Strona 1 z 2
Czujnik spalania stukowego!
: 12 wrz 2008, o 18:46
autor: Dubaj
Witam w moim Legacy 94r II gen aut komputer wykazuję taki bład. Czy ma to coś wspólnego z nie trzymaniem obrotów na biegu i na pozostałych trybach? Obroty skaczą miedzy 600 a 1100. Proszę o pomoc i czy możecie mi pomóc gdzie znależć ten czujni i za ile? DZIEKI Pzdr
Gniazdo komputera
: 12 wrz 2008, o 18:55
autor: Dubaj
Witam. Gdzie znajdę gniazdo komputera w Subaru legacy 2.21994r aut, awd? I jak ono wygląda? WYśWIETLA MI SIE CHEK ENGINE I NIE WIEM JAK SIE GO POZBYĆ??? Z góry dzieki pzdr
Re: Czujnik spalania stukowego!
: 12 wrz 2008, o 19:32
autor: Bergen
Jeśli dobrze odczytałeś kod, to znaczy że nie potrzebujesz podłączać dodatkowego komputera, skup się lepiej na zlikwidowaniu usterki powodującej zapalanie się lampki check engine, a nie po prostu na wyłączeniu tej lampki!
Nowy czujnik spalania stukowego kupisz w wielu miejscach. Na przykład (kolejność alfabetyczna, żeby nie było): w 4turbo (
http://www.4turbo.pl), w dowolnym ASO (z tego co donosił Pablonas, ASO Koper wysyła części do klientów -
http://www.subarukoper.pl/serwis/index.htm) czy w firmie CarSport (
http://www.carsport.pl). Koszt nowego to szacunkowo 200 - 300 zł. Używany czujnik dostaniesz np. u pana Janusza Gabrysia, który handluje używanymi częściami (tel. 506189842).
Zwróć jednak uwagę, że błąd spalania stukowego może powodować właśnie SPALANIE STUKOWE. Związane jest to z używaniem złej jakości paliwa, nieprawidłowym luzem zaworowym lub nieprawidłowym wyprzedzeniem kąta zapłonu. Zatem przed kupnem czujnika radzę Ci zatankować dobrej jakości paliwo oraz udać się do specjalisty, który wyreguluje zawory (nie jestem pewien, czy w tym modelu luz zaworowy nie jest kasowany "automatycznie" przez hydropopychacze -
Szczur, mógłbyś się wypowiedzieć?) oraz sprawdzi czy moduł zapłonowy nie jest uszkodzony. A może to po prostu zużyte świece lub przewody WN ?
Re: Czujnik spalania stukowego!
: 14 wrz 2008, o 16:55
autor: Dubaj
W sumie swiece i kable były wymieniane. Może to przez lpg? Czy przez to może być większe spalanie? Pzdr
Re: Czujnik spalania stukowego!
: 14 wrz 2008, o 17:05
autor: FUX
Dubaj pisze:W sumie swiece i kable były wymieniane. Może to przez lpg? Czy przez to może być większe spalanie? Pzdr
To jest bardzo prawdopodobne tlumaczenie problemu. Znajomy mechanik twierdzi, że gazownicy (firmy, ktore zakladają instalacje lpg), nie maja bladego pojęcia o tym, co zrobić, aby było ok.
Rada jedna. Podjedź najpierw do gazownika, aby sprawdził to po swojej stronie, a później odwiedź MECHANIKA, który będzie mial pojęcie, co z problemem zrobić.
Re: Czujnik spalania stukowego!
: 16 wrz 2008, o 09:36
autor: Bergen
Dubaj, zapomniałem zupełnie o tym, że spalanie stukowe prawidłowo wykryte przez czujnik nie powoduje wystąpienia błędu, tylko zmianę mieszanki. Zatem zapomnij o eliminacji spalania stukowego a skup się usunięciu awarii w obrębie czujnika.
Nawiązując do odpowiedzi Fuxa - jako teoretyk, uważam że poprawne ustalenie składu mieszanki gazowo - powietrznej w instalacji LPG opartej na mieszalniku jest bardzo trudne, o ile nie niemożliwe. Jako, jakie jest Twoje zdanie?
Re: Czujnik spalania stukowego!
: 14 paź 2008, o 12:47
autor: Danieldd48
Witam Szanownych Subaroużytkowników...
czyli z powyższego rozumiem, że jeśli wyświetla mi błąd 33 to chodzi o to, że czujnik jest walnięty, a co za tym idzie należy go wymienić. No chyba że istnieje możliwość że czujnik jest dobry, tylko straszy kierowcę. A tak dla mobilizacji to jeśli go nie wymienię...

