Forester S turbo 1999 manual czy automat
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Forester S turbo 1999 manual czy automat
Witam wszystkich
Oglądałem dwa forestery i mam kilka pytań odnośnie poprawności funkcjonowania tych pojazdów.
pierwszy manual ,drugi automat.
Czy lekkie szarpanie po zmianie biegów to kwestia kabli zapłonowych ? Tak twierdzi sprzedający ja śmiem twierdzić po lekturze na forum ,że mogą to być luzy zaworowe ? Trochę wcześnie jak były 30 tyś temu regulowane ( podobno )
Inna sprawa to sprzęgło które było razem z luzami robione bierze wysoko i jest takie lekko gumowate - czyżby po 30 tyś się kończyło czy to tak ma być ?
Oglądałem drugiego ale automat ,technicznie wydawał się w lepszym stanie ale za to wnętrze zapuszczone poza tym nie interesuje mnie automat a oględziny miały mi tylko dać posłuchać silnika aby mieć jakieś porównanie i sprawdzenie "zużycia wnętrza"
co do manuala to wszystki było robione ( podobno ) ale mam pewne obiekcje co do wykonanych przeglądów
w JARCAR ,dzwoniłem i niestety nie prowadzą ewidencji pojazdów. Więc nie udzielają informacji - kartki przeglądowe niby są ale czytałem ostatnio niepochlebne opinie o tym serwisie i nie jestem przekonany ,że to sprzęgło jest cacy jak pisałem wczesniej bierze wysoko ,jest gumowate . Stety lub nie jest tam gaz ale silnik ładnie pracuję oprócz tego cholernego lekkiego przerywania . Nie pamiętam jak z obrotami ale coś jest nie halo.
Pojazd był odpalany po 2 dniowym postoju i było OK ,nic nie stukało etc.
Pojazd wymaga w dużej mierze kosmetyki , nalot rdzy na błotnikach , tu i ówdzie wgniecenie poza tym prawa strona po kontakcie ze słupkiem. Ogólnie auto z zewnątrz do odświeżenia ,wewnątrz trzeba skórę kierowcy ratować bo przetarta prawie ,że do żywego , kilka mankamentów z plastikami ( bagażnik tak trzeszczał podczas jazdy ,że nie słychać nic w zawieszeniu )
automat ,pomimo niewiedzy właściciela co kiedy było robione pracuje bez zastrzeżeń - niestety pod maską wszystko pokryte rdzą ... co metalowe. Wewnątrz bez zarzutu ,prawie. Jedyne co boli to ,że miał dzwona i został średnio złożony i poduszka po wystrzale została naprawiona ( tzn. w desce jest ślad ) ,acha klima nieszczelna i nawet sprężarka się nie załącza . lekko nieprzyjemny zapach -auto stało jakiś czas nieużywane. Ale tył już tak nie trzeszczał jak manual.
Podsumowując
pierwszy manual:
+ bezwypadkowy
+pełny serwis w kraju
+/- gaz
- przerywanie
- rozrusznik szwankuję
- poobijany, nalot rdzy , wnętrzę też wymaga serca
drugi automat
+ technicznie nie znalazłem niczego do czego mogę się przyczepić
+ przebieg niższy o 50 tyś od manual ( po wnętrzu widać mniejsze zużycie )
+ serwisowany w Opp-Sport ( podobno specjaliści od Subaru ) czasami hamulce ,zawieszenie w Feuvert
+ nie ma wgnieceń ,uszkodzeń blacharskich oprócz pękniętego szła lewego lusterka (-)
+bez gazu
- Deska rozdzielcza do wymiany - poduszka pasażera była wystrzelona (chyba ,że da się kupić zaślepkę do poduchy pasażera)
- auto powypadkowe ( podłużnic nie sprawdzałem jeszcze )
-klima do sprawdzenia (gdzieś jest nieszczelna)
z początku skreśliłem automat ale im dłużej myślę tym bardziej się do niego przekonuję :)
Np. ma opcję power ,czyli redukcja o 2 biegi w dół jak się wciśnie gaz do oporu
ponadto ma kontrolę trakcji- nie zrywa przyczepności (manual tego nie posiadał ) Czy normalne ?
pozdrawiam
Jestem z Wawy i chętnie bym obejrzał jakiś w pełni sprawny egzemplarz aby mieć porównanie, ktoś reflektuję ?
Oglądałem dwa forestery i mam kilka pytań odnośnie poprawności funkcjonowania tych pojazdów.
pierwszy manual ,drugi automat.
