora, więc pora gasnąc o poranku

Post 1 lis 2009, o 14:21

tadaoando pisze: OBK H6, sluchaj a tak wogole to dlaczego Pb98
w naszym pięknym kraju, w którym obywatele zawsze stali razem murem przeciwko wyzyskowi, bezpieczniej lać jest 98 - jest szansa, ze chociaż 90 tam będzie ;-)

Chociaż w sumie co za różnica, tak sobie teraz myślę :mrgreen:

tadaoando
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: WA, WO, LRY
Auto: SFXT MY14+SI RS MY10
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: OBK H6 - nadeszła zimna pora, więc pora gasnąc o poranku

Post 1 lis 2009, o 15:03

REMEK, rozumiem twoj zart ale tym razem pytam o aspekt techniczny. lubie wiedziec co sie dzieje z moim autem. jak zrozumiem dlaczego Pb98 oraz co robi/jak dziala tak naprawde Liqui Moli, dowiem sie czy moze zaszkodzic mojemu forkowi (biorac to na logike).

tomasz p.
(K) GRILL wersja STI/ CROSS/ SPORT ten w kratke, zderzak tez przytule !!!

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 365 razy

Re: OBK H6 - nadeszła zimna pora, więc pora gasnąc o poranku

Post 1 lis 2009, o 15:10

tadaoando pisze: rozumiem twoj zart
żart, nie żart. Wielu użytkowników (doładowanych) Subaraków, dla spokoju właśnie z tego powodu leje 98, mimo iż mogą 95.

98 ma wyższą odporność na spalanie stukowe - czyli niekontrolowane 'wybuchi', tzn nie wtedy kiedy ECU by tego chciało ;-)

busik
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: SM
Auto: DS5
Polubił: 48 razy
Polubione posty: 117 razy

Re: OBK H6 - nadeszła zimna pora, więc pora gasnąc o poranku

Post 1 lis 2009, o 19:27

remek pisze: żart, nie żart. Wielu użytkowników (doładowanych) Subaraków, dla spokoju właśnie z tego powodu leje 98, mimo iż mogą 95.

98 ma wyższą odporność na spalanie stukowe - czyli niekontrolowane 'wybuchi', tzn nie wtedy kiedy ECU by tego chciało ;-)
To o czym Remek napisal to jedno, drugie wytłumaczenie jest bardzo proste - tak podaje producent płynu na etykiecie, iż stosowac z benzyną 98 oktanową i tyle :-)
apropos wątku, który Remek poruszyłeś - w pełni się zgadzam iż jakośc paliwa dostępnego u nas jest tragiczna - odzwyczaiłem się już od tankowania na stacjach typu Auchan, Neste itd, gdy dowiedziałem się iż jedynie słusznie (niesłusznie) nam panjuący Orlen produkuje dwa gatunki paliwa: trzymające normy i nietrzymające normy. Jedne sprzedaje taniej takim wynalazkom jak Auchan i inne, a te porządne trzymające (o ile Orlen potrafi coś takiego stworzyc) jakośc idą na BP, Shele Orleny i te markowe stacje. Oszczędnośc finansowa w tankowaniu taniej, jest żadna, bo auta palą znacznie więcej paliwa niskiej jakości. Juz nie raz przekonałem się iż zatankowanie na Shellu 95Vpower (bo V powery są dwa jakby co) o 20 groszy drożej pozwala przejechac na baku ponad 60km więcej, co przy spalaniu 15ltr/100km daje oszczędnośc ponad 7 ltr na baku taniego paliwa - kto policzy znajdzie oszczędnośc - do baku wlewam ok 50ltr = 10 zł więcej przy dystrybutorze, a 7 ltr taniego paliwa to min 28 zł, rachunek prosty.

do dziś to już 4 dni bez zgasniecia rano, chyba jednak działa, zobaczymy jutro rano, bo wcześnie wyjezdzam a w nocy mają byc przymrozki
"Pamiętaj, że wartość ma nie to, co ty mówisz, ale to jak się to odbija w mózgu słuchającego" J.Piłsudski

citan
5 gwiazdek
Lokalizacja: Bełchatów
Auto: japońskie
Polubił: 41 razy
Polubione posty: 14 razy

