Strona 1 z 2

4eat.. pytań kilka

: 4 sty 2013, o 20:03
autor: Piskoor
Cóż..staram się przedstawić z manuala na automat i mam kilka pytań z tym związanych...
Po pierwsze..czy to prawda ze skrzynie 4 east mają program który uczy się w zależności od stylu jazdy ? Jeśli tak to jako nowy użytkownik powinienem zresetować to czego nauczył się do tej pory.... Ale jak. ?

2 jak zmieniam ustawienie z D na s aby sprawdzić bieg często okazuje się ze jest wrzucony 4 bieg a ja jadę po uliczce osiedlowej 30km/h... to normalne ?

3 czy jazda w trybie sekwencji niesie ze sobą jakieś istotne zmiany ? Osobiście wolałbym wyprzedzając zredukować manualnie do 3ki i wcisnąć gaz.. kick down w pozycji D na jednak większego laga..

4 w korku.. noga na hamulec czy zrzucać na N ?

5. Można w trakcie jazdy zmieniać z D na S ?..tzn można to zrobić ale czy jest to poprawne

6. Przy zmianie z D na R lub na N.. poddał hamulca do oporu ? Czy wystarczy lekko

7 w pozycji R redakcja na gaz jest dosyć gwałtowna.. tzn po opuszczeniu hamulca auto ledwo się toczy a wciśnięcie gazu powoduje że auto reaguje tak nerwowo..

Uff trochę tego jest ale pierwsze koty za płoty..
No i notorycznie teraz w jak zmieniam samochód to w foresterze wciskam dojeżdżając do skrzyżowania sam hamulec zapominając o sprzęgle :-)

Aha..skrzynia 4eat.. w obk 2007 2.5 eur

Re: 4eat.. pytań kilka

: 4 sty 2013, o 20:31
autor: FUX
Piskoor pisze:Cóż..staram się przedstawić z manuala na automat i mam kilka pytań z tym związanych...
Po pierwsze..czy to prawda ze skrzynie 4 east mają program który uczy się w zależności od stylu jazdy ? Jeśli tak to jako nowy użytkownik powinienem zresetować to czego nauczył się do tej pory.... Ale jak. ?

2 jak zmieniam ustawienie z D na s aby sprawdzić bieg często okazuje się ze jest wrzucony 4 bieg a ja jadę po uliczce osiedlowej 30km/h... to normalne ?

3 czy jazda w trybie sekwencji niesie ze sobą jakieś istotne zmiany ? Osobiście wolałbym wyprzedzając zredukować manualnie do 3ki i wcisnąć gaz.. kick down w pozycji D na jednak większego laga..

4 w korku.. noga na hamulec czy zrzucać na N ?

5. Można w trakcie jazdy zmieniać z D na S ?..tzn można to zrobić ale czy jest to poprawne

6. Przy zmianie z D na R lub na N.. poddał hamulca do oporu ? Czy wystarczy lekko

7 w pozycji R redakcja na gaz jest dosyć gwałtowna.. tzn po opuszczeniu hamulca auto ledwo się toczy a wciśnięcie gazu powoduje że auto reaguje tak nerwowo..

Uff trochę tego jest ale pierwsze koty za płoty..
No i notorycznie teraz w jak zmieniam samochód to w foresterze wciskam dojeżdżając do skrzyżowania sam hamulec zapominając o sprzęgle :-)

Aha..skrzynia 4eat.. w obk 2007 2.5 eur
Ci odpowiem z kalibru większego i „normalnej" skrzyni ZF....
1. Moja ma; nie wiem, jak Twoja.
2. Aż takiej różnicy nie ma; nie sprawdzałem, ale to mało realne.
3. Używam K/D; działa rewelacyjnie.
4. Ja włączam elektryczny ręczny, aby nie wq... światłami tych z tyłu.
5. U mnie bez znaczenia; najczęściej redukcja o jeden stopień-.
6. U mnie elektryczne blokady i wystarczy delikatny naciska na hamulec.
7. Działa delikatnie.

Re: 4eat.. pytań kilka

: 4 sty 2013, o 20:33
autor: jarmaj
FUX pisze:Ci odpowiem z kalibru większego i „normalnej" skrzyni ZF....
Na czym polega normalność i co za tym idzie nienormalność skrzyń?

