Kupuje forestera czyli dylematy początkującego

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
warwick
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: leśny MY'00
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Kupuje forestera czyli dylematy początkującego

Post 10 wrz 2008, o 08:24

Witajcie,
jestem o krok od kupienia auta a mój wybór padł na odprężonego leśnika z 2000 roku z AT - jak to zazwyczaj na początku przygody z leśnym mam kilka pytań dotyczących zarówno zwyczajowej obsługi jak i bardziej technicznej strony tematu... ale od początku:

1. Na stronie http://www.4forester.pl w dziale historia modelu przy opisie auta można znaleźć takie zdanie :"Co ważne wszystkie wersje, wszystkich generacji Forestera wyposażone są w samopoziomujące tylne zawieszenie." No właśnie jak to jest ??? Znajomy ma leśnego z roku '99 i zawieszenie ma normalne, ten którego ja wybrałem najprawdopodobniej też ale nie mam pewności do końca. Czy takie samopoziomujące zawieszenie można bezstresowo zmienić na "zwykłe" czy taka zamiana wiąże się z jakąś grubszą robotą??

2. Proszę o wytłumaczenie jak prostemu rolnikowi jak to jest z AWD przy automacie, działa cały czas czy tylko jak jest potrzebne, a tak to ciągnie tylko przód??

3. Automat nie ma reduktora ale ma ponoć blokadę tylnego mostu - prawda to ?

4.Siedząc nie dalej jak wczoraj w forku z 98' z MT na desce rozdzielczej zauważyłem ikonkę FWD - po co to ?? można rozpiąć napędy ??

5.Gdzie się włącza halogeny - te standardowe w przednim zderzaku??

6. Z tyłu bagażnika - prawie przy samej klapie - są po bokach dwa schowki czy powinny w tym modelu mieć jakieś klapki czy po prostu są dziury ??

7.Czy schowek na konsoli - ten na samej górze - po otwarciu do góry powinien się trzymać czy może opaść, a żeby do niego się dostać to trzeba go trzymać ??

... i na początek to tyle co mi przyszło do głowy z czasem myślę ze pojawi się więcej

I na koniec pytanie do koleżanek i kolegów z Olsztyna: znacie jakiś godny polecenia serwis w naszym mieście .Nie mówię o ASO ( choć nie wiem czy może być godny polecenia) tylko o kimś kto jak do niego przyjadę to nie będzie się na mnie uczył :-(

pozdr.warwick



barbie
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: OOOO
Polubił: 34 razy
Polubione posty: 87 razy

Re: Kupuje forestera czyli dylematy początkującego

Post 10 wrz 2008, o 09:37

warwick pisze:Witajcie,
jestem o krok od kupienia auta a mój wybór padł na odprężonego leśnika z 2000 roku z AT - jak to zazwyczaj na początku przygody z leśnym mam kilka pytań dotyczących zarówno zwyczajowej obsługi jak i bardziej technicznej strony tematu... ale od początku:

1. Na stronie http://www.4forester.pl w dziale historia modelu przy opisie auta można znaleźć takie zdanie :"Co ważne wszystkie wersje, wszystkich generacji Forestera wyposażone są w samopoziomujące tylne zawieszenie." No właśnie jak to jest ??? Znajomy ma leśnego z roku '99 i zawieszenie ma normalne, ten którego ja wybrałem najprawdopodobniej też ale nie mam pewności do końca. Czy takie samopoziomujące zawieszenie można bezstresowo zmienić na "zwykłe" czy taka zamiana wiąże się z jakąś grubszą robotą??
A po co chcesz zmieniać? Nie lubisz jak samochód trzyma poziom? ;-)
warwick pisze:2. Proszę o wytłumaczenie jak prostemu rolnikowi jak to jest z AWD przy automacie, działa cały czas czy tylko jak jest potrzebne, a tak to ciągnie tylko przód??
W subarach czterołapopędnych 4 łapy chodzą zawsze, niezależnie czy autmomat czy nie.

