Czujnik spalania stukowego!
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Czujnik spalania stukowego!
Witam w moim Legacy 94r II gen aut komputer wykazuję taki bład. Czy ma to coś wspólnego z nie trzymaniem obrotów na biegu i na pozostałych trybach? Obroty skaczą miedzy 600 a 1100. Proszę o pomoc i czy możecie mi pomóc gdzie znależć ten czujni i za ile? DZIEKI Pzdr
Gniazdo komputera
Witam. Gdzie znajdę gniazdo komputera w Subaru legacy 2.21994r aut, awd? I jak ono wygląda? WYśWIETLA MI SIE CHEK ENGINE I NIE WIEM JAK SIE GO POZBYĆ??? Z góry dzieki pzdr
Re: Czujnik spalania stukowego!
Jeśli dobrze odczytałeś kod, to znaczy że nie potrzebujesz podłączać dodatkowego komputera, skup się lepiej na zlikwidowaniu usterki powodującej zapalanie się lampki check engine, a nie po prostu na wyłączeniu tej lampki!
Nowy czujnik spalania stukowego kupisz w wielu miejscach. Na przykład (kolejność alfabetyczna, żeby nie było): w 4turbo (http://www.4turbo.pl), w dowolnym ASO (z tego co donosił Pablonas, ASO Koper wysyła części do klientów - http://www.subarukoper.pl/serwis/index.htm) czy w firmie CarSport (http://www.carsport.pl). Koszt nowego to szacunkowo 200 - 300 zł. Używany czujnik dostaniesz np. u pana Janusza Gabrysia, który handluje używanymi częściami (tel. 506189842).
Zwróć jednak uwagę, że błąd spalania stukowego może powodować właśnie SPALANIE STUKOWE. Związane jest to z używaniem złej jakości paliwa, nieprawidłowym luzem zaworowym lub nieprawidłowym wyprzedzeniem kąta zapłonu. Zatem przed kupnem czujnika radzę Ci zatankować dobrej jakości paliwo oraz udać się do specjalisty, który wyreguluje zawory (nie jestem pewien, czy w tym modelu luz zaworowy nie jest kasowany "automatycznie" przez hydropopychacze - Szczur, mógłbyś się wypowiedzieć?) oraz sprawdzi czy moduł zapłonowy nie jest uszkodzony. A może to po prostu zużyte świece lub przewody WN ?
Nowy czujnik spalania stukowego kupisz w wielu miejscach. Na przykład (kolejność alfabetyczna, żeby nie było): w 4turbo (http://www.4turbo.pl), w dowolnym ASO (z tego co donosił Pablonas, ASO Koper wysyła części do klientów - http://www.subarukoper.pl/serwis/index.htm) czy w firmie CarSport (http://www.carsport.pl). Koszt nowego to szacunkowo 200 - 300 zł. Używany czujnik dostaniesz np. u pana Janusza Gabrysia, który handluje używanymi częściami (tel. 506189842).
Zwróć jednak uwagę, że błąd spalania stukowego może powodować właśnie SPALANIE STUKOWE. Związane jest to z używaniem złej jakości paliwa, nieprawidłowym luzem zaworowym lub nieprawidłowym wyprzedzeniem kąta zapłonu. Zatem przed kupnem czujnika radzę Ci zatankować dobrej jakości paliwo oraz udać się do specjalisty, który wyreguluje zawory (nie jestem pewien, czy w tym modelu luz zaworowy nie jest kasowany "automatycznie" przez hydropopychacze - Szczur, mógłbyś się wypowiedzieć?) oraz sprawdzi czy moduł zapłonowy nie jest uszkodzony. A może to po prostu zużyte świece lub przewody WN ?
Re: Czujnik spalania stukowego!
W sumie swiece i kable były wymieniane. Może to przez lpg? Czy przez to może być większe spalanie? Pzdr
Re: Czujnik spalania stukowego!
To jest bardzo prawdopodobne tlumaczenie problemu. Znajomy mechanik twierdzi, że gazownicy (firmy, ktore zakladają instalacje lpg), nie maja bladego pojęcia o tym, co zrobić, aby było ok.Dubaj pisze:W sumie swiece i kable były wymieniane. Może to przez lpg? Czy przez to może być większe spalanie? Pzdr
Rada jedna. Podjedź najpierw do gazownika, aby sprawdził to po swojej stronie, a później odwiedź MECHANIKA, który będzie mial pojęcie, co z problemem zrobić.
Dolce far niente 

