Pytanie odnośnie grzania sie silnika

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
Ciara
4 gwiazdki
Auto: Impreza GL 2.0
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Pytanie odnośnie grzania sie silnika

Post 24 gru 2012, o 18:12

Witam. Jakis czas temu bylem z chlopakami na malej pojezdzawce gdzie po raz pierwszy odkad mam to auto (3 lata) wskazowka temperatury wystrzelila w gore po kilku przejazdach gora-dol (nie bylo efektu pary spod maski ani niczego takiego). Myslalem ze to jednorazowy przypadek bo jednak troche sie wdrapywalem pod te gorki na 2 biegu i stad ten skok temperatury. Wracajac zajechalem na stacje benzynowa gdzie okazalo sie ze zbiorniczek na plyn jest pusty. Po uzupelnieniu plynu i przejechaniu kilkunastu km okazalo sie ze temperatura skacze i to w dosc dziwny sposob. Jadac bardzo spokojnie 90 km/h na 5 biegu wskazowka stoi prawie pod samym czubkiem skali, na granicy gotowania sie, jadac 90 km/h na 3 biegu z dosc wysokimi obrotami wskazowka bardzo szybko opada na srodek skali i wszystko jest w porzadku co jest dla mnie szokiem bo piłujac go myslalem ze bedzie sie gotowal ( :o ), jak sobie pyrka na wolnych obrotach na luzie rowniez jest wszystko w porzadku. Podsumowujac: grzeje sie tylko przy obciazeniu jadac pod gorke na niskich obrotach lub jak kogos holuje co ostatnio czesto sie zdarza. Idac za rada madrzejszych zostal sprawdzony i wymieniony termostat wraz z plynem chlodniczym i dolny wąż od chlodnicy bo lekko przepuszczal plyn co pewnie dalo efekt znikniecia plynu a pare dni wczesniej go sprawdzalem. Niestety nic to nie dalo i jest tak jak bylo. Co moze byc przyczyna przyczyna tego dziwnego zjawiska, moze ktos tak mial ?. Dodam ze odpalajac rano auto silnik normalnie uzyskuje temperature ale duzo pozniej z nawiewow zaczyna leciec cieple powietrze, moze to kogos nakieruje. Sprawdzalem z rana korek oleju i jest normalny, plynu tez teraz nie ubywa po wymianie weza od chlodnicy ;-( . Pomozcie :-/



Chloru
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DC
Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
Polubił: 245 razy
Polubione posty: 527 razy

Odp: Pytanie odnośnie grzania sie silnika

Post 24 gru 2012, o 18:50

Zrób test na obecność CO2 w płynie chłodzącym.
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae

Ciara
4 gwiazdki
Auto: Impreza GL 2.0
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: Pytanie odnośnie grzania sie silnika

Post 24 gru 2012, o 23:03

I ten test odpowie mi na wszystko ?

Chloru
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DC
Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
Polubił: 245 razy
Polubione posty: 527 razy

Re: Pytanie odnośnie grzania sie silnika

Post 24 gru 2012, o 23:23

Ciara, ten test odpowie Ci na pytanie czy nie zabiłeś uszczelki pod głowicą. Jak dla mnie masz dwie opcje:

1. Zabiłeś UPG - będzie trochę roboty i może trochę kosztować.
2. Zabiłes pompę wody. Stąd lepsze chlodzenie przy wyższych obrotach. Jak najszybciej naprawić i dać na tacę bo to zdecydowanie lepsza dla Ciebie opcja.
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae

Ciara
4 gwiazdki
Auto: Impreza GL 2.0
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: Pytanie odnośnie grzania sie silnika

Post 25 gru 2012, o 21:16

A czy ma ktos moze pojecie kto w kotlinie kłodzkiej robi taki test i za ile ? ;/. Bo tak dzwonie i sie pytam znajomych w roznych warsztatach i tak jakos nikt nie robi takich rzeczy :? . Uroki mieszkania na wsi :-/ . Tak patrzalem na allegro to zestaw do takiego testu kosztuje 300-400 zl wiec chyba niewiele sie placi za taki test ...

cyqan
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: z Internetu
Auto: była Impreza, jest Evo, jest ok
Polubił: 0
Polubione posty: 4 razy

Re: Pytanie odnośnie grzania sie silnika

Post 26 gru 2012, o 00:10

W GL'ku bym tak nie panikował z uszczelką pod głowicą i nie lamentował jeśli chodzi o koszty :giggle:

Na zimnym motorze odkręć zbiorniczek płynu chłodzącego, odpal furę i zaglądnij, czy się nie pieni lub nie widzisz bąbelków.
Jeśli wszystko ok - na odpalonym motorze odkręć korek oleju, przyłóż rękę i obserwuj, czy nie dmucha.
Jeśli nie: zobacz, czy chłodnica nie zardzewiała, nie sączy się miejscami płyn, nie była klejona/spawana.
Na koniec odpowiedz sobie na pytanie, czy przy wymianie rozrządu zmieniłeś pompę wody, która również może powodować skoki temperatury.