Czy lekkie szarpanie po zmianie biegów to kwestia kabli zapłonowych ? Tak twierdzi sprzedający ja śmiem twierdzić po lekturze na forum ,że mogą to być luzy zaworowe ? Trochę wcześnie jak były 30 tyś temu regulowane ( podobno )
Inna sprawa to sprzęgło które było razem z luzami robione bierze wysoko i jest takie lekko gumowate - czyżby po 30 tyś się kończyło czy to tak ma być ?
Oglądałem drugiego ale automat ,technicznie wydawał się w lepszym stanie ale za to wnętrze zapuszczone poza tym nie interesuje mnie automat a oględziny miały mi tylko dać posłuchać silnika aby mieć jakieś porównanie i sprawdzenie "zużycia wnętrza"
co do manuala to wszystki było robione ( podobno ) ale mam pewne obiekcje co do wykonanych przeglądów
w JARCAR ,dzwoniłem i niestety nie prowadzą ewidencji pojazdów. Więc nie udzielają informacji - kartki przeglądowe niby są ale czytałem ostatnio niepochlebne opinie o tym serwisie i nie jestem przekonany ,że to sprzęgło jest cacy jak pisałem wczesniej bierze wysoko ,jest gumowate . Stety lub nie jest tam gaz ale silnik ładnie pracuję oprócz tego cholernego lekkiego przerywania . Nie pamiętam jak z obrotami ale coś jest nie halo.
Pojazd był odpalany po 2 dniowym postoju i było OK ,nic nie stukało etc.
Pojazd wymaga w dużej mierze kosmetyki , nalot rdzy na błotnikach , tu i ówdzie wgniecenie poza tym prawa strona po kontakcie ze słupkiem. Ogólnie auto z zewnątrz do odświeżenia ,wewnątrz trzeba skórę kierowcy ratować bo przetarta prawie ,że do żywego , kilka mankamentów z plastikami ( bagażnik tak trzeszczał podczas jazdy ,że nie słychać nic w zawieszeniu )
automat ,pomimo niewiedzy właściciela co kiedy było robione pracuje bez zastrzeżeń - niestety pod maską wszystko pokryte rdzą ... co metalowe. Wewnątrz bez zarzutu ,prawie. Jedyne co boli to ,że miał dzwona i został średnio złożony i poduszka po wystrzale została naprawiona ( tzn. w desce jest ślad ) ,acha klima nieszczelna i nawet sprężarka się nie załącza . lekko nieprzyjemny zapach -auto stało jakiś czas nieużywane. Ale tył już tak nie trzeszczał jak manual.
Podsumowując
pierwszy manual:
+ bezwypadkowy
+pełny serwis w kraju
+/- gaz
- przerywanie
- rozrusznik szwankuję
- poobijany, nalot rdzy , wnętrzę też wymaga serca
drugi automat
+ technicznie nie znalazłem niczego do czego mogę się przyczepić
+ przebieg niższy o 50 tyś od manual ( po wnętrzu widać mniejsze zużycie )
+ serwisowany w Opp-Sport ( podobno specjaliści od Subaru ) czasami hamulce ,zawieszenie w Feuvert
+ nie ma wgnieceń ,uszkodzeń blacharskich oprócz pękniętego szła lewego lusterka (-)
+bez gazu
- Deska rozdzielcza do wymiany - poduszka pasażera była wystrzelona (chyba ,że da się kupić zaślepkę do poduchy pasażera)
- auto powypadkowe ( podłużnic nie sprawdzałem jeszcze )
-klima do sprawdzenia (gdzieś jest nieszczelna)
z początku skreśliłem automat ale im dłużej myślę tym bardziej się do niego przekonuję :)
Np. ma opcję power ,czyli redukcja o 2 biegi w dół jak się wciśnie gaz do oporu
ponadto ma kontrolę trakcji- nie zrywa przyczepności (manual tego nie posiadał ) Czy normalne ?
pozdrawiam
Jestem z Wawy i chętnie bym obejrzał jakiś w pełni sprawny egzemplarz aby mieć porównanie, ktoś reflektuję ?
Ostatnio zmieniony 21 gru 2012, o 10:56 przez germanek, łącznie zmieniany 3 razy.
- darecki1981
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Dziki zachód polski
- Auto: EVO 6 500 KM
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
Re: Forester S turbo 1999 kilka pytań
sprawdz jak zachowuje sie silnik po zimnej nocy, podczas startu kiedy uslyszysz niepokojace odglosy to znaczy ze luzy do regulacji, ja tak mialem i problem zniknal po regulacji luzow:) a mam automata. swoja droga dziwie sie ze nie chcesz w automacie, masz b.duze prawdopodobienstwo ze znajdziesz nie zajezdzony silnik 