I to właściwie tyle z moich mądrości, bo Forestera nie mam, to nie wiem gdzie ma kontrolki i guziczki ;-)

So What!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Giulia V Q4
Polubił: 310 razy
Polubione posty: 60 razy

Re: Kupuje forestera czyli dylematy początkującego

Post 10 wrz 2008, o 09:53

warwick pisze: 1. (...)No właśnie jak to jest ??? Znajomy ma leśnego z roku '99 i zawieszenie ma normalne, ten którego ja wybrałem najprawdopodobniej też ale nie mam pewności do końca. Czy takie samopoziomujące zawieszenie można bezstresowo zmienić na "zwykłe" czy taka zamiana wiąże się z jakąś grubszą robotą??
Znajomy może mieć zbiorniczek do samopoziomowania wbudowany w amortyzator. Możliwe też, że była wykonywana jakaś przeróbka zawieszenia - ktoś wstawił zwykłe amortyzatory. Czy tył w Forku znajomego nie jest trochę niżej?
Jeżeli chodzi o wymianę amortyzatorów na "zwykłe" to jest to możliwe. Zagadnij forumowicza Olleo, ewentualnie Janosika. Z tego, co pamiętam to można dobrać jakieś amortyzatory z oferty KYB, ale konieczna jest zmiana sprężyn, żeby tył nie siedział. Ja bym kupił oryginalne. Powinny wytrzymać ok. 100 km. Masz samopoziomowanie - fajny wynalazek. Nie musisz kombinować. Może uda Ci się kupić komplet za 1,5-2 kzł.
warwick pisze: 3. Automat nie ma reduktora ale ma ponoć blokadę tylnego mostu - prawda to ?
W Foresterach, ale nie wszystkich, z tyłu jest wiskoza. Dość słaba zresztą. Pełnej blokady nigdy nie było. Na żadnym z dyfrów.
warwick pisze:
5.Gdzie się włącza halogeny - te standardowe w przednim zderzaku??
U mnie po lewej stronie kierownicy. Przyciskiem na desce rozdzielczej.

Konto usunięte
6 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Kupuje forestera czyli dylematy początkującego

Post 10 wrz 2008, o 09:55

Hej,
warwick pisze: 1. Na stronie http://www.4forester.pl w dziale historia modelu przy opisie auta można znaleźć takie zdanie :"Co ważne wszystkie wersje, wszystkich generacji Forestera wyposażone są w samopoziomujące tylne zawieszenie." No właśnie jak to jest ??? Znajomy ma leśnego z roku '99 i zawieszenie ma normalne, ten którego ja wybrałem najprawdopodobniej też ale nie mam pewności do końca. Czy takie samopoziomujące zawieszenie można bezstresowo zmienić na "zwykłe" czy taka zamiana wiąże się z jakąś grubszą robotą??

Z tego co wiem, taka zamiana jest trochę skomplikowana, bo w zwykłym zawieszeniu sa inne sprężyny - z tego powodu prosta zamiana amortyzatorow samopoziomujących na zwykłe skutkuje opadem tyłu (jakbyś woził 200 kg węgla w bagażniku).
warwick pisze: 2. Proszę o wytłumaczenie jak prostemu rolnikowi jak to jest z AWD przy automacie, działa cały czas czy tylko jak jest potrzebne, a tak to ciągnie tylko przód??

AWD działa zawsze, inny jest system rozdziału napędu - w MT jest centralny dyferencjał/wiskoza (?) w AT jest sprzęgło wielopłytkowe. Może być trochę inne rozłożenie napedu, w Mt jest chyba stale 50/50, w AT jest VTD (czyli jakieś elektroniczne ustrojstwo ktore zmienia trochę te nastawy) i rozdział napedu waha się pomiędzy 66/34 i 50/50 (są też bajki mówiące o 90/10 ale w to bym akurat nie wierzył).
warwick pisze: 3. Automat nie ma reduktora ale ma ponoć blokadę tylnego mostu - prawda to ?

Podobno we wszystkich foresterach jest LSD z tyłu, nie jest to blokada jako taka, w Foresterach są otwarte dyferencjały.
warwick pisze: 4.Siedząc nie dalej jak wczoraj w forku z 98' z MT na desce rozdzielczej zauważyłem ikonkę FWD - po co to ?? można rozpiąć napędy ??

Podobno tak, poprzez wyciągnięcie bezpiecznika w skrzynce odpina się tył (taki ficzer serwisowy).
warwick pisze: 5.Gdzie się włącza halogeny - te standardowe w przednim zderzaku??

:o U mnie (MY07) przyciskiem na desce rozdzielczej z lewej strony kierownicy...
warwick pisze: 6. Z tyłu bagażnika - prawie przy samej klapie - są po bokach dwa schowki czy powinny w tym modelu mieć jakieś klapki czy po prostu są dziury ??

