Forester '97, nadgorliwy ABS+check engine,mechanik Białystok
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Forester '97, nadgorliwy ABS+check engine,mechanik Białystok
Witam wszystkich, gdyż jestem tu nowa.
Niedawno kupiłam Forestera '97, 2.0, 90kW i mam z nim trochę problemów.
Wcześniej nie zauważyłam tego, ale na śniegu, mam wrażenie, że ABS włącza się za szybko i w efekcie droga hamowania robi się niebezpiecznie długa. Bywa, że trzeba się ratować ręcznym i innymi pomysłami.
Miał ktoś podobny problem? Chyba, że to wpisane jest w ten model...
Druga sprawa, czy kody błędów odczytuje się w tym roczniku tylko z błysków czy można podłączyć pod komputer, bo niby jest szerokie gniazdo, ale nikomu nie udało się przez nie połączyć jeszcze.
Z błysków wyszło mi, że czujnik spalania stukowego, a z tego co wiem to nie są tanie rzeczy. Mam dawcę z 2000r., myślicie że jest sens kupować używkę?
I ostatnie pytanie, czy możecie polecić jakiś sensowny warsztat w Białymstoku, poza serwisem. Jak na razie to widzę, że czarna masa jeśli chodzi o znajomość akurat tego auta.
Pozdrawiam!
Niedawno kupiłam Forestera '97, 2.0, 90kW i mam z nim trochę problemów.
Wcześniej nie zauważyłam tego, ale na śniegu, mam wrażenie, że ABS włącza się za szybko i w efekcie droga hamowania robi się niebezpiecznie długa. Bywa, że trzeba się ratować ręcznym i innymi pomysłami.
Miał ktoś podobny problem? Chyba, że to wpisane jest w ten model...
Druga sprawa, czy kody błędów odczytuje się w tym roczniku tylko z błysków czy można podłączyć pod komputer, bo niby jest szerokie gniazdo, ale nikomu nie udało się przez nie połączyć jeszcze.
Z błysków wyszło mi, że czujnik spalania stukowego, a z tego co wiem to nie są tanie rzeczy. Mam dawcę z 2000r., myślicie że jest sens kupować używkę?
I ostatnie pytanie, czy możecie polecić jakiś sensowny warsztat w Białymstoku, poza serwisem. Jak na razie to widzę, że czarna masa jeśli chodzi o znajomość akurat tego auta.
Pozdrawiam!
- rrosiak
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: W-wa, Kutno
- Auto: Duża Dacia :)
- Polubił: 129 razy
- Polubione posty: 198 razy
Re: Forester '97, nadgorliwy ABS+check engine,mechanik Białystok
ABS włącza się, gdy koła tracą przyczepność, a jeśli ta zrywana jest bardzo szybko, to proponuję przyjrzeć się oponom.Edycja pisze: ABS włącza się za szybko i w efekcie droga hamowania robi się niebezpiecznie długa.
"Pan Macierewicz bardzo często mówi co wie, ale rzadko wie co mówi." - L.Miller - 
Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów.

Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów.

-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Forester '97, nadgorliwy ABS+check engine,mechanik Białystok
rrosiak, albo czy lodu pod tym śniegiem nie ma 

Re: Forester '97, nadgorliwy ABS+check engine,mechanik Białystok
Edycja, Czujnik spalania stukowego kosztuje grosze . Nie wiem ile w ASO ale używka wiele nie kosztuje (pewnie taniej niż podłączenie pod kompa w ASO ) .
Możesz poszukać czujnika wśród wersji angielskich . Sporo tego sprzedają na Allegro .
Ten model tak rzadko sie psuje że nie warto kupować dawcy . Jedyny duży wydatek, to amortyzatory tylne .
Możesz poszukać czujnika wśród wersji angielskich . Sporo tego sprzedają na Allegro .
Ten model tak rzadko sie psuje że nie warto kupować dawcy . Jedyny duży wydatek, to amortyzatory tylne .

Re: Forester '97, nadgorliwy ABS+check engine,mechanik Białystok
rrosiak pisze: to proponuję przyjrzeć się oponom.
Opony są w dobrym stanie (chyba że krzywizna felgi ma wpływ), a co do lodu, znaczy że w Białymstoku jest wszędzie pod śniegiemKonto usunięte pisze: albo czy lodu pod tym śniegiem nie ma![]()

Re: Forester '97, nadgorliwy ABS+check engine,mechanik Białystok
Kubik1 pisze: Możesz poszukać czujnika wśród wersji angielskich . Sporo tego sprzedają na Allegro .
Ten model tak rzadko sie psuje że nie warto kupować dawcy .
Właśnie mam dawcę czujnika, anglika z 2000r., tylko pytanie czy na pewno będzie pasował do starszego kolegi (na allegro twierdzą, że dobierają czujnik po vin) i czy zaraz też się nie posypie.
Nowe od 220 do 500zł, nie wiem skąd te rozbieżności, ale nieźle sobie firmy poczynają.
- rrosiak
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: W-wa, Kutno
- Auto: Duża Dacia :)
- Polubił: 129 razy
- Polubione posty: 198 razy
Re: Forester '97, nadgorliwy ABS+check engine,mechanik Białystok
Edycja pisze: Opony są w dobrym stanie
A co to za opony i ile mają lat?
"Pan Macierewicz bardzo często mówi co wie, ale rzadko wie co mówi." - L.Miller - 
Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów.

Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów.

Re: Forester '97, nadgorliwy ABS+check engine,mechanik Białystok
Niestety nie znam ich historii bo były kupione z autem. Zimówki, bieżnika dużo, po śniegu i błocie ciągną dobrze wg mnie.
- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
- Polubił: 245 razy
- Polubione posty: 527 razy
Re: Forester '97, nadgorliwy ABS+check engine,mechanik Białystok
Edycja, to jeszcze o niczym nie świadczy. Ciągną znośnie bo auto napędzane jest na 4 koła. Moje 5 letnie zimówki całkiem nieźle spisywały się na asfalcie i mokrym asfalcie. Na śniegu to był dramat. Wiek zimówki to 4 cyfrowy kod - pierwsze 2 cyfry oznaczają tydzień produkcji, 2 ostatnie rok produkcji. 5212 to opony z przyszłości
- ostatni tydzień 2012 roku.