-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 67 razy
- Polubione posty: 74 razy
- darecki1981
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Dziki zachód polski
- Auto: EVO 6 500 KM
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
Re: Forester S turbo 1999 kilka pytań
druga sprawa czy jest olejozerny?tez sobie to sprawdz, egzemplarz nie pobierajace oleju to bialy kruk w tych modelach, nie chwalac sie moj nie bierze ani grama
takze ostroznie podejdz do zakupu!

Re: Forester S turbo 1999 kilka pytań
dlaczego ? Przekonajcie mnie proszę :)Konto usunięte pisze: nie kupuj w automacie !
Sądzę ,że 3/4 to będzie jazda po mieście a reszta poza ,trasy ,zabawy w śniegu etc.
z początku szukałem imprezy gt ale ciężko o zadbany i zdrowy egzemplarz ,dlatego szukam forestera. Imprezami śmigają młodzi gniewni a forester to osoby starsze. One w 90 % nie są typami rajdowca a co za tym idzie mają rodziny i bezpieczeństwo stoi u nich na pierwszej pozycji .Poza tym forek ma "nieco" większy prześwit. Fajny jest ten panoramiczny szyberdach ,który także zawsze chciałem :)
Więc wiem jedno ma być to forester teraz pytanie co bardziej niezawodne manual czy automat ?
Podobno oba nie biorą oleju ( oba jeżdżą na Valvoline )darecki1981 pisze: druga sprawa czy jest olejozerny?
Da się to jakoś zweryfikować podczas oględzin czy pozostaję ufać sprzedającym i samemu się przekonać na własnej skórze ?
pozdr
Ostatnio zmieniony 21 gru 2012, o 10:21 przez germanek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 67 razy
- Polubione posty: 74 razy
Re: Forester S turbo 1999 kilka pytań
forek ok i to bardzo OK- ale nie w automacie
to nie jest auto z napędem 4X4-o tym znajdziesz pełno informacji na tym forum
i to czuć - podczas tankowania na stacji i czasami w czasie jazdy
ps:
mój forek 2.0 w automacie palił o 4-5 l więcej benzyny od GT którym teraz sie poruszam po miescie
ekonomicznie automat to bajka o ekonomiczności
to nie jest auto z napędem 4X4-o tym znajdziesz pełno informacji na tym forum
i to czuć - podczas tankowania na stacji i czasami w czasie jazdy
ps:
mój forek 2.0 w automacie palił o 4-5 l więcej benzyny od GT którym teraz sie poruszam po miescie
ekonomicznie automat to bajka o ekonomiczności
- darecki1981
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Dziki zachód polski
- Auto: EVO 6 500 KM
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
Re: Forester S turbo 1999 kilka pytań
No wlasnie, masz racje te auta sa dla ludzi z rodzinami itd., fakt ciezko jest sprawdzic na pierwszy rzut oka czy pobiera olej, mozesz jedynie popatrzec na kolektor wydechowy jakiego koloru jest spalina, wiadomo im ciemniejsza tym gorsza, ale zima ciezko jest. ja kupilem , ale od pierwszego wlasciciela z niemiec nasz znajomy rodziny naprawde zadbany potwierdzaja to w ASO mialem szczescie. ale jak slysze ze ktos pisze ze ile pali, to po co mu subaru?automat na trasie spala mi do 130 km/h 7,4 litra, wiec tragedi nie widze, natomiast w miescie przy szarpanej jezdzie do 13, takze oki!automat dla mnie to bajka, bylem przeciwny ale jak kupilem nie zamienilbym za wahlarza, wole trzymac za kolanko swoja zonegermanek pisze:dlaczego ? Przekonajcie mnie proszę :)Konto usunięte pisze: nie kupuj w automacie !
Sądzę ,że 3/4 to będzie jazda po mieście a reszta poza ,trasy ,zabawy w śniegu etc.
z początku szukałem imprezy gt ale ciężko o zadbany i zdrowy egzemplarz ,dlatego szukam forestera. Imprezami śmigają młodzi gniewni a forester to osoby starsze. One w 90 % nie są typami rajdowca a co za tym idzie mają rodziny i bezpieczeństwo stoi u nich na pierwszej pozycji .Poza tym forek ma "nieco" większy prześwit. Fajny jest ten panoramiczny szyberdach ,który także zawsze chciałem :)
Więc wiem jedno ma być to forester teraz pytanie co bardziej niezawodne manual czy automat ?
Podobno oba nie biorą oleju ( oba jeżdżą na Valvoline )darecki1981 pisze: druga sprawa czy jest olejozerny?
Da się to jakoś zweryfikować podczas oględzin czy pozostaję ufać sprzedającym i samemu się przekonać na własnej skórze ?
pozdr