Re: 4eat.. pytań kilka

: 4 sty 2013, o 20:34
autor: leon
jarmaj pisze:
FUX pisze:Ci odpowiem z kalibru większego i „normalnej" skrzyni ZF....
Na czym polega normalność i nienormalność tych skrzyń?
Wiadomo, że niemiecka jest normalniejsza od nieniemieckiej. :wall:

Re: 4eat.. pytań kilka

: 4 sty 2013, o 20:55
autor: Chloru
jarmaj, normalne skrzynie robią tak :-p :mrgreen:

Re: 4eat.. pytań kilka

: 4 sty 2013, o 21:01
autor: Konto usunięte
Piskoor pisze: Po pierwsze..czy to prawda ze skrzynie 4 east mają program który uczy się w zależności od stylu jazdy ? Jeśli tak to jako nowy użytkownik powinienem zresetować to czego nauczył się do tej pory.... Ale jak. ?

Sam się uczy. Niczego nie resetujesz, jedziesz parę kilometrów, skrzynia analizuje styl i się dostraja.
Piskoor pisze: 2 jak zmieniam ustawienie z D na s aby sprawdzić bieg często okazuje się ze jest wrzucony 4 bieg a ja jadę po uliczce osiedlowej 30km/h... to normalne ?

Jeśli jechałeś na D i automat wrzucił czwórkę, to po przestawieniu na sekwencję nie redukuje tylko jedzie na tym, co było.
Piskoor pisze: 3 czy jazda w trybie sekwencji niesie ze sobą jakieś istotne zmiany ? Osobiście wolałbym wyprzedzając zredukować manualnie do 3ki i wcisnąć gaz.. kick down w pozycji D na jednak większego laga..

Nie ma istotniejszych zmian. Co do laga się nie wypowiem, ale może spróbuj trybu power.
Piskoor pisze: 4 w korku.. noga na hamulec czy zrzucać na N ?

Noga na hamulec. Zrzut na N i powrót na D powoduje skoki ciśnienia w skrzyni (ciśnienie hydrauliki jest 50 razy większe w trybie D niż N), co w efekcie może rozwalić skrzynię.
Piskoor pisze: 5. Można w trakcie jazdy zmieniać z D na S ?..tzn można to zrobić ale czy jest to poprawne

Można, trzeba tylko przestrzegać maksymalnych prędkości dla poszczególnych biegów w trybie sekwencyjnym (czyli np. nie zrzucać na 1 kiedy jedziesz 100 km/h).
Piskoor pisze: 6. Przy zmianie z D na R lub na N.. poddał hamulca do oporu ? Czy wystarczy lekko

Im mocniej tym lepiej, chodzi o to, żeby wyeliminować naprężenia w układzie napędowym. Z D na N o ile wiem nie trzeba naciskać na hamulec? Tylko przy R i P.
Piskoor pisze: 7 w pozycji R redakcja na gaz jest dosyć gwałtowna.. tzn po opuszczeniu hamulca auto ledwo się toczy a wciśnięcie gazu powoduje że auto reaguje tak nerwowo..

Może kwestia wyczucia? U mnie reakcja jest spokojna.
Piskoor pisze: teraz w jak zmieniam samochód to w foresterze wciskam dojeżdżając do skrzyżowania sam hamulec zapominając o sprzęgle

:giggle: No tak to jest :-)

Odp: 4eat.. pytań kilka

: 4 sty 2013, o 21:01
autor: Piskoor
Co do kwestii 7.. to nie tak ze szarpie..po prostu bez dotykania hamulca auto ledwo się toczy.. jak wciskam gaz to nie do końca auto przyspiesza liniowo ale tak jakby jest ciut 0-5 km/h ale to może być moja auto sugestia..

Co do k/d. Wciskam po jakiś 0.5 s jest redukcja na 3 bieg. Obroty w okolicach 5 tys..idą na maksa no i 4 ka..

Myślę że to w dużej mierze kwestia nieobycia z automatem..

Niby różnica tylko 20-30 KM względem forestera ale różnica w dynamice jest.. :-) mimo wszystko obk też już polubiłem :-) tylko muszę się do niego jeszcze przyzwyczaić :-)..