Re: Czujnik spalania stukowego!
Dubaj, zapomniałem zupełnie o tym, że spalanie stukowe prawidłowo wykryte przez czujnik nie powoduje wystąpienia błędu, tylko zmianę mieszanki. Zatem zapomnij o eliminacji spalania stukowego a skup się usunięciu awarii w obrębie czujnika.
Nawiązując do odpowiedzi Fuxa - jako teoretyk, uważam że poprawne ustalenie składu mieszanki gazowo - powietrznej w instalacji LPG opartej na mieszalniku jest bardzo trudne, o ile nie niemożliwe. Jako, jakie jest Twoje zdanie?
Nawiązując do odpowiedzi Fuxa - jako teoretyk, uważam że poprawne ustalenie składu mieszanki gazowo - powietrznej w instalacji LPG opartej na mieszalniku jest bardzo trudne, o ile nie niemożliwe. Jako, jakie jest Twoje zdanie?
- Danieldd48
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: z Jasła
- Auto: Forester '98 2,0 AWD, LPG, STEREO, LO
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
Re: Czujnik spalania stukowego!
Witam Szanownych Subaroużytkowników...
czyli z powyższego rozumiem, że jeśli wyświetla mi błąd 33 to chodzi o to, że czujnik jest walnięty, a co za tym idzie należy go wymienić. No chyba że istnieje możliwość że czujnik jest dobry, tylko straszy kierowcę. A tak dla mobilizacji to jeśli go nie wymienię...
czyli z powyższego rozumiem, że jeśli wyświetla mi błąd 33 to chodzi o to, że czujnik jest walnięty, a co za tym idzie należy go wymienić. No chyba że istnieje możliwość że czujnik jest dobry, tylko straszy kierowcę. A tak dla mobilizacji to jeśli go nie wymienię...

Re: Czujnik spalania stukowego!
Jeśli go nie wymienisz, to będziesz miał świecący się CEL. Do tego nie będzie w stanie wykryć spalania stukowego i - jak napisał Bergen - wpłynąć na skład mieszanki.Danieldd48 pisze: A tak dla mobilizacji to jeśli go nie wymienię...
Najlepiej poszukaj sprawnego, używanego czujnika. Nie powinno być drogo.
- Danieldd48
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: z Jasła
- Auto: Forester '98 2,0 AWD, LPG, STEREO, LO
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
Re: Czujnik spalania stukowego!
Czyli że co - oszczędza jej trochę jak wykrywa spalanie stukowecitan pisze: wpłynąć na skład mieszanki

A czujnik już wymieniłem

PZDR
Re: Czujnik spalania stukowego!
Dolewa paliwa. Ale czy w MY98 tak robi nie jestem pewien.Danieldd48 pisze: Czyli że co - oszczędza jej trochę jak wykrywa spalanie stukowe.
- Danieldd48
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: z Jasła
- Auto: Forester '98 2,0 AWD, LPG, STEREO, LO
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
Re: Czujnik spalania stukowego!
No tak, raczej bardziej prawdopodobne, o ile dobrze rozumiem, że spalanie stukowe, to takie detonacje mieszanki, które nie przekładają się na pracę silnika (tak łopatologicznieAzrael pisze: Dolewa paliwa



Re: Czujnik spalania stukowego!
To rodzaj gwałtownego spalanai które robi dziury w tłokach głowicach, rozwala uszczelki i łamie zawory.
- Danieldd48
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: z Jasła
- Auto: Forester '98 2,0 AWD, LPG, STEREO, LO
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
Re: Czujnik spalania stukowego!
Dzięki Azrael,Azrael pisze: robi dziury w tłokach głowicach, rozwala uszczelki i łamie zawory
Wprawdzie wymieniłem go zaraz po tym, jak odczytałem błędy (tak mi jakoś intuicyjnie się widziało, że to od parady nie jest



Dziękuję za podniesienie tematu i pozdrawiam.

- Danieldd48
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: z Jasła
- Auto: Forester '98 2,0 AWD, LPG, STEREO, LO
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
Re: Czujnik spalania stukowego!
Podnoszę temat raz jeszcze:
czy następstwem błędnie wykrytego spalania stukowego może być kichanie w kolektor ssący
W sumie to na benzynie zachowuje się jak ze spalaniem stukowym, a prycha na LPG.
czy następstwem błędnie wykrytego spalania stukowego może być kichanie w kolektor ssący

- Żemol
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Legnica / Świdnica
- Auto: Impreza Classic`96 / Forester `99
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Czujnik spalania stukowego!
Co do czujnika spalania stukowego ważny jest moment przykręcenia i raczej nie inwestował bym w używany, bo prawdopodobieństwo, że będzie uszkodzony wynosi 90% (najczęstszą usterka tych czujników jest uszkodzenie samej cewki, czego nie zobaczymy gołym okiem , rzadziej uszkodzenie przewodu i brak styku na wtyczce)Danieldd48 pisze: Podnoszę temat raz jeszcze:
czy następstwem błędnie wykrytego spalania stukowego może być kichanie w kolektor ssący W sumie to na benzynie zachowuje się jak ze spalaniem stukowym, a prycha na LPG.
Wszystkie diagnozy przeprowadzaj na benzynie jeśli auto na etylince będzie pracowało jak należy, to problem będzie leżał w instalacji gazowej, ogólnie subaru nie przepada za gazem.
...zaś dnia ósmego, stworzył Awd i ubrał Ją w szatę SexownąTajemnicząintrygującą...