Po prostu dziury.
warwick pisze: 7.Czy schowek na konsoli - ten na samej górze - po otwarciu do góry powinien się trzymać czy może opaść, a żeby do niego się dostać to trzeba go trzymać ??

Powinien sie trzymać. Jeśli opada to pewnie wyrobiła się sprężyna.

So What!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Giulia V Q4
Polubił: 310 razy
Polubione posty: 60 razy

Re: Kupuje forestera czyli dylematy początkującego

Post 10 wrz 2008, o 10:04

Konto usunięte pisze: w MT jest centralny dyferencjał/wiskoza (?)
Zgadza się.
Konto usunięte pisze: Mt jest chyba stale 50/50
Tak
Konto usunięte pisze: w AT jest VTD
Chodzi Ci o VDC? Jeżeli tak, to jest to Subarowe ESP.
Konto usunięte pisze: Podobno we wszystkich foresterach jest LSD z tyłu, nie jest to blokada jako taka, w Foresterach są otwarte dyferencjały.
Otwarty jest tylko przedni. Tylny i centralny to LSD, a więc z wiskozą.

Konto usunięte
6 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Kupuje forestera czyli dylematy początkującego

Post 10 wrz 2008, o 10:15

So What! pisze: Chodzi Ci o VDC?

Niekoniecznie

VTD
VTD AWD (variable torque distribution). New in 2001, VTD transfers powers front to back electronically. The power split is 45/55 front/rear and the rear wheel bias is designed for a more luxury car feel as opposed to the front bias of the Active AWD system. Usually 45/55 front to back split but that varies according to wheel slippage.
VDC
# VDC system is the top of the line system used on certain models and is also the name of an Outback Limited model. New is 2001. VDC is Vehicle Dynamics Control

VDC is composed of 2 main systems: VTD plus VDC full time 4 wheel traction and engine management.

+ VDC is traction control that senses vehicle direction and uses brake, throttle and engine management to help maintain stability.
+ The components of the VDC system are:
# all wheel drive using the VTD system (see above).
# When the wheels are spinning without traction or the vehicle is not going in the direction it is being steered, the VDC system kicks in.
* Direction: uses brakes to slow down wheels to reduce spin and help control vehicle direction.
* Skidding: yaw and steering wheel sensors use brakes to slow down spinning wheels and re-direct power to the wheel(s) with the best traction to re-gain control.
* Engine power use engine output to slow spinning by reducing spark to cylinders to cut back power and help re-gain control.
za: http://www.cars101.com/subaru_terms.html

So What!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Giulia V Q4
Polubił: 310 razy
Polubione posty: 60 razy

Re: Kupuje forestera czyli dylematy początkującego

Post 10 wrz 2008, o 10:17

Konto usunięte, dzięki. Nie wiedziałem nic o VTD :oops:

Konto usunięte
6 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Kupuje forestera czyli dylematy początkującego

Post 10 wrz 2008, o 10:18

So What! pisze: Otwarty jest tylko przedni. Tylny i centralny to LSD, a więc z wiskozą.
LSD - Limited-slip differential (dyferencjał z ograniczonym poślizgiem)
LSD - Limited-slip differential (dyferencjał z ograniczonym poślizgiem)

LSD jest to układ mający na celu zapobiegnięcie poślizgowi kół na śliskich powierzchniach. W tradycyjnym dyferencjale, w momencie gdy jedno z kół traci przyczepność - cała moc kierowana jest właśnie do niego powodując buksowanie. Układ LSD jest w zasadzie "ulepszonym" dyferencjałem otwartym. Różni się jedynie tym, że dołożono do niego parę sprzęgiełek między oboma bocznymi kołami zębatymi a klatką dyferencjału. W momencie, gdy jedno z kół zrywa przyczepność powoduje to, że jedno ze sprzęgieł zaczyna przeciwdziałać temu swoją siłą tarcia (sprzęgła działają bez poślizgu tylo wówczas, gdy oba koła poruszają się z tą samą szybkością). Drugie koło nadal otrzymuje moc w tym momencie (niestety tylko część mocy równoważną mocy traconej na pokonanie sił tarcia sprzęgła). O ile układ taki sprawdza się w przypadku niewymagających aplikacji, o tyle niemożliwość przekazania całej mocy eliminuje go z bardziej ekstremalnych zastosowań (n.p. jazda górska).

LSD jest w uproszczeniu stanem pośrednim pomiędzy otwartym dyferencjałem i zamkniętym (zapiętym) dyferencjałem. Łączy zarówno wady jak i zalety obu stanów. Nieprawidłowo dobrane sprężyny mogą powodować, że nastapi przekierowanie cech auta w stronę jednego z powyższych stanów.