ps. ale jak chce miec banana na ustach to i 25


- darecki1981
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Dziki zachód polski
- Auto: EVO 6 500 KM
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
Re: Forester S turbo 1999 kilka pytań
Konto usunięte pisze:forek ok i to bardzo OK- ale nie w automacie
to nie jest auto z napędem 4X4-o tym znajdziesz pełno informacji na tym forum
i to czuć - podczas tankowania na stacji i czasami w czasie jazdy
ps:
mój forek 2.0 w automacie palił o 4-5 l więcej benzyny od GT którym teraz sie poruszam po miescie
ekonomicznie automat to bajka o ekonomiczności
w automacie forek ma naped na 3 kola :-)czwarte kolo napedza kierownica

Re: Forester S turbo 1999 kilka pytań
Oho, zaraz się odezwą oburzeni właściciele automatów "4x4" z wielkich miastKonto usunięte pisze:w automacie
to nie jest auto z napędem 4X4


-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Forester S turbo 1999 kilka pytań
Nie do końca.Konto usunięte pisze:forek ok i to bardzo OK- ale nie w automacie
to nie jest auto z napędem 4X4
Były skrzynie automatyczne bez centralnego dyfra i wtedy zgadza się co piszesz, z napędem na 4 koła to nie ma wiele wspólnego, ale były też z dyfrem i tu sprawa wygląda inaczej.
Problem z automatem jest taki, że zamula ten samochód i ile koni by nie miał, to rusza się jak ciężarna maciora z nadwagą.
- darecki1981
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Dziki zachód polski
- Auto: EVO 6 500 KM
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
Re: Forester S turbo 1999 kilka pytań
Nie do końca.
Były skrzynie automatyczne bez centralnego dyfra i wtedy zgadza się co piszesz, z napędem na 4 koła to nie ma wiele wspólnego, ale były też z dyfrem i tu sprawa wygląda inaczej.
Problem z automatem jest taki, że zamula ten samochód i ile koni by nie miał, to rusza się jak ciężarna maciora z nadwagą.[/quot
To co piszesz to jakas paranoja, ale to moja sprawa
poszperaj w internecie a dowiesz sie ze automat jednak jest lepszy niz manual,poza tym jak mi malo mocy dociskam POWER i bomba
190 hp w kombi robi wrazenie spod swiatel, a jeszcze jedno nie wiiem jaki model ogladaliscie ale co do mojego to prawdziwe 4x4
i nie musisz mi czegos wmawiac
zreszta s-turbo pierwszej generacji wedlug facowcow uchodzi za najbardziej dynamiczny z foresterow 
Były skrzynie automatyczne bez centralnego dyfra i wtedy zgadza się co piszesz, z napędem na 4 koła to nie ma wiele wspólnego, ale były też z dyfrem i tu sprawa wygląda inaczej.
Problem z automatem jest taki, że zamula ten samochód i ile koni by nie miał, to rusza się jak ciężarna maciora z nadwagą.[/quot