"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
-
Boombastic
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Forester 2,5 XT MY2008 z 2007 r. już sprzedany
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Forester '97, nadgorliwy ABS+check engine,mechanik Białystok
Stara zimówka nawet z połową bieżnika nadaje się tylko na śmietnik. Z tego co obserwuję u siebie to zimówka kończy swoja przydatność po ok. 3-4 latach użytkowania lub po starciu połowy bieżnika (albo guma jest już twarda, albo lamele już wytarte). Potem zaczynają się kłopoty z prowadzeniem, ślizganiem (jak na 4x4) i szybszym włączaniem się ABS. W moim aucie ABS i tak uważam że włącza się baardzo późno. Ale to przy bardzo dobrych oponach. Zaraz pojawią się głosy, że zimą nawet na slickach pojadą lepiej niż na zimówkach i że opowiadam bzdury, bo póki zimówka ma choćby resztki bieżnika to się nadaje do użytku, ale nie rusza mnie to. Ty zrobisz jak chcesz.
Re: Forester '97, nadgorliwy ABS+check engine,mechanik Białystok
Dzięki za inf. Oponom przyjrzę się lepiej. A co do reszty moich wątpliwości jak macie jakieś wiadomości cenne to dzielcie się proszę. Np. to czy błędy w moim autku tylko błyskowo można odczytać czy da się pod komputer też, bo jak dotąd nie udało się to nigdzie, a do serwisu raczej się nie wybiorę.
-
Batrek
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: Białystok
- Auto: Forester 125 99' Legacy 150 08'
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Forester '97, nadgorliwy ABS+check engine,mechanik Białystok
Czołem Edycjo ;)
Mi nie udało się podpiąć kompa pod auto, ale ponoć jest trik ze spięciem kostek i dopiero wtedy może ruszyć. Jeszcze nie sprawdzałem... ABS - do sprawdzenia opony przede wszystkim oraz amorki i ogólnie zawieszenie. Jeśli masz oryginalne amory to znając życie już trochę pływają :P co skutkuje także reakcją czujników abs.
Warsztaty ;p
To ciężki temat. Ja korzystam z pewnego warsztatu na Kopernika gdzie znają forestera tzn. jednej ludek zna. Co do elektroniki itd. tragicznie z tym u nas.
Jeśli chcesz wiedzieć coś więcej śmiało dzwoń 668 335 499
Pozdrowionka z Białego,
Bartek
Mi nie udało się podpiąć kompa pod auto, ale ponoć jest trik ze spięciem kostek i dopiero wtedy może ruszyć. Jeszcze nie sprawdzałem... ABS - do sprawdzenia opony przede wszystkim oraz amorki i ogólnie zawieszenie. Jeśli masz oryginalne amory to znając życie już trochę pływają :P co skutkuje także reakcją czujników abs.
Warsztaty ;p
To ciężki temat. Ja korzystam z pewnego warsztatu na Kopernika gdzie znają forestera tzn. jednej ludek zna. Co do elektroniki itd. tragicznie z tym u nas.
Jeśli chcesz wiedzieć coś więcej śmiało dzwoń 668 335 499
Pozdrowionka z Białego,
Bartek
Re: Forester '97, nadgorliwy ABS+check engine,mechanik Białystok
Edycja, jeżeli chodzi o elektronikę i nie tylko elektronikę w Subaru podjedź do http://autoprogres.home.pl/kreator/page1.php
Swego outbecka kupiłem również z kompl. kół zimowych, bieżnika 7 mm a ledwie na nich wytrzymałem do końca pierwszej zimy. Jakiego producenta są to kapcie, jaki rozmiar, czy wszystkie są takie same (rozmiar, model) , który rok produkcji? Stan amorków i układu hamulcowego też jest ważny.
Swego outbecka kupiłem również z kompl. kół zimowych, bieżnika 7 mm a ledwie na nich wytrzymałem do końca pierwszej zimy. Jakiego producenta są to kapcie, jaki rozmiar, czy wszystkie są takie same (rozmiar, model) , który rok produkcji? Stan amorków i układu hamulcowego też jest ważny.
-
Boombastic
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Forester 2,5 XT MY2008 z 2007 r. już sprzedany
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Forester '97, nadgorliwy ABS+check engine,mechanik Białystok
Jeśli nawet na przyczepnym podłożu ABS często się włącza to obstawiałbym jednak zużyte amotyzatory. Przy zużytych amorach podczas hamowania koła odrywają się od podłoża i przestają sie obracać, komp interptetuje że auto wpadło w poślizg i zmniejsza ciśnienie w układzie hamowania by koło znów zaczęło się obracać. Jak opada na ziemię to zaczyna znowu hamować i znowu podskakuje i tak w koło, a auto jedzie dalej zamiast skutecznie hamować.
Re: Forester '97, nadgorliwy ABS+check engine,mechanik Białystok
Bartek,ja niebawem będę miała inf o warsztacie na Dojlidach, 4x4, bo Forek tam odpoczywa obecnie, a robili ich już podobno kilka.
Co do dziwnego hamowania to na nowych butach goodricha jest o niebo lepiej, ale chyba problem był w tym, że poza wymianą klocków jest jakaś prowadnica w której chodzą i ktoś nie zauważył że było to zablokowane, przez co z czasem tarcze zjechały się nierównomiernie i trzeba by je przetoczyć. Zobaczymy po liftingu jak będzie.
Jeśli ktoś ma problem z check engine polecam zakup z ebay - chiński czujnik spalania kosztował ok. 6o zł z dostawą (płynął ok 2 tyg) i wkurzające światełko już nie świeci :)
Dzięki wszystkim za podpowiedzi!
Pozdrawiam
Co do dziwnego hamowania to na nowych butach goodricha jest o niebo lepiej, ale chyba problem był w tym, że poza wymianą klocków jest jakaś prowadnica w której chodzą i ktoś nie zauważył że było to zablokowane, przez co z czasem tarcze zjechały się nierównomiernie i trzeba by je przetoczyć. Zobaczymy po liftingu jak będzie.
Jeśli ktoś ma problem z check engine polecam zakup z ebay - chiński czujnik spalania kosztował ok. 6o zł z dostawą (płynął ok 2 tyg) i wkurzające światełko już nie świeci :)
Dzięki wszystkim za podpowiedzi!
Pozdrawiam