Poza LSD opartym na zasadzie sprzęgieł i sprężyn są jeszcze podobne w działaniu układy działające w oparciu o siły wiskotyczne oraz podobne układy działające na zasadzie dodatkowych przekładni zębatych zwane Torsen.
za: http://www.tas-moto.org/opcja.php?kat=leksykon&id=502

Konto usunięte
6 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Kupuje forestera czyli dylematy początkującego

Post 10 wrz 2008, o 10:20

So What!, VTD jest chyba tylko w modelach AT. Inna sprawa, że nie mam pojęcia jak to sprzęgło wielopłytkowe działa :oops:

vibowit
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kiełpin
Auto: szkoda
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Kupuje forestera czyli dylematy początkującego

Post 10 wrz 2008, o 10:28

Konto usunięte, So What!, wy nie jeździcie takim samym modelem??

Bo:
warwick pisze:5.Gdzie się włącza halogeny - te standardowe w przednim zderzaku??
A wasze odpowiedzi:
So What! pisze:U mnie po prawej stronie kierownicy. przyciskiem na desce rozdzielczej.
Konto usunięte pisze:U mnie (MY07) przyciskiem na desce rozdzielczej z lewej strony kierownicy...
:?

EDIT: Zjadło mnie cytata
czarne jest piękne...

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 365 razy

Re: Kupuje forestera czyli dylematy początkującego

Post 10 wrz 2008, o 10:30

Konto usunięte pisze: Podobno we wszystkich foresterach jest LSD z tyłu, nie jest to blokada jako taka, w Foresterach są otwarte dyferencjały.
Funky, otwarty to taki, ktory nie jest LSD ani niczym podobnym. Srodkowy i tylni (o ile posiada wiskoze) nie sa otwarte.
Konto usunięte pisze: warwick napisał(a):4.Siedząc nie dalej jak wczoraj w forku z 98' z MT na desce rozdzielczej zauważyłem ikonkę FWD - po co to ?? można rozpiąć napędy ??
Podobno tak, poprzez wyciągnięcie bezpiecznika w skrzynce odpina się tył (taki ficzer serwisowy).
zdaje się, ze ten ficzer działa tylko w przypadku A/T. W M/T dyfry sa całkowicie mechaniczne, więc bezpiecznik/elektronika nie ma tutaj nic do rzeczy.
Konto usunięte pisze: W tradycyjnym dyferencjale, w momencie gdy jedno z kół traci przyczepność - cała moc kierowana jest właśnie do niego powodując buksowanie
wywal ten cytat zanim Azrael to przeczyta :mrgreen: W otwartym dyfrze moc przekazywana jest po równo na oba koła.

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Kupuje forestera czyli dylematy początkującego

Post 10 wrz 2008, o 10:33

remek pisze: W otwartym dyfrze moc przekazywana jest po równo na oba koła.


Zdecydowanie lepiej mowić o momencie ale dokładnie tak jak piszesz.

Konto usunięte
6 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Kupuje forestera czyli dylematy początkującego

Post 10 wrz 2008, o 10:34

To jest akurat model 03-05, ale nieważne

Obrazek

Przyciski do przeciwmgielnych przód/tył i podgrzewania wycieraczek i lusterek widać po lewej stronie kierownicy poniżej kratki nawiewu

So What!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Giulia V Q4
Polubił: 310 razy
Polubione posty: 60 razy

Re: Kupuje forestera czyli dylematy początkującego

Post 10 wrz 2008, o 10:34

vibowit pisze:Konto usunięte, So What!, wy nie jeździcie takim samym modelem??

Bo:
warwick pisze:5.Gdzie się włącza halogeny - te standardowe w przednim zderzaku??
A wasze odpowiedzi:
So What! pisze:U mnie po prawej stronie kierownicy. przyciskiem na desce rozdzielczej.
Konto usunięte pisze:U mnie (MY07) przyciskiem na desce rozdzielczej z lewej strony kierownicy...
:?

EDIT: Zjadło mnie cytata
Łomatko kierunki mi się pomyliły :mrgreen: Wyedytowałem posta.

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 365 razy

Re: Kupuje forestera czyli dylematy początkującego

Post 10 wrz 2008, o 10:34

Azrael pisze: Zdecydowanie lepiej mowić o momencie ale dokładnie tak jak piszesz.
właśnie zastanawiałem się czy nie zmienić na moment, ale w arcie było o mocy więc juz nie chciałem mieszać.