Re: OBK H6 - nadeszła zimna pora, więc pora gasnąc o poranku

Post 1 lis 2009, o 19:55

Czujnik temperatury płynu w skrzyni A/T na pewno ma za zadanie nie dopuścić do wrzucenia IVb przed osiągnięciem przez płyn odpowiedniej temperatury - tak odnośnie dyskusji o tym czujniku. W instrukcji wyczytałem. :mrgreen:

Co do wskaźnika temperatury wody, to on u mnie pokazuje co chce i jak chce - raz od razu skacze do połowy a innym razem kulturalnie sobie rośnie, ale odczyt po OBD zawsze pokazuje sensowne wartości, więc specjalnie do tego wskaźnika wagi bym nie przywiązywał.
OBK H6 pisze: tankowanie na Shellu 95Vpower (bo V powery są dwa jakby co) o 20 groszy drożej pozwala przejechac na baku ponad 60km więcej
Tankuję na jednej stacji VPower 95 - i nie zapowiada się na zmiany, raz zatankowałem 98 na Orlenie (na Shellu siadł prąd :wall: ) i spalanie wzrosło o ponad litr. Może inne warunki, itd. Ale cały czas jeżdżę w różnych warunkach na tej 95 i odchyły nie są takie jak na 98 z Orlenu.

tadaoando
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: WA, WO, LRY
Auto: SFXT MY14+SI RS MY10
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: OBK H6 - nadeszła zimna pora, więc pora gasnąc o poranku

Post 1 lis 2009, o 20:25

OBK H6,mam rozumiec iz jezdzisz tylko i wylacznie na benzynie? przestales jezdzic na lpg ? czy przewidujesz na stale ten trend ??? czy moze tylko chcesz przeczyscic uklad wtryskowy i dalej wrocic do lpg oraz dolewac do kazdego noewgo zbiornika benzyny liqui moly ???
...zycze powodzenia tobie i sobie jak tylko dojdzie tez tak sprobuje.


tomasz
(K) GRILL wersja STI/ CROSS/ SPORT ten w kratke, zderzak tez przytule !!!

ky
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Boat City
Auto: die Pflaume
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: OBK H6 - nadeszła zimna pora, więc pora gasnąc o poranku

Post 1 lis 2009, o 20:26

OBK H6 pisze: gdy dowiedziałem się iż jedynie słusznie (niesłusznie) nam panjuący Orlen produkuje dwa gatunki paliwa: trzymające normy i nietrzymające normy
To bardzo ciekawe. Ale masz na to jakieś wsparcie?
OBK H6 pisze:
Juz nie raz przekonałem się iż zatankowanie na Shellu 95Vpower (bo V powery są dwa jakby co) o 20 groszy drożej pozwala przejechac na baku ponad 60km więcej,

Jakie to cuda czyni jakieś 20 litrów dodatku wlane na 25000 litrów paliwa. W dodatku dozowane tak precyzyjną aparaturą jak wiaderko i ręka kierowcy autocysterny.
citan pisze: Tankuję na jednej stacji VPower 95 - i nie zapowiada się na zmiany, raz zatankowałem 98 na Orlenie (na Shellu siadł prąd :wall: ) i spalanie wzrosło o ponad litr.
Bo 98 ma mniejszą wartość opałową. Poza tym wahnięcie zużycia o litr może się brać z wielu innych przyczyn, z których część siedzi w głowie kierowcy. Musiałbyś pojeździć na jednym i na drugim przez kilka tysięcy kilometrów i wtedy można by je porównywać.

r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.

citan
5 gwiazdek
Lokalizacja: Bełchatów
Auto: japońskie
Polubił: 41 razy
Polubione posty: 14 razy

Re: OBK H6 - nadeszła zimna pora, więc pora gasnąc o poranku

Post 1 lis 2009, o 20:44

ky pisze: Bo 98 ma mniejszą wartość opałową.
Może to to. 98 na BP jest tańsze niż 95VPower na Shellu, może kiedyś będzie mi po drodze jeszcze.