Pozdr

aktor
0 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Pytanie odnośnie grzania sie silnika

Post 10 wrz 2013, o 02:28

Witajcie
Jestem tu nowy i piszę z USA. Mam problem z SUBARU LEGACY 1998 r. pierwsza generacja silnik 2.5 boxer. Ubywa mi płynu chłodzącego i temperatura skacze. Nie zauważyłem żadnych wycieków. Nie mam białego dymu z rury wydechowej nie mam białej mazi na korku od chłodnicy. Zapalił mi się Check engine i ubywa płynu. Jak jadę w korkach i są gorąco to zbiorniczek wyrównawczy mi się otwiera i wywala płyn. W zasadzie to już nie mam płynu tylko dolewam wodę i tak na H 2 O jeżdżę. Czy to uszczelka pod głowica czy może korek od chłodnicy. Dodam że znajomy wywalił mi termostat i w ten sposób mam cały czas duży obieg. Ale to nie pomogło silnik się grzeje i wyrzuca mi wodę. POMÓŻCIE DORADŹCIE CO ROBIĆ !!!

Kubik1
5 gwiazdek
Auto: impreza 2,0
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Pytanie odnośnie grzania sie silnika

Post 10 wrz 2013, o 06:52

aktor pisze:Witajcie
Jestem tu nowy i piszę z USA. Mam problem z SUBARU LEGACY 1998 r. pierwsza generacja silnik 2.5 boxer. Ubywa mi płynu chłodzącego i temperatura skacze. Nie zauważyłem żadnych wycieków. Nie mam białego dymu z rury wydechowej nie mam białej mazi na korku od chłodnicy. Zapalił mi się Check engine i ubywa płynu. Jak jadę w korkach i są gorąco to zbiorniczek wyrównawczy mi się otwiera i wywala płyn. W zasadzie to już nie mam płynu tylko dolewam wodę i tak na H 2 O jeżdżę. Czy to uszczelka pod głowica czy może korek od chłodnicy. Dodam że znajomy wywalił mi termostat i w ten sposób mam cały czas duży obieg. Ale to nie pomogło silnik się grzeje i wyrzuca mi wodę. POMÓŻCIE DORADŹCIE CO ROBIĆ !!!
Ja nie mam wątpliwości że masz uszczelkę do wymiany

aktor
0 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Pytanie odnośnie grzania sie silnika

Post 10 wrz 2013, o 22:16

Czyli przedmuchy do układu chłodzenie - TAK ?
Ja muszę jeździć teraz do pracy i nie mam jak teraz takiej dużej roboty robić.

Czy jakiś uszczelniacz tak na szybko to pomoże czy raczej nie?? W USA tych specyfików sporo.
Dziękuje za odp

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: Pytanie odnośnie grzania sie silnika

Post 10 wrz 2013, o 22:23

Uszczelka pod głowicą to nie jest częsta sprawa w wolnym ssaku, ale jeżeli to ona, to jedyne co możesz zrobić, to naprawić.

Sama wymiana uszczelki to nie jest jakaś wielka sprawa.

Jeżdżąc z tym możesz doprowadzić do tego, że poza uszczelką trzeba będzie wymienić short block.
Ostatnio zmieniony 11 wrz 2013, o 07:27 przez jarmaj, łącznie zmieniany 1 raz.

aktor
0 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Pytanie odnośnie grzania sie silnika

Post 10 wrz 2013, o 23:42

To jest benzyniak 2.5 pojemności.

Majkiel1981
0 gwiazdek
Lokalizacja: Brwinów
Auto: Legacy Outback US-space
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Pytanie odnośnie grzania sie silnika

Post 16 lis 2013, o 18:58

Witam, spotkała mnie dziś dziwna niespodzianka i postanowiłem napisać o niej kilka słów, a nóż komuś się to przyda. Wracając z Radomia do Warszawy przed skrzyżowaniem na obwodnicy Tarczyna zauważyłem że auto bez powiadomienia mnie trzykrotnym sygnałem dźwiękowym przeszło z gazu na benzynę( sekwencja stag 4), po chwili temperatura silnika wzrosła na max. Zatrzymałem swój pojazd natychmiast. Po otworzeniu maski mój wyraz twarzy musiał wyglądać dziwnie gdy ze zbiorniczka wyrównawczego tryskał płyn chłodzący. Myśl pierwsza-uszczelka. No tak, auto kupione tydzień temu więc tym bardziej powątpiewałem w szczerość sprzedającego i w moje gruntowne oględziny. Po chwili jednak gdy emocje opadły i silnik przestygł z zimną głową schyliłem się i dotknąłem węża wychodzącego z silnika przy termostacie i.... Na szczęście zimny :) Z zadowoleniem stwierdziłem że to tylko termostat. Nie myliłem się. To już moje 14-te auto, z czego 12-te japońskie i nigdy coś takiego mi się nie zdarzyło. Piszę to więc po to, aby ktoś szukając rozwiązania problemu mógł znaleźć w mojej opowieści pomoc. Pozdrawiam. P.S. Auto przełączyło się na benzynę ponieważ nie sczytało odpowiedniej temperatury by móc się przełączyć na LPG. Pozdras.

ODPOWIEDZ