Konto usunięte
6 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Kupuje forestera czyli dylematy początkującego

Post 10 wrz 2008, o 10:36

remek pisze: Funky, otwarty to taki, ktory nie jest LSD ani niczym podobnym.

Aha, fęks.
remek pisze: zdaje się, ze ten ficzer działa tylko w przypadku A/T. W M/T dyfry sa całkowicie mechaniczne, więc bezpiecznik/elektronika nie ma tutaj nic do rzeczy.

Nie wiem, znam to tylko z opowieści. U mnie (chyba) nie ma takiego bezpiecznika, ale sprawdzę.
remek pisze: wywal ten cytat zanim Azrael to przeczyta
:mrgreen:

No wiem, ale tylko cytuję. Zasadę generalnie znam.

vibowit
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kiełpin
Auto: szkoda
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Kupuje forestera czyli dylematy początkującego

Post 10 wrz 2008, o 10:45

So What! pisze:Łomatko kierunki mi się pomyliły :mrgreen: Wyedytowałem posta.
W lewo, lewo.. nie to drugie lewo. :giggle:
czarne jest piękne...

warwick
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: leśny MY'00
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Kupuje forestera czyli dylematy początkującego

Post 10 wrz 2008, o 11:25

Witajcie,
dziękuję za tak szeroki odzew - nie spodziewałem się i jest mi bardzo miło
wracając do tematu samo poziomowania się tyłu - temat o tyle dla mnie istotny bo nie wiem jak powinno być a w aucie które chcę kupić raczej nie ma bo poprzedni właściciel wymieniał amorki z tyłu i za nowe zapłacił ok 400zł/szt a tył nie wygląda na wysiedziany ... W pytaniu o kwestie techniczne takiej wymianki chodziło mi bardziej o to czy nie trzeba w jakiś sposób oszukiwać komputera czy zaślepiać jakieś wężyki żeby nie wyskoczył błąd typu check engine albo tym podobne. Trochę obawiam się tego zawieszenie bo nie zarabiam aż tyle żeby bez stresowo pozwolić sobie na ich wymianę ( słyszałem kosztują jakieś 1600zł/szt.)

jeszcze jedna sprawa o której wcześniej nie napisałem - auto jest zagazowane, a instalacja ma jakieś 2,5 roku, czy jest coś na co zwrócić szczególną uwagę ??

Jeśli jest jeszcze coś do dodania to bardzo proszę śmiało :) za wszystkie uwagi jestem bardzo wdzięczny

pozdr.warwick

So What!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Giulia V Q4
Polubił: 310 razy
Polubione posty: 60 razy

Re: Kupuje forestera czyli dylematy początkującego

Post 10 wrz 2008, o 11:44

warwick pisze: wracając do tematu samo poziomowania się tyłu - temat o tyle dla mnie istotny bo nie wiem jak powinno być a w aucie które chcę kupić raczej nie ma bo poprzedni właściciel wymieniał amorki z tyłu i za nowe zapłacił ok 400zł/szt a tył nie wygląda na wysiedziany ... W pytaniu o kwestie techniczne takiej wymianki chodziło mi bardziej o to czy nie trzeba w jakiś sposób oszukiwać komputera czy zaślepiać jakieś wężyki żeby nie wyskoczył błąd typu check engine albo tym podobne. Trochę obawiam się tego zawieszenie bo nie zarabiam aż tyle żeby bez stresowo pozwolić sobie na ich wymianę ( słyszałem kosztują jakieś 1600zł/szt.)
Subarowe amortyzatory samopoziomujące są czysto mechaniczne. Nie są podłączone do jakichkolwiek czujników itp.
warwick pisze: jeszcze jedna sprawa o której wcześniej nie napisałem - auto jest zagazowane, a instalacja ma jakieś 2,5 roku, czy jest coś na co zwrócić szczególną uwagę ??
Sprawdź dokładnie instalację w dobrym zakładzie. Więcej na temat gazu mogą powiedzieć np. Hogi i Jako.