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 365 razy

Re: OBK H6 - nadeszła zimna pora, więc pora gasnąc o poranku

Post 2 lis 2009, o 00:12

ky pisze:

Jakie to cuda czyni jakieś 20 litrów dodatku wlane na 25000 litrów paliwa. W dodatku dozowane tak precyzyjną aparaturą jak wiaderko i ręka kierowcy autocysterny.
ky, w dupohamownię, wierzę o tyle, że mam lepsze samopoczucie i nie kombinuję, ale...

taknując regularnie jeszcze za czasów Clio, VPower99 przejeżdżałem zauważalne ciut więcej. Osiągi oczywiście kompletnie takie same - chociaż placebo podpowiadało, że jest lepiej - ale w to nie wierzę ;-).

Porównywałem kilka razy - być może to poprostu kiepskie paliwo na innych stacjach w okolicy (akurat w rejonie mamy 'zmowę' cenową między stacjami więc może coś tam kombinują przy okazji innego)

michal
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Radom
Polubił: 61 razy
Polubione posty: 13 razy

Re: OBK H6 - nadeszła zimna pora, więc pora gasnąc o poranku

Post 2 lis 2009, o 11:24

IMO w Polsce różnica w paliwach jest zależna nie od marki tylko od konkretnej stacji benzynowej i tego czy przestrzegają procedur obchodzenia się z paliwem.

ky
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Boat City
Auto: die Pflaume
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: OBK H6 - nadeszła zimna pora, więc pora gasnąc o poranku

Post 2 lis 2009, o 13:02

remek pisze: taknując regularnie jeszcze za czasów Clio, VPower99 przejeżdżałem zauważalne ciut więcej.
Na 99, jeśli ECU potrafiło przyspieszyć zapłon, mogłeś trochę więcej przejechać (ale tylko w takim wypadku, w przeciwnym wręcz odwrotnie). Ale między 95, a 95VP wielkich różnic bym się nie doszukiwał.

Poza tym litr różnicy to u mnie występuje w zależności od nastroju :)

I to co pisze Michał: różnice w jakości paliw najczęściej pojawiają się dopiero na stacjach. Chyba że bierzemy pod uwagę jakieś małe, prywaciarskie popierdułki, gdzie można zatankować cokolwiek...

r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.

busik
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: SM
Auto: DS5
Polubił: 48 razy
Polubione posty: 117 razy

Re: OBK H6 - nadeszła zimna pora, więc pora gasnąc o poranku

Post 2 lis 2009, o 15:24

zgasł dzisiaj dwa razy :-(
ale nie to jest najdziwniejsze - co mnie zdumiało, to że po nocnych przymrozkach rano na zimnym silniku był tak mułowaty, że masakra. Kickdown nie działał, dodawanie gazu powodowało przyspieszanie w tempie dźdźownicy
Jak to jest z olejem w skrzyni biegów? od roku mam auto i szczerze przyznaję się że nie wymieniałem jeszcze, a zrobiłem ok 13 kkm w tym czasie.
Jak często wymieniać w A/T? na jaki olej i czy to olej na nasze warunki do skrzyni powinien być jakiś specyficzny? pytam bo auto ściągane z Włoch i może inne parametry oleju tam stosują
"Pamiętaj, że wartość ma nie to, co ty mówisz, ale to jak się to odbija w mózgu słuchającego" J.Piłsudski

tadaoando
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: WA, WO, LRY
Auto: SFXT MY14+SI RS MY10
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: OBK H6 - nadeszła zimna pora, więc pora gasnąc o poranku

Post 2 lis 2009, o 18:50

OBK H6, sluchaj ja wymienilem olej+olej w dyfrze+ filtry u KOPRA niespelna m-c temu i nie bylo efektu. jak jest zimny to zmiana biegow i inne to za kazdym razem szarpniecie, ale jak temp. plynu chlodzacego podskoczy natychmiat trace mozliwosc odnotowania zmiany biegow tylko po pracy silnika.
w chlodnicy na dole mam chlodnice oleju, ale ktory olej ona chlodzi? pewnie w silniku.
... dlaczego wiec praca skrzyni biegow i gasniecie na trwale polaczone jest z temp. plynu chlodzacego, jak reka odjol znikaja problemy jak zlapie temperatury ???

tomasz p.
(K) GRILL wersja STI/ CROSS/ SPORT ten w kratke, zderzak tez przytule !!!

milak
1 gwiazdka
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: OBK H6 - nadeszła zimna pora, więc pora gasnąc o poranku