"Moim zdaniem to niczego nie jestem pewien, jednak widok Gwiazd sprawia, iż zaczynam marzyć" — Vincent van Gogh

"Moim zdaniem to niczego nie jestem pewien, jednak widok Gwiazd sprawia, iż zaczynam marzyć" — Vincent van Gogh
Re: Czujnik spalania stukowego!
Danieldd48 pisze: czy następstwem błędnie wykrytego spalania stukowego może być kichanie w kolektor ssący![]()
To kichanie to następstwo gównianej instalacji i prawdopodobnie nieszczelnych zaworów. Kolejna cudowna oszczędność gazu.
- Niedźwiedź
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: SI
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Czujnik spalania stukowego!
Azrael, jakie są przyczyny spalania stukowego - zakładając , że występuje na każdym paliwie? Masz doświadczenia na jakim paliwie jest najlepiej/najgorzej?Azrael pisze: To rodzaj gwałtownego spalanai które robi dziury w tłokach głowicach, rozwala uszczelki i łamie zawory.
Re: Czujnik spalania stukowego!
Spalanie stukowe zalezy od: liczby oktanowej, AFR, ciśnenia w cylindrze, wyprzedzenia zapłonu, temperatury silnika, stanu i kształtu komory spalania (ostre kanty, rozżażone do czerwności elementy promuja spalanie stukowe).
Najlepiej jest na wysokooktanowym paliwie ołowiowym np. Elf Turbo boost ;P
Najlepiej jest na wysokooktanowym paliwie ołowiowym np. Elf Turbo boost ;P
- Niedźwiedź
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: SI
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Czujnik spalania stukowego!
Ok, to zacznę od regulacji zaworówAzrael pisze: Spalanie stukowe zalezy od: liczby oktanowej, AFR, ciśnenia w cylindrze, wyprzedzenia zapłonu, temperatury silnika, stanu i kształtu komory spalania (ostre kanty, rozżażone do czerwności elementy promuja spalanie stukowe).

a coś...komercyjnego - Shell, BP, takie tamAzrael pisze: Najlepiej jest na wysokooktanowym paliwie ołowiowym np. Elf Turbo boost ;P

Re: Czujnik spalania stukowego!
Niedźwiedź pisze: a coś...komercyjnego - Shell, BP, takie tam![]()
W zwykłym samochodzie typu seryjny Forek tonie ma wielkiego znaczenia jak wsyztsko jest sprawne. W mocnych Lancerach i STi Shell, BP i Orlen raczej.
- Niedźwiedź
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: SI
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Czujnik spalania stukowego!
No coś chyba sprawne nie jest skoro wykrywa spalanie stukowe czasamiAzrael pisze: W zwykłym samochodzie typu seryjny Forek tonie ma wielkiego znaczenia jak wsyztsko jest sprawne. W mocnych Lancerach i STi Shell, BP i Orlen raczej.

Re: Czujnik spalania stukowego!
Niedźwiedź pisze: No coś chyba sprawne nie jest skoro wykrywa spalanie stukowe czasami![]()
Nowoczesne samochody jeżdżą przez więszośc czasu na granicy stuku, ważne żeby to nie były duże liczby stuknięć.
- Niedźwiedź
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: SI
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Czujnik spalania stukowego!
Czy mój Forek jest nowoczesny?Azrael pisze: Nowoczesne samochody jeżdżą przez więszośc czasu na granicy stuku, ważne żeby to nie były duże liczby stuknięć.

Nie wiem czy dobrze teraz powtórzę - przy pojawieniu się spalania stukowego zapłon jest wyprzedzany -2,-3. Jednocześnie w tej samej chwili czuć poszarpywanie.
Re: Czujnik spalania stukowego!
Niedźwiedź pisze: Czy mój Forek jest nowoczesny?![]()
nie.
Niedźwiedź pisze: Nie wiem czy dobrze teraz powtórzę - przy pojawieniu się spalania stukowego zapłon jest wyprzedzany -2,-3. Jednocześnie w tej samej chwili czuć poszarpywanie.
Raczej cofany. Pytanie czy to rzeczywiste spalanie stukowe czy artefakty.
- Niedźwiedź
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: SI
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Czujnik spalania stukowego!
arte coAzrael pisze: Pytanie czy to rzeczywiste spalanie stukowe czy artefakty.

