Strona 1 z 1
Swap napędu STI do GT
: 24 gru 2012, o 23:54
autor: wolek1993
Po wielu problemach z moim GT'kiem i również marzeniach o prowadzeniu rodem z STI ale przy wyglądzie cudownego GT naszedł mnie pomysł:
Co myślicie o włożeniu w budę GT z 97 roku silnika 2,0 od STI newage oraz wymianie całego napędu (skrzynia, most, półosie) Jak samochód się po czymś takim zachowuje? Jakie będą koszta czegoś takiego? Jak trudno jest zrobić takiego Swapa? Czytałem że silnik to nie problem, że wszystko ładnie pasuje poza kabelkami i tu kolejne pytanie czy przekładka całego komputera to masakra całkowita? Czy jest sens zrobić coś takiego? Skrzynia czytałem, że też pasuje. Największy problem z półosiami z tyłu, prawda? Czy kupno jakiegoś rozwalonego STI do przeszczepu byłoby dobrym pomysłem?
P.S Wiem, że to ogromne przedsięwzięcie a pomysł bardzo luźno zarzucony dlatego proszę o wyrozumiałość. Nie chciałbym być od razu zjechany za głupi pomysł

Re: Swap napędu STI do GT
: 25 gru 2012, o 13:00
autor: Konto usunięte
wolek1993, musisz być bogatym człowiekiem lub sam chcesz to robić
kosztów nie znam ale patrząc na to - ile to kosztuje (samo utrzymanie) taki przeszczep to musi być 2 razy cena samochodu jak nic
+ znalezienie silnika i rozbitego odpowiednio sti
ps:
rok pracy czy w 30 dni da radę to zmontować ?

Re: Swap napędu STI do GT
: 25 gru 2012, o 13:01
autor: dzixd
Od razu zaznaczam, że nie robiłem nic takiego, troszkę tylko na ten temat czytałem.
Jakie będą koszta czegoś takiego? Jak trudno jest zrobić takiego Swapa?
Pewnie da się to zrobić, ale nie wiem czy całej wiązki nie trzeba przekładać czy cuś
Taniej pewnie byłoby kupić niż przekładać, ale ty chcesz mieć w budzie gc
Poszperaj po forum może znajdziesz coś więcej na ten temat.
P.S Wiem, że to ogromne przedsięwzięcie a pomysł bardzo luźno zarzucony dlatego proszę o wyrozumiałość. Nie chciałbym być od razu zjechany za głupi pomysł
Ale pomysł fajowy

, jakbym miał miejsce, pieniądze i odpowiednią wiedzę, to bym się na coś takiego skusił
Weź pod uwagę to, że potem będzie takiego składaka trudniej sprzedać na normalnym rynku
Życzę powodzenia jeżeli dojdzie do realizacji projektu

Re: Swap napędu STI do GT
: 25 gru 2012, o 13:25
autor: Ayo
koszta beda spore,
ale jak na bogato jedziemy to wrzuc skrzynie 6MT z DCCD, kilka warsztatow na pewno zrobic takiego swapa profi
w rezultacie bedziesz mial bezawaryjny fajny naped w najfajniejszej budzie ;)
czymiem kciuki !
Re: Swap napędu STI do GT
: 25 gru 2012, o 14:57
autor: barton
felix z forum sip, ćwiczył taki swap, może znajdziesz w tym temacie jakieś podpowiedzi/inspiracje:
http://www.forum.subaru.pl/index.php?/t ... %20%20swap
Re: Swap napędu STI do GT
: 25 gru 2012, o 21:03
autor: wolek1993
Barthol, Link mi nie bangla :( a na SIP już czytałem o tym trochę i jest wrażenie że nie jest to aż takie złe.
Co do budżetu, nie jest ogromny dlatego chciałbym spróbować to zrobić samemu, przydałoby się znaleźć okazje xD z rozbitym STI najlepiej z DCCD, ale to nie takie proste
Warsztat który to zrobi skasuje przeogromną sumkę. Zastanawiam się czy okolice 30-35tys. to jest budżet który wchodzi w rachubę, czasu oczywiście potrzeba tyle że szkoda gadać... Ale wakacyjna przerwa czyli od czerwca do października to piękny czas żeby spędzić go w garażu
dzixd, Co do wiązki to myślałem żeby całą przełożyć, nowe kompy już pozwalają na dużo więcej i nie trzeba było by go ustawiać co może być problemem przy kompie z 97 roku.
Co do ceny to sądzę że dobry STI który by chodził idealnie też potrzebowałby dużej sumki. A tak to sam bym wiedział dokładnie co siedzi w autku :D
dzixd pisze:
jakbym miał miejsce, pieniądze i odpowiednią wiedzę,
Miejsce jest jedyną rzeczą której mi nie zabraknie xD (akurat szukam podnośnika dwukolumnowego). pieniądze...