Post 2 lis 2009, o 20:47

OBK H6 pisze:Jak to jest z olejem w skrzyni biegów? od roku mam auto i szczerze przyznaję się że nie wymieniałem jeszcze, a zrobiłem ok 13 kkm w tym czasie.
Jak często wymieniać w A/T? na jaki olej i czy to olej na nasze warunki do skrzyni powinien być jakiś specyficzny? pytam bo auto ściągane z Włoch i może inne parametry oleju tam stosują
Co 50 k km. Dexron III np. Mobil 320.
Pozdr
Milak
(ex- OBK MY01 H6)

busik
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: SM
Auto: DS5
Polubił: 48 razy
Polubione posty: 117 razy

Re: OBK H6 - nadeszła zimna pora, więc pora gasnąc o poranku

Post 2 lis 2009, o 22:16

milak pisze: Co 50 k km. Dexron III np. Mobil 320.
Pozdr
podziękowac,
szerokości :-)
"Pamiętaj, że wartość ma nie to, co ty mówisz, ale to jak się to odbija w mózgu słuchającego" J.Piłsudski

busik
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: SM
Auto: DS5
Polubił: 48 razy
Polubione posty: 117 razy

Re: OBK H6 - nadeszła zimna pora, więc pora gasnąc o poranku

Post 2 lis 2009, o 22:23

milak pisze: Co 50 k km. Dexron III np. Mobil 320.
Pozdr
milak - a jakiego oleja wlewasz do swojej Husteczki silnikowo? bo mnie zalali 5W30 Castrola, a tu coraz więcej ludziów pisze o 5W40 i 10W40, no i mnie zastanawia, czy to nie jest powód z trudniejszym rozruchem rano niż miałem zeszłej zimy na poprzednim oleju, którego nie znałem
nie pisze tu o problemach z gaśnięciem jak w wątku - tylko o jakby (subiektywnie) wolniejszym rozgrzewaniu się silnika i dochodzeniu do optymalnej pracy (włacznie ze skrzynią, choc tu oleju jeszcze nie zmieniałem)
"Pamiętaj, że wartość ma nie to, co ty mówisz, ale to jak się to odbija w mózgu słuchającego" J.Piłsudski

milak
1 gwiazdka
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: OBK H6 - nadeszła zimna pora, więc pora gasnąc o poranku

Post 2 lis 2009, o 23:41

milak pisze:
milak - a jakiego oleja wlewasz do swojej Husteczki silnikowo? bo mnie zalali 5W30 Castrola, a tu coraz więcej ludziów pisze o 5W40 i 10W40, no i mnie zastanawia, czy to nie jest powód z trudniejszym rozruchem rano niż miałem zeszłej zimy na poprzednim oleju, którego nie znałem
nie pisze tu o problemach z gaśnięciem jak w wątku - tylko o jakby (subiektywnie) wolniejszym rozgrzewaniu się silnika i dochodzeniu do optymalnej pracy (włacznie ze skrzynią, choc tu oleju jeszcze nie zmieniałem)
Nie sądzę, aby zalanie olejem 5W30 miało wpływ na trudniejszy rozruch. IMHO bez większej róznicy czy jest 0W czy 5W (różnicy wyczuwalnej organoleptycznie :-).
O Casrolu się tu parę osob nieprzyjaźnie wypowiadało, niegdy tego nie lałem, to nie wiem.
Jestem prostym konsumentem oszołomionym reklamami Mobila, i takież Mobile 1 (zasadniczo omalże losowo 0W40 czy 5W50) zalewam od ponad 10 lat do samochodów (stare Volva).
To i Szuruburu taki dostało.
Zwłaszacza po tym jak obejrzałem MEGASYF, jaki w tym silniku zostawił (lany bez sensu moim zdaniem) Motul 15W50. (Gdyby ktoś upalał auto po Saharze pewnie miałoby troche uzasadnienia, ale nie niekoniecznie do wolnego ssaka w kraju gdzie zdarzają sie jednak ujemne temperatury).
Zatem Mobil1, bo płynny zimą i ma dobre dodatki myjące silnik.

Pzdr
Milak
(ex- OBK MY01 H6)

ODPOWIEDZ