Wysłane z mojego GT-N7000 za pomocą Tapatalk

Odp: 4eat.. pytań kilka

: 4 sty 2013, o 21:07
autor: Piskoor
Tryb Power.. chyba u mnie go brak :-)..

Jeżeli chodzi o D/S to bardziej zaskoczyło mnie to ze jadąc 30km/h zmieniłem na s i okazało się ze automat wrzucił 4ke.. No ale może taki mój styl jazdy. (Są kapelusze ze świniaczami ? :-D )

W trybie sekwencji mam pokazane strzałkami na wyświetlaczu na jaki bieg mogę wrzucić więc raczej przy 120 na jedynkę nie zrzuce :-)

Wysłane z mojego GT-N7000 za pomocą Tapatalk

Re: 4eat.. pytań kilka

: 4 sty 2013, o 21:15
autor: Konto usunięte
A no jak powera brak to używaj sekwencji. Chociaż w mojej instrukcji obsługi przycisk power/hold jest przewidziany dla skrzyń z trybem Sportshift :? Może w OBK jest inaczej. A czekaj, nie jest to Amerykanin? W Amerykanach chyba P/H nie było :idea:

Przy 30 km/h automat raczej nie powinien wybrać 4 - chociaż nigdy nie wiadomo. Przełączenie w sekwencję nie powoduje zmiany biegu, czyli jechałeś na 4 w trybie D.

Re: 4eat.. pytań kilka

: 4 sty 2013, o 21:19
autor: FUX
jarmaj, japońskich nie robi ZF i leon już napisał, a Chloru do cytryn Niemce nie robią awtomatów, więc się nie naprężaj... :-p
;-)

Re: 4eat.. pytań kilka

: 4 sty 2013, o 21:20
autor: gebolp
No przejechałem ponad 140kkm i............
Piskoor pisze: Po pierwsze..czy to prawda ze skrzynie 4 east mają program który uczy się w zależności od stylu jazdy?
W pozycji D skrzynia pracuje w trybie normalnym i sportowym. Przełącza się między trybami zależnie od stylu jazdy, czyli dla sterownika skrzyni, od sposobu operowania pedałem gazu. Różnica między trybami polega na różnych prędkościach, przy których skrzynia zmienia biegi.
Nie ma czegoś takiego jak resetowanie skrzyni po zmianie kierowcy.
2- silnik produkuje ponad 200Nm od 1200rpm, dlatego przy spokojnym toczeniu może jechać tak jak napisałeś.
3- trzeba pilnować obrotów i liczyć się z tym, że może szarpnąć przy zmianie biegów. Polecam założenie łopatek pod kierownicą do sekwencyjnej zmiany biegów, można np. ręcznie zredukować bieg bez przełączania wybieraka na S, bez czekania na reakcję na kick-down.
4- nie przełącza się skrzyni na N podczas krótkich postojów.
5- można w obie strony, jest to tylko zmiana trybu pracy.
6- samochód ma być w spoczynku, siła nacisku jest nieistotna.
7- inne przełożenie i tyle...

Re: 4eat.. pytań kilka

: 4 sty 2013, o 21:22
autor: gebolp
Konto usunięte pisze: Piskoor napisał(a):5. Można w trakcie jazdy zmieniać z D na S ?..tzn można to zrobić ale czy jest to poprawne



Można, trzeba tylko przestrzegać maksymalnych prędkości dla poszczególnych biegów w trybie sekwencyjnym (czyli np. nie zrzucać na 1 kiedy jedziesz 100 km/h).
S oznacza tryb "sportowy", dopiero ręczna zmiana biegu uruchamia tryb sekwencyjny

Re: 4eat.. pytań kilka

: 4 sty 2013, o 21:24
autor: gebolp
Piskoor pisze: Co do kwestii 7.. to nie tak ze szarpie..po prostu bez dotykania hamulca auto ledwo się toczy.. jak wciskam gaz to nie do końca auto przyspiesza liniowo ale tak jakby jest ciut 0-5 km/h ale to może być moja auto sugestia..
Samochód pełznie zarówno do przodu jak i do tyłu w pozycjach D i R kiedy puści się hamulec