Tu pojawia się problem, w planach jest sprzedaż srebrnego GT kombi którego posiadam, chwilowo niesprawny ale podłubie niedługo to powinien śmigać. Do tego sprzedaż skrzyni i silnika z GT to kolejny nieduży lecz jednak zastrzyk gotówki. Wiedza i tu największy problem> Niestety jak narazie nie mam doświadczenia zbyt dużego. Dopiero raz rozbierałem silnik subaru na części. Ale udało się

wyciągnięty, rozebrany, usterki usunięte i schowany do budy. Trochę pośmigał...

Większość mojego doświadczenia było z motocyklami, mam za sobą kilka motocyklowych silników rozebranych i złożonych niestety auto to inna bajka.
Edit: Jeszcze jeden problem. Mam wsadzone teraz koła 17 plus opony Potenza 225/45. Tu pytanie czy takie laczki wystarczają do silnika i skrzyni STI czy przydałoby się pokombinować i wsadzić coś szerszego (to by wymusiło przeróbkę błotników)
Re: Swap napędu STI do GT
: 25 gru 2012, o 22:11
autor: dzixd
wolek1993 pisze:
Miejsce jest jedyną rzeczą której mi nie zabraknie xD (akurat szukam podnośnika dwukolumnowego)
Łeeeeeeee jak miejsce jest to reszta jakoś się znajdzie

Re: Swap napędu STI do GT
: 25 gru 2012, o 23:27
autor: barton
wolek1993 pisze:
Barthol, Link mi nie bangla :( a na SIP już czytałem o tym trochę i jest wrażenie że nie jest to aż takie złe.
jeśli jesteś użytkownikiem forum SIP to w dziale "jadę nielegala" (trzeba wpisać TAK, by uzyskać dostęp) to poszukaj tematu: "Opowieść o tym jak mocno chiałem mieć Subaru" by Felix o jego projekcie z 2008, czyli swapie do budy GT'ka, napędów (bug eye sti z Anglii) i środka z sti
Re: Swap napędu STI do GT
: 26 gru 2012, o 00:00
autor: cyqan
wolek1993 pisze:
Co myślicie o włożeniu w budę GT z 97 roku silnika 2,0 od STI newage oraz wymianie całego napędu (skrzynia, most, półosie) Jak samochód się po czymś takim zachowuje?
Wyjdzie w okolicach ceny zakupu bezwypadkowego STi New Age, więc temat dosyć kontrowersyjny nie mający nic wspólnego z rozsądkiem.
Środek pasuje, więc możesz mieć budę GC, a całą resztę z New Age.
Projekt wg. mnie nie zakończysz bez "wad" jak np. wyżej "stojące" zawieszenia z New Age, wysokie fotele, pogarszające pozycję za kierownicą, duże prawdopodobieństwo problemów z ubezpieczalnią i odzyskaniem wkładu w razie kolizji itp. drobnostki.
O wiele rozsądniejszą opcją jest zakup i przeszczep gratów ze STi RHD, a nawet z WRX'a GC8, który również napędza motor EJ207 oraz fajna i mocna skrzynia TY754 z długim piątym biegiem. Koszt 3-krotnie niższy i sporo gratów Ci zostanie na zapas lub do sprzedania.
Re: Swap napędu STI do GT
: 26 gru 2012, o 00:21
autor: barton
warto też temat SWAP'a przemyśleć w kontekście późniejszej odsprzedaży w razie czego (bo zabawka się znudziła, albo pieniądze są potrzebne). To nawet nie chodzi o kasiorę, tylko o czas, który może być potrzebny na bujanie się z tematem (bo auto będzie wymagało specyficznego nabywcy)
Po drugie bazując na używanych częściach przy swapie, może być jakaś niespodzianka i np. ekstra remont silnika na własny koszt, więc może warto zastanowić się nad naprawą tego co masz i cieszyć się jazdą (choć nie będzie to sti)
Re: Swap napędu STI do GT
: 26 gru 2012, o 01:14
autor: wolek1993
Właśnie dyskutujemy z tatą ponieważ auto jest jego jakby nie spojrzeć