Ja bym zdecydowanie wolał kupić niezagazowanego Forka :roll:

Konto usunięte
6 gwiazdek
Polubił: 14 razy
Polubione posty: 19 razy

Re: Kupuje forestera czyli dylematy początkującego

Post 10 wrz 2008, o 12:22

warwick pisze: I na koniec pytanie do koleżanek i kolegów z Olsztyna: znacie jakiś godny polecenia serwis w naszym mieście .Nie mówię o ASO ( choć nie wiem czy może być godny polecenia) tylko o kimś kto jak do niego przyjadę to nie będzie się na mnie uczył
Ja bym od tego serwisu zaczął zanim zakupisz auto. Zapytaj właściciela czy nie ma nic przeciwko oględzinom choćby w ASO. Za 100zł obejrzą Ci auto i powiedzą o nim dużo więcej. A Ty nie wpadniesz na minę.

warwick
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: leśny MY'00
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Kupuje forestera czyli dylematy początkującego

Post 10 wrz 2008, o 13:25

Konto usunięte pisze:
warwick pisze: I na koniec pytanie do koleżanek i kolegów z Olsztyna: znacie jakiś godny polecenia serwis w naszym mieście .Nie mówię o ASO ( choć nie wiem czy może być godny polecenia) tylko o kimś kto jak do niego przyjadę to nie będzie się na mnie uczył
Ja bym od tego serwisu zaczął zanim zakupisz auto. Zapytaj właściciela czy nie ma nic przeciwko oględzinom choćby w ASO. Za 100zł obejrzą Ci auto i powiedzą o nim dużo więcej. A Ty nie wpadniesz na minę.
.. i od tego w ogóle zacząłem dyskusje ze sprzedającym i ku mojemu zaskoczeniu/zadowoleniu nie miał nic przeciwko

pozdr.warwick

LouCyphre
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: H&H
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Kupuje forestera czyli dylematy początkującego

Post 10 wrz 2008, o 18:06

Jeśli nie musisz to nie kupuj forka w A/T. Akurat ten automat działa straaaasznie wolno i okropnie obniża osiągi 8-)

Konto usunięte
6 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Kupuje forestera czyli dylematy początkującego

Post 10 wrz 2008, o 18:54

Lucek, napisałeś to żeby mnie zdenerwować, prawda?

Założę się z Tobą o skrzynkę wódki, że mój automat zmieni bieg szybciej od Ciebie. Dowolny. I zredukuje też szybciej.

Ech, widze, że muszę napisać podręcznik, jak jeździć automatem... :roll:

warwick, w wolnossących Foresterach była montowana skrzynia automatyczna 4EAT. Ta skrzynia to nie jest żadne mistrzostwo świata, w istocie jest to stara i sprawdzona konstrukcja montowana w różnych autach bodajże od połowy lat 90. Jak nazwa wskazuje, ma tylko 4 biegi, co jednak paradoksalnie jest zaletą przy wolnossącym Forku. A to dlatego, że ten silnik jest jest mocno wyciągnięty do góry. Skrzynia z większą ilością biegów zmieniałaby biegi znacznie wcześniej i nie wykorzystywała całego potencjału silnika. 4EAT z uwagi na ograniczoną ilość biegów ciągnie do samego czerwonego pola, czyli 7 krpm. Co do obniżania osiągów - na papierze dynamika jest niższa niż MT (np. 0-100 km/h) ale w realu jakoś nie zauważyłem problemów w ruchu ulicznym. Pamiętaj, że mało kto jest w stanie przypsieszyć samochodem tak szybko, jak to jest podane w danych technicznych. 8-)

vibowit
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kiełpin
Auto: szkoda
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Kupuje forestera czyli dylematy początkującego

Post 10 wrz 2008, o 19:11

Konto usunięte pisze:Założę się z Tobą o skrzynkę wódki, że mój automat zmieni bieg szybciej od Ciebie. Dowolny. I zredukuje też szybciej.
No tak. I właśnie dzięki temu AT zawsze przyśpieszają lepiej od MT. :whistle:
czarne jest piękne...

LouCyphre
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: H&H
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Kupuje forestera czyli dylematy początkującego

Post 10 wrz 2008, o 19:25

Konto usunięte,
Dynamiczna jazda to nie tylko szybka zmiana biegów, ale także odpowiednie ich dobranie w danym momencie, a żaden automat tego nie potrafi tak jak człowiek. Co z tego, że A/T w foresterze zapnie bieg minimalnie szybciej od szybkiego kierowcy kiedy te straszne poślizgi sprzęgła hydrokinetycznego całą "parę w gwizdek" puszczą Miałem samochód z automatem i nie jestem wrogiem A/T, ale w forku to jest dramat. 8-)

ODPOWIEDZ