Odp: 4eat.. pytań kilka

: 4 sty 2013, o 21:25
autor: Piskoor
Oooooo
Mogę dołożyć łopatki. ?
Tylko czy cena też na łopatki rozłoży ? :-)

Re: 4eat.. pytań kilka

: 4 sty 2013, o 21:34
autor: gebolp
Piskoor pisze: Oooooo
Mogę dołożyć łopatki. ?
łopatki kosztowały mnie jakieś 250PLN- używki z imprezy z hameryki, bez problemu pasują do otworów na wkręty w ramce przełączników pod kierownicą. dodatkowa inwestycja to inna obudowa kolumny kier. -wyszło 190PLN w serwisie. Do tego dorobienie wiązki 3 przewodów do sterownika kabiny.... razem niecałe 1.5h roboty

Re: 4eat.. pytań kilka

: 5 sty 2013, o 01:41
autor: WRC fan
FUX pisze: do cytryn Niemce nie robią awtomatów
Ale historia zna takie przypadki ;-)

Re: 4eat.. pytań kilka

: 5 sty 2013, o 03:49
autor: Chloru
Uderz w stół 8-) :mrgreen:























:-p

Re: 4eat.. pytań kilka

: 5 sty 2013, o 09:50
autor: FUX
Chloru, monotematyczny się robisz... :roll:

Re: 4eat.. pytań kilka

: 5 sty 2013, o 17:40
autor: So What!
Piskoor pisze:

W trybie sekwencji mam pokazane strzałkami na wyświetlaczu na jaki bieg mogę wrzucić więc raczej przy 120 na jedynkę nie zrzuce
Skrzynia jest pewnie "idiotoodporna". U mnie np. nie da się przełączyć na zbyt niski bieg.

Re: 4eat.. pytań kilka

: 5 sty 2013, o 19:08
autor: FUX
Dla przykładu mam taki cwanzig, że 5 na 6 nie przełączę, dopóki silnik nie osiągnie temp. roboczej.
So What!, prawda. trzeba stopniować w dół, aby obrotomierz nie zwariował.

Re: 4eat.. pytań kilka

: 7 sty 2013, o 12:55
autor: Piskoor
Ok...
to już coraz więcej wiem :-)
i coraz mniej problemów...


Jeszcze kwestia ..
Np wysiadam z samochodu żeby zasunąć bramę ( siłownik się cholera zepsuł )
wajcha na N czy na P... czy gasić silnik na te 10 sekund ?

Jak gaszę silnik - no dojeżdżam na miejsce - najpierw gaszę w pozycji D ( wtedy wajcha na P, z wciśniętym hamulcem ? ) ? czy redukuje na N i gaszę silnik.. Czy tez hamulec w podłogę, wajcha na P i dopiero gaszę silnik ?

Re: 4eat.. pytań kilka

: 7 sty 2013, o 13:36
autor: rrosiak
Piskoor pisze: wajcha na N czy na P... czy gasić silnik na te 10 sekund ?
Na P.
Piskoor pisze: Jak gaszę silnik
Też na P.

Re: 4eat.. pytań kilka

: 7 sty 2013, o 14:03
autor: Piskoor
Ok...czyli generalnie N znaczy Nie używać :-)
no to kilka błędów na początku było... :-)
ale im wcześniej zmiany nawyków tym lepiej :-)

Re: 4eat.. pytań kilka

: 7 sty 2013, o 15:45
autor: Konto usunięte
Piskoor pisze: Jak gaszę silnik - no dojeżdżam na miejsce - [...] hamulec w podłogę, wajcha na P i dopiero gaszę silnik ?

Właśnie tak. I przed puszczeniem hamulca po zgaszeniu zawsze zaciągam ręczny, żeby nie obciążać blokady parkingowej w skrzyni...

Re: 4eat.. pytań kilka

: 7 sty 2013, o 15:59
autor: leon
Konto usunięte pisze:
Piskoor pisze: Jak gaszę silnik - no dojeżdżam na miejsce - [...] hamulec w podłogę, wajcha na P i dopiero gaszę silnik ?

Właśnie tak. I przed puszczeniem hamulca po zgaszeniu zawsze zaciągam ręczny, żeby nie obciążać blokady parkingowej w skrzyni...
A jak z zaciąganiem ręcznego zimą ? Nie do końca to jest zalecane.