To co piszesz to jakas paranoja, ale to moja sprawa





- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
- Polubił: 247 razy
- Polubione posty: 528 razy
Odp: Forester S turbo 1999 manual czy automat
Darecki, zacznij normalnie cytować i pisać 

"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
- darecki1981
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Dziki zachód polski
- Auto: EVO 6 500 KM
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
Re: Odp: Forester S turbo 1999 manual czy automat
Chloru pisze:Darecki, zacznij normalnie cytować i pisać
http://forum.interia.pl/co-lepsze-autom ... dId,377376
http://www.250kmh.pl/index.php/subaru-f ... w-terenie/
ten pierwszy to tylko opinie, nie chce mi sie teraz szukac ale jest mnostwo artykolow dzialu technicznego ktore mowia to co napisalem

- darecki1981
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Dziki zachód polski
- Auto: EVO 6 500 KM
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
Re: Forester S turbo 1999 manual czy automat
,,...Pytanie: czy warto. Z całą pewnością tak, jeśli tylko niestraszne są nam rosnące ceny paliw. Fakt faktem, Subaru Forester pierwszej generacji pali niemało, niemniej jednak daje w zamian więcej niż niejeden nowy samochód. Zadbany egzemplarz z całą pewnością posłuży jeszcze wiele lat, dając tym samym ogromną frajdę jego właścicielowi. Kwestia kolejna: Forester I, II czy może III? Abstrahując od ceny, to właśnie pierwsza generacja zdołała zachować najbardziej wyrazisty charakter. Kolejne zgubiły jakby nieco ze swojej zadziorności, dopasowując się tym samym do współczesnych standardów. I tu kolejny zdecydowany plus dla pierwszej generacji.''
- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
- Polubił: 247 razy
- Polubione posty: 528 razy
Re: Forester S turbo 1999 manual czy automat
Same poczytne, rzeczowe i uznane internetowe periodyki i fora 

"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
- darecki1981
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Dziki zachód polski
- Auto: EVO 6 500 KM
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
Re: Forester S turbo 1999 manual czy automat
no wiesz opinie o czyms swiadcza, i ja sie pod tym podpisuje w 100% to dla tych ktorzy maja watpliwosci co wybrac 

- darecki1981
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Dziki zachód polski
- Auto: EVO 6 500 KM
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
- Polubił: 247 razy
- Polubione posty: 528 razy
Re: Forester S turbo 1999 manual czy automat
darecki1981, cytrynowe. 