Co prawda on to nim jeździł bardzo dawno ostatnio, no ale czekał aż będzie dopieszczone. Niestety się nie udało dopieścić. Z resztą niedługo napiszę jego smutną historię w odpowiednim dziale. Dyskusja na razie rozważa za i przeciw takiego swapa, Eryś (mój tata) jest raczej przeciwko, wolałby kupić STI z 2003-05. Ja jestem tak po środku. Z jednej strony świetna sprawa taki GT/STI z drugiej to jednak jest trochę jak bomba zegarowa. Prędzej czy później coś padnie w tym aucie

Ale mieć takie cudeńko...

Na razie trzeba doprowadzić srebrną wannę do dobrego stanu i ją sprzedać. Może ktoś się skusi z forum nawet. Niestety to auto które wymaga dopieszczenia a cena jaka nas interesuje to 12-13tyś około

Jak już będzie ta gotóweczka to wtedy pomyślimy. Do sprzedania też mam 2 skrzynie z GT. Obydwie sprawne. Jedna z uszkodzonego anglika, druga kupiona okazyjnie "na zapas". Mam też sporo części do kombi właśnie z tejże zielonej angielki

Jakby ktoś był zainteresowany proszę pisać PW lub mail:
[email protected]
Gdy już będzie budżet na poziomie odpowiednim wtedy przyjdzie decyzja. Teraz pozostaje dalej czytać i zdobywać wiedzę o takich projektach

Re: Swap napędu STI do GT
: 26 gru 2012, o 21:16
autor: Jacky X
@wolek
Właśnie to robię.
1) Koszty to tak jak Ci napisali.Kosztuje więcej niż NewAge bo wiele części kupujesz osobno a to kosztuje, dostęp części b.ograniczony. Można kupić całego angola za pk. 30tys i liczyć,że coś uda się odsprzedać potem.
2) Technicznie to samochód wybebeszasz do gołej blachy i przekładasz całą wiązkę. Nie wiem jak to się potem ma do starego panelu,nawiewów itp. szyby elektryczne pracują, licznik i oczywiście komp jest z STi.
3) Samochód jest zajefajny.Mocny,szybki,łatwy w prowadzeniu.
4) Ilość rzeczy do rozwiązania wyklucza zrobienie tego samodzielnie, chociażby remap jest niezbędny. Potrzeba hybrydowych półosi lub przełożenia zwrotnic STI i jazda na 17".
5) Kilka takich samochodów było : Felix,Waszka,Kudłaty,Nita,Carlos,X69 ?
Reasumując :czasochłonna,kosztowna aczkolwiek efektowna fanaberia. Przy odsprzedaży poważna strata i długo szuka się kupca.
Re: Swap napędu STI do GT
: 26 gru 2012, o 21:26
autor: wolek1993
Piękna konkretna odpowiedź, właśnie miałem nadzieje, że Ty tu się udzielisz. Dlatego jestem bardzo niepewny czy się tego podejmę. Też chciałbym pojeździć a nie siedzieć najbliższy rok w garażu nie szalejąc w ogóle. To jest świetny pomysł jako drugi Subarak :D Może w przyszłości by się udało coś takiego stworzyć. Najlepiej z budą Type R'a poszerzonego jak 22B. Ale jeszcze zobaczymy. Na razie zbieram fundusze.
Re: Swap napędu STI do GT
: 26 gru 2012, o 21:40
autor: darecki1981
Ja z kolei szukam fajnego gt, 1999, ewentualnie wrx do 2004 roku, wszystko jest kwestia ceny.Moze macie kogos do polecenia?
Re: Swap napędu STI do GT
: 27 gru 2012, o 22:26
autor: hemi112
czyli projekt fajny,ale nie ma nic wspólnego z logiką,czy oszczędnością.Bez obrazy oczywiście:)
w łuj kosztów,zabawy,biegania itp.
Inna kewstia-tak jak tu pisali: jak dla siebie to ok,ale jak się będzie szukać kupca to ciężko może być,chyba,że na forum jednym czy drugim,bo auto będzie znane i będą wiedzieć co włożone i jak hula.
Re: Swap napędu STI do GT
: 25 sty 2014, o 18:57
autor: darecki1981
no właśnie jaki finał bo sam chciałbym takie coś wsadzić do swojego,jaki budżet 5 koła skrzynia i jakieś 100 podłączenie suma 6 tyś a frajda....mmmmmmm, ale warsztat sam teraz szpera jak to zrobić, każda pomoc na wagę złota

Re: Swap napędu STI do GT
: 25 sty 2014, o 22:36
autor: bujak27
No to się chyba zejdzie żeby taki zestaw 6mt w tej cenie wygrzebać
Re: Swap napędu STI do GT
: 25 sty 2014, o 22:44
autor: darecki1981
bujak27 pisze:No to się chyba zejdzie żeby taki zestaw 6mt w tej cenie wygrzebać
nie ma szans !
Re: Swap napędu STI do GT
: 26 sty 2014, o 19:35
autor: siewcu
bujak27 pisze:No to się chyba zejdzie żeby taki zestaw 6mt w tej cenie wygrzebać
6MT za 5k? Pokaż gdzie, sprawna oczywiście - chętni szybko się znajdą
Re: Swap napędu STI do GT
: 26 sty 2014, o 20:49
autor: bujak27
siewcu, czy ja napisałem że mam taki zestaw albo wiem kto ma w tej cenie?
Re: Swap napędu STI do GT
: 26 sty 2014, o 22:23
autor: darecki1981
bujak27
proszę Ciebie nie klep bzdur i zorientuj się na rynku

Re: Swap napędu STI do GT
: 26 sty 2014, o 22:24
autor: TERZO
Czytanie ze zrozumieniem się kłania Panowie

Re: Swap napędu STI do GT
: 5 lut 2014, o 19:58
autor: CZEX
siewcu pisze:bujak27 pisze:No to się chyba zejdzie żeby taki zestaw 6mt w tej cenie wygrzebać
6MT za 5k? Pokaż gdzie, sprawna oczywiście - chętni szybko się znajdą
dopiero sprzedałem 6MT z Legacy za 4500 + 1000zł dołożenie czujnika prędkości, więc jest to możliwe żeby zmieścić się w budżecie i cieszyć się niezawodną skrzynią (tyle, że bez przedniej szpery...)
Re: Swap napędu STI do GT
: 9 lut 2014, o 04:15
autor: Gix
CZEX - "1000zł dołożenie czujnika prędkości" na czym zabieg polega?
wlasnie pakuje ty856ug1ma do gc8 i skrzynia nie posiada czujnika
ale raczej założę abs na 1 kolo i puszcze przez ecu na zegary