Re: Czujnik spalania stukowego!
: 21 lis 2008, o 00:09
autor: citan
Danieldd48 pisze:
A tak dla mobilizacji to jeśli go nie wymienię...
Jeśli go nie wymienisz, to będziesz miał świecący się CEL. Do tego nie będzie w stanie wykryć spalania stukowego i - jak napisał
Bergen - wpłynąć na skład mieszanki.
Najlepiej poszukaj sprawnego, używanego czujnika. Nie powinno być drogo.
Re: Czujnik spalania stukowego!
: 23 lis 2008, o 19:52
autor: Danieldd48
citan pisze:
wpłynąć na skład mieszanki
Czyli że co - oszczędza jej trochę jak wykrywa spalanie stukowe
A czujnik już wymieniłem

Lubię jak wszystko gra w autku.
PZDR
Re: Czujnik spalania stukowego!
: 23 lis 2008, o 20:05
autor: Azrael
Danieldd48 pisze:
Czyli że co - oszczędza jej trochę jak wykrywa spalanie stukowe.
Dolewa paliwa. Ale czy w MY98 tak robi nie jestem pewien.
Re: Czujnik spalania stukowego!
: 23 lis 2008, o 20:44
autor: Danieldd48
Azrael pisze:
Dolewa paliwa
No tak, raczej bardziej prawdopodobne, o ile dobrze rozumiem, że spalanie stukowe, to takie detonacje mieszanki, które nie przekładają się na pracę silnika (tak łopatologicznie

)

Re: Czujnik spalania stukowego!
: 23 lis 2008, o 21:15
autor: Azrael
To rodzaj gwałtownego spalanai które robi dziury w tłokach głowicach, rozwala uszczelki i łamie zawory.
Re: Czujnik spalania stukowego!
: 24 lis 2008, o 00:03
autor: Danieldd48
Azrael pisze:
robi dziury w tłokach głowicach, rozwala uszczelki i łamie zawory
Dzięki
Azrael,
Wprawdzie wymieniłem go zaraz po tym, jak odczytałem błędy (tak mi jakoś intuicyjnie się widziało, że to od parady nie jest

) ale Bóg jeden wie, ile ten Foryś jeździł bez ochrony - a może to było przyczyną padniętej uszczelki

Tak czy owak warto na to zwracać uwagę.
Dziękuję za podniesienie tematu i pozdrawiam.

Re: Czujnik spalania stukowego!
: 8 lis 2009, o 23:16
autor: Danieldd48
Podnoszę temat raz jeszcze:
czy następstwem błędnie wykrytego spalania stukowego może być kichanie w kolektor ssący

W sumie to na benzynie zachowuje się jak ze spalaniem stukowym, a prycha na LPG.
Re: Czujnik spalania stukowego!
: 9 lis 2009, o 12:35
autor: Żemol
Danieldd48 pisze:
Podnoszę temat raz jeszcze:
czy następstwem błędnie wykrytego spalania stukowego może być kichanie w kolektor ssący W sumie to na benzynie zachowuje się jak ze spalaniem stukowym, a prycha na LPG.
Co do czujnika spalania stukowego ważny jest moment przykręcenia i raczej nie inwestował bym w używany, bo prawdopodobieństwo, że będzie uszkodzony wynosi 90% (najczęstszą usterka tych czujników jest uszkodzenie samej cewki, czego nie zobaczymy gołym okiem , rzadziej uszkodzenie przewodu i brak styku na wtyczce)
Wszystkie diagnozy przeprowadzaj na benzynie jeśli auto na etylince będzie pracowało jak należy, to problem będzie leżał w instalacji gazowej, ogólnie subaru nie przepada za gazem.
Re: Czujnik spalania stukowego!
: 9 lis 2009, o 13:20
autor: Azrael
Danieldd48 pisze:
czy następstwem błędnie wykrytego spalania stukowego może być kichanie w kolektor ssący
To kichanie to następstwo gównianej instalacji i prawdopodobnie nieszczelnych zaworów. Kolejna cudowna oszczędność gazu.
Re: Czujnik spalania stukowego!
: 9 lis 2009, o 14:20
autor: Niedźwiedź
Azrael pisze:
To rodzaj gwałtownego spalanai które robi dziury w tłokach głowicach, rozwala uszczelki i łamie zawory.
Azrael, jakie są przyczyny spalania stukowego - zakładając , że występuje na każdym paliwie? Masz doświadczenia na jakim paliwie jest najlepiej/najgorzej?
Re: Czujnik spalania stukowego!
: 9 lis 2009, o 14:34
autor: Azrael
Spalanie stukowe zalezy od: liczby oktanowej, AFR, ciśnenia w cylindrze, wyprzedzenia zapłonu, temperatury silnika, stanu i kształtu komory spalania (ostre kanty, rozżażone do czerwności elementy promuja spalanie stukowe).
Najlepiej jest na wysokooktanowym paliwie ołowiowym np. Elf Turbo boost ;P
Re: Czujnik spalania stukowego!
: 9 lis 2009, o 14:35
autor: Niedźwiedź
Azrael pisze:
Spalanie stukowe zalezy od: liczby oktanowej, AFR, ciśnenia w cylindrze, wyprzedzenia zapłonu, temperatury silnika, stanu i kształtu komory spalania (ostre kanty, rozżażone do czerwności elementy promuja spalanie stukowe).
Ok, to zacznę od regulacji zaworów
Azrael pisze:
Najlepiej jest na wysokooktanowym paliwie ołowiowym np. Elf Turbo boost ;P
a coś...komercyjnego - Shell, BP, takie tam

Re: Czujnik spalania stukowego!
: 9 lis 2009, o 14:37
autor: Azrael
Niedźwiedź pisze:
a coś...komercyjnego - Shell, BP, takie tam
W zwykłym samochodzie typu seryjny Forek tonie ma wielkiego znaczenia jak wsyztsko jest sprawne. W mocnych Lancerach i STi Shell, BP i Orlen raczej.
Re: Czujnik spalania stukowego!
: 9 lis 2009, o 14:40
autor: Niedźwiedź
Azrael pisze:
W zwykłym samochodzie typu seryjny Forek tonie ma wielkiego znaczenia jak wsyztsko jest sprawne. W mocnych Lancerach i STi Shell, BP i Orlen raczej.
No coś chyba sprawne nie jest skoro wykrywa spalanie stukowe czasami

. Niedługo duży przegląd i zobaczymy co po regulacji zaworów będzie.
Re: Czujnik spalania stukowego!
: 9 lis 2009, o 14:45
autor: Azrael
Niedźwiedź pisze:
No coś chyba sprawne nie jest skoro wykrywa spalanie stukowe czasami
Nowoczesne samochody jeżdżą przez więszośc czasu na granicy stuku, ważne żeby to nie były duże liczby stuknięć.
Re: Czujnik spalania stukowego!
: 9 lis 2009, o 14:49
autor: Niedźwiedź
Azrael pisze:
Nowoczesne samochody jeżdżą przez więszośc czasu na granicy stuku, ważne żeby to nie były duże liczby stuknięć.
Czy mój Forek jest nowoczesny?
Nie wiem czy dobrze teraz powtórzę - przy pojawieniu się spalania stukowego zapłon jest wyprzedzany -2,-3. Jednocześnie w tej samej chwili czuć poszarpywanie.
Re: Czujnik spalania stukowego!
: 9 lis 2009, o 15:04
autor: Azrael
Niedźwiedź pisze:
Czy mój Forek jest nowoczesny?
nie.
Niedźwiedź pisze:
Nie wiem czy dobrze teraz powtórzę - przy pojawieniu się spalania stukowego zapłon jest wyprzedzany -2,-3. Jednocześnie w tej samej chwili czuć poszarpywanie.
Raczej cofany. Pytanie czy to rzeczywiste spalanie stukowe czy artefakty.
Re: Czujnik spalania stukowego!
: 9 lis 2009, o 15:05
autor: Niedźwiedź
Azrael pisze:
Pytanie czy to rzeczywiste spalanie stukowe czy artefakty.
arte co