"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
- darecki1981
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Dziki zachód polski
- Auto: EVO 6 500 KM
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Forester S turbo 1999 kilka pytań
Jak Twoja wiedza tylko ze szperania po necie się bierze, to to wiele tłumaczydarecki1981 pisze: poszperaj w internecie a dowiesz sie

- darecki1981
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Dziki zachód polski
- Auto: EVO 6 500 KM
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
Re: Forester S turbo 1999 kilka pytań
rozumiem ze jestes typem dotkinij albo puknij mlotkiem a zobaczysz co sie staniejarmaj pisze:Jak Twoja wiedza tylko ze szperania po necie się bierze, to to wiele tłumaczydarecki1981 pisze: poszperaj w internecie a dowiesz sie



-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Forester S turbo 1999 manual czy automat
Jestem zwolennikiem wielu rzeczy, ale na pewno nie wiedzy czerpanej z Interii 

- darecki1981
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Dziki zachód polski
- Auto: EVO 6 500 KM
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
Re: Forester S turbo 1999 manual czy automat
Chyba coś pomieszałeś. Kontrola trakcji w Foresterze pojawiła się o ile dobrze pamiętam w MY06.germanek pisze: ponadto ma kontrolę trakcji- nie zrywa przyczepności (manual tego nie posiadał ) Czy normalne ?
Mam w rodzinie Forka S-turbo AT i mimo, że bardzo lubię to auto, to ma duży minus w postaci niewspółmiernie dużego spalania w stosunku do osiągów. Ja bym szukał MT. Co do plusów to na pewno trwałość skrzyni - 4EAT uchodzą za pancerne. "Nasz" Forek ma już przejechane 280kkm i póki co (odpukać) nie ma problemów z silnikiem. Może wynika to z połączenia z automatem.
Zwróciłbym uwagę na tę "kosmetykę" - może się wydawać, że tylko błotniki są lekko przygnite, a tak na prawdę ruda mogła już zająć kielichy tylnego zawieszenia (tak było w moim "rodzinnym" Forku MY01).germanek pisze: Pojazd wymaga w dużej mierze kosmetyki , nalot rdzy na błotnikach
Wszystko OK, tylko szkoda że autor nie porównał różnic między napędami w wersji MT i AT - a te są jednak spore (na niekorzyść AT).darecki1981 pisze: http://www.250kmh.pl/index.php/subaru-f ... w-terenie/
No właśnie Chloru - jak śmiesz zabierać głos w dyskusji na forum Subaru, równocześnie nie posiadając Subaru. Miej trochę wstydudarecki1981 pisze: Chloru a ty jakie masz subaru, pytam z ciekawosci

-
Boombastic
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Forester 2,5 XT MY2008 z 2007 r. już sprzedany
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Forester S turbo 1999 manual czy automat
darecki1981 pisze: To co piszesz to jakas paranoja, ale to moja sprawa poszperaj w internecie a dowiesz sie ze automat jednak jest lepszy niz manual,poza tym jak mi malo mocy dociskam POWER i bomba 190 hp w kombi robi wrazenie spod swiatel, a jeszcze jedno nie wiiem jaki model ogladaliscie ale co do mojego to prawdziwe 4x4 i nie musisz mi czegos wmawiac zreszta s-turbo pierwszej generacji wedlug facowcow uchodzi za najbardziej dynamiczny z foresterow
Ty sobie możesz szperać w internecie, a ja przejeździłem czterobiegowym mieszaczem olejowym planetarnym 100 000 km i nie uwierzę w bajki pt. automat lepszy niz manual. Ta konstrukcja to same ograniczenia, jeden bieg mniej przez co pozostałe są dłuzsze więc spada dynamika jazdy. Dodatkowo masz ciągłe straty na przekładni hydrokinetycznej. Manual zawsze będzie bić na głowę automata planetarnego. Co innego wspólczesne konstrukcje typu DSG czy być może CVT. Same dane pokazują że róznica w przyspieszeniu do setki to 1 sekunda.
A co to za fachowcy co twierdzą że s-turbo jest najdynamiczniejsze z Foresterów? Najszybszym Forkiem jest 2,5 turbo